Урок "Обережно! Вибухонебезпечні предмети!"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з вибухонебезпечними предметами, закріпити знання про правила поводження з ВНП, формувати вміння правильної поведінки в надзвичайних ситуаціях, виховувати розсудливість, обережність, відповідальність та обачливе ставлення до власного життя та здоров’я.
Перегляд файлу

Тема: Обережно! Вибухонебезпечні предмети!

Мета: ознайомити учнів з вибухонебезпечними предметами, закріпити знання про правила поводження з ВНП, формувати вміння правильної поведінки в надзвичайних ситуаціях, виховувати розсудливість, обережність, відповідальність та обачливе ставлення до власного життя та здоров’я.

Обладнання: плакати, презентація, відео, ватмани, картинки, матеріали для виготовлення пам’яток

Хід уроку

І. Вступна частина
Учитель. Доброго дня! Я рада всіх вітати в нашому класі.

Діти, як ви вважаєте, що є найціннішим скарбом для людини?

- життя людини

 Саме тому епіграфом нашого уроку є слова Леонардо да Вінчі.

Похожее изображениеПам’ятай! Життя є дар, великий дар.

І той, хто його не цінує,

Цього дарунку не заслуговує.

Леонардо да Вінчі

 

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про небезпечні предмети, неправильне поводження з якими може призвести до шкоди вашому здоров’ю та навіть до втрати життя.

  • Які ви знаєте вибухонебезпечні предмети?

Відповіді дітей артилерійські снаряди; реактивні та інженерні міни; авіабомби; детонатори; ручні гранати; набої різних видів, петарди, хлопавки, бенгальські вогні, аерозольні балончики
 

  • Так, Вибухонебезпечними предметами в наші дні можна вважати будь-яку речовину або предмет, які здатні вибухати й завдавати чимало біди тим, хто не вміє з ними поводитись. Вибухонебезпечні предмети становлять смертельну загрозу.На них можна натрапити усюди. І сьогодні ми дізнаємося, як зберегти своє здоров’я і життя, якщо вам доведеться мати справу з такими предметами. В кінці уроку кожній групі буде дано завдання, щоб його виконати треба уважно слухати і запам’ятовувати.

 

Учитель. Велика і багата наша українська земля. Багата лісами, полями,
гірськими породами, чистими лісовими озерами. Багата скарбами і таємницями, що в глибині землі, але багата часом неочікуваною небезпекою, що затаїлась десятиліттями.
       Відтоді, як припинились останні вибухи Другої світової війни, минуло
більше семидесяти років, а земля все ще не перестає воювати. Навіть на порівняно «спокійних» територіях, де пройшло «суцільне» розмінування, щорічно рвуться снаряди…Пропоную вам переглянути уривок з випуску новин від 2 квітня

Перегляд відео ТСН

Хлопчаки з цікавості розшукують різні боєприпаси, намагаються їх розібрати, розпиляти, чи кидають у вогонь, наражаючи себе та оточуючих на небезпеку. Хочу показати вам історію, що сталася з двома хлопцями…

Відео 1

 

Знайома ситуація? Найчастіше причина трагічних наслідків криється в повній відсутності елементарних знань правил поведінки при знаходженні вибухонебезпечних пристроїв та різних підозрілих предметів.

А якими можуть бути наслідки неправильної поведінки,  дізнавалися наші герої

Відео 2


Отже,  в разі виявлення незнайомих предметів або схожих на вибухонебезпечні,
СЛІД ПАМ’ЯТАТИ:
у жодному разі не можна торкатися знахідок власноруч і дозволяти це
робити іншим;

• попередити про знахідку інших людей, відвести їх на безпечну відстань (не менше 100 метрів) тим же шляхом, яким прийшли
про знайдені підозрілі предмети слід негайно повідомити за телефоном 101, 102.
у випадку загрози виникнення вибуху – негайно укритися в найближчому заглибленні (канаві, ямі, рівчаку), прикривши голову руками;

Категарично забороняється:
брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та
ударяти по ньому;
переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце;
намагатися розібрати;
використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь;
заносити в приміщення;
закопувати в землю;
кидати в криницю або річку;
здавати на металобрухт;
використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів -
петард чи вибухових пакетів.

ніколи не заходьте в райони, загороджені і позначені знаками мінної небезпеки.


Невиконання цих вимог і правил може призвести до тяжких наслідків, що, на
жаль, трапляються дуже часто. Також пам'ятайте, що знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають тільки спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп, які пройшли фахову підготовку та мають навички роботи з «відлунням війни».

1.2. Незнайомі предмети невідомого походження, смертельні іграшки

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм.

 

Майже кожного дня ми чуємо про здійснення терористичних актів у яких гинуть люди. Більшість цих актів проходить з використанням вибухових пристроїв. І це, як правило, саморобні, нестандартні пристрої, які складно відшукати, знешкодити або ліквідувати. Злочинці, як правило, поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакети і потім, ніби випадково, залишають в багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, дійсно забутої розсіяним пасажиром в трамваї, тролейбусі або автобусі. Часто такі міни – пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування таких мін у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

От чому вимагають особливої уваги бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі або мітингу.

Люди часто гублять свої речі і, на щастя, не кожна з них несе небезпеку, але є кілька ознак, що дозволяють запідозрити вибуховий пристрій.

Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якого не знайомі мешканцям;

- покинуті без догляду речі: чемодани, коробки, пакети в місцях масового перебування людей та місцевому транспорті;

- наявність розтяжки дротів, ниток, скотча або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність у знайденому механізмі антени з радіоприладом або мобільного телефону, таймера;

- наявність в дверях, вікнах, на деревах, дитячих майданчиках сторонніх підозрілих предметів, закріплених за допомогою дроту, ниток, шнурів,скотча

- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- характерний запах керосину, розчинювача, бензину.

 

     Якщо знайдений предмет не повинен, як Вам здається, знаходитися «в цьому місці і в цей час», не залишайте цей факт без уваги.

 

    Якщо ви знайшли забуту річ в громадському транспорті, опитайте людей, що знаходяться поряд. Постарайтеся встановити, чия вона або хто міг її залишити.

 

    Якщо господар не встановлений, негайно повідомте про знахідку водія (кондуктора).

     У разі знаходження підозрілого предмету в під'їзді свого будинку, опитайте сусідів, можливо, він належить їм. При неможливості встановлення власника — негайно повідомте про знахідку у ваше відділення поліції.

      Якщо ви знайшли підозрілий предмет в установі, негайно повідомте про знахідку адміністрацію

 

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:
ні в якому разі не чіпайте знахідки і відійдіть від неї якнайдалі.
не користуйтесь мобільним телефоном або іншими засобами радіозв’язку
на відстані ближче ніж 50 м. Оскільки використання радіомагнітного випромінювання здатне викликати спрацювання радіовибухівника.

1.3. Сучасні піротехнічні засоби
Учитель. Чи згодні ви, що вибухонебезпечні предмети – це не тільки бомби,
снаряди, міни, гранати часів війни і саморобні вибухівки?

Новорічні та Різдвяні свята полюбляють і діти, і дорослі. Чомусь побутує думка,
що справжнє свято не може обійтись без звукових та світлових ефектів у вигляді
феєрверків, петард, салютів. На жаль, рідко хто задумується над тим, яку небезпеку
приховують у собі піротехнічні вироби побутового призначення.
Іноді свято може закінчитись і таким жахливим феєрверком.

Ці предмети здатні розриватися в руках людини, яка не вміє з ними поводитися.
Можливий також інший варіант, коли така річ зроблена з порушеннями технології
виготовлення. Така іграшка може призвести до небезпечних і тяжких наслідків. Невміле та неграмотне використання піротехнічних виробів іноді призводить до
непередбачуваних ситуацій: палаючі ракети залітають на балкони квартир, розбивають шибки вікон у будинках. Внаслідок необережного поводження з петардами трапляються нещасні випадки, під час яких чимало людей, а особливо дітей, отримують травми очей, опіки рук тощо. На жаль, інколи ці міні-вибухонебезпечні предмети можна побачити і в дитячих руках. Відомі випадки, коли діти залишалися без верхніх або нижніх кінцівок, без очей тощо.
Щоб уникнути нещасних випадків, слід точно знати інструкції щодо використання
петард у побуті. Займатися цим повинні дорослі люди, які добре розуміють наслідки їхнього неправильного застосування.

Правила безпеки підготує та повідомить  нам одна із груп
 

III. Практична частина уроку
Оголошую завдання для груп:

І група – скласти інфографіку на тему «Небезпечні знахідки», правильно розставивши підписи до картинок

ІІ група – виготовити стіннівку «Піротехніка – правила безпеки», де необхідно - дописавши слово «НЕ»

ІІІ група – виготовити пам’ятку «Правила поводження з незнайомими предметами невідомого походження»

Прошу представити результати роботи в групах.

III. Підбиття підсумку уроку
Питання з презентації Дії в різних ситуаціях.

Закінчується наш урок. Бажаю всім, щоб здобуті сьогодні знання на практиці вам не знадобилися.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Діана Амеліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Серевко Тарас Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 серпня 2019
Переглядів
17828
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку