Урок "Систематизація та узагальнення знань, вмінь та навичок щодо симетрії плоских геометричних фігур"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Систематизація та узагальнення знань, вмінь та навичок щодо симетрії плоских геометричних фігур", призначений для повторення курсу планіметрії.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

ГЕОМЕТРІЯ 9 КЛАС

 

Тема. Систематизація та узагальнення знань, вмінь та навичок щодо симетрії плоских геометричних фігур. (Слайд 1)

Мета уроку:

  • навчальна складова: систематизація та узагальнення знань вмінь та навичок щодо розв’язування задач на симетрію геометричних фігур;
  • розвивальна складова: розвиток навичок мислення, розуміння, використання аналізу, синтезу, оцінювання;
  • виховна складова: формування самостійності, активності, культури мовлення, комунікативних навичок;
  • корекційна складова: коригування вмінь аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та планувати власні дії.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і способів діяльності.

Обладнання: опорні конспекти, мультимедійні засоби, підручник 9 клас з геометрії, Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М. (розділ 4), 9 клас геометрія «Збірник задач і контрольних робіт» Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабіновіч Ю.М., Якір М.С..

Форми роботи: колективна, робота в парах, індивідуальна.

                                                          (слайд 2)

          «Біля джерел симетрії лежить математика:

 щоб показати як працює математичне

мислення, навряд чи можливо знайти

щось краще, ніж симетрія.»

Герман Вейль

 

І. Організаційний етап.

1. Привітання.

2. Налаштування учнів на урок.

             Я вітаю вас на нашому незвичайному уроці. Давайте візьмемося за руки, і передамо тепло своїх долонь один одному, розтопимо кригу байдужості щодо вивчення математики та передамо жагу до перемоги та здобуття нових знань.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Завдання-гра «Відчуй себе вчителем»

             Знайди помилки, допущені при виконанні домашнього завдання.

Паралельне перенесення задається формулами  х= х + 4,  у = у + 2. В які точки при цьому паралельному переносі перейдуть точки А(-1;2);  В(-2;4); С(-1;3); D(-8;-4)?           ( Слайд 3)

Правильні відповіді на слайді 4.  В(-2;4)    В(2;6)

                                                         С(-1;3)     С (3; 5)

                                                         D(-8;-4) →  D (-4; -2)

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

1.         Основна дидактична мета та завдання на урок цілком  логічно випливають із його місця в темі. Оскільки урок є останнім, то увага приділяється повторенню, узагальненню й систематизації знань та вмінь, набутих учнями під час вивчення теми «Геометричні перетворення». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.

 

ІУ. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.

  1. Складання асоціативної парадигми до математичного поняття «РУХ»

(слайд 5)

  1. «Так чи ні?»

-         Чи правильно, що рух переводить відрізок у відрізок?  так

-         Чи правильно, що при русі середина переходить у середину його образу?    так

-         Чи правильно, що при  русі будь-яка пряма переходить у пряму, що їй паралельна?             ні

-         Чи правильно, що перетворення площини, яке переводить кожну точку в саму себе, є рухом?            Так

-         Чи правильно, що кут переводить кут, що не дорівнює даному?    Ні

  1. Визначте за рисунком  вид руху.  (слайд 6-8)

ощг     ххх

пгошщ

осевая симетрияподобиепарал перенос 4

      

поворот2

  1.                                               Чи мають геометричні фігури вісі симетрії та центри симетрії? Скільки осей симетрії можуть мати  геометричні фігури? Наведіть приклади.

(Слайд 9,10,11)

Чи є фігури, які зовсім не мають осей симетрії?  (слайд 12)

  1. Побудувати точки, симетричні точкам: А(5;-2); В(-3;-4);С(-1;3):

-      відносно початку координат;

-      відносно осі ОХ;

-      відносно осі ОУ.

(учень біля дошки, всі останні в зошиті).

Заставка (слайд14)

6. Побудувати фігуру, симетричну даній відносно центра симетрії О або відносно прямої   а (кожен учень одержує індивідуальне завдання на листках), один учень біля дошки із заготовкою.

 

У. Підсумки уроку.

1. Тестові завдання  (слайд 13)

1). Укажіть фігуру, яка має вісь симетрії

А. паралелограм

Б. коло

В. довільний

трикутник

Г. прямокутна трапеція

2). Дано точку А(-2;3). Укажіть координати точки, симетричної точці А відносно початку координат.

А. (0; -3)

Б) ( 2;3)

В. ( -2;-3)

Г) (2; -3)

3). Паралельне перенесення задано формулами  х= х - 4,  у = у + 2.

В яку точку при цьому перейде точка В(1;-1)?

А. (-5;3)

Б. (3;3)

В. (-3;1)

Г. (5;-3)

4). Знайдіть точку, симетричну точці (-2;3) відносно осі абсцис.

А.  (2; -3)

Б. (-2;-3)

В. (2;3)

Г. (3;-2)

(Після виконання тестових завдань учні обмінюються відповідями і виконують взаємоперевірку)

 ( Взаємоперевірка по слайду 14)

 

2. Цікавинки з життя. (слайд 15-16)

Симетрія в побуті, природі, архітектурі (слайди 17 – 24)

 

3.  «Закінчи речення»

 На уроці я …

-      дізнався …

-      зрозумів…

-      навчився…

-      найбільший мій успіх …

-      найбільші труднощі я відчув…

-      я не вмів, а тепер умію…

-      я змінив своє ставлення до…

-      на наступному уроці я хочу ….

УІ. Рефлексія.

 «Час похвали»

 

УІІ. Домашнє завдання. (слайд 25)

  1. Підготуватися до написання контрольної роботи.
  2. Повторити навчальний матеріал.
  3. Виконати №5 завдання стр.137

 

1

 

doc
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку