Урок подорож екологічними стежинами "Зігріємо Землю своєю любов'ю"

Про матеріал
Мета нестандартного уроку узагальнити та розширити знання учнів про стан природи нашої планети; розкрити деякі екологічні проблеми. Формувати уявлення про Землю як спільний дім для всього живого. Показати важливість та напрямки міжнародної співпраці щодо охорони навколишнього середовища. Сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, формування екологічної культури
Перегляд файлу

Тема: Зігріємо землю своєю любов’ю.

Гасло:  «Треба любити все: звірів, пташок, рослини, в цьому – краса життя»

                                                                                                                  О. Купрін

Мета. Узагальнити та розширити знання учнів про стан природи нашої планети; розкрити деякі екологічні проблеми.

Формувати уявлення про Землю як спільний дім для всього живого.

 Показати важливість та напрямки міжнародної співпраці щодо охорони навколишнього середовища.

Сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, формування екологічної культури.

Хід

 Видео « Бережіть  природу нашої планети»


Учні :


1 учень 
             Матінко, рідна земля. 
2 учень 
             Матусю щира й дорога. 
1 учень 
             Земле наша рідна і жива


 


2 учень 
- До тебе сьогодні звертаються наші маленькі серця .

 

 

3 учень 
Прости, голубко рідна, 
За наші бездушні діла 
Пішли в життя дорогою 
Холодного ми розуму, 
Тому й накоїли багато зла 
 

4  учень 
Знаю, страждаєш бідна ти, 
Що опустошили твої ліси й поля, 
А ріки, бідні ріки, як стогнуть вони 
Від брудної засміченої води. 


5 учень 
Маленьким рибкам чистая вода, 
Лиш сниться у зимових снах. 
Вже зовсім стало мало 
Звірів у лісах і риби у ставках 

 


 1 учень

     Велика й прекрасна планета Земля.

     Є тут океани, річки і моря,

     Глибокі озера, квітучі рівнини

І гори високі, й стрімкі їх вершини.

     Земля – оазис наш, немає секрету.

Будь їй ти другом, люби, бережи,

Приклад у цьому усім покажи.

 

2  учень

    Тільки лиш для цього

    Будь планеті другом,

    Щоб світило завжди

    Сонечко над лугом.

    Тільки лиш для цього

    Треба бути чемним,

    Матінку – планету

    Не псувать даремно.


6 учень
Чому не видно сонечка, 
Ласкавого, привітного, теплого? 
Чому хмаринки зависають над тобою, 
Скажи нам, Земле, чому?


 


 


Звучить голос Землі:

-Мені радісно чути вас і прикро... 

Це було давно. Я прокидалася кожного ранку і була дуже щасливою. Я любила весь світ, все навколо: сонце, небо, травицю, дзюркіт річок, співи пташок. Я любила створену природу, як турботлива мати, любить свою дитину.

       Якою ж я була прекрасною у той час!

Та  з’явилася на світ перша людина. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але розум, який я вклала в його мозок виявився спрямований не тільки на створення, але й на руйнування. Людина почала поневолювати мене, рослини, тварин. Вона розкопує мої надра на шматки та дістає нутрощі, наповнює мою прозору кров отрутою, перетинає мої вени греблями, отруює мене шкідливими газами, ранить атомними вибухами. На що перетворилася колись прекрасна Земля? Невжеж я створила власного губителя. Люди, у вас є ще час, щоб врятувати мене і самих себе. Я вірю в ваші сили, в ваш розум і добрі серця.

 

ВчительСьогодні ми поговоримо збереження нашої природи. Поміркуємо , що ми можемо зробити усі разом і кожен зокрема, щоб Земля наша була гарною, родючою, вода – прозорою, повітря – чистим. Заглянемо в куточок природи рідного дому.


Створимо книгу  під гаслом « Треба любити і берегти все: звірів, пташок,    рослини, в цьому – краса життя»    О. Купрін.


 


Перша її сторінка : «Збережемо ВОДУ»


 


ВчительНа жаль, наші річки вже не чисті, а отруєні байдужими господарниками, що забруднювали і забруднюють їх води і береги. І  сьогодні учні нашого покажуть вам, до чого це призводить.

 

 


 


Інсценівка «Річка»

 

Хлопчик

Щоб від спеки нам сховатись,

я до річки йшов купатись.

що це з річкою? Вона –

непривітна і сумна.

 

           Річка

Як мені не сумувати?

Всі отрутохімікати

Постікали в мою воду, зіпсували чисту воду

Вже течу між болотами,

Заросла очеретами

Зникла риба. Навіть раки

Поховались небораки.

 

Хлопчик

Ой, ти річко синьоока,

Ти ж була колись глибока.

 

Річка

Чуєте хтось плаче?

Хлопчик

Хто?

 

Рибка

Я – рибка

 

Хлопчик

А чого ти плачеш, рибко?

 

Рибка

Ой, біда! Люди, що це за вода?

Може вам і добре пити


Хімікати в ній усі,

А мені в ній важко жити –

І на дні , і на воді!

 

Хлопчик

А вода ж була … колись!

 

Рибка

Люди, звідки ви взялись?

Люди, трохи совість майте!

Бідну річеньку спасайте!

 

Річка

Я прошу вас, люди,

Не скидайте в мене отруту.

Бо я жити хочу, як усі,

Щоб були у мене щуки й карасі!


 

 

 


  •  Що ми можемо зробити для того, щоб зберегти воду для майбутніх поколінь.

  •  

  •            1.  У школі  ми закриваємо кран, коли вода вже не потрібна
  •            2.  Ми не будемо забруднювати водойми
  •            3.  А ми вдома купуємо фільтри для очищення води

 

Складання прислівя.

 

Ліс і вода – брат і сестра.

Не брудни криниці, бо схочеш водиці.

Де кінчається вода, там не буде і життя.

Не знаємо, яка цінна вода, доки не зникне вона.

 

 

Друга  сторінка «Збережемо РОСЛИНИ!».

   Вчитель.   -  Кого ви можете назвати своїм другом?

      Того хто завжди готовий прийти на допомогу. Але друзями можуть бути не лише люди, а й рослини.

  • Чому?

Вони нас годують і вдягають, допомагають вчитися і навіть лікують.

  • Але головним дарунком рослин є чисте повітря. Наприклад,  1 дерево за добу виробляє стільки кисню, скільки потрібно для дихання 3-ох людей. Дерева поглинають отруйні речовини.

 — Як ви вважаєте, що сказали б нам рослини, якби могли говорити?

  • Що  їх  потрібно охороняти!

Під музику виходять  дерева.


Ялина 
Я – ялина. Голки маю 
Я повітря очищаю, 
Лікувальна, а в природі 
Є барометром погоди. 


Дуб 
А я звуся просто дуб. 
До тисячі років зеленіє мій чуб 
Я живильні дам вам сили, 
Я потрібний – й тим щасливий. 


Береза 
Я – береза білокора 
Очищаю все довкола. 

З мене ліки і, так звані, 
Давні грамоти берестяні. 

 

Липа 
Я – липа. Мене звуть цариця літа. 
Я – медонос, я цвітом всіх лікую. 
Чотириста років живу я на світі, 
Та люди не завжди і  мене шанують.


 


Квітуче  дерево. (виходить поважно) 



Всі дерева: 
Йди до нас.


 


Квітуче дерево. Ні, ні, ні, я вам не рівня. Мене завезли сюди здалеку. Я – Тюльпанове дерево. Росту в ботанічних садах, а у ваших лісах так багато сміття, що я там рости не хочу. 


Дуб. 
-Ми теж там рости не хочемо.  Давайте попросимо людей нас берегти.

 

Вчитель : - А як ми з вами можемо зберегти дерева та чисте повітря?

  • 1. Ми можемо саджати дерева.
  • 2. Ми можемо доглядати за рослинами.
  • 3. А у школі ми здаємо макулатуру, щоб зберегти дерева.
  •  4. Тільки з вересня по січень ми здали всією школою -  887кг. А наш клас здав -  144 кг.
  •  60 кг макулатури збереже 1 дерево, а отже ми вже зберегли 14 дерев.

 

Третя сторінка : «Збережи ТВАРИННИЙ СВІТ»

Вчитель : - Діти, а хто такий браконьєр?

  • Це найзліший ворог природи, бо він її знищує.

(Звучить запис пташиних голосів) 

Браконьєр. 

От недаром вийшов з дому

Хоч і відчуваю втому

Думав: Де мені цю здобич взяти

А тут стільки пташеняток?

Зараз стрельну раз чи два

А ж хмеліє голова

Таке щастя і так швидко!
 

Фауна. 

Не вбивайте, не чіпайте,    

 Я благаю вас, благаю.

З кожним днем моє все царство  

Гине й просто вимирає.

 

Браконьєр.
Звідки ти, красуня мила?
Чому так заголосила?
 

Фауна. 

Я – Фауна, донька Природи

Тварин і птахів захищаю,

Коли їм весело – сміюся,

А в горі сльози проливаю.

Дарунок цей матуся дала,

Щоб їх усіх я захищала

Але не можу захистити,

Коли всі будуть так чинити.

 

Браконьєр.

Коли ти так, красуню, просиш

Не можу я відмовить, ні

Нехай ростуть ці дивні птахи

І тішать нас всіх на Землі.
 

ВчительСьогодні ми з вами скажемо «ні» таким вчинкам, бо зрозуміємо, до чого може призвести безвідповідальне жорстоке ставлення до природи.


Вчитель: « Птахи – частина природи, без яких її краса була б неповною»  

Загадки про зимуючих птахів

 

* * *

 Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)


* * *

Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

 

* * *
Балакуча ця вертуха!
Ліс її щоденно слуха - 
Довгохвоста, білобока …
Ну й плетуха! Це - …(Сорока)

 

* * *

Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди – 
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…      (Снігурі)


* * *

Дзоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить, - 
«Кар, кар, кар!» - усе кричить. (Ворона)

 

* * *
В хвойнім лісі я живу,
Там пісні співаю.
Шишки дуже я люблю,
З них зернятка маю.
В лісі я ще санітар,
А зовуть мене …         (Шишкар)

 

* * * 
Жовтогруді щебетушки,
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються …    (Синички)

 

 

 Вчитель:   - Як ми з вами маленькі можемо допомогти пташкам взимку?

 

Відео годування голубів

 

Вчитель.   Для захисту рослин, тварин у  1948 році створили Міжнародну Червону книгу. 
     А в 1980 році була створена Червона книга України. Сьогодні до неї занесено понад 800 видів рослин і тварин з метою охорони. 

  • Переглянемо сторінки Червоної книги і дізнаємося хто ж занесений до неї і дізнаємося дещо цікаве про цих мешканців Землі.

Відео з цікавим повідомленням (зупинки)

1.   Відстріл грифів, їх загибель від отрути призвели до повного зникнення цих пернатих велетнів у багатьох місцях.

  1. Найбільший  краб  Чорного моря - кам’яний краб. Живе він  серед каменів.
  2. Через своє яскраве забарвлення та великі розміри, махаон  часто потрапляє до колекцій тому і занесений до Червоної книги України.
  3. На перший погляд зубр дуже неповороткий, але він здатен перестрибнути загорожу висотою у 2 метри. А воду  він перепливає.
  4. Слово „саламандра означає „живе у вогні". Загрозу для її чисельності становить зникнення природного місця існування.
  5. Єдиний вид роду у фауні України.  Чисельність виду скорочується через забір води, випалювання очерету, забудова місць проживання та браконьєрство.
  6. Причини зменшення чисельності - вирубування природних лісів, хімічна обробка лісу.
  7. В нашій країні налічується близько 50 пар пугачів.
  8.  По землі пересувається пелікан кучерявий незграбно, а літає прекрасно.
  9. Змієїд дуже чутливий до фактору непокоєння, при появі людини ці птахи намагаються непомітно залишити гніздо та тихо відлетіти.

Вчитель. - Підведемо підсумок нашої книги.

 

Відео    « Збережемо природу на Землі»

 

7.  Природа — це наш спільний дім,
     Вона дарує нам цей світ,
     Ти потурбуйся про людей 
     Ти збережи дарунок цей.
     Ти, — дерева посади!
     Ти, — природу збережи!
    Ти, —захисти тварину!
     Бо, — ти сильна, ти людина!

 

   

8.   Ми вірим в те, що кожен з нас усіх

   Посадить сад, чи дерево, чи квіти

   У Жовтих Водах буде щастя й сміх

   І завжди тут здорові будуть діти.

 

                9.  Я  зрозумів.

                     Степи й річки, ліси,


     птахи і квіти —

     З надією все дивиться на нас.

     Ми  ообіцяєм все це захистити!


 


 

doc
Пов’язані теми
Людина і світ, Сценарії
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку