Урок на тему: «Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. QR-коди »

Про матеріал

Це є перший урок у восьмому класі, тому він є нанасичений теоретичним матеріалом. Вчимо що таке код, процес кодування та декодування. Вчимося створювати та розшифровувати QR-коди. В допомогу вчителеві використовуємо презентацію із курсу дистанційного навчання Оксани пасічник.

Перегляд файлу

Тема: «Техніка безпеки при роботі з комп'ютером.  Опрацювання даних як інформаційний процес.  Кодування та декодування повідомлень. QR-коди »

Метою є формування наступних компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Тип уроку: урок формування (засвоєння) знань;;

Обладнання: комп’ютер, дошка, проектор, зошит (друкований зошит).

ПЗ: Python.

Структура уроку

Структура:
1.    Організаційний момент.

 Згадаємо правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі.

    https://www.youtube.com/watch?v=w2QcqWAwbN4


2.    Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

Ви знаєте, що інформація передається за допомогою повідомлень, які можна подати текстовим, графічним, звуковим способами, а також відео, жестами та декількома способами одночасно — комбінованим повідомленням. Для подання усних повідомлень ми використовуємо мову. А будь-яке письмове повідомлення складається з набору різних знаків (символів), які належать певному алфавіту.

Наприклад, для подання числових даних використовують алфавіт, що складається з 11 знаків: цифр 0–9 і десяткової коми для відокремлення цілої та дробової частини в десятковому дробі.

 Людина постійно отримує, шукає, зберігає, опрацьовує й передає повідомлення. При цьому вона часто застосовує різні пристрої. Використання пристроїв зумовлює необхідність подання повідомлень за допомогою спеціальних знаків.

 Код — це система правил для перетворення повідомлень, що містять текст, звук, зображення, жести тощо.

1.jpg
Кодування повідомлень — це процес перетворення за певними правилами одного подання набору даних в інший. Під час кодування повідомлення відбувається зміна вигляду повідомлення без зміни його змісту.

Процес отримання та передавання повідомлень можна зобразити у вигляді схеми

2.jpg
У процесі обміну повідомленнями ми здійснюємо дві операції: кодування та декодування. Перша пов’язана з переходом від вихідної форми подання повідомлення у форму, яка є зручною для збереження, передавання або опрацювання. А друга — зі зворотним переходом до вихідного подання повідомлення.

 

3.    Мотивація навчальної діяльності.
       Оголошення теми, мети, завдань уроку.

  Переглянемо презентацію

      https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2846

 

5.    Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).

  Кодування й декодування належать до процесу опрацювання повідомлень, який можна здійснювати за допомогою комп’ютера. Останнім часом дедалі частіше для кодування даних почали використовувати QR-коди. QR-код — квадратна картинка, в якій закодовано деякі відомості: звичайний текст; адреса веб-сторінки в Інтернеті; номер телефону; координати місця на карті; персональна візитна картка особи тощо.

 Виглядає QR-код як квадратне зображення, на якому зазвичай розташовані три великі квадрати у кутах. Вони слугують своєрідними орієнтирами для програм-зчитувачів. За їх допомогою визначається рівень нахилу та деформація пропорцій.

 Решта фігур — це власне і є зашифровані відомості. На відміну від класичного штрих-коду, QR-код може містити в собі доволі великі обсяги даних. Спеціальний вигляд QR-кодів забезпечує зчитування та розкодування даних за допомогою сучасних пристроїв, обладнаних камерами, наприклад, мобільних телефонів.

Достатньо навести камеру телефону на код, й одразу можна отримати доступ до його вмісту. З розповсюдженням потужних мобільних телефонів, обладнаних вбудованими камерами, QR-коди почали широко використовувати у світі.

Для зчитування QR-кодів за допомогою мобільного телефону на ньому потрібно встановити спеціальну програму . QR-коди створюють за допомогою спеціальних програм, які можна завантажити на комп’ютер, або використовують спеціальні сайти в Інтернеті. Наприклад, за допомогою онлайнового сервісу для генерування QR-коду створено QR-код його адреси http://ua.qr-code-generator.com/

1.jpg
6.    Осмислення нових знань, умінь.

Завдання:1 Хто може прочитати закодоване послання?

  1. Встановити додаток зчитування QRкодів на своєму телефоні.
  2. Зчитати інформацію.

«Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора. Джон Дьюї.»

2.jpg
Завдання:2 Хто може прочитати закодоване послання?

3.jpg

7.    Закріплення, систематизація та узагальнення.

Завдання:3 Зашифрувати власне прізвище та ім’я.

  1. Перейти за адресою  http://ua.qr-code-generator.com
  2. Ввести свої дані.
  3. Створити QR-код.

1.jpg8.    Контрольно-коригувальний етап.

Завдання:4.

  1. Перейти за адресою

  http://ua.qr-code-generator.com

  1. Обрати пункт «Створити QR-код».
  2. Вибрати тип  QR-коду «Геолокація».
  3. Внести потрібні дані.
  4. Просканувати код і перевірити результат.

 


9.    Підбиття підсумків уроку.

Питання до класу: «Де використовують QR-код

• Для кодування додаткової інформації про товар та торгові марки

 • Маркетингові дослідження (аналіз популярності контенту)

 • Створення візитівок/Рекламних матеріалів

• В туристичному бізнесі

• Легкий перехід за посиланням

• Оплата проїзду в транспорті

10.  Домашнє завдання.

1) опрацювати конспект у зошиті;

2) параграф ____ підручника;

3) Створити власний QR-код.

 

 

docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
1394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку