Урок , презентація "Сторони горизонту"

Про матеріал
4 клас Предмет "Я досліджую світ". За типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко Розробка матеріалу з презентацією. Тема уроку "Сторони горизонту".
Перегляд файлу

Я досліджую свт  4 клас

Тема. Сторони горизонту.

Мета. Розширити в учнів уявлення про горизонт і сторони горизонту; фор­мувати уміння знаходити на малюнках позначки сторін горизонту; удосконалювати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення; виховувати до­питливість, бажання здобувати нові знання

Результати навчання:

  • Учні знають, що таке горизонт, лінія горизонту;
  • розповідають, яку місцевість називають відкритою, а яку — закритою;
  •  називають основні та проміжні сторони горизонту;
  • визначають їх за малюнками.

Обладнання: таблиці, ілюстративний матеріал, презентація, підручник, робо­чий зошит.

І Організаційний момент. Ранкова зустріч. (Слайд 1)

ІІ Хвилинка спостережень.  (слайд 2,3)

  • Який стан неба?
  • Чи є опади? Які?
  • Яка температура повітря?
  • Чи є вітер? Який?
  • Як високо стоїть Сонце над горизонтом?
  • Які зміни спостерігаєте у живій природі?

 

ІІІ Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку.

  • Щоб дізнатися, про що йтиметься на уроці, відгадайте загадку (слайд 4)

Що за диво? Видно край,

йдеш-йдеш до нього — не дійдеш,  

біжиш-біжиш — не добіжиш, 

летиш-летиш — не долетиш.     (Лінія горизонту)

 

  • Як ви здогадалися?
  • Пригадайте, що називають горизонтом.
  • Які основні сторони горизонту ви знаєте?

— Отже, тема уроку — «Сторони горизонту». (слайд 5)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди з метою поглиблення уявлення про горизонт і лінію горизонту.
  • Чому нашу планету називають земною кулею? (слайд 6)
  • Розгляньте ілюстрації (таблиця, слайд). Вам уже відомо, якщо стати на рівній поверхні (у степу, у полі) або на палубі корабля у відкритому морі, то можна охопити зором поверхню Землі у вигляді круга, чітко побачити лінію між небом і землею.
  • Видима частина простору, яку бачить навколо себе людина, називають горизонтом. (слайд 7)
  • Уявна лінія, межа між земною поверхнею і небом, яку видно вдалині, — це лінія горизонту.

— Поміркуйте, чи завжди добре видно на місцевості лінію горизонту.(слайд 8)

  • Розгляньте фотоілюстрації (робота в парах) На яких  з них добре видно лінію горизонту, а на яких — ні? Поясніть, чому? (слайд 9)
  •  Горизонт та лінію горизонту добре видно у полі, в морі. Там ніщо їх не закриває. У місті, в горах чи у лісі лінію горизонту не видно. Її закривають природні (ліс чи гори) або рукотворні об’єкти (будівлі).

Місцевість, на якій добре видно лінію горизонту, називають відкритою.   Наприклад, у полі чи в морі. (Слайд 10)

Місцевість, на якій лінію горизонту не видно, називають закритою. Наприклад, у місті, гірській чи лісовій місцевості.

  • Поміркуйте, чи можна доїхати чи дійти до лінії горизонту. Чому?

 (слайд 11)

(Ді­статися до лінії горизонту не можна, тому що наша планета куляста і лінія горизонту весь час віддаляється.)

— На відритій місцевості лінію горизонту можна побачити на віддалі близько 5 км. Піднімаючись вгору, ви можете помітити, що горизонт розширюється, а лінія горизонту віддаляється. Отже, чим вище над поверхнею Землі, тим ширший горизонт. (слайд 12)

  1. Розповідь з елементами бесіди з метою поглиблення уявлення про сто­рони горизонту.

— Вам уже відомо, що є чотири основні сторони горизонту. Назвіть їх.

(Північ, південь, захід, схід.) (слайд 13)

— Розгляньте ілюстрацію (с. 92 підручника, на таблиці, слайді). Як скорочено позначають основні сторони горизонту? (слайд 14)

(Скорочено сторони горизонту познача­ють літерами, після яких стоїть крапка. Північ позначають Пн., південь — Пд , захід — Зх., схід — Сх.)

— Знайдіть на ілюстраціях (на таблиці, слайді) північ, південь, захід, схід. Як ви їх впізнали?

— Зверніть увагу, що між основними сторонами горизонту знаходяться проміжні сторони горизонту: північний захід, північний схід, південний захід, південний схід.

Поміркуйте, як утворилися назви проміжних сторін горизонту.

— Як скорочено позначають проміжні сторони горизонту? (Північний захід позначають Пн.Зх., північний схід — Пн.Сх., південний захід — Пд.Зх., півден­ний — схід Пд. Сх.)

  1. Фізкультхвилинка (руханка з малюнків мавпочки)

 

  1.         Практична робота з метою формування умінь знаходити на малюнках позначки сторін горизонту.

Коло радості (поділ учнів на 4 групи за порами року)

Робота в групах (робота з картою України)..

  1. Знайдіть і покажіть на карті України  спочатку основні сторони горизонту, а потім проміжні. Запам’ятайте, у якій послідов­ності вони розміщені.

2. Прокладіть шлях від міста Первомайська до …. (за бажанням) за допомогою Лего.

Кожна команда презентує свою роботу, а інші слухають. Учитель задає додаткові запитання,  щоб зрозуміти чи засвоїли здобувачі освіти навчальний матеріал.

 V. Закріплення знань, умінь і навичок.

  1. Робота в зошитах з друкованою основою сторінка 34.(слайд 16)
  2. Завдання на застосування знань, умінь і навичок.
  • Знайдіть у кожному рядку «зайве» слово: 
  •   північ, південь, захід, північний схід;
  •   північний захід, північний схід, південний захід, схід.

Покажіть на таблиці і назвіть спочатку основні сторони горизонту, а по­тім — проміжні.

VІ. Підсумуй свої знання  (слайд 17)

  1. Вправа «Продовж речення». (слайд 18)

      Горизонт — це ... .

      Лінія горизонту — це ... .

      Основними сторонами горизонту' є ... .

      Проміжні сторони горизонту — .

  1. Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чого навчилися на уроці?

VІІ. Домашнє завдання.(слайд 19)

Опрацювати статті підручника (с. 91—92).

 Провести дослідження, описане на с 92 підручника (За бажанням)

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку