Тема. Походження свійських тварин від диких. Свійські тварини.
Мета уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
2.Фенологічні спостереження.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
- Щоб успішно пройшли наші нові дослідження, треба пригадати раніше здобуті знання.
1. 1. Фронтальна перевірка.
1.Сова,зозуля,дрізд,синиця.
2. Муха,комар,бджола,жук-олень.
3.Судак,окунь,оселедець,лин.
4. Жаба, квакша,тритон,саламандра.
5. Ящірка, змія,вуж,черепаха.
6.Їжак,кит,дельфін,кажан
птахи
риби комахи
звірі плазун
Земноводні
III. Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про тварин.
І група.ДИКІ(загадки)
ІІ група СВІЙСЬКІ
-- Саме ці тварини будуть предметом вивчення в нашій лабораторії, а також ми дізнаємося про походженням свійських тварин від диких.
- Тож ,яка тема нашого уроку. Свійські тварини.
Ви знаєте ,що свійські тварини пішли від диких? Як це було вам розкаже дослідник.
«Як з'явилися свійські тварини»
— Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими.
Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
Отже,Девізом нашого уроку буде вислів Антуан де Сент-Екзюпері
ІV. Вивчення нового матеріалу
-Я сьогодні також приготувала загадки.
Живе в нірці,
Гризе кірки.
Короткі ніжки.
Боїться кішки.
(Миша)
Лапки волохаті,
Та й іще вусаті,
Великими сім’ями живуть
Спокою людям не дають.
(таргани)
Висновок.Свійські тварини – це тварини, що живуть поряд з людиною і приносять їй користь, задоволення, а людина піклується про них.)
2. Гра «Пастухи і мисливці» Фізкультхвилинка
-А зараз пограємо в гру і побачимо чи вмієте ви розрізняти свійських і диких тварин.
(1 варіант – «пастухи, присідають ,якщо я називаю «свійських тварин».
2 варіант «мисливці» » піднімають руки вгору, якщо я називаю диких тварин).
Вовк, кінь, сова, заєць, вівця, корова, лисиця, кенгуру, тигр, коза, качка, їжак. Порося, лось, кішка, собака.
- Нашій лабораторії надано декілька матеріалів для вивчення . І почнемо ми з відеоматеріалу. До вашої уваги відео про свійських тварин.
Проблемне питання
- Чим віддячують свійські тварини людині?
3.Робота за підручником (с. 120) (робота в парах)
Як справжні дослідники попрацюємо з науковою літературою. Розгляньте малюнки на стор. 120 і обговоріть в парах, як і де допомагають людям свійські тварини.
3.1.. Словничок термінів
Висновки (стор. 121)
- Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.
- Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища.
- Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Гра – переплутанка «Професії» (в групах)
— Свійських тварин розводять не лише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Як же називаються професії людей, які працюють біля тварин?
— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських тварин? (Тваринники)
— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)
3. Художня виставка «Юні анімалісти»
- Як називається жанр живопису, у якому зображують тварин? (анімалістичний)
- Кого з художників ви знаєте?
- Запрошуємо на виставку наших художників.
- Хто із вас зобразив свійських тварин?
4. Самостійна робота (диференційоване завдання)
« Цікаве про тварин»
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Гра «Продовж твердження»
- Тварини бувають...
- Усі свійські тварини пішли від...
- Свійські тварини відрізняються від диких тим,
що...
- У тваринництві працюють...
- Людина є господарем природи, але вона
повинна бути бережливим господарем.
Пам’ятайте, ми відповідаємо за тих,
кого приручили!
VІІ . Домашнє завдання
1.Читати і відповідати на питання ст.120.
Конспект уроку
з природознавства
На тему « Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Двоянова Г.О.