Урок образотворчого мистецтва за підручником Н.А.Лємешевої "Осінь"

Про матеріал
РОзробка уроку має на меті допомогти вчителю провести урок легко та ефективног , використовуючи сучасні інтеракативні технології. В цікавій ігровій формі діти ознайомлюються із технікою малювання друкування (монотипія), з музичними творами композиторів В.Косенка, К.Меладзе, Ф.Шопена; розвивають спостережливість і допитливість за допомогою дослідів; творчість, фантазію, виховують в собі охайність і старанність.
Перегляд файлу

Бейбудова Олена Іванівна, вчитель початкових класів, вища категорія, учитель-методист,Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10

Черкаської міської ради

Черкаської області

Урок 8. Осінь

Образотворче мистецтво

Мета: формування комплексу ключових компетентностей:

вміння вчитися

  •   організовувати своє робоче місце;
  •    орієнтуватися у часі та берегти його;
  •   планувати свої дії;
  •    доводити роботу до кінця;

загальнокультурну компетентність -

  • духовно – моральні основи життя людини;
  • громадянську компетентність -
  • бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе.

Предметної компетентності:  ознайомити учнів із  технікою малювання друкування  (монотипія), з музичними творами композиторів В.Косенка, К.Меладзе, Ф.Шопена; розвивати спостережливість і допитливість за допомогою дослідів; творчість, фантазію, виховувати охайність і старанність.

Матеріали та обладнання: робочий зошит - альбом “Мистецтво”,підручник «Мистецтво», гуаш;   сухе осіннє листя різних дерев, музичні додатки: листопад, вальс дощу, пісенька «Кап-кап», Н.Май, папір для досліду, ганчірки або серветки для рук.

Тип уроку: комбінований; інтегрований із предметами: музичне мистецтво, українська мова, я досліджую світ.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

- На уроці нас чекають дива: чудова музика, прекрасні картини,  цікаві досліди й інтересна техніка «друкування» («монотипія»), яка приведе нас до несподіваного  результату. Ви готові?

ІІ. Емоційне введення до уроку

  1. Слухання музики

Тітонька Осінь золотокоса пензлик взяла, фарби взяла.

Осінь у світ малювати пішла…

  • Розгорніть ст. 32 підручника, розгляньте ілюстрації.
  • Якою митці зобразили осінь? Які явища природи притаманні осені?(Дощ, листопад, бабине літо)
  • Поміркуйте, які художні інструменти та матеріали вони використали? Скористайтеся картинками-підказками на ст.32. (Графіка – олівець, флористика- сухі квіти і листочки,  живопис – фарби й пензлики).
  • Красу світу художники відтворюють різними кольорами, а музиканти – різними звуками.
    1. Робота в посібнику «Альбом- мистецтво» і підручнику, ст.18, ст.33.

– Познач кольори і звуки осені.(Альбом)

  • Музика, яку виконують голосом – вокальна, а яку виконують на музичних інструментах – інструментальна. Розгляньте в альбомі.
  • Послухайте музику композитора В.Косенка «Дощик». (Додаток 1)
  • Яка це музика?(Інструментальна) А за характером ? Слова-підказки у підручнику на ст.33 вам допоможуть. (Грайлива, весела).
  •  Чи передає вона настрій природного явища –дощу? (Так)
  • На якому музичному інструменті виконується цей твір? (Фортепіано)
  • Послухайте ще один музичний твір композитора К. Меладзе  у виконанні співачки Ніни Матвієнко. (Додаток 2) Який він? (Вокальний) А за характером ? (Наспівний)
    1. Дослід із папером.

-Які природні явища бувають восени? (Листопад, дощ, іній, вітер тощо) Послухайте одне з них. (Додаток 3)

- Що це? (Шурхіт листя )

- Давайте спробуємо відтворити ці звуки за допомогою досліду у повній тиші. (Зминаємо папір)

  • Що  нагадують вам ці звуки? )(Листопад)
    1. Досліджування форми листя.
  • Зверніть  увагу, якими різними бувають листочки дерев, кущів. Що вони тобі нагадують? (ст.33)

ІІ. Повідомлення теми уроку. Оголошення цілей уроку

  1. Учитель Сьогодні ми з вами поринемо у світ природи  звуків і кольорів. За допомогою відбитків листя відтворимо красу осені на папері гуашшю. Ця техніка називається монотипія або друкування.

Фізкультпауза (Пісня Н.Май «Кап-кап» Додаток 4)

ІІІ. Практична робота.
1). Розміщення аркуша. (Вертикальне чи горизонтальне?)

(Запропонувати дітям розмістити альбомний листок і композицію з листочків за власним бажанням)

ст.34 -  підручник

2). Виконання роботи учнями. (Створюємо музичний фон. Додаток 5 «Осінній вальс»)

  • За допомогою пензлика нанесіть  густу гуаш на листок дерева. Фарбою вниз обережно притисніть  до паперу листок, потім акуратно зніміть  його.
  • Презентація робіт учнів «Осінній килим».
    (Коментар вчителя)

V. Підсумок уроку

- Яка буває музика? (Вокальна, інструментальна)

-  З якими звуками та кольорами ми найчастіше зустрічаємося восени?

- Якою технікою малювання ми користувались? (Друкування, монотипія).

- Як людина повинна ставитись до природи? Чому? (Берегти, милуватися)

 

 

docx
Додано
24 травня 2022
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку