Урок "Права дитини на здоров'я в сім'ї та суспільтві"

Про матеріал
сформувати в учнів уявлення про права дитини, акцентувати увагу на правах дитини на здоров'я у сім'ї та суспільстві; розвивати почуття відповідальності за своє здоров'я; виховувати бажання піклуватися про власне здоров'я; з'ясувати сутність виразу «Ти не один!»
Перегляд файлу

Тема: Права дитини на здоров'я в сім'ї та суспільтві.

Мета: сформувати в учнів уявлення про права дитини, акцентувати увагу на правах дитини на здоров'я у сім'ї та суспільстві; розвивати почуття відповідальності за своє здоров'я; виховувати бажання піклуватися про власне здоров'я; з'ясувати  сутність виразу «Ти не один!»

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: виставка дитячих малюнків із зображенням дітей, які займаються спортом; іграшковий мікрофон, ілюстрації «Права дитини », «Чарівна скринька»,чарівна паличка,жетони, аркуші паперу, план-карта уроку . Основні поняття: закон, Конституція, ООН, Декларація, Конвенція, право.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

Учитель

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи взятись враз!

Розпочнемо свій урок,

Тож назад не зробиш крок.

Будем ми трудитись гарно,

Не мине  й хвилини марно.

Девіз:

Уроки «Основи здоров'я» вивчай-

 Про своє здоров'я дбай

 І на лікарів не перекладай!

ІІ Ознайомлення з планом уроку

*Мрія *Віра *Мудрість *Здоров'я *Любов

Сьогодні нас чекає дивне свято,

Нам треба справ зробить багато,

Наш зореліт готується до старту,

Запрошуємо попрацювати кожну парту!

ІІІ Повторення вивченого матеріалу.

1.Народна мудрість про здоров'я .

Учитель.

Щоб на корабель сідати,

 Слід багаж з собою взяти.

Ви прислів’я промовляйте

І квиточок получайте.

(Діти по черзі розповідають прислів’я  й отримують квиток)

  • Держи ноги в теплі,  голову в холоді, живіт в голоді-не будеш хворіть, будеш довго жить.
  • Найбільше багатство-здоров'я.
  • Здоров'я маємо-не дбаємо, а втративши- плачемо.
  • У здоровому тілі-здоровий дух.
  • Подивись на вид та й не питай про здоров'я.

2.Психологічний настрій(під музику)

Отримали квитки усі?

Тепер в дорогу залюбки.

На зореліт скоріш сідаєм

І очі тихо закриваєм.

Ось вітер за вікнами свище,

Вдаряється в борт корабля,

У кожного серце все вище,—

Яка ж то чарівна земля!

Несе нас у Всесвіт повітря,

Милуємось всім навкруги.

І сонце, і зорі, і вітер

 Нам будуть друзями в ,путі.

3.Бесіда. Зірочка Мрій.

Ось і місто Зорепад —

Кожен з мешканців нам рад.

Щоби зірку засвітити,

Слід жетончик заробити.

(За кожну відповідьжетон.)

-Яким має бути приміщення, де пе­ребуває людина?

-Чи впливає приміщення на здо­ров’я?

-Як саме?

-Що ви робите для того, щоб воно було затишним, чистим?

-Чому людина завжди сумує за домом?

4.Фантазування «Моє майбутнє» (по­двір’я,  хата).

Діти демонструють малюнки свого майбутнього подвір’я (хати) і дають коментарі-уявлення про нього.

У ч и т е л ь. Я дуже сподіваюсь, що ваші мрії здійсняться. А зірочка Мрій дарує нам чарівну паличку.

Учитель робить змах паличкою і про­мовляє:

Нехай перешкоди долаються,

А ваші бажання здійсняються.

ІV Актуалізація опорних знань

  • Тренінг «Права дитини». Зірочка Віри.

-Нас зустрічає зірочка Віри. Спро­буйте чесно відповісти на ці запитання. Якщо зна­єте точну відповідь, поставте «+», якщо не знаєте,— знак «—». Відпо­відаємо чесно.

-Чи знаєте ви, які права має ди­тина?

-У яких документах записані ці права?

- Чи порушувались ваші права?

- Куди ви можете звернутись у разі  потреби?

-У кого більше «+»? «—»? Не засму­чуйтеся. Відповіді на ці питання ми з’ясуємо на сьогоднішньому уроці. А зірочка Віри посилає вам уста­новку.

2. Аутотренінг із закритими очима (під музику).

-Я — зірочка. Я маленька, яскрава зірочка. Я несу людям світло, надію та віру на все найкраще. Я впевнена у своїх силах. Я дуже уважна, коли хочу пізнати щось нове. Я вмію слу­хати. Я сяю. Я працюю. (Розплющу­ють очі.)

V Вивчення нового

1.Розповідь учителя. Зірка Му­дрість.

-Зірка «Мудрість» знайомить нас із Декларацією прав дитини, що була прийнята Організацією Об’єднаних Націй у 1959 р., і затверджує невід’єм­не право кожної дитини на гармоній­ний розвиток особистості, що виража­ється певними принципами. Одним із найважливіших є принцип: «Зако­ном та іншими засобами дитині має бути забезпечений спеціальний захист, а також надані можливості і сприят­ливі умови, що дали б їй змогу в умо­вах свободи та гідності розвиватися фізично, розумово, морально, духов­но і соціально здоровою».

У Декларації зазначено, що «дити­на через її фізичну і розумову незрі­лість має потребу у спеціальній охо­роні і турботі».

У статті 24 сказано: «Держави-сторони визначають право дитини та користування найбільш досконали­ми послугами системи охорони здо­ров’я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров’я».

2.Робота з таблицею

                       Здоров'я                                   Права дитини                         Медична допомога

Профілактика захворювань         Санітарна освіта                                          Медичне страхування

1)Усі діти мають право на медичну допомогу.

2)Особлива турбота дітям -інвалідам

3)Жодна дитина не має бути жерт­вою насильства або війни.

4)Усі діти мають право на любов і турботу.

5)Жодна дитина не має бути скрив­дженою та ображеною.

-У статті 49 Конституції України сказано: «Кожен громадянин має право  на охорону здоров’я, медичну допо-  могу та медичне страхування».

3.Бесіда про права дитини. «Мікро­фон».

-Якими з цих прав ви користува­лися?

-Чи порушують ваші права у роди­ні, в школі?

-Чи доводилося вам бачити чи чути, як порушували права інших дітей?

-Куди можна звернутися по допо­могу?

4.Розв’язування проблемних ситу­ацій. Тести (відповідь пишуть на окремих аркушах).

1)Як ви зустрінете у своєму класі дитину-інваліда?

а) Не покажете своєю поведінкою, що вона відрізняється від вас, бу­дете їй допомагати.

  б)Не будете з нею спілкуватись вза­галі.

в) Спілкуватиметесь, але не завжди, тому що вона не така, як ви.

2)Як ви вчините, якщо ваш одно­класник боїться лікувати зуби, ро­бити щеплення?

а) Не звертатимете уваги.

б) Глузуєте з нього, дражните.

в) Заспокоюєте, намагаєтеся пояс­нити, що це необхідно для здо­ров’я.

3)Якщо ви захворіли, то маєте пра­во:

а) не відвідувати школу під час хвороби;

б) на безкоштовне обслуговування;

в) вимагати від батьків виконання  усіх своїх бажань.

4)Що є найціннішим скарбом для  людини?

а) Велика кількість грошей;

б) потяг до знань;

в) здоров’я, прагнення до здорового способу життя.

 

 5. Фізкультхвилинка.

Слухати ми перестали

І тепер всі дружно встали.

Будем ми відпочивати.

Руки-вгору, руки-вниз

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали,пострибали,

Раз-присіли, другий-встали,

Всі за парти посідали.

6. Робота з підручником

1)Опрацювання тексту «Твої права» (С. 41).

2) Розповіді про права дитини на основі малюнків.

 3) З’ясування сутності виразів «Ти  —не один», «Не роби другому, що тобі не миле».

4) Відповіді на запитання.

 

 VI. Закріплення вивченого матеріалу

 У ч и т е л ь. Наш зореліт засвітлює  зірочку.

1)Робота в зошиті (завдання 1—5).

 

2) Розповідь про зміцнення здоров’я.

 — Вам необхідно щодня робити ранкову зарядку. Так ви зможете зберегти, зміцнити своє здоров’я. Адже  тільки здорова дитина досягне успіхів  у навчанні, посяде гідне становище  у класному колективі, добре розвиватиметься фізично, матиме врівноважений психічний стан.

3) «Чарівна скринька» (дзеркало всередині)

-Хто головний в цілому світі? (Я)

- Як ти дбаєш про своє здоров'я?

4) Вітамінізація.

 — Зірочка Здоров’я дарує нам вітаміни. Покладіть їх у ротик, і нехай вони  просто розтануть і додадуть вам життєвих сил.

5)Гра «Шифрувальник» (Загартування,спорт,режим,зарядка,відпочинок)

6) Робота в групах

І гр.-визначити права дитини (учні показують ілюстрацію,визначають право дитини і зачитують виразно вірш)

1.Я матусю обніму, ніжно притулюся

 Знаю: любить як мене дорога матуся.

Гарне право є таке, і щодня вже зрання

 Маю право на любов і ніжне піклування.

2.В нас у школі випікають пиріжки смачненькі,

 Які ж вони рум’яненькі, запашні, пухкенькі,

 Бо ми знаємо, напевно, право не останнє:

На гаряче, повноцінне, смачне харчування.

3.Я навчаюся уже у 3 класі,

Дуже хочу виростати не у «сірій масі».

Вивчусь - стану інженером або адвокатом,

Бо я маю, про це знаю, на освіту право.

4.Нещодавно необачно я пальчик порізав,

Дуже плакав, бо боліло - хто ж мене утішив?

Медсестра хороша наша. І сказав я нишком:

 «Маю право я на поміч, на поміч медичну».

5.А ще дуже я не хочу, щоб була війна!

Скільки горя, сліз і кривди приносить вона!

Я не хочу, щоб ніколи ні жодна дитина

Стала жертвою війни, жертвою насилля.

 

ІІ гр.- визначити обов'язки дітей

 О Берегти шкільне майно.

 О Брати участь у конкурсах, змаганнях.

 О Дотримуватись правил дорожнього руху.

 О Дотримуватись правил особистої гігієни.

О Старанно вчитися.

 О Користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.

 О Охороняти природу, пам'ятки культури

 О Піклуватися про життя та охорону здоров'я.

 О Дотримуватись норм поведінки

О Ігри, розваги, відпочинок

О Навчатися.

ІІІ гр.-збери прислів’я

 В сім'ї усім зберегти мир і взаєморозуміння допоможуть здоров'я

(Мир і взаєморозуміння в сім'ї допоможуть усім зберегти здоров'я)

7) Закріплення вивчених прав

Вчитель.

-Ми вже з вами говорили про те, що кожна людина має права — і дорослий, і дитина. Всі знаєте також, що є міжнародна організація — Комісія з прав дитини. Уявіть, що ви дорослі і працюєте в ній захисниками.

Отже, захисники. Сьогодні ми розглянемо справу про порушення прав дитини в одному казковому королівстві.

-Ви любите казки?

-А які казки вам найбільше подобаються?

-Чудово, бачу, ви знаєте багато гарних казок.

Запрошую героїв першої каз­ки.

-Які права порушують у цій казці?

Ведуча. Жили собі дід та баба, і було в них по дочці. Бу­ла у діда корова. От мачуха заставляла дідову дочку коро­ву пасти і кужелю прясти. Дівчина дуже горювала, плака­ла, тяжко працювала, та корівка прийшла їй на допомо­гу.

(Інсценізація казки, атрибутика).

Погнала дівчина корівку пасти та кужіль прясти. Сіла та й плаче.

Корова. Чого ти, дівчино, плачеш?

Дівчина. Як же мені не плакати, дали кужелю прясти та тебе пасти.

Корова. Не журися, саджай мені кужіль у праве вухо.

Ведуча. Вона всадила кужіль у праве вухо, а з лівого ву­ха вийняла вже попрядений. Розсердилася мачуха, що дідова дочка багатіє, а в її дочки не виходить. То мачуха до діда.

Мачуха. Заріж, діду, корову!

Ведуча. Зарізав дід корову, але корова подарувала дівчині два яблучка, які й вирішили її подальшу долю. Дівчина вийшла заміж за пана. Та зла мачуха не зупини­лася на цьому» Стала відьмою і перетворила нерідну доч­ку на козу.

Вчитель. Як ви думаєте, чому мачуха ображала дідову дочку? Чи мала вона право ображати дівчину?

Які саме права дитини порушені в цій казці? (Діти відповідають).

Так, правильно, кожна дитина має право на любов і турботу, на сім’ю.

Вона вільно повинна висловлювати свої думки, спілку­ватися, з ким бажає.

Ось цей знак показує, що всі діти мають право на лю­бов і турботу. (Демонструю).

Цей знак підтверджує її право.

Чи мала право мачуха зазіхатися на життя дівчинки (пе­ретворивши її на козу) ?

Головне право кожної людини — право на життя. Ніхто не може позбавити її життя — ані мачуха, ані хтось інший.

Ось цей знак показує, що кожна дитина має право на життя (демонструю). А ще ніхто не має права кривдити іншого, принижувати його, жорстоко карати.

Хто знає щасливий кінець казки?

Як називається казка?

Наша подорож триває. Запрошуємо героїв наступної казки. (Звучить музика).

(Виходять герої казки).

Ведуча. Були собі дід та баба і мали дві дочки: одна Горпинка, а друга — Кулинка. Накупив дід кіз і примусив до­чок їх пасти. Жене перша дочка кіз увечері додому, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питає:

Дід. Кози мої милі, кози мої любі, чи пили ви, чи їли?

А кози й одказують діду:

Кози. Ні, дідусю, не пили ми нічого і не їли, тільки бігли через місточок, ухватили кленовий листочок, бігли через гребельку, ухватили води капельку.

Ведуча. Розсердився дід на свою старшу дочку та й прогнав її із своєї хати. На другий день посилав дід пас­ти свою другу дочку Кулинку. Кози знову обдурюють діда, і дід виганяє меншу дочку з дому.

Вчитель. Дякуємо героям казки. Діти, ви пригадали назву цієї казки? («Коза-Дереза») Чи правильно зробив дід:не розібравшись у справі, вигнав дітей з дому?

Які права дитини порушені в казці?

Кожна дитина і дорослий має право на любов і турбо­ту з боку сім’ї, право на житло. (Цей знак підтверджує це право).

-Чи вірно чинила Коза-Дереза, виганяючи звірів з бу­диночку?

   -Чим закінчилася ця казка?

-Ніхто не має права силоміць забиратися у ваш дім. Дорослі й діти мають почуватися в себе вдома у повній безпеці.

Дитя моє, права дитини

 Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

 Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напамять,

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать.

VII. Підсумок уроку

 1. Відповіді на запитання.

— Які права мають діти?

— У яких документах вони записані?

 — До кого ми можемо звернутися по  допомогу?

  Для чого робити зарядку?

2.Пояснення вислову.

 Гроші загубив — небагато загубив,  час загубив — багато загубив, а здоров’я     загубив — все загубив.

3. Сенкан «Здоров’я».

    Сенкан

1.Тема

2.Два прикметники

3.Три дієслова

4.Речення

5.Тема — це...

     Варіанти відповіді Здоров’я.

Міцне, дуже.

Зміцнює, укріплює, живить.

Здоров’я — це найцінніший скарб.

Здоров’я — це коли людина щас­лива.

4.Підраховування жетонів за відпо­віді. Оцінювання. Вітання ліде­рів. Пропозиції щодо активності на уроці для дітей, що працюва­ли на середньому рівні.

5.Домашнє завдання.

Повторити тему «Сім’я і здоров’я», підготуватися до гри «Щасливий ви­падок» (учні отримують індивідуальні завдання з підготовки свята).

Наша подорож скінчилася,

В сім’ї нашій зупинилася

 І запрошує в цей час

 Берегти здоров’я в нас.

Всі ви добре працювали,

Знання гарні показали.

Зореліт наш відлітає,

До Читання закликає.

Вам бажаю не лінитись,

Гарно і старанно вчитись.

Хай щастить вам, діти, всюди,

Хай ростуть з вас добрі люди!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку