Урок "Розв’язування компетентнісних задач на відсотки"

Про матеріал
Розв'язування задач на відсотки, учнями 5 класу. Підібрано задачі з різних галузей.
Перегляд файлу

Тема.  Розв’язування компетентнісних задач на відсотки

Мета:

навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про відсотки: запис відсотків у вигляді дробу, запис числа у вигляді відсотків, знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення;

розвивальна: розвивати в учнів усний рахунок, обчислювальні навички, логічне мислення, творчість; збагачувати математичну мову, формувати математичну компетентність, вільне володіння державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, які допомагають саморозвитку;

виховна: виховувати інтерес до предмета, культуру математичного запису.

Тип уроку: урок   узагальнення  та  систематизації  знань.

Девіз уроку: Вчимося не для школи, а для життя!

Обладнання. Картки – завдання, презентація, картки оцінювання

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день. Зараз ми з вами подивимось одне на одного і посміхнемося , щоб підняти настрій. А щоб налаштуватися на роботу, прочитаємо ребуси

 

F:\матем_5_кл\відкритий урок\rebus.png

(Відсоток)

F:\матем_5_кл\відкритий урок\rebus (2).png

(Процент)

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Математичний диктант

Варіант 1

Варіант 2

  1. Подайте число у вигляді відсотка: 1 бал

1=

   0,5=

       0,02=

=

2=

  0,4=

  0,05=

  =

  1. Подайте відсоток у вигляді десяткового дробу: 1 бал

50%=

30%=

  200%=

  6%=

60%=

  25%=

  100%=

  1%=

  1. Знайдіть: 1 бал

40%  від числа 120

 

30%  від числа 120

  1. Знайдіть число, якщо: 1 бал

30% числа дорівнює 600

 

40% числа дорівнює 800

  1. Знайдіть відсоткове відношення чисел: 1 бал

16 і 20

 

20 і 16

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Поділ класу на три групи.

Відсотки використовуються не тільки в точних науках: хімії, фізиці, біології тощо, але й в літературі.

Учителька: Біля лісу у хатині

Дід і баба проживали.

От якось одної днини

Смачненького забажали.

Баба тісто замісила

Та медком підсолодила

Колобок спекла духмяний,

Круглобокий та рум’яний.

Стало дідові цікаво:  

Дід:     «Скільки меду ти поклала?».

Баба   «Не бурчи,

Сядь до столу й полічи.

Маса вся – аж 500 грам,

 3 % меду там». (1 бал)

Дід: «Бабо, та ти що, жартуєш?».

Баба:  «Як полічиш, то й скуштуєш!».

Вчителька: Діти, допоможіть діду розв’язати задачу.

Розв’язання.

(500:100)*3= 15 (г) меду

Результат (кількість одержаних балів) виставляємо у ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ (Додаток 3)

 

Вчителька: Колобок був ще гарячий,

Та така вже у нього вдача –

З підвіконня він звалився

І стежкою покотився.

IV. Подорож навчальними закладами

 І ми з вами відправимося в подорож.

          Кожен з вас сподівається, що невдовзі по закінченні школи у нього буде хороша робота, а може навіть власна справа. Я пропоную уявити собі, що пройшло вже 6 років і ви 12-класники, настав час обирати професії. Сьогодні на уроці ми не тільки будемо розв’язувати задачі, але й ознайомимося з професіями, які використовують знання відсоткових розрахунків. Всі знають, що недостатньо лише отримувати знання, треба вміти їх застосовувати.

 На нашому шляху, перший університет – будівельно-архітектурний. Які професії тут можна одержати?

      Інженер будівельного обладнання, архітектор, дизайнер, майстер виробництва. Люди цих професій можуть творити чудеса, змінюючи навколишній світ, створюючи шедеври архітектури або просто будинки для людей.

Задача 1.

На ремонт школи було витрачено 4300000 грн. З них 35% заплатили за роботу, а решту грошей витратили на будівельні матеріали. Скільки коштують будівельні матеріали? (1 бал)

 

Задача 2

Для будівництва фірма отримала від банку позику 1250 000 грн. на один рік під 4% річних. Яку суму має сплатити фірма банку через рік? (1 бал)

 

Розглянути 2 способи розв’язку. Консультанти звітують про закінчення роботи і групи отримують бали.

          Наступний університет – автомобільно-дорожній. Тут готують інженерів-механіків, технологів, економістів, працівників транспорту, конструкторів автомобілів. Люди цих професій здатні не тільки водити будь-які автомобілі, а ще й покращувати різні види транспорту, робити їх зручними і досконалими.  Маємо таку задачу.

Задача 3. У бакові автомобіля 60 л бензину. За день було витрачено 25% цього бензину. Скільки буде витрачено за 8 днів такої ж роботи автомобіля? (1 бал)

 

            Цю задачу кожна група розв’язує колективно і консультант  доповідає про закінчення роботи.

        

 Наступний вищий навчальний заклад – академія сільського господарства. Вона готує агрономів, екологів, керівників для фермерських господарств, садівників, ветлікарів та ще багато інших професій. Ось ми зараз маємо дві бригади, які мають виконати подібні завдання. Яка бригада швидше і охайніше виконає завдання – отримає премію –  кожен по 1 балу. Кому потрібна допомога – звертається до консультанта.

Задача 4. Площа поля 700 га. За перший день зібрали картоплю із 20% усього поля, другого дня – із 35% усього поля. Скільки гектарів поля залишилося зібрати за третій день? (1 бал)

Задача 5. У фермерському господарстві зібрали 3800 кг овочів. З них 25% складали огірки, 54% - картопля, решта – капуста. Скільки кг капусти зібрали у фермерському господарстві? (1 бал)

Підведення підсумків – виставити бали на полях.

 

         Наступна - Академія ювелірного мистецтва. Тут готують спеціалістів із виготовлення тканини, модельєрів, інженерів для текстильної промисловості. Люди цих професій можуть змінити не тільки зовнішній вигляд людини, а і помешкання, у якому ми проживаємо.

Задача 6.

Є два  різних сплави срібла: перший масою 25кг, містить 84% срібла другий масою12,5кг, містить 72% срібла. Який відсоток срібла вийде, якщо з’єднати ці два сплави? (1 бал)

 

Розглядаємо задачу по діях. Учні самостійно записують розв’язок і відповідь. 1 бал за правильне і охайне виконання.

 

          І, нарешті, найулюбленіша академія  банківської справи. Тут готують спеціалістів, які добре вміють рахувати гроші – бухгалтер, економіст, фінансист, ревізори. Люди цих професій забезпечують фінансами виробництво, надають послуги по збереженню грошових вкладів та видачі кредитів.

Задача 7. Вкладник поклав у банк 160000 грн. під 12% річних. Яка сума буде на його рахунку через рік?  (1 бал)

       Учні самостійно записують розв’язок і відповідь.

  1.         бал за правильне і охайне виконання.

 

 А зараз пропоную побувати в ролі бухгалтера і заповнити відомість №1(2б).

ВІДОМІСТЬ №1 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

22000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Військовий збір 0,5%

 

 

Внески по безробіттю 1,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___ _________

БУХГАЛТЕР ________________________

V. Контрольно-оцінювальний етап. 3хв.

Підведення підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів, мотивація оцінок.

   При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:

   - чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні    обговорюють відповідь)?

   - що могло б бути організовано краще, корисніше?

   - над якими навичками, вміннями ще треба працювати?

   Таким чином, досягається основна мета особистісно зорієнтованого уроку ─ створення оптимальних умов для виявлення пізнавальної, розвивальної активності учнів, створюється атмосфера творчої невимушеності, що допомагає кожній дитині виявити свої здібності.

Діти, в житті знання вважаються найважливішим ресурсом, бо вони – капітал, моральний та матеріальний добробут.

Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим». Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню відсоткових розрахунків до розв'язування задач бізнесового та фінансового змісту; розвивали свої творчі здібності.

Він дві різні назви має,

Його бухгалтер поважає,

У бізнесі, торгівлі – всюди

З ним звикли справу мати люди.

Виконує він скрізь роботу.

А називається …

VІ. Домашнє завдання:

Задача 1. Микола назбирав 8 кг яблук. Петро зібрав на 25% більше ніж Микола. Скільки кг яблук зібрав Петро? 

Задача 2. На підготовку дитини до школи батькам потрібно 10000 грн. Шкільний рюкзак коштує 1200 грн. Скільки відсотків від всієї суми потрібно на рюкзак?

Додаток 1

Математичний диктант

Варіант 1

Варіант 2

  1. Подайте число у вигляді відсотка: 1 бал

1=

   0,5=

       0,02=

=

2=

  0,4=

  0,05=

  =

  1. Подайте відсоток у вигляді десяткового дробу: 1 бал

50%=

30%=

  200%=

  6%=

60%=

  25%=

  100%=

  1%=

  1. Знайдіть: 1 бал

40%  від числа 120

 

30%  від числа 120

  1. Знайдіть число, якщо: 1 бал

30% числа дорівнює 600

 

40% числа дорівнює 800

  1. Знайдіть відсоткове відношення чисел: 1 бал

16 і 20

 

20 і 16

 


Додаток 2

Побувати в ролі бухгалтера і заповнити відомість №1(2б).

ВІДОМІСТЬ №1 

П.І.Б. ПРАЦІВНИКА____________________

Нараховано всього

Відраховано   %

Відраховано грн.

22000 грн.

Прибутковий податок 13%

 

 

Профспілкові внески 1%

 

 

Пенсійний фонд 2 %

 

 

Військовий збір 0,5%

 

 

Внески по безробіттю 1,5%

 

 

Соцстрах 1%

 

 

 

Всього:

ВИДАТИ НА РУКИ___ _________

БУХГАЛТЕР ________________________


Додаток 3

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

Прізвище        клас

Виконана робота

Кількість балів

Кількість зароблених балів

1

Математичний диктант

 

 

2

Розминка «Колобок»

 

3

Задача 1

 

4

Задача 2

 

5

Задача 3

 

6

Задача 4

 

7

Задача 5

 

8

Задача 6

 

9

Задача 7

 

10

Заповнити відомість №1

 

11

Всього:

 

0,8*        =

 

zip
Додано
25 березня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку