Урок позакласного читання .Українська народна казка "Кривенька качечка"

Про матеріал
Конспект уроку позакласного читання в 3 класі .Українська народна казка "Кривенька качечка"
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

Тема: За добро добром платять. « Кривенька качечка» (українська народна казка).

Метод критичного мислення «Шість капелюхів мислення»

Матеріал до уроку: українська народна казка  «Кривенька качечка»

Мета: познайомити учнів з українською народною казкою «Кривенька качечка»; вчити усвідомлювати основні ознаки  чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв, співвідносити події з твору з подіями в особистому житті;  розвивати навички читання вголос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.

Обладнання:, мікрофон, аудіо казка  «Кривенька качечка», презентація до уроку, наочність , ноутбук., кольорові капелюхи , завдання для кожної групи, матеріал для експерименту.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення:  групова

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

Нумо, дітки підведіться !
Всім приємно посміхніться,
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок!
Чи цікаво вам дізнатися,
Що сьогодні може статись?
Ну , то ж всядьтеся зручніше
Почнемо урок скоріше!
Перевірте чи все готове у вас до уроку .А щоб наш урок пройшов добре, посміхніться один одному і скажіть на вушко щось приємне.


Девіз нашого уроку:(слайд 1)
Гарно читаємо, чітко відповідаємо,
Мову свою розвиваємо.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Розвиток читацьких навичок(слайд 2).
Зійшли хмарки , і небо засиніло , і сонце ген з-за обрію пливе,
І всюди заіскрилось, засвітилось, напевне диво-казка тут живе.
А до неї ми потрапимо , якщо відчинимо чарівне віконце. Для цього треба справитися із завданнями.
Гра «Блискавка»
Казка, казати, качка, казкар, казковий.
-Яке слово зайве? Чому? (КАЧКА, бо всі інші спільнокореневі)
Робота з деформованим прислів’ям( слайд 3).
добром За платять добро.
У реченні заблукали слова, допоможемо їм знайти їхнє місце. За добро добром платять( слайд 4) .
- Що це? Як ви розумієте це прислів’я?( читаємо хором)
Це і є темою нашого уроку.  ( слайд 5 відкрите вікно)
Наше віконечко запрошує в чарівну країну народної казки.

Відкриваю дошку!


III. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовка до сприймання теми уроку.

  • Що нового Ви побачили на дошці?

(Кольорові капелюшки)

  • Саме за допомогою Кольорових капелюхів ми і опрацюємо сьогоднішній  урок Позакласного читання . Сьогодні ми будемо читати Українську народну казку «Кривенька качечка»

(Учні сидять в групах.(4 групи) На парті у кожного лежать маленькі капелюхи відповідних кольорів: чорного, жовтого, червоного, зеленого).

  • Перш ніж розпочати роботу пропоную Вам на капелюхах  відповідного кольру, які  є на партах написати ОЧІКУВАННЯ від сьогоднішнього уроку позакласного навчання.

( Учні записали очікування відклали в сторону )

 

  • Зараз пропоную пригадати , як ми повинні мислити одягаючи  капелюх певного кольору!

 

Білий- коли ми одягаємо капелюх Білого кольору, ми отримаємо інформацію!

 

Чорний- коли ми одягаємо капелюх Чорного кольору , ми думаємо :чи правда це?...які недоліки є ?....., тобто шукаємо щось негативне!

 

Жовтий- коли ми одягаємо капелюх Жовтого кольору, ми шукаємо переваги, позитивні сторони тієї чи іншої події!

 

Червоний- коли ми одягаємо Червоний капелюх , ми передаємо емоції, шукаємо відповіді на запитання : які в мене з цього приводу виникають почуття!

 

Зелений- коли ми одягаємо Зелений капелюх, це означаю , що ми творчо втілюємо нові пропозиції та ідеї!

 

Синій- коли ми одягаємо Синій капелюх , ми підбиваємо підсумки . Чого ми досягли?!

 

  • Отже, починаємо працювати?!
  •  Я одягаю Білий капелюх…Що він нам дає?!Що ми отримаємо?

(Інформацію)

IV.  Підготовка до вивчення теми.

  1. Словникова робота.

-Перед тим, як ми будемо читати казку, ми будемо зустрічати слова, які будуть дещо незрозумілі…застарілі в мовленні, -         Під час читання казки нам зустрінуться незнайомі або  малознайомі слова.

- Підготовлені учні заздалегідь підготували пояснення словникових слів

Зверніть увагу на дошку

Словникові слова

(На екрані висвічуються  слова, пізніше їх пояснення).

Починочок – пряжа, намотана на веретено.

Кужілочка  -  частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце -   дерев’яний пристрій для ручного прядіння.

Галочко - звертання до дівчини     

Іва-діва - звертання до дівчини

Жалувати – жаліти

Полинули  - полетіли.

V. Сприйняття й первинне усвідомлення учнів  навчального матеріалу.

1.  Прослуховування АУДІОЗАПИСУ казки «Кривенька качечка».

  • Знайдіть на Вашій парті текст   Української народної казки «Кривенька качечка». Будьте уважні , адже Білий капелюх може перейти і до Вас!!!

 

 (Учні слідкують за текстом на партах. Вчитель зупиняє аудіозапис , підходить до учнів тримаючи над головою Білий капелюх – учні продовжують читати.

 

  1. Запитання до прочитаного
  • Куди пішли дід та баба?
  • Кого знайшли вони?
  • Чим обмостили гніздечко?
  • Що  саме здивувало діда та бабу, коли поверталися в хату?
  • Що зробили дід та баба з гніздечком?
  • Де поділась качечка?

 

-Молодці учні гарно відповідали на питання по казці!

- А зараз ми з вами попрацюємо в групах

 3. Робота в групах

 - Але перш ніж розпочати роботу в групах, ми пригадаємо ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПАХ

Правила роботи в групах:

1.Ми працюємо разом , щоб добре було всім

2.Говорити коротко й чітко. Головне не перебивати один одного.

3.Критикуй не товариша і ідею.

4.Працюють всі : головне не перебивати один одного.

 

  • У кожного  з Вас на парті є конверт . В цих конвертах є завдання для Вашої групи. Починаємо працювати. На виконання завдання у Вас 2-3 хвилини. Команда яка впоралась із завданням – піднімає руки вгору, тим самим сигналізуючи про готовність доповідати.

(діти відкривають конверти, працюють в групах, пишуть свої ідеї на аркушах, заздалегідь підготовлені вчителем. Вчитель до кожної групи підходить, за потреби допомагає.)

  • Зараз групи будуть звітувати в такому порядку:

-ЧОРНА

-ЖОВТА

-ЧЕРВОНА

- ЗЕЛЕНА

 

-Прошу доповідачів групи Чорного капелюха  вийти до дошки з завданням і капелюхом!

Чорний капелюх

  • Які погані вчинки , зробили герої казки

дід та баба

(- Дід з бабою зробили погані  вчинки, що вони підглядали за дівчиною, за те що Вони спалили гніздечко…)

- Кривенька качечка

(Кривенька качечка зробила погане те, що вона полинула й покинула діда з бабою)

Табуночок качок

(Табуночок качок зробив погане те, що вони  покинули качечку зі зламаною ніжкою…)

 

  • Добре! Дякую нашим доповідачам Чорного капелюха!

 

 

  • Прошу доповідачів  Жовтого капелюха вийти до дошки з завданням і своїм капелюхом
  • Які добрі вчинки зробили  герої казки

Дід та баба

(Дід та баба зробили добре те, що Вони забрали качечку додому, зробили їй гніздечко, бо в неї була переломлена ніжка… )

Кривенька качечка

(Кривенька качечка зробила добрий вчинок – вона допомогла діду з бабою по господарству…)

Табуночок качок

(Табуночок качок зробив добрий вчинок той, що він скинув їй по пір’ячку, і вона перевтілилась в качечку і полетіла з ними… )

 

 

  • Добре! Дякую нашим доповідачам Жовтого  капелюха!

 

 

  • Прошу доповідачів Червоного капелюха  вийти до дошки з завданням   і своїм капелюхом.
  • Які почуття у Вас виникли на …

початку казки…

(Ми вирішили, що початок казки ….сумний, тому що дід і баба були самотні…)

В середині казки…

(Ми вирішили, що середина казки…весела, бо в діда з бабою була помічниця вдома- качечка…)

В кінці казки…

(Ми вирішили , що кінець казки сумний, тому що качечка полетіла…і дід з бабою залишились самотні…. )

 

 

  • Добре! Дякую нашим доповідачам Жовтого  капелюха!
  • Прошу доповідачів Зеленого капелюха вийти до дошки з завданням і своїм капелюхом.
  • Пофантазуйте і придумайте свою кінцівку казки. Як би по-іншому  могла закінчитися казка. (придумати розповідь…)

 

  • Добре! Дякую нашим доповідачам Зеленого капелюха!

 

  • ЕКСПЕРИМЕНТ!


VI. Самостійне застосування учнів знань у стандартних ситуаціях.

-Ми гарно , творчо попрацювали, Ви справжні молодці. Тепер хотілось почути про що ми сьогодні з вами говорили .

Вчитель дістає Синій капелюх – підходить до учнів з капелюхом , тримаючи над головою.

  • -  Над якою казкою ми сьогодні працювали?
  • - Хто є головні герої казки?
  • - Чого нас навчає ця казка?
  • - А що означає « творити добро»?
  • (Відповіді учнів)
  •  

  • VII. Підсумок уроку.
    Так, за кожен свій вчинок , добрий чи не зовсім, обдуманий чи ні , людина несе відповідальність.  А що ми , школярі та просто діти , можемо робити доброго? Над цим питанням задумались учні нашого класу.
    Що можу я на світі доброго зробити?
    Я можу хатку пластилінову зліпити.
    А біля неї тин, а поруч квіти,
    А далі граються маленькі діти.
    Що можу я на світі доброго зробити?
    Природу можу, ліс, річки любити,
    Кота і песика приблудного нагодувати,
    І годівничку для птахів побудувати.
    Що можу я на світі доброго зробити?
    Я можу математику учити,
    Писати вчитись і учити рідну мову,
    Щоб грамотно вести мені розмову.
    Що можу я на світі доброго зробити?
    Я можу вдома прибирати й гарно шити,
    Я можу радувати тата й маму,
    Коли я роблю такі добрі справи.
    Я можу радувати дідуся й бабусю,
    Як прийду в гості і привітно посміхнуся.
    І защебечу – цим здоров’я їм додам,
    А ще у мене є багато інших справ.
    Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете робити тільки добрі та обдумані вчинки. А ще свої побажання вам на чарівних пірїнках залишила кривенька качечка.Одною із хороших справ буде виконання домашнього завдання.
     

IIХ. Повідомлення домашнього завдання.

- Уявіть собі, що ви потрапили у казку і можете її змінити. Напишіть
продовження до казки: - Що було б, як би дід з бабою не спалили гніздечка? Намалюйте ілюстрацію до казки.

IХ. Рефлексія.

- Оберіть і  покажіть смайлик, який відповідає саме тому, як Ви  сьогодні працювали на уроці. Чи Ваші очікування – справдились ?!

- А хочете дізнатись, який я обрала смайлик?! (показую свій смайлик)

- Тому , що сьогодні мої очікування теж справдились. Мої учні були активні, творчі, гарно попрацювали!!

- І наостанок хочу побажати Вам щоб оте добро, про яке ми сьогодні говорили, щоб Ви несли у люди. Щоб Ви в своєму житті робили тільки добрі вчинки, і забували про зло.

docx
Додав(-ла)
Пашук Вікторія
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку