Урок подорож. « Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

Про матеріал
Кожен з нас уявлення про природу одержує за допомогою органів почуття: зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Але для того, щоб ми змогли пояснювати любі явища в природі, нам потрібні знання. Ми їх отримуєте у школі вивчаючі різні предмети, один з яких – фізика. Фізика – наука експериментальна, вона спирається на спостереження і досліди. І сьогодні ми закріпим знання які отримали на перших уроках. Цей урок проведемо у незвичайної формі. Ми відправимось у подорож в країну «фізики», де ви зможити самостійно за допомогою опитів перевірити закони фізики, систематизувати отримані знання, закріпити практичні навички використовувати знання з фізики для вимірювання фізичних величин.
Перегляд файлу

                                           Разробила і провела: Тетяна Мар’янівна Грушко,

          вчитель фізики і математики

                                                КЗ « ЛОЛІФКС»

 

Фізика

7 клас

Підсумковий урок за темою

« Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

 

Мета

Навчальна: за допомогою гри-подорожі сформувати стійкий інтерес до вивчення фізики; систематизувати та узагальнити знання учнів про фізику як науку, узагальнити  методи  її дослідження; закріпити знання про фізичні величини та способи їх вимірювання; диференціювати поняття: «фізичне тіло», «фізична речовина», «фізичне явище».

Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, творчу та пізнавальну активність учнів на уроці; відпрацювати обчислювальні навички перетворення відповідних фізичних величин.

Виховна: виховувати вміння працювати в колективі, в парі, індивідуально; інтегрувати навчальні предмети, а саме: математику, біологію, хімію з фізикою; виховувати активну і впевнену особистість.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Форма уроку: урок-подорож

Обладнання: підручники, відеопрезентація,  маршрутні листи, карта природи, матеріали для експериментів, звукозапис « Гроза», видеозапис

 « Гроза», « Веселка», електрофорна машина.

 

 

 

 

 

Хід уроку

Той, хто базікає про природу,

   замість того щоб за допомогою

експерименту та спостережень

                                                                    примусити її говорити,

                                                            ніколи не пізнає її.

Г. Галілей

І. Організаційна частина.

         Доброго дня , шановні. Сьогодні у нас урок узагальнення і систематизації знань з теми « Фізика як природнича наука. Пізнання природи». Кожен з нас уявлення про природу одержує за допомогою органів почуття: зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Але для того, щоб ми змогли пояснювати любі явища в природі, нам потрібні знання. Ви їх отримуєте у школі вивчаючі різні предмети, один з яких – фізика.

  Фізика – наука експериментальна, вона спирається на спостереження і досліди. І сьогодні ми закріпим знання які отримали на перших уроках. Цей урок проведемо у незвичайної формі. Ми відправимось у подорож в країну «фізики», де ви зможити самостійно за допомогою опитів перевірити закони фізики, систематизувати отримані  знання, закріпити практичні навички використовувати знання з фізики для вимірювання фізичних величин. Перед початком подорожі відкрити зошити, запишіть дату, тему уроку.

Пригадаєм технику безпеки під час проведення експериментів.

І І. Актуалізація навчальної діяльності

Готовність номер один. Перед подорожжю давайте намалюєм наш маршрут.

Пригадайте, що ви бачили навкруги і давайте складемо з вами карту ваших бачень, уявлень, яку назвемо картою Природи (учні називають або підписують слова, а вчитель демонструє малюнки чи фото на дошці). Наприклад: парк, квіти,  дерева, кущі, птахи, сонце, вітер і т.д.

Склавши цю карту, ми розпочинаємо з вами подорож по цікавій країні, яка називається «фізика». Але фізика не завжди була такою наукою, яку ми маємо сьогодні. Вона теж пройшла складний і цікавий шлях свого розвитку.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Допитливість властива людині. Вона спрямовувала її до пошуку відповідей на численні запитання, які поставали в процесі перебування в оточуючому середовищі. Внаслідок цього зародилась наука про природу – природознавство, яка є основою сучасних природничих наук – біології, географії, хімії, астрономії, медицини. Всі вони беруть початок з природознавства.

 

 

З давнини люди не могли дати пояснення багатьом явищам і тому рождалися міфи. ( Звукозапісь « Гроза», видео «молнія». Експеримент з електрофорною машиною). Діти дають свої варіанти пояснення цього явища.

  Але нам молнія не перешкода для подорожі, бо зараз ми вже знаємо, що це явище природи, а не міфічні сили. І допомагати нам в цій подорожі буде справжній маг і чародій фізичних наку ( учень і учениці старших класів)

 

ІV. Основна частина.

Перша станція « Молекула».

Завдання: В лікарні, в лабораторії перемішалися молекули різних речовин ( на подносі 3 вида круп). Потрібно не тільки перебрати. А ще й визначити розмір кожного з видів.

Методичні рекомендації: обчислення розмірів малих тіл проводять методом рядів: ,

 де

                              

                      

Друга станція « Природнича»

Завдання: на столі різні предмети. Потрібно вибрати предмет виконати та продемонструвати свій дослід та вказати до якого виду фізичних явищ він відноситься). Діти діляться на групи.

І група – механічні явища;( м’яч, конструктор, трубка Ньютона)

ІІ група – звукові явища;( камертон, дзвоник)

ІІІ група – теплові явища;(пристрій Гравізанда)

ІV група – світлові явища;( лампа, оптична шайба)

V група – електромагнітні явища.( магніти, расческа, воздушний шар, цвях,провод)

Маг  і вчитель допомагають учням з демонстраціями.

Робота в зошитах – вправа 1.3 і 1.4 (перевірка)

 

Третья станція « Відпочинку»

Ви добре працювале, тому заслуговуєте на відпочинок з чашкою смачного чаю. Налито кожному по 50 мл. Вчитель і помічник додають дітям в стакани сахар, а потім пропонують визначити його загальний об’єм.

Методичні рекомендації : загальний об’єм частинок дорівнює сумі об’ємів кожної частинки, який знаходиться за різницею початкового положення (50 мл) і кінцевого, який діти визначають самостійно.

 

Четверта станція « Вимірювальна»

Учням потрібно визначити ціну поділки шкали  приладів:

  • Термометра;
  • Мензурки;
  • Секундоміра;
  • Лінійки;
  • Динамометра

 

П’ята станція « Морська»

Завдання: зловити золоту рибку і виконати її завдання.

а) перевести в основну одиницю вимірювання  відповідно фізичної величини 350              дм3 , 20хв, 2590 г, 56 см, 230 мм;

б) знайти площу чарівної книги заклинань мага , яка має розміри 4м на 12м;

в) знайти об’єм чарівного сундука мага з парамеирами:2м, 4м, 8м.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Проведення інтерактивного тесту « Так – Ні»

  1. Всі речовини складаються  з атомів, молекул, йонів.(Так.)
  2. Між молекулами немає проміжків.(Ні.)
  3. Молекули однієї речовини різні.(Ні.)
  4. Частинки, з яких складаються речовини, перебувають у безперервному русі, який називають тепловим.(Так.)
  5. Збільшення температури речовини спричинює зменшення середньої швидкості руху її частинок.(Ні.)
  6. Дифузія є одним із доказів руху молекул.(Так.)
  7. Частинки речовини взаємодіють між собою – вони притягуються та відштовхуються.(Так.)

VI. Підсумок уроку

Познайомимося з підсумками навчальної діяльності, сформульованими авторами підручника (ст. 42 – 43, тучні зачитують).

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити §1-5. Проаналізувати узагальнюючі таблиці (с.42,43). Завдання для самоперевірки 1-7 ( усно), 12- письмово.

IX. Рефлексія.

Закінчилася наша подорож і я хочу роздати кожному з вас фізичні путівки – побажання на майбутнє.

Шумлять ліси, за обрієм синіють гори,

Несе Дніпро до моря свої води,

Вдень Сонце, а вночі нам сяють зорі.

Співає птах, в саду цвіте жоржина.

Над квітами гудуть джмелі.

Літак, машина, човен в морі синім –

Всі – всі об’єкти на Землі.

І навіть наша матінка Земля,

Якої в світі  кращої нема,

Запам’ятайте, друзі – це тіла.

Я вдячний вам за співпрацю і творчість. До наступного уроку!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 1. Фізика як природнича наука
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку