Урок "St. Valentine's day"

Про матеріал
ознайомити учнів з традиціями країни, мова якої вивчається; розвивати соціокультурну компетенцію учнів з використанням матеріалу, пов’язаного зі святами та традиціями Великобританії; розвивати мовленнєві навички та логічне мислення; розвивати творчі здібності та естетичне сприйняття навколишнього світу; упродовж гри-змагання формувати та розвивати навички співпраці (робота в групі, в команді, взаємодопомога); виховувати інтерес до вивчення традицій англомовних країн, прищеплювати любов до України (у процесі складання вітальної листівки), розширювати світогляд учнів.
Перегляд файлу

 

 

Виховний захід у 4-Б класі на тему: «St.

Valentine’s Day»

 

 

 

 

 

Позакласний захід у 4-Б класі

“St. Valentine`s Day”

Мета: ознайомити учнів з традиціями країни, мова якої вивчається;

розвивати соціокультурну компетенцію учнів з використанням матеріалу, пов’язаного зі святами та традиціями Великобританії; розвивати мовленнєві навички та логічне мислення; розвивати творчі здібності та естетичне сприйняття навколишнього світу; упродовж гри-змагання формувати та розвивати навички співпраці (робота в групі, в команді, взаємодопомога);

виховувати інтерес до вивчення традицій англомовних країн, прищеплювати любов до України (у процесі складання вітальної листівки), розширювати світогляд учнів.

Обладнання: картки із зображенням  Valentine’s Day, проектор, екран, ноутбук, кольоровий папір, клей, вітальні листівки, плакати, кольорові кульки,

Форма проведення: гра - змагання.

Клас: 4 клас.

 

ХІД ПРОВЕДЕННЯ

 

Вступне слово вчителя.

Good afternoon teachers, pupils and our guests. It's lovely to meet you here.

Love! Happiness! Beauty! Today we pronounce these pleasant words because a special day - St. Valentine's Day is it today!

Dear Friends! Ladies and Gentlemen, Children and Grown-ups! You are welcome to our party devoted to St. Valentine’s Day, which is always held on February 14th and bring us happiness and good luck.

St. Valentine’s Day is one of the popular holiday in Europe and America. It is the day when boys and girls, sweethearts and lovers, husbands and wives, friends and neighbours exchange greeting cards.

Valentine’s day is a special time when people tell each other that they love them and care about them. To celebrate this day, people send special cards with romantic messages. They give their sweethearts small gifts, chocolate and flowers So, we think it’s time to celebrate this merry holiday in our school too. That's why the topic of today's lesson is ‘ St. Valentine's Day for You and Me’. We’ll work in four teams.

 

This is Team I. Stand up, please!

This is Team II. Stand up and come up here!

This is Team III. Stand up, please!

This is Tean IV.  Stand up, please!

I wish you good luck!

 

  1. The first competition

(The 1-st competition is a quiz about your classmates. We’re going to know how well do you know each other. I give you the question and you need to write an answer to this question)

Конкурси. Змагання.

  1. How well do you know each other

Question for the first team

1. What is Ann’s favourite flower?

2. What is ____’s favourite chocolate (Is it white, milk or dark?)

3. What is ____’s favourite colour?

4. Does ____ has a brother or sister?

5. What is ____’s favourite animal?

6. What is ____’s favourite school subject?

7. What kind of sport does ___ like?

8. Name the month of his/her birthday.

Question for the second team

1. What is ____’s favourite holiday?

2. What is ____’s favourite film?

3. What is ____’s favourite cartoon?

4. What is ____’s favourite number?

5. What is ____’s favourite season?

6. Can he/she swim?

7. Can he/she ride a bike?

8. What is ____’s favourite kind of sport?

 

Question for the third team

1. What is ____’s favourite hobby?

2. What is ____’s favourite fruit?

3. What will she/he eat among these products: orange, ice-cream, soup?

4. What is ____’s favourite actor?

5. Who is her/ his best friend?

6. What is his/her mother’s name?

7. What is his/her father’s name?

8. Does he/she like painting?

Question for the fourth team

1. ____ wants to be…(profession)

2. What is ____’s favourite singer?

3. What does he/she like most of all: (dancing, music or sport)?

4. What colour are her/his eyes?

5. Does he,she like winter?

6. What is ____’s favourite day of the week?

7. Does she/he has a cat?

8. Does he/she has a dog?

 

  1.  The second competition

 

Now we’ll see how good you are at literature and art and life around us. You must match the famous couples. 

Romeo

Josephina

Napoleon

Juliet

Adam

Isolda

Harry Potter

Barbie

Brad Pitt

Eva

Tristan

Angelina Jolie

Ken

Jinny Weasly

 

 

 

  1. The third competition

Pantomime

You should to explain the meaning of the word (to describe a color, form, what it need for and so on) or try to show it.

- Heart

- Kiss

- Chocolate

- Rose

- Love

- Valentine’s Day

- Valentine card (greeting card)

- Present

- Ballon

- Cake

- Girl

- Smile

- Teacher

- Candy

- Bird

- Boy

 

  1.  The fourth competition

 

Try to guess your partner

Close your eyes. Come here. You can touch girl’s hair and face (одягається пов'язка на очі)

 

  1. The fifth competition

 

Crossword competition.

Write down the number of these words into the hearts

6.  The sixth competition ‘Construct the sentence’

T. This is the code for you. Construct the sentence. And we’re watching ‘ If You

Love Me and I Know It’ Song.

A-l, B-2, C-3, D-4, E-5, F-6, Q-7, H-8, I-9, J—10, K-ll,

L-12, M-13, N-14, O-15, P-16, Q-17, R-18, S-19, T-20, U-21,

V-22, W-23, X-24, Y-25, Z-26, ’-27, !-28

9, 12, 9, 11, 5, 22, 1, 12, 5, 14, 20, 9, 14, 5, 27, 19, 4, 1, 25, 28

(I like Valentine's Day!)

VII. Ending of the competition

Game for the audience

Make up pictures as for Valentine’s Day. (Love, Heart, Kiss, Cupid, Rose) (У кожного учня по 1 листку А4)

 

ІІІ. Підбиття результатів змагань.

Підраховуються  кількість балів. За результатами змагань та конкурсів обирається пара: “Miss Valentine” та “ Mr Valentine”.

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Павліченко О.М., Доценко І.В., Євчук О.В.)
Додано
12 червня 2023
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку