Урок основ здоров’я з елементами тренінгу «Шкідливі звички. Кому і навіщо вони потрібні?»

Про матеріал
Метою уроку є : навчання техніки подолання шкідливих звичок; розширення та поглиблення знань учнів про негативний вплив куріння на організм людини; створення умов для розуміння учнями шкідливості алкогольних напоїв; формування навички самостійного аналізу та оцінювання запропонованої інформації.
Перегляд файлу

Урок основ здоров’я з елементами тренінгу

«Шкідливі звички. Кому і навіщо вони потрібні?»

Мета : навчання техніки подолання шкідливих звичок; розширення та поглиблення знань учнів про негативний вплив куріння на організм людини; створення умов для розуміння учнями шкідливості алкогольних напоїв, формування навички самостійного аналізу та оцінювання запропонованої інформації.

Обладнання: робочі зошити, слогани з рекламою тютюнових та алкогольних виробів, уривки з соціальних  роликів, фільмів.

Хід уроку:

1. Вітання. Розминка. Налаштування на роботу.

2. Мозковий штурм « Чому підлітки починають курити, вживати алкоголь ?»

3. Самодіагностика «Чи є у тебе звички, неприємні для інших?» ( Робота в зошитах).

1. Чи є у тебе фрази, якими ти користуєшся коли треба і коли не треба?

2. У тебе є звичка дзвеніти монетами у кишені?

3. Чи «зависаєш» ти годинами на телефоні?

4. Чи любиш сперечатися і суперечити?

5. Тебе легко образити?

6. Чи важко тобі дивитися в очі співрозмовнику?

7. Чи ти куриш?

8. Чи пробував ти «енергетики»?

Обговорення .

Учитель .

- Якщо ти знатимеш , у чому причина, то позбавишся від шкідливих звичок.

4. Інформаційне повідомлення «Статистика про куріння та механізм дії алкоголю».

Учитель.

За оцінками ВООЗ, третина дорослого населення світу курить. Щороку майже 5 млн. курців помирають від хвороб, спричинених вживанням тютюну. Кожні чотири хвилини в Україні від тютюнової епідемії гине 1 людина.

Алкоголь дуже швидко «засмоктує» людину. Звикання залежить і від віку. Підлітку 13-15 років  на  «перетворення» в алкоголіка «вистачить» і 1,5 року. Для підлітків , котрі п’ють, характерні: награність, безцеремонність, розв’язність , вихваляння, які легко змінюються безпорадністю, пригніченістю, пасивною підлеглістю. Вони втрачають здатність прогнозувати події, реагувати на стимули та покарання, живуть одним днем. Стають надміру балакучі, в них завищена самооцінка. Першою «сходинкою» до алкоголізму, доступною для кожного, є споживання пива. Цьому сприяє, на думку наркологів,міф про безпечність пива та його відносну користь.

( За бажанням підлітки висловлюють свою думку, наводять аргументи «за» і «проти».)

5. Рольова гра.

Повідомлення лікарів про наслідки куріння.
1. Лікар- пульманолог.

У процесі викурювання цигарки тютюн і папір згоряють за високої температури. Вчені довели, що дим, який втягує курець, містить величезну кількість шкідливих речовин: нікотин, оксид карбону, мікродози синильної кислоти (ціаністий калій). Загалом сигаретний дим містить близько трьох тисяч відомих складових елементів. Дія більшості з них дія  на організм ще не досліджена, однак добре відомо, що 16 з них можуть спричиняти рак. Ці речовини мають назву «канцерогени».

2. Лікар-онколог.

Злоякісні пухлини виникають переважно в тих органах, де затримуються і накопичуються канцерогенні речовини. Рак дихальних шляхів (гортані, голосових зв’язок, легенів, трахей) буває внаслідок вдихання тютюнового диму. Обстеження хворих на рак гортані показало, що 97 % з них курили.
Рак органів травлення (порожнини рота, стравоходу, шлунку) виникає в разі проковтування тютюнової смоли зі слини, а також диму. Підраховано, що курці хворіють на рак шлунка в 2,4 рази частіше від некурців.

 

Зворотний зв’язок.

6. Перегляд уривків соціальних роликів та фільмів дібраних вчителем.

( При потребі учні можуть поділитися своїми враженнями та думками. Можна запропонувати  для обговорення уривок про першу люльку з «Пригод Тома Сойєра (розділ ХІІІ).

7. Вправа «Плюси та мінуси куріння ».

Учні заповнюють таблицю: у правому стовпчику записують переваги вживання куріння, а в лівому – негативні наслідки. Потім відбувається обговорення відповідей. Доцільно фіксувати найбільш типові з них на дошці. Після обговорення запропонуйте учням порівняти  в якому стовпчику більше аргументів.

8. Вправа «Допиши вислів».

«Ніколи не можна пити, оскільки пияцтво занапащає твої:

1) _____

2) _____

( і т.д.)

9. Підбиття підсумків. Міні-дискусія. Оплески.

(Кожен учень повинен уміти висловлювати свою точку зору та пояснити свій вибір).

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку