Урок позакласного читання. Сучасна патріотична поезія

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів зі зразками сучасної патріотичної лірики; підвести до думки, що без патріотичної поезії література втрачає зміст; розвивати критичне мислення, уміння розпізнавати й розуміти справжню вартість речей, явищ, почуттів;виховувати любов своєї Батьківщини та до творів вітчизняних митців; громадян, які усвідомлюють суспільне призначення національної літератури.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання.

Тема: Сучасна патріотична поезія

Мета: ознайомити учнів зі зразками сучасної патріотичної лірики; підвести до думки, що без патріотичної поезії література втрачає зміст; розвивати критичне мислення, уміння розпізнавати й розуміти справжню вартість речей, явищ, почуттів;виховувати любов своєї Батьківщини та  до творів вітчизняних митців; громадян, які усвідомлюють суспільне призначення національної літератури.

Тип уроку: урок-дослідження.

Епіграф:

«Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею!»

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

(Звучить гімн «України», діти співають)

https://www.youtube.com/watch?v=g9OpufAIdRk

ІІ. Формування позитивного настрою

На ліву долоньку покласти своє побажання сусідові,озвучити його і легенько його здмухнути з долоні.

ІІІ.Мотиваціянавчальноїдіяльності.

  • Бесіда
  • Діти,як ви гадаєте, чому ми розпочали наш урок з гімну України? Що він символізує?

Ми всі українці.Любимо свою батьківщину і свій народ. Горді від того, що живемо на такій мальовничій землі.

  • Що таке батьківщина?

(Країна стосовно до людей, які народилися в ній і є її громадянами)

-Яка у нас батьківщина? (Україна)

Які асоціації у вас виникають при слові Україна?

Складання асоціативного куща до слова Україна

 

Епіграфом цього уроку я обрала рядки з вірша відомого українського поета В. Сосюри. Але цей епіграф зашифровано. Спробуйте розгадати головоломку і відтворити прекрасні слова, написані поетом про нашу рідну Україну.

 

В е р ю б

с с ц л і

і м е м т

і ю н ї ь

в о у а У

і в с р к

ч б у з н

н и д о е

і м е м ю

Маленька порада: починайте рух з верхньої лівої клітинки і рухайтесь вниз, вправо, вверх і вліво.

Епіграф:«Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею!»

Слово вчителя.

Заплющую очі і бачу чисте,бездонне небо.

 Родючі поля, застелені пшеницею кольору сонця.  Безкрайні ріки та чисті, мов сльоза джерела. Все – це моя Батьківщина.

Польові квіти, квітучі сади,моря і гори – все це наша рідна Україна – наш спільний дім: гарна, щедра, вільна земля!

             Україно! Ти для мене диво!

             І нехай пливе за роком рік,

             Буду, мамо, горда і вродлива,

             З тебе дивуватися повік…

І V.Перевірка домашнього завдання

Група А. Зачитати прислів’я і приказки про Батьківщину і рідний  край.

Група Б. Зачитати афоризми та крилаті вислови про Вітчизну та рідну землю.

 V. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

- Хто такий патріот?

Словникова робота

Патріот-  той, хто любить свою батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги.

Менталіте́т— система переконань, уявлень і поглядів,відтворення сукупного досвіду попередніх поколінь.   Найчастіше слово вживається як  соціальна спільність (нація, народ).

Ностальгі́я— болісна туга за своєю Батьківщиною.

Розглянемо ж  складові патріотичних почуттів:

1. Почуття належності до своєї держави та її народу.

2. Почуття гордості за успіхи держави,біль за невдачі.

3. Повага до історії, культури, традицій, вірувань, менталітету.

4. Захоплення героїчними подвигами минулого та сучасності.

5. Любов до рідної природи.

6. Шанування рідної мови, традицій, звичаїв, обрядів.

7. Ностальгія при розлуці з Батьківщиною.

8. Неприязнь до всього антиукраїнського.

Учитель. Оці складові патріотизму ми й будемо сьогодні шукати в текстах сучасних поетів.

Тема нашого уроку: Сучасна патріотична поезія.

V І. Вивчення нового матеріалу

1.Слово вчителя.Сучасна українська література  — українська література останніх десятиліть, створена сучасними письменниками.

 У науковій літературі точно не зазначено, від якого моменту українську літературу слід вважати сучасною. Утім, під поняттям сучасна українська література найчастіше розуміють сукупність художніх творів, написаних від часу здобуття Україною незалежності в 1991 році й дотепер.

Виступ творчих  груп учнів (випереджальне завдання).

Всі ви готувалися до сьогоднішнього уроку і ми маємо 3 дослідницькі  групи, які отримали індивідуальні завдання.

2.Виступ І  творчої  групи.

Вони досліджували творчість  відомих сучасних письменників України: Л.Костенко,О.Забужко,Г.Чубач,М.Сингаївського,

І.Калиниченко.

(Учні коротко викладають інформацію про митця і читають патріотичні поезії  напам’ять)

3.Слово вчителя.

Новоград – Волинський. Чарівний куточок Полісся. Край, де голубіє льон, білопінно цвіте калина, щедро дарують свої скарби віковічні ліси.

Свою любов до рідного міста оспівав місцевий приватний підприємець Юрій Михайлечко. А виконав його пісню гурт «Вітер знає».

Запрошую вас у віртуальну подорож нашим містом під звучання пісні «Мій Новоград-Волинський».

Ви побачите яким було наше місто колись давно  і як воно виглядає сьогодні.

4.Звучить пісня «Мій Новоград-Волинський»

https://www.youtube.com/watch?v=uUxFM_OSct4

5.Бесіда

- Яка перша назва нашого міста? (Звягель)

- Чому саме так воно називалося?

-Чим наше місто відоме?

У сучасному Новограді-Волинському  живуть  мешканці, які не забувають історії свого славного міста, його знаменитостей. Це талановиті люди, справжні майстри художнього слова, які так залюблено пишуть про Україну і про своє місто.

 

6. Виступ ІІ творчої групи.

Ця група досліджувала  творчість поетів Звягельщини: Ю.Ковальського,В.Всендзук,Н.Ігнатюк,Л.Лук’янець,

Н.Талько-Петрук. (Учні декламують вірші поетів – земляків  напам’ять)

7. Слово вчителя.

Україна – велика європейська держава. Вона має велику територію,розміщена в центрі Європи. Щоб перетнути країнупішки, треба йти 90 днів. В Україні є 71 тисяча річок.

Наша земля омивається водами Чорного і Азовського морів.Україна є домівкою для людей різних національностей.

З 2013 року в нашій країні відбулося багато неприємних подій.

У листопаді минулого року український народ вийшов на вулиці міст, щоб висловити протест владі.

Події у Києв іна Майдані зібралися тисячі людей, які прагнули до кращогожиття. Відбулася революція гідності.Проте свобода коштувала  Небесною  сотнею найкращих синівУкраїни.

З часом наш сусід, в минуломубратній народ, відібрав у нас Крим.

На жаль, і сьогодні в нашій країні велике горе.

 На сході України йде війна. Терористи знищують будівлі, підривають мости, залізницю. Найстрашніше те, що гинуть люди.

Усі українці від  заходу до сходу воюють за збереження територіальної цілісності своєї держави. Кожен з нас прагне миру і свободи. На території східних областей Луганська і Донецька загинуло багато героїв.

Прошу піднятися і вшанувати загиблих хвилиною мовчання.

8. Хвилина мовчання.( Пісня «Плине кача»)

https://www.youtube.com/watch?v=-Z1BSIiF5jc

9. Слово вчителя

Ось як підтримує молодь  наших героїв своїми патріотичними віршами. (Відео «Тебе чекаю»)

https://www.youtube.com/watch?v=D3jsFmU6wro

10. Виступ ІІІ творчої групи.

Зараз прозвучать  авторські вірші  пересічних людей, яким небайдужа доля країни.Це робітники, студенти і такі ж учні як ви.

О.Клименко,С.Українець,І.Манченко,

А.Дмитрук,С.Шейкіна,А.Хромов.

(Учні декламують вірші поетів напам’ять)

11. Звучить пісня « Мальви» у виконанні А.Лорак.

https://www.youtube.com/watch?v=Pw0YzVpk3dw

12.Бесіда

 - Які  почуття викливала ця пісня?

-Про що в ній розповідається?

- Чи сучасна, на вашу думку, вона?

Мелодію до цієї пісні Володимир Івасюк написав наприкінці 1960-х ,але віршів не було. 1969 р.чернівецький студент-філолог Богдан Гура написав вірш «Мальви».

Пісня була виконана в 1975 році Софією Ротару під назвою «Балада про мальви».

«Мати жде-не діждеться дитину з війни. Аж — ось вона, під вікном розцвіла мальвою. Мати, якій люди вклоняються до ніг за її подвиг, яка ніколи не перестане чекати…».

VІІ. Рефлексія

Продовжте речення:

• «Сучасна патріотична поезія — це …».

• «Сучасна патріотична поезія представлена для мене такими іменами…».

VІІІ. Підсумок уроку

1.Прошу керівників груп оцінити роботу учасників.

2.Слово вчителя.

Час нашого  уроку завершується. Бажаю вам бути українцями не тільки за походженням, а й по духові. Закінчити урок хочу словами видатного педагога

 В. Сухомлинського:

   «Є у світі три речі, з яких ніколи не можна сміятися, – патріотизм, справжня любов до жінки і старість».

   Тож будьмо патріотами нашої держави, бо це саме ті, хто ніколи не зрадять ані Батьківщини, ані рідної матері.

Напишіть на символічних  серцях побажання для своєї Батьківщини-України і прикрасьте ними карту Вітчизни.

(Звучить пісня Т.Петриненка«Україна»). 

https://www.youtube.com/watch?v=Yv9W-IM83bY

ІX. Домашнєзавдання

1.Написати лист воїну АТО.

2.Скласти власний патріотичний вірш.

3 Вивчити напамять вірш, що належить до сучасної патріотичної поезії.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Литвинчук Леся
Додано
7 травня 2020
Переглядів
8468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку