Урок. Олександр Грін "Пурпурові вітрила". Символіка пурпурових вітрил

Про матеріал
Пропоную до вашої уваги конспект перевернутого уроку з використанням елементів проектної технології.
Перегляд файлу

 

Урок №39

Тема

Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Символіка образу пурпурових вітрил

 

Мета

  • допомогти  учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст та естетичну привабливість твору О. Гріна, навчити визначати символічність та алегоричність образів, висловлювати власне враження про них, емоційне ставлення до героїв;
  • розвивати вміння аналізу та інтерпретації художнього твору, творчі здібності, критичне мислення;
  • сприяти формуванню поваги до духовних надбань людства, стійкості в життєвих труднощах, прагнення до реалізації своїх мрій, віри в краще майбутнє

 

Тип уроку

  • «перевернутий урок» з використанням елементів проектних технологій

Підготовка до уроку

На уроці

Діяльність учнів

 

Літературний диктант

Взаємоперевірка

Проблемне питання   Робота в групах

 

Виступи груп

Обговорення результатів творчої роботи

 

Вправа «Займи позицію»

 

Час (по етапах уроку)

І-10 хв.

ІІ-20 хв.

IІІ -10 хв.

ІV -5 хв.

 

Діяльність учителя

Перегляд календарного планува-ння теми. Перегляд підручника.  Складання завдань для попереднього контро-лю знань. Розробка уроку

Організація роботи

Звернення

Літературний диктант

 

 

 

Проблемне питання Організація роботи, корекція.

 

Організація й координація роботи

Організація обговорення

Вправа «Займи позицію»

Мотивація на виконання Д/З

 

 

 

Завдання до кожного етапу уроку

 

І.Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

Звернення  учителя

Літературний диктант

1. Ким був батько Ассоль? (Моряком)

2. Чому він виховував доньку сам? (Дружина померла в бідності від хвороби )

3. Чим заробляв Лонгрен на життя? (Виготовляв іграшки)

4. Чому в селі не любили Лонгрена? (Був відлюдькуватий)

5. Який випадок остаточно посварив моряка і його доньку з односельцями? (Не допоміг крамарю під час шторму)

6. Чим займалася Ассоль, коли підросла? (Вела господарство, допомагала продаючи іграшки)

7. Хто сказав Ассоль про принца на кораблі з пурпуровими вітрилами? (Егль, збирач фольклору, який назвавсь чарівником )

8. У якій родині зростав Грей? (Багатій і знатній, але байдужій до нього)

9. Як він став моряком? (Утік із дому)

10. Як Грей познайомився з Ассоль? (Випадково натрапив на сплячу, коли їздив на берег рибалити, потім розпитав про неї )

11. Що Грей залишив Ассоль на знак дива? (Перстень)

12. Як поставилася до Грея, якого ніколи не бачила, Ассоль? (Упізнала свою мрію зі снів)

Взаємоперевірка роботи

 

IІ.Практична діяльність учнів

Визначте, які образи-символи є у повісті-феєрії

Пурпурові вітрила — символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є рукотворним дивом.

Назва яхти Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття, таєм­ниці життя.

Слово «рай» (у написі на старих бочках) — символ духовної єдності душ, піднесеного життя.

Море — символ непередбачуваного життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі, природної гармонії.

Каперна — символ людського зла, жорстокості, ницості.

Зоря — символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання.

Сонячне світло (коли Грей побачив Ассоль) — символ просвітлення душі, ко­хання, ідеалу

Робота в групах

Учні об′єднуються в чотири групи: художники, скульптори, прозаїки, поети (драматурги). Створюють власні проекти, використовуючи образи-символи повісті О. Гріна «Пурпурові вітрила». Учитель надає допомогу, консультує.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація  знань

Виступи груп

Обговорення результатів творчої роботи

 

VI.  Підсумки уроку. Д/З

Вправа «Займи позицію»:

«Чи треба вірити в казку?», «Чи не шкідлива пуста мрія?»

 

 

 

 

«Що треба зробити для здійснення своєї мрії?»

 

 Д/З Скласти та записати до зошитів алгоритм здійснення мрії.

 

SL377083.JPG

Картка, яку учні отримали для підготовки до уроку

 

         Символ (грец. — умовний знак, натяк) — предметний, або словес­ний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища. Символ завжди розрахований на виявлення «таємної», невиявленої суті предмета, образу, явища тощо. Носіями символічного змісту у творі можуть виступати будь-які елементи: персонажі, порівняння, художні деталі, пейзажі, метафори тощо.

           Пейзаж – словесне зображення картини природи у творі.

           Вірш – невеликий художній твір, написаний віршованою мовою.

           Епітет – художнє означення, що виділяє та образно змальовує характерну рису чи ознаку людини, предмета, явища.

Метафора – перенесення властивостей і ознак одного явища на інше на основі подібності.

Ілюстрація – зображення, що супроводжує текст літературного твору.

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об′ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів.

 

 


SL377096.JPG

SL377102.JPG

SL377104.JPG

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
1 березня 2020
Переглядів
3197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку