Урок. "Повітря та його властивості"

Про матеріал
Конспект уроку ЯДС для учнів 2 класу нової української школи на тему " Повітря та його властивості".Мета дослідити із здобувачами освіти властивості повітря, його значення у природі й для людей.
Перегляд файлу

Тема: Повітря та його властивості. Демонстрації та досліди (повітря існує, займає частину простору, розширюється при нагріванні).

Мета:

Формування предметних компетентностей:

закріпити знання учнів про ознаки весни; розширити і уточнити  знання учнів про повітря, його властивості та значення у природі й для людей; формувати уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати логічне мислення; виховувати почуття відповідальності щодо збереження природних ресурсів.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися організовувати своє робоче місце;

загальнокультурної – зв’язно висловлювати свої думки, дотримуватися норм мовленнєвої культури;

громадянської – бережно ставитися до природи, співпрацювати з учнями в групі;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: 4 склянки, 4 колби, 4 шматочки ґрунту, 4 миски з льодом, 4 серветки,  4 посудини з водою, 4 невеликі пластикові порожніх пляшок, , ілюстрації, мікрофон.

Хід уроку

1.Організаційний момент

        Налаштування на роботу, поділ на групи

11. Перевірка домашнього завдання.

1. Виставка малюнків до казки про весну.

2. Спостереження за погодою.

3. Перевірка знань ознак весни. Гра «Так! чи Ні!». (Якщо твердження правильне, плескають в долоні, якщо неправильне, тупотять ногами й виправляють помилку.)

1).  Дні стали коротшими.

2).  Настала весна.

3).  Відлетіли у вирій птахи.

4).  Опівдні сонце піднімається вище і дужче пригріває.

5).  На річках почала скресати крига.

6).  Почалися весняні роботи на полях і городах, у садах.

7). Землю вкрила пухка снігова ковдра.

8).  Течуть весняні струмочки.

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань.

Робота над загадкою

Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. 
                                    (Повітря.) 

  •  Діти, згадайте, які властивості  повітря  ви вже знаєте?

    -   Чим  дихають рослини, тварини, люди?

  • Як  ми можемо довести, що повітря існує?

ІV.  Мотивація навчальної діяльності.

 Проблемне  запитання.

  Нам всім відомо, що  без  їжі  людина  зможе  прожити 2  тижні, без  води      4  дні. А  скільки ж  людина зможе прожити  без повітря?

− Скажіть, будь ласка, а який дослід,  допоможе нам відповісти на це запитання?

 Дослід.

– Зараз ми з вами проведемо дослід. Спробуйте затримати дихання, і простежте  чи довго вам вдалося перебувати в такому стані.

(Учитель засікає час за годинником, а потім повідомляє учням результати досліду. Робляться висновки).

V. Повідомлення теми уроку.

− Сьогодні   у нас з вами урок-дослідження . Ми будемо з вами досліджувати повітря, щоб більше дізнатися про його властивості і значення для всього живого.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

 Робота  в чотирьох  групах .

Проведення  дослідів, які доведуть, що повітря існує і займає частину простору. 

Дослід 1.

 Діти, візьміть порожню склянку і опустіть догори дном у посудину з водою. Чи заповнюється склянка водою? Який висновок можемо зробити?

Дослід 2.

 Зараз візьміть порожню пляшечку і зануримо її в посудину з водою. Що ви бачите? Що це за бульбашки? Якого висновку дійшли?

Дослід 3.

 Тепер наллємо у склянку воду. Що ви спостерігаєте? Чому на стінках склянки з’явилися бульбашки? Про що говорить цей дослід?

Дослід 4.

 Діти, беремо грудочку ґрунту і кидаємо її у склянку з водою, що з’являється у склянці. Що це за бульбашки? Який висновок можемо зробити?

 

Досліди, які доведуть, що при нагріванні повітря розширюється, а при охолодженні стискається.

Дослід 1.

Беремо колбу догори дном і опускаємо її у склянку з водою, так, щоб у неї не зайшла вода. Тепер нагріваємо колбу руками. З неї виходять бульбашки повітря. Чому?

Дослід 2.

 Не виймаючи колбу з води, кладемо на неї  холодну вологу серветку (охолодити в мисочці з льодом). В колбу починає набиратися вода. Чому?

(Тому що при нагріванні повітря розширюється, а при охолодженні -  стискається. Тепле повітря легше від  холодного, тому воно піднімається вгору, а холодне опускається вниз.)

Фізкультхвилинка

VІІ. Закріплення  знань.

  1. Робота  з  підручником. Опрацювання статті підручника.

 

2. Бесіда.

Діти, яким повітрям ми повинні дихати?

Чи завжди воно є таким?

Перегляд ілюстрацій.

Подивіться, будь ласка, ілюстрації і зробіть висновки, що найбільше забруднює повітря? Хто до цього має відношення?

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Скажіть, яке повітря в нашому місті?
  • Що треба зробити, щоб повітря в місті стало чистим?
  1. Заповнення таблиці «Властивості повітря».

– Давайте згадаємо, які властивості має повітря.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія

 Гра «Я почну, а ти закінчуй».

1. Повітря є…

2. Без повітря не можуть жити…

3. Для того, щоб повітря було чистим потрібно…

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2022
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку