Урок позакласного читання на тему " У світі казок"

Про матеріал

Розвивати у дітей пізнавальний інтерес та любов до українських народних казок. Виховувати за допомогою казки моральні чесноти та загальнолюдські цінності. Активізувати читацьки навички . Узагальнити знання українських казок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Урок позакласного читання

       на тему:

  «В світі казок»

 

 

 

 

 

 

          

 

Вчитель: Денисенко Т.В.

 

 2-А клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Урок позакласного читання на тему «В світі казок».

 

Мета: Створити в уяві дітей художні образи казкових героїв, вчити дітей аналізувати, давати відповіді за сюжетами казок та за розумінням прочитаного, робити висновки; сприяти створенню ситуації успіху  для дітей. Розвивати логічне та творче мислення, мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку.

Виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до народної творчості, збагачувати словниковий запас. Виховувати бажання поповнювати свої знання.

Тип уроку:    урок-телепередача

Обладнання: макет телевізора, деформовані тексти, малюнок серця, мікрофон,

     макет будинку, ілюстрації казкових героїв.

 

    ХІД  УРОКУ

  1. Організація класу до уроку

Вчитель:  У нас сьогодні урок позакласного читання на тему: «В світі казок». Ми пригадаємо багато українських народних казок, ознайомимося із новими для того, щоб бути добрішими, мудрішими.

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Відгадайте, що це?

  Загадка   Що за диво-дивина

     У нас вдома розмовля?

     Дивимось по ньому

     Казки, гарні мультики

     Ще й розкаже про погоду

     Спорт та бізнес чи негоду    (телевізор)

  • Сьогодні до нашого класу  завітав цей незвичайний телевізор. Він допоможе нам здобути нові знання.

 

Мовна розминка

  • Люди, які працюють на телебаченні у різних студіях, повинні вміти гарно розмовляти. Зараз ми з вами будемо вчитися розмовляти, як диктори на телебаченні.
    1.        Чистомовка

   Шу – шу – шу – чистомовки я пишу.

   Ят – ят – ят – їх пишу для всіх малят.

   Ки – ки – ки -  і говорять залюбки.

   Ло – ло – ло – щоб чисте мовлення було

 

  1.        Артикуляційна розминка

Запросимо тишу  - ц – ц – ц.

Вітерець у лісі – ш – ш – ш.

Прилетіли птахи – шук – шук – шук

Заспівав соловей – тьох – тьох – тьох.

Тануть бурульки – кап – кап – кап

Дзюркоче вода у струмку – дз – дз – дз.

 

  1.        Привітання ведучими своїх телеглядачів

Робота в групах

  • Я бачу, що ви добре потренувалися і можете спробувати свої сили в ролі диктора телебачення.

( кожна група отримує деформований текст)

  • У кожного з вас на парті в конверті є деформований текст.

 

Завдання: розмістити речення в правильному порядку.

І група

 Доброго-вчора, сьогодні, щодня  Доброго ранку! Доброго дня!

 Хай не псується годинник на вежі  Доброго вчора, сьогодні щодня

 Доброго ранку! Доброго дня!   Хай не псується годинник на вежі

 Хай буде все на землі, як належить          Хай буде все на землі, як належить

ІІ група

Всіх вас сьогодні я щиро вітаю   Сонце – як сонце, літо – як літо

Дощик – як дощик, діти – як діти   Дощик – як дощик, діти – як діти

Кожному дому щастя бажаю    Кожному дому щастя бажаю

Сонце – як сонце, літо - як літо.   Всіх вас сьогодні я щиро вітаю.

 

ІІІ група

 Кожна людинка, тваринка, звірок  Хай завітає до нас на урок  

 Хай веселиться вся їхня рідня  Кожна людинка, тваринка, звірок

 Хай завітає до нас на урок   Хай усміхаються діти щодня.

 Хай усміхаються діти щодня.   Хай веселиться вся їхня рідня.

 

І\/ група

Хай всіх привітно стрічають стежки        Хай всіх привітно стрічають стежки

Там радість і щастя чекають тебе  Квіти хай квітнуть, співають пташки 

Квіти хай квітнуть, співають пташки Там радість і щастя чекають тебе

Кожна стежинка в майбутнє веде.  Кожна стежинка в майбутнє веде.

 ( Діти зачитують вірші із незвичайного телевізора).

 

  1. Закріплення знань умінь, навичок

Давайте  ми з вами ввімкнемо «Інформаційний канал» і послухаємо розповіді  про казку.

1  Казки є авторські, тобто написані письменниками, і народні. Народні казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися. Імя автора забувалося за давністю. Казка ставала народною. Отже, автором народної казки – є народ.                Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображено життя

народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і     справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю.

 

  1.        Телепередача «Накмітливіший»

Спробуй впізнати героя.

Вчитель: 

  • Давайте уявимо собі, що ми в телестудії і знімаємо телепередачу «Найкмітливіший»
  • Спробуйте впізнати героя.
  1. «Призволяйся, не гордуй. Сама варила…»  (Лисичка)
  2. «Вибачай, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей  раз нічого немає…»   (Журавель)
  • З якої казки ці герої?  («Лисиця і Журавель»).
  1. «Відчиніться, відмікніться! Ваша мати прийшла, молока принесла». (грубим голосом)(Вовк).
  2. «-Чуємо, чуємо, - не материн це голосок. Наша матінка співає тонесеньким голоском та й приказує не так»  (Козенята).
  • З якої казки ці герої ( «Вовк і семеро козенят»).
  1. –Гу – гу – гу! Як вас багато. А я …. Пустіть і мене.   (Ведмідь)
  • З якої цей герой?  («Рукавичка»).
  1. –Гей, Круть, гей, Верть, глядіть, скільки зерна я намолотив!»  (Півник)
  • З якої казки?  (Колосок)
  1. «- Піди-но, побігай! Нас голубонько, не обдуриш…»  (Їжачок)
  • З якої казки? ( «Лисиця та їжак»)
  1. – «Знаю, знаю…»  (Дрізд)

« - Коли знаєш, то навіщо просиш?  (Голуб)

  • З якої казки ці герої?  («Дрізд та голуб»)

 

  • 3.2 Перевірка домашнього завдання

( діти демонстують книги і коротко переказують прочитане)

 

  1.        Читацька студія

- А тепер будемо працювати в читацькій студії

1)Читання казки «Нерозумне кошеня»

 

а) Націлення на первинне сприймання казки.

 

-Будьте уважними, після того як ви прослухаєте казку, ви повинні дати відповідь на запитання:

- Чому казка називається нерозумне кошення?

 

б) Читання казки підготовленими учнями.

 

в)То чому казка називається нерозумне кошення?

г) Словникова робота

   злегка  - легенько

   розціпило - розкрило

   розгнівається - розізлиться

   лаяла  -  сварила

ґ) Бесіда за змістом казки

  • Кому принесла кицька мишеня?  (Кошеняті).
  • Для чого? (Щоб навчилося миші ловити)
  • Чи зїло кошеня мишку?  (Ні)
  • Хто його перехитрив?  (Мишка кошеня)
  • Чи сварила кицька кошеня?
  • Чого вчить нас ця казка?  (Треба слухати маму)
  • Що би ми порадили кошеняті? (Щоб було слухняним і розумним)

 

д) Читання за частинами

 

е) Читання в особах . (автор, кицька, кошеня, мишка)

 - Скільки дійових осіб в казці?

 

2) Читання казки «Лисичка – суддя»

 

  Націлення на первинне сприймання казки.

 

 а) - Чому   казка називається «Лисичка- суддя»?

 

 б) Читання казки підготовленими учнями.

 

 в) - То чому казка називається «Лисичка-суддя»?

 

 г) Словникова робота

   кривда – образа, неправда

   угледіла – побачила

   важниця – вага

ґ) Бесіда за змістом казки

 

-Що знайшли двоє котиків? (грудочку сиру)

- Чи зуміли вони поділити сир порівну? (Ні)

- Хто їм поміг поділити сир? (Лисичка)

- Як вона ділила сир?  (То надїсть один шматок, то другий)

- Що залишила лисичка котикам?  (Два маленьких шматочки)

- За що лисичка зїла так багато сиру?  (За те, що поділила котиків)

- Чого вчить нас ця казка? (не можна сваритися, треба все розумно робити). Поки дурні сварилися, розумні поживилися.

 

д) Ланцюжкове читання

 

е) Читання казки парами

 

є) Вибіркове читання

-  Прочитайте зачин казки

-  Прочитайте кінцівку.

 

3.3.  Робота з виставкою книг

а) Розгляд виставки

б) Бесіда

- Ви бачите, діти, який великий світ  українських народних казок.

- Читайте їх, черпайте знання, мудрість. І памятайте: «Хто казок багато знає, той завжди перемагає».

- А тепер прийшов час відпочити. (Співає учениця. Діти виконують вправи).

 Фізхвилинка

     Лисичка     (укр. нар. пісня)

 Я лисичка, я сестричка    А сьогодні, у неділю

не сиджу без діла,    треба відпочити,

я гусяток пасла,     свою хату гарнесенько

полювать ходила     треба прикрасити

3.4.  Гра «Мікрофон»

  • А зараз  уявіть, що ви кореспонденти газети «Вижницькі обрії»
  • Які запитання ви б поставили учням?  (Діти ставлять запитання )

- Чи любите ви читати?

   - Яка вам казка найбільше подобається?

   - Чого вчить нас казка «Вовк та козенята?»

   - Чого вчить казка «Лисиця та їжак?»

   - Чого вчить казка «Дрізд та голуб?»

 

  1.        Продовжити прислів’я

Казки маленькі, а розуму в них багато.

Хто багато читає, той більше знає.

Голова без розуму, як ліхтар без свічки.

 Добре того вчити, хто хоче  все знати.

 

  1.        Вікторина «Чарівний кошик»

Вчитель.  У кошику знаходяться речі з казок. Я буду по черзі діставати якусь річ,

  а ви говоритимете, у якій казці вона зустрічається.

   Яйце – («Курочка  Ряба»)

   Рукавиця – («Рукавичка»)

   Колосок – («Колосок»)

   Тарілочка – («Лисичка і Журавель»)  (Тихо, не шуміти).

4.Підсумки уроку

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Чим саме?
  • Мені сподобалося  як ви працювали сьогодні на уроці.

Подивіться, яке стало велике, гаряче серце нашого класу.

 Воно розтопить зло, ворожнечу, сварки не тільки в казках, а й між учнями нашого класу.

   Передача закінчилась.

   Мабуть, друзі, ви втомились.

   А тепер – відпочивать

   Та казки – не забувать.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку