Урок природознавства на тему "Харчування. Дослідницький практикум"Раціон здорового харчування"

Про матеріал

На уроці учні знайомляться з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, з вітамінами, які входять до їх складу, формують дослідницькі уміння у процесі розв'язування завдань практичного спрямування, розвивають навички правильного харчування, догляду за зубами.

Перегляд файлу

 

 

 

E:\Наш компютер\Мои документы\Word\Наташа\1Новий державний стандарт\1МІЙ КЛАС\ФОТО\фотографія0623.jpg

 

 

 

 

 

Тема. Харчування. Дослідницький практикум «Раціон здорового харчування».

Мета. Ознайомити учнів з групами продуктів харчування, з речовинами, з яких вони складаються, з вітамінами, які входять до їх складу, формувати дослідницькі уміння у процесі розв’язування завдань практичного спрямування, розвивати навички правильного харчування, догляду за зубами, виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я.

Обладнання. Підручник, зошит, таблиці, малюнки із зображенням продуктів харчування, упаковки від продуктів, схема раціонального харчування, меню школяра.

Хід уроку:

І. Організація класу.

Вже дзвінок сигнал подав –

Працювати час настав.

  • Діти, урок наш  – незвичайний, привітайтеся до гостей, посміхніться один одному, сідайте. З гарним настроєм розпочнемо працювати. Сьогодні ви будете справжніми дослідниками, а розпочнемо з дослідження погоди.

II.  Актуалізація опорних знань.

1. Підсумок фенологічних спостережень – інтерактивна вправа «Продовж речення»:

Зараз пора року… (весна).

Місяць - … (квітень).

Небо - … (чисте, блакитне).

Сонце - … (яскраво світить).

Протягом тижня … (було сонячно).

Сьогодні – 21 квітня, небо чисте, безхмарне, світить сонце, дощу немає, температура повітря - +13. Протягом тижня погода була тепла, дні ясні.

– Дослідимо, як ви засвоїли знання про травну систему?

2. Перевірка домашнього завдання (учні усно складають розповідь за опорною схемою на дошці, решта – працюють самостійно у зошитах).

– Який висновок ми зробили, вивчивши тему «Травна система»?

(Їжа подрібнюється і перетравлюється в організмі в травній системі. Під час травлення їжа перетворюється на поживні речовини)

III.  Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні поговоримо про їжу. Тема уроку – «Харчування. Дослідницький практикум « Раціон здорового харчування». На кінець уроку очікувані результати такі:  групи продуктів харчування, у яких продуктах вони містяться, правила харчування, гігієну харчування, раціон здорового харчування.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Людині потрібно їсти,

Щоб встати і щоб сісти,

Щоб рости і розвиватися,

Потрібно правильно харчуватися.


  1. Розповідь учителя.

– Люди вживають різні продукти. Всі вони поділяються на продукти рослинного і тваринного походження. Харчування людини вважається повноцінним, коли в організм з їжею регулярно надходять усі необхідні поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни. Що ж це за речовини дізнаєтесь, самостійно опрацювавши наукову статтю підручника?

  •  Що ви знаєте про білки? (Це основа всіх клітин, основний «будівельний матеріал» для тіла людини. Особливо потрібні білки дітям, бо їх організм росте і розвивається. Білки містяться у сирі, яйцях, м’ясі, рибі, горосі, квасолі.)
  •  Що ви дізналися про жири? (Це речовини, які мають найбільшу енергетичну силу, вони потрібні для кращого засвоєння білків, але вживати їх багато не можна бо це може викликати захворювання організму. Не забувайте, що жир має властивість відкладатися про запас! Жири містяться у маслі, олії, сметані, салі.)
  • Що таке вуглеводи? (Це – основне джерело енергії організму людини, вони створюють відчуття ситості, легко засвоюються організмом. Їх у раціоні харчування має бути в 2 – 3 рази більше, ніж білків і жирів. Вуглеводи містяться у хлібі, крупах, картоплі, макаронних виробах, кондитерських виробах.)
  • Що ви знаєте про вітаміни? (Вони  необхідні для збереження і зміцнення здоров’я. Вітаміни містяться в продуктах в незначній кількості, їх багато в овочах і фруктах.)
    1. Практична робота

–А зараз ми дізнаємось, в яких продуктах містяться дані речовини у найбільшій кількості. Об’єднайтесь у групи, розгляньте упаковки від продуктів. Якої групи продукти ви досліджували і чому?

(сир, риба, м’ясо, яйця) білки

(олія, масло, сметана) жири

(хліб, каша, макарони, цукор) вуглеводи

(соки) вітаміни

–Як бачимо не існує таких продуктів, які б містили весь повний набір необхідних речовин для повноцінного розвитку людини, тому харчування має бути різноманітним та збалансованим.

  1. Робота за схемою раціонального харчування.

–Як ви розумієте вислів раціональне харчування? (Правильне, грамотне, розумне, корисне, доцільне, збалансоване – дуже корисно вміти добирати синоніми не лише на уроках української мови.)

–Яких продуктів має бути найбільше у раціоні харчування? (Круп, хлібобулочних, овочів та фруктів.) До якої групи вони належать, чому їх потрібно найбільше? (Вуглеводи треба вживати найбільше, бо вони легко засвоюються і дають нам енергію. Вітаміни потрібні для здоров’я.)

–Яких продуктів потрібно вживати майже стільки ж, як овочів і фруктів?  (М’ясо, ковбаса, сир, яйця-білки, риба, молоко, бо вони містять білки – будівельний матеріал організму.)

–Яких продуктів потрібно вживати найменше і чому? (Жирів, солодощів, бо вони дають найбільше енергії і можуть відкладатися «про запас».)

  1. Робота з підручником (як правильно харчуватися).

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Правила харчування.
  2. Аналіз денного меню школяра.

– Харчування потрібне людям, щоб повноцінно жити, розвиватися, працювати, виконувати роботу. А ще важливим аспектом є різноманітність харчування. Проаналізуємо денне меню школяра.

Раціон здорового харчування

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Самостійне складання меню обіду школяра.

– Пропоную вам побувати у ролі кухарів і спробувати скласти денне меню школяра.

2. Робота в парах – правила догляду за зубами.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Перевірка очікуваних результатів.
  2. Конкурс загадок.
  • Відгадайте загадки, до яких груп харчування належать продукти:

Він і чорний, він і білий,
І завжди він загорілий.
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо.
(Хліб)

Рідке, а не вода,

не сіють, не печуть,

варять, всі їдять і хвалять.
(Молоко)

Червоненькі кругляшки
Почіплялись на гілки.
Позбираю всі підряд,
Буде добрий з них салат.
(Помідори)

Щоб омлету вам зробити,

Спершу треба нас розбити.

 (Яйця)


  1. Домашнє завдання (с.151-153).

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
2462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку