Урок "Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь"

Про матеріал
Перший урок теми "Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь". Розробка містить план-конспект, презентацію до уроку, а також скріни експрес-опитування за допомогою ресурсу Plickers/
Перегляд файлу

Тема.   Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь.

Мета: ознайомлення учнів із розв’язуванням задач, математичними моделями яких є системи лінійних рівнянь; удосконалення компетентностей школярів щодо розв’язування систем рівнянь аналітичними способами; формування екологічної свідомості учнів.

Обладнання: програмне забезпечення (Plickers, LearningApps); QR-коди; смартфон; презентація; додаткові відомості з посиланням на блог; фотокопія «Афінська школа»; основа та стікери для проведення рефлексії.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. АОЗ:  за допомогою тестової роботи «Системи рівнянь» у Plickers.

(Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Разом із завданнями, які учні виконали у LearningApps, можна заробити 11 балів.)

Кожне завдання тестів аналізується і записується в зошит.

ІІІ. ВНМ:

  • Розглядаючи історію математики, ми згадували про те, що на всіх школах Стародавньої Греції був напис «Та не увійде сюди той, хто не знає геометрії». Був такий напис і на Афінській школі. Фреска Рафаеля «зібрала» найвідоміших вчених стародавності, висловлювання яких актуальні і досі.
  • То ж девізом нашого уроку я обрала слова Арістотеля «Розум полягає не лише у знаннях, а й у вмінні застосовувати ці знання».   Спробуємо сьогодні показати, що здобуті на попередніх уроках знання про розв’язування систем лінійних рівнянь ми зуміємо застосувати і до прикладних задач.
  • Записуємо тему уроку: Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь.

(Далі пояснення по презентації)

  • Сподіваюся, ви замислитеся над результатом цієї еко-задачі та зробите відповідні висновки! На наступний урок припадає Всесвітній день Землі, де ми зможемо повернутися до теми природозбереження.
  • Інші зразки розв'язування задач за допомогою систем рівнянь ви можете знайти у мене на блозі, а також при ознайомленні зі змістом пункту 29 підручника.

 

IV. Закріплення:   с.208-209 підручника

  • № 1079
  • № 1081
  • //№ 1088

V. Домашнє завдання (з презентації)

VІ. Підсумок уроку:   

  • Сьогодні ви виявили свої хороші вміння розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома невідомими. Молодці!
  • Ви розумієте, що правильне розв’язання задачі насамперед залежить від правильно створеної моделі. Тому зараз перевіримо ваше вміння складати систему на таких прикладах… (по презентації)
  • На наступних 4-х уроках ми матимемо можливість удосконалити свої навички розв’язання задач.
  • Виходячи з класу, памятайте, що від нас залежить майбутнє Землі. Тому сьогодні спробуйте «озеленити» хоча б нашу модель планети.  Залишіть, будь ласка, стікери-листочки, якщо ви добре зрозуміли сьогоднішній матеріал і задоволені своєю роботою на уроці. Якщо ж залишилися запитання, приклейте стікер в зошит і запишіть свої запитання на ньому.
  • Дякую усім за урок!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розум полягає не лише у знаннях, а й у вмінні застосовувати ці знання. Арістотель

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Багато задач, особливо тих, в яких треба знайти значення кількох величин, зручно розв’язувати за допомогою систем рівнянь.

Номер слайду 4

РОЗГЛЯНЕМО ЗРАЗКИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ТАКИХ ЗАДАЧ

Номер слайду 5

№1. Два олівці і три зошити коштують 9 грн., а три олівці і два зошити – 8,5 грн. Яка ціна зошита і олівця?

Номер слайду 6

Нехай ціна зошита х грн., а олівця – у грн. За 2 олівці заплатили 2х грн., а за 3 зошити – 3у грн. Разом за них заплатили 9 грн.: 2х + 3у = 9 За 3 олівці заплатили 3х грн., а за 2 зошити – 2у грн. Разом за них заплатили 8,5 грн.: 3х + 2у = 8,5

Номер слайду 7

Розв’яжемо систему рівнянь:

Номер слайду 8

Отже, Відповідь: ціна олівця 1грн.50 к., а зошита 2 грн.

Номер слайду 9

https://censor.net.ua/blogs/1106142/kojna_lyudina_na_zeml_za_rk_vikoristovu_15_mln_ltrv_vodi №2. Середньостатистично, європеєць за добу споживає у 62,5 рази більше води, аніж житель Африки. Водний слід по світу становить 3400л на людину за добу. Таку ж кількість води споживають разом 6 європейців та 50 жителів Африки. Яка середня добова норма споживання води в Європі та Африці? Водний слід країни розраховується за кількістю води, використаної для виробництва всіх товарів, які споживають жителі країни.

Номер слайду 10

Нехай європеєць споживає х л, а житель Африки – у л води на добу. За умовою задачі, європеєць за добу споживає у 62,5 рази більше води : х = 62,5у; а 6 європейців та 50 жителів Африки разом споживають 3400л, тобто: 6х + 50у = 3400.

Номер слайду 11

Отримаємо систему рівнянь:

Номер слайду 12

Повернемося до умов системи : Отже, європеєць споживає щодоби 500л води, а житель Африки – усього 8л. Відповідь: європеєць споживає щодоби 500л води, а житель Африки –8л. Варто замислитись!!!

Номер слайду 13

c.208-209

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

В

Номер слайду 18

А

Номер слайду 19

Б

Перегляд файлу

Тема.   Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь.

Мета: ознайомлення учнів із розв’язуванням задач, математичними моделями яких є системи лінійних рівнянь; удосконалення компетентностей школярів щодо розв’язування систем рівнянь аналітичними способами; формування екологічної свідомості учнів.

Обладнання: програмне забезпечення (Plickers, LearningApps); QR-коди; смартфон; презентація; додаткові відомості з посиланням на блог; фотокопія «Афінська школа»; основа та стікери для проведення рефлексії.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. АОЗ:  за допомогою тестової роботи «Системи рівнянь» у Plickers.

(Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Разом із завданнями, які учні виконали у LearningApps, можна заробити 11 балів.)

Кожне завдання тестів аналізується і записується в зошит.

ІІІ. ВНМ:

  • Розглядаючи історію математики, ми згадували про те, що на всіх школах Стародавньої Греції був напис «Та не увійде сюди той, хто не знає геометрії». Був такий напис і на Афінській школі. Фреска Рафаеля «зібрала» найвідоміших вчених стародавності, висловлювання яких актуальні і досі.
  • То ж девізом нашого уроку я обрала слова Арістотеля «Розум полягає не лише у знаннях, а й у вмінні застосовувати ці знання».   Спробуємо сьогодні показати, що здобуті на попередніх уроках знання про розв’язування систем лінійних рівнянь ми зуміємо застосувати і до прикладних задач.
  • Записуємо тему уроку: Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь.

(Далі пояснення по презентації)

  • Сподіваюся, ви замислитеся над результатом цієї еко-задачі та зробите відповідні висновки! На наступний урок припадає Всесвітній день Землі, де ми зможемо повернутися до теми природозбереження.
  • Інші зразки розв'язування задач за допомогою систем рівнянь ви можете знайти у мене на блозі, а також при ознайомленні зі змістом пункту 29 підручника.

 

IV. Закріплення:   с.208-209 підручника

  • № 1079
  • № 1081
  • //№ 1088

V. Домашнє завдання (з презентації)

VІ. Підсумок уроку:   

  • Сьогодні ви виявили свої хороші вміння розв’язувати системи лінійних рівнянь з двома невідомими. Молодці!
  • Ви розумієте, що правильне розв’язання задачі насамперед залежить від правильно створеної моделі. Тому зараз перевіримо ваше вміння складати систему на таких прикладах… (по презентації)
  • На наступних 4-х уроках ми матимемо можливість удосконалити свої навички розв’язання задач.
  • Виходячи з класу, памятайте, що від нас залежить майбутнє Землі. Тому сьогодні спробуйте «озеленити» хоча б нашу модель планети.  Залишіть, будь ласка, стікери-листочки, якщо ви добре зрозуміли сьогоднішній матеріал і задоволені своєю роботою на уроці. Якщо ж залишилися запитання, приклейте стікер в зошит і запишіть свої запитання на ньому.
  • Дякую усім за урок!
zip
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Системи рівнянь із двома змінними
Додано
24 січня 2020
Переглядів
2093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку