Урок навчання грамоти у 1 класі (українська мова: письмо) "Закріплення вивчених букв"

Про матеріал

Закріпити вивчені букви у 1 класі на уроці навчання грамоти діткам допоможе "гість" білочка. Вона принесе завдання для закріплення поняття "звук-буква", завдання для роботи зі словами та текстом. Впевнена, що сподобається також імітаційна фізкультхвилинка "Йдемо до лісу по горіхи".

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти у 1 класі

(українська мова: письмо) 

Тема. Закріплення вивчених букв.

Дидактична мета. Оволодіти предметними компетентностями: закріпити поняття «звук-буква», сприяти формуванню навичок каліграфічного, правильного письма, навичок читання.

Продовжити роботу над опануванням ключових компетентностей:  вмінням вчитися (оволодіння загальнонавчальними уміннями та навичками (навчально-організаційними, загально мовленнєвими, загальнопізнавальними, контрольно-оцінними), інформаційно-комунікативною, загальнокультурною (збагачення словникового запасу учнів), здоров’язбережувальною, громадянською.

Розвивальна мета. Розвивати психічні процеси: сприйняття, увагу, уяву, пам’ять.

Виховна мета. Викликати почуття любові до природи, інтерес до навколишнього середовища.

Обладнання. Предметні малюнки, конверти із завданнями, набірне полотно, букви, таблиця з’єднань букв, знаки для зворотного зв’язку, медіа засоби.

Тип уроку. Урок закріплення та узагальнення знань.

Структура уроку.

І. Організація класу. Психоемоційне налаштування.

ІІ. Мотивація. Оголошення теми,  мети, завдань уроку.

ІІІ. Робота над темою уроку. Закріплення та узагальнення знань.

3.1. Закріплення поняття «звук - буква».

3.2. Робота зі словами

3.3. Розвиток мовлення за змістом розповіді.

ІV.  Рефлексія.

Методи, використані на уроці: словесні (розповідь, бесіда), наочності, ігровий, індивідуалізації, проблемний, частково-пошуковий, стимулювання, аналіз ситуацій,  комунікативно-діяльнісний, опори на життєвий досвід, проектів.

Список використаних джерел

  1. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. із навчанням українською мовою. 1-4 класи.- К.: Видавничий дім  «Освіта»,  2012. – 392с.
  2. М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко Буквар: підруч. для 1кл. загальосвітн. навч. закл.з навч. укр. мовою. - К.:Грамота, 2012.- 176 с.
  3. Корницька Г.Р. Мовленнєва діяльність на уроках української мови./ Г.Р.Корницька .- Запоріжжя, 2003.- 118 с.
  4. Шевцова Л. Методика застосування мовленнєво-ситуативних завдань/ Л.Шевцова. – Житомир, 2004. 96с.

Хі д уроку

І.Організація класу. Психоемоційне налаштування.

Вдивляючись у ваші розумні оченята, очікую чудового уроку. Чи погоджуєтесь зі мною?

ІІ. Мотивація. Оголошення теми,  мети, завдань уроку.

Поки ми відпочивали на перерві, хтось тут походив. Чи впізнали ви чиї це сліди?

(Вчитель відкриває дошку, де прикріплений малюнок білочки або сидить іграшкова, яка тримає три конверти)

Білочка часто зазирає з дуба, що за вікном, до нас у клас. Оце хитрунка. Сьогодні вона завітала до нас на урок письма. Руденька красуня прошепотіла мені на вушко, що хоче перевірити ваші знання, а свої завдання розклала у  три конверти.

А навіщо ми вчимо букви та їх написання? (Щоб вміти писати та читати написане, передавати думки на письмі)

Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені букви, будемо їх правильно та гарно писати, розвиватимемо себе, поважаючи при цьому товаришів, вчитимемося один у одного.

Вам цікаво, що нам підготувала білочка? Тоді гайда до роботи.

ІІІ. Робота над темою уроку. Закріплення та узагальнення знань.

3.1. Закріплення поняття «звук - буква».

(Вчитель бере перший  конверт. У конверті знаходить букви, які виставляє на набірне полотно)

Що це? (Букви) Що вони позначають? (звуки). Що можна зробити з цими буквами? (Скласти слово) Спробуйте. (Горіх )

Білочка напевно хоче, щоб ми записали це слово та пограли з ним. Писані букви  між собою з’єднуються. Повторимо з’єднання в слові по черзі. (Завдання діти виконують з вчителем )

ГО  ОР  РІ  ІХ

Попрацюйте самостійно. (Один учень на дошці)

Запишіть слово, поділіть на склади та позначте звуки на моделі.

(При  перевірці завдання вчитель використовує систему зворотного зв’язку)

Чи погоджуєтесь з думкою товариша? Покажіть за допомогою знакової системи. («+», «-», що утворюється пальчиками рук)

3.2. Робота зі словами

а) (Вчитель дістає з конверта стрічку із записаним реченням)

ЛІСОВИЙГОРІХДУЖЕКОРИСНИЙ.

Спробуйте прочитати запис. Що це? (Речення) Що б ви змінили у запису? (Вчитель розрізає слова та кріпить магнітами до дошки).

Запишіть речення в зошити (1 хвилина).

б) Пограємо з першим складом слова горіх. Попрацюємо в парах.

Який перший склад? (го-). Доберіть слова, які починаються цим складом.     Час – 2 хвилини. Доберемо приклад разом:

Горіх, голка … (горох, город, година, гості, гостина, гопак, голова, гора, гончар, гордість, горизонт, горила, горихвістка, горище, горло, горобець, горобина, горщик, господар, господиня, гостинець, Господь) 

(Вчитель весь час слідкує за часом)

(Після виконання роботи вчитель вивішує на дошці можливі варіанти, дає час (1 хв) прочитати слова, проводить словникову роботу з незрозумілими словами)

Фізкультхвилинка (Діти за вчителем імітують дії)

Йдемо з вами до лісу по горіхи.

Прийшли до лісу, глибоко вдихнули повітря, замилувалися красою.

Побачили кущ ліщини. Потягнулися за  гілочкою акуратно, щоб не зламати, зірвали горішок, поклали в кошик. Рвемо ще горішки. Один горішок впав. Ми нагнулися. Побачили там комашку. Підставили їй долоньку. Роздивилися її спочатку здалеку, а потім зблизька. Випустили комашку на землю. Адже вона йде у своїх справах. А тут зозуля закувала. Пошукали її очима серед гілочок. Пора й додому повертатися. Лісу вклонилися, подякували за горішки, чисте повітря, красу, гарний настрій. Кого горішками пригостите?

в) Пограємо зі словом ЛІСОВИЙ.

Попрацюємо у групах. Оберіть учня групи, який красиво і швидко пише. Утворіть нові слова, які можна скласти з букв цього слова. (Кожній групі вчитель роздає набір букв цього слова)  Час – 3 хвилини. Але спочатку доберемо приклад разом:

Лісовий – ліс, сів …

(сови, оси, лівий, свій, сіло, воли, лосі, вий, солі, волі )

Капітан однієї з груп зачитує записані слова (та, яка знайшла найбільше слів), діти інших груп  доповнюють.

г) Чи сподобалось грати зі словами. Пограємо ще. Попрацюємо разом. Перевіримо, що полюбляють їсти лісові сусіди білочки. (Слова записані на дошці, один учень з’єднує стрілками правильні варіанти)

Миша  горіх

Білка   моркву

Ведмідь  зерно

Зайчик  жолуді

Кабан  медЧи погоджуєтесь з товаришем? Тепер запишіть словосполучення парами,  хто скільки встигне за 3 хвилини.

Наприклад:  Білка – горіх, … .

3.3. Розвиток мовлення за змістом розповіді.

(Вчитель дістає з третього конверта текст)

Білочка хоче розповісти цікаву історію про себе. А написав її хлопчик-школярик. Цікаво, чим вона нас здивує?

Пішли ми з друзями  в ліс по горіхи. Нарвали повний кошик. Повісили його на сучок дуба, а самі побігли по лісові дзвіночки. Коли повернулися, то побачили, що наш кошик порожній. Куди ж горіхи поділися? Мій товариш помітив на дубі дупло, з якого визирала білочка. Ми здогадалися, що це вона перенесла у своє дупло наші горіхи.

Чи здивувала вас історія? Дайте відповіді на запитання, що записані на дошці. Пам’ятайте,  про повні відповіді. Попрацюйте в парах.

  • Де відбувалися події?
  • Що нарвали діти у кошик?
  • По які квіти помчали діти?
  • Що здивувало дітей, коли вони повернулися?
  • Що помітив хлопчик на дубі?
  • Про що здогадалися діти?
  • Що скажете про білочку?

Яка на вашу думку білочка? (Білочка спритна та розумна).

Додаткова інформація (озвучує підготовлений учень)

Білка харчується не тільки горіхами. Вона  їсть насіння, бруньки дерев, гілки, ягоди, вміст шишок, гриби. Білка – хижак. Вона полюбляє комах, може поласувати пташиними яйцями, навіть пташенятами. Ворогами білки є хижі птахи  та куниця.

Чи сподобалась історія? Як ми про неї дізнались? Добре, що хлопчик вмів писати. Все ж таки, як важливо вміти грамотно, красиво та правильно передавати свої думки на письмі. Впевнена, що ви не раз здивуєте нас цікавими історіями. Після того, як ми вивчимо всі букви алфавіту,  почнемо створювати «Книгу цікавих історій, які сталися з учнями нашого класу».

ІV. Рефлексія.

Оцініть свою роботу в зошиті, поставте самооцінку за допомогою лінієчок: красиво, правильно.

Які завдання білочки сподобались і ви хотіли б виконати подібні? Тоді готуйте свої завдання на наступні уроки самі.

Кому хотіли б подякувати за урок? (Товаришам, білочці).

Я щиро дякую вам всім за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
4547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку