Урок природознавства "Птахи восени"

Про матеріал

Продовжувати формувати уявлення учнів про осілих та перелітних птахів, зміну життя птахів із настанням осені; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, уяву; формувати вміння висловлювати думки; виховувати бережливе ставлення до природи, чуйність, милосердя, усвідомлення того, що життя пернатих друзів може залежати від людини.

Перегляд файлу

 

Попела Ольга Миколаївна

вчитель початкових класів

спеціаліст вищої категорії

КУ  ССШ  №1 І-ІІІ ступенів

 ім..В. Стрельченка м. Суми

Тема . Птахи восени

Мета. Продовжувати формувати уявлення учнів про осілих та перелітних птахів, зміну життя птахів із настанням осені; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, уяву; формувати вміння висловлювати думки;  виховувати бережливе ставлення до природи, чуйність, милосердя, усвідомлення того, що життя пернатих друзів може залежати від людини.

Обладнання. Демонстраційний матеріал-мультимедійна презентація,мікрофон,  роздатковий матеріал, зразки годівничок, тестові завдання.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення уроку: телеурок

Хід уроку

І. Організаційна частина

Любі діти у наш клас

Завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Усміхніться всім навколо

Небу ,сонцю, добрим людям,

І тоді обовязково

Наш урок цікавим буде.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні наш урок незвичайний,тому що проведемо ми його у формі телеуроку. Ми знаходимось на телебаченні, де проходить зйомка програми. Тему нашої програми ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Що двічі родиться:

вперше - гладеньке,

а вдруге - пухкеньке? (Птах)

  • Так, тема телепрограми «Птахи восени».
  • В програмі ми будемо говорити :

про життя птахів восени;

розглянемо  причини відльоту птахів у вирій:

про те, як піклуватися про наших пернатих друзів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фенологічні спостереження.

 Розпочинаємо нашу трансляцію зі студії «Школярик - календарик".

- Уважно слухаємо помічницю синоптиків і відмічаємо погоду сьогоднішнього дня.

- На протязі тижня, які зміни ви спостерігали в погоді7

- Які зміни відбулися в неживій природі?

- Як зміни в неживій природі вплинули на живу природу?

Доповнення вчителя. Листопад ще називають  «строкатим місяцем». Зима з осінню в цей час бореться,тому може бути дві осені. Одна - золота,радісна. Друга - сіра ,сумна, похмура. До нас на урок завітало сонечко і тому я вважаю,що передача наша пройде радісно, безхмарно і у теплій сонячній атмосфері.

Ви і надалі спостерігайте за погодою, свої спостереження фіксуйте в календарику спостережень.

ІV. Перевірка домашнього завдання.

Гра «мікрофон». Ми вітаємо наших глядачів у  студії і перевіримо чи готові вони до роботи над нашою програмою.

 - Над якою темою ми працювали на минулому уроці?

- Куди зникають комахи восени?

- Як готують ся до зими мурашки?

- Куди зникають метелики?

- З чим повязана підготовка комах до зими?

- З настанням осені змінюється не тільки життя комах, а кого ще дізнаєтесь з загадки:

          Хто співає нам пісні

          Пречудові, голосні?

          Крильця, дзьобик, хвостик має.

          В небі високо літає.( Птах)

- Назвіть головну ознаку птахів.

-А чим же живляться  птахи?

-А чи є комахи зараз?

- А  що ж робити птахам?

Всі ці та інші питання ми розглянемо у рубриці нашої програми « В гостях у тітоньки Сови».

V.  Вивчення нового матеріалу.

З настанням осені змінюється життя птахів. Зникають комахи, все менше і менше корму залишається для птахів. Тому багато птахів відлітає - це і є першою причиною відльоту птахів. Наші кореспонденти підготували  інформацію про птахів,уважно слухайте і запамятайте .

1 кореспондент. Пернаті птахи – це ті,які влітку гніздуються в наших краях, а на зиму відлітають у вирій – туди, де тепло. Це – солов’ї, зозулі,жайворонки, качки, лебеді. А які ще дізнаєтесь із ребусів і загадок.

  1. Зранку пташечка співає.

      Сад й гайочок звеселяє.

      У дуплі живе цей птах.

      Підкажу тобі це(шпак).

2.    Маленька, чорненька

       Співає, щебече.

       Під стріхою з глини

       Зліпила гніздечко.

      Роздвоєний хвостик

      Як ножички має

      Що це за пташка?

      Хто пташку цю знає?(ластівка).

3  .Довгі ноги, довгий ніс,

    Прилетів - обід приніс.

    Смачненьких жабеняток

    Для своїх маляток.(лелека)

Ребус-С3Ж (стриж).

- Назвіть перелітних птахів.

- Яка причина відльоту?

2  кореспондент. Осілі птахи – це птахи, які цілий рік живуть в одній місцевості. З настанням холодів, вони залишають ліси та поля і переселяються ближче до помешкань людей, де можуть прогодуватися. Це – сойки, ворони, синиці, голуби,галки. А які ще осілі птахи відгадайте.

    Цілий день працюю в гаї,

    Діловито дзьобом бю,

    Я не цвяхи забиваю,

    Я комашок дістаю.(дятел).

    Ребус - 40А(сорока).

 - Назвіть зимуючих птахів.

 3 кореспондент.  Я розповім вам про зимових гостей - птахів, які з’являються в наших краях у листопаді, прилітають до нас з півночі, а навесні відлітають до місць постійного гніздування. Це  - снігурі, шишкарі,чечітки,омелюхи,вівсянки.

  • Які групи птахів назвали наші кореспонденти?

 

Рекламна пауза у вигляді фізкультхвилинки.

Робота за підручником.

- Ми продовжуємо дізнаватися щось нове в рубриці «В гостях у тітоньки Сови».

- Щоб відповісти на запитання:(Що слугує сигналом для польоту птахів і які з них відлітають першими ми дізнаємось з підручника.

Перевірка сприймання: - Які птахи відлітають першими? А які потім?

Робота в зошитах.

- Визначте осілих птахів.

- Наступна рубрика нашої програми: «Людина і птахи».

- На зміну осені яка пора року прийде?

- Чим характерна ця пора року?Чим же будуть харчуватися осілі птахи?

- Як їм пережити зиму?

- Хто може допомогти осілим птахам? А чим саме?

(Показ годівниць)

- Чим саме підгодовувати птахів послухайте .

* несолоне свиняче сало

* пшоно, вівсяні хлопя

*несмажене насіння соняшника

* сушені ягоди шипшини

*горіхи, шишки, сухофрукти

*свіжі  м’які фрукти

* крихти білого хліба.

VІ.  Узагальнення і систематизація знань.

1  .Робота в групах.

- Наступна рубрика програми «Грайлик - розважайлик».

2.  До вашої уваги гра «Посади птахів до годівнички». Будьте уважні, посадіть тільки осілих птахів.

1-ша група-ластівка, горобець,голуб,зозуля дятел, омелюх;

2-га група-журавель,синичка,жайворонок,сорока,снігур;

3-тя група-лелека,ворона,галка,соловей,дятел;

4-та група-шпак,горобець,ластівка,омелюх,голуб;

5-та група-журавель,синичка,жайворонок,сорока,снігур.

(Капітани повідомляють).

Підсумок. Перша причина відльоту птахів-це голод,нічим живитися,немає комах.А зимувати залишаються ті, що  живляться різним насінням,рештками рослин.

- Наш ефірний час добігає кінця, а разом з ним і завершується наш телеурок.

- Підведемо підсумки. Дізнаємось, що ви запам’ятали:

3.Тестування

1)Птахів змушує летіти у вирій:

         а) голод, б)холод.

2)Перелітний птах:

         а)синиця, б)ластівка,в) дятел.

3)Горобці,галки,ворони:

        а)перелітні птахи,б) зимуючі птахи.

4)Оберіть зимуючого птаха:

       а)Горобець,б)лелека,в)зозуля.

5)Яка пташка відлітає першою:

       а) стриж,б) качки,в)лебідь.

VІ.  Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що змушує птахів відлітати у вирій?

- На згадку про наш урок кожен отримає памятку, як і чим  треба підгодовувати птахів.

VІІ. Домашнє завдання

Виготовити разом із дорослими годівничку для птахів. Збирати корм.

 

 

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку