Урок "Пристосування риб до життя у водоймах""

Про матеріал
Урок, мета якого формувати уявлення про поняття «Риби», вдосконалювати вміння описувати риб, визначати їх за істотними ознаками. Виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин, охайність при виконанні практичних робіт у зошиті. Розвивати уміння порівнювати, систематизувати знання, спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять.
Перегляд файлу

                                        Биринський НВК

 

 

 

                     Конспект уроку природознавства в 3 класі

 

                  C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\риб.jpg

 

              Вчитель початкових класів

                                                                     Шлапак Марина Олександрівна

 

 

                                               2020

 

 

Тема:  Риби

Мета: формувати уявлення про поняття «Риби»,  вдосконалювати вміння описувати риб, визначати їх за істотними ознаками.

 Виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин, охайність при виконанні практичних робіт у зошиті.

Розвивати уміння порівнювати, систематизувати знання, спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять.

Підручник:  Грущинська I.В. Природознавство. 3 клас, — К.: Освіта, 2013. — 176 с.

Тип уроку: комбінований

 Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Привітання
  • Доброго дня!

Стали, дітки, підтягнулись

Одне одному всміхнулись

На урок старання не забудьте взяти,

Сіли всі рівненько

Починаєм працювати.

  1. Правила роботи на уроці
  • Давайте згадаємо правила роботи на уроці, яких ми будемо дотримуватися:
  1. Правило піднятої руки.
  2. Регламент. (Дотримуємося часу).
  3. Працюємо  старанно, економимо час.
  4. Не заважаємо один одному, працюємо тихо.

 

  1. Підсумки фенологічних спостережень
  1.     Інформація  синоптиків:

               Сьогодні  10 лютого 2020 року

Температура повітря  +20С

Стан неба – похмуро

В народі цей день називали Юхимом. Якщо сьогодні вітряно, то літо буде мокрим, бо «Юхим приніс вітер на сире літо». Спостережливий український селянин з самого ранку стежив за погодою. Гуси ховають дзьоби під крило чи стоять на одній нозі – на холод. Голуби воркують – на відлигу. Ще одне народне прислів’я радило: «Якщо мокре літо, то тримай корівку, а як сухе – купуй бджілку».

  1. Бесіда. Гра «Мікрофон»
  •    Які зміни у неживій природі? (сонце стало підніматися, а тому дає більше світла і тепла; день стає довшим, а ніч коротша, тепло, снігу майже немає, ідуть дощі)
  •    Що можна сказати про живу природу?
  •    Які турботи приносить зима людям у містах і селах?
  1. Продовжуйте діти, і надалі спостерігати за погодою, адже ми є її невід’ємною частиною природи.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

На минулому уроці ви вивчали найчисленнішу  групу тварин – це комахи. Отож перевіримо, чи засвоїли ви матеріал. Зараз ви виконаєте тестові завдання (їх5), 6 завдання треба дописати.

  1. На які групи поділяються комахи?

А)рослиноїдні, всеїдні, «санітари»

Б) «санітари», хижі, рослиноїдні

  1. Чим живляться «санітари»?

А) рослинними і тваринними решками

Б)рослинами, павутиною

  1. Вкажіть рядок з назвами комах

А) муха, метелик, орел

Б)сонечко, джміль, мураха

  1. Де живе більшість  комах?

А) у лісі

Б) на водоймах

  1. Скільки лапок мають комахи?

А) 6

Б) 8

  1. З яких частин складається тіло комахи?

Голова, груди, черевце

ГРА «Упіймай комаху»

Зараз я буду називати тварин, якщо це комаха, то плескайте в долоні.

Сонечко(+), соловей(-), джміль(+),  Колорадський жук (+), риба (-), змія (-), мурашка(+).

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  •                  Чого на Землі більше: води чи суші?
  •                  Ви здогадались, про кого піде мова на уроці?
  •                   Усі риби живуть у воді. Більшість риб мешкає в морях і океанах. Це морські риби — акули, скати, оселедці, тріска. Прісноводні риби — карасі, окуні, щуки, лящі — мешканці річок, озер, ставків. Тіло багатьох риб укрите лускою. Луска росте протягом усього життя риби. Якщо їжі достатньо, луска росте швидко. Якщо їжі бракує, її ріст сповільнюється. Так на лусці утворюються річні кільця росту. За ними можна визначити вік риби.
  •                   Рухаються риби за допомогою плавців. Хвостовий плавець розташований на тілі риби вертикально. Він слугує рибі кермом. Бічні — грудні і черевні — плавці утримують, врівноважують тіло риби, коли вона зупиняється, повертається, занурюється чи виринає.
  •                   Дихають риби зябрами, що вкриті зябровими кришками.
  •                   Риби живляться різноманітною їжею. Серед них є рослиноїдні — краснопірка, товстолобик. Є риби, які живляться тваринною їжею,— щука, окунь. Короп, сазан, плітка споживають як рослинну, так і тваринну їжу.
  •                   Риби, які живляться рослинами, очищають водойми від надмірної кількості водяних рослин і запобігають їхньому заростанню і заболоченню. Риба є чудовим кормом для багатьох тварин: дельфінів, тюленів, птахів, ведмедів, видр та інших.

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

                       V.  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. РОБОТА НАД ЗАГАДКАМИ

 Голова є, а шиї немає, Без ніг, а далеко ходить. Очі є, а брів немає. (Риба)
Чорну гадюку візьму я в руку — Вона не вкусить. (В'юн)
У мулі він ховається,
В сметані смажиться. (Карась)
Крила є, та не літає,
Ніг нема, а не доженеш.
Зуби є, та не порахуєш. (Щука)
У воді вона живе,

2. РОБОТА В ЗОШИТАХ

Заповніть таблицю, наведіть приклади

 http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/28/s01504685.jpg

1.Записати основні зовнішні ознаки риби (Усі риби___________________________________________________)

  • На які 2 групи можна розділити всіх риб?

2. Зєднати стрілками морські і прісноводні риби з зображеннями.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1. ГРА «ЯКА ТВАРИНА ЗАЙВА?»

  1.               Карась, окунь, лось, сом;
  2.               Дельфін, кит,щука, заєць;
  3.               Акула, вовк, скат, в’юн.

 

2. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА   «СЕНКАН»

Риба

Швидка, слизька

Плаває, розмножується, живе

Має своєрідну будову тіла

Тварина

3. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ:

  1.               Опрацювати матеріал підручника с. 104-106.
  2.               Спостереження за рибами в акваріумі
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку