Урок "Стиль класицизм"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з поняттям класицизм. Розгляд визначальних рис мистецького стилю, основних декоративних елементів. Надати знання про архітектуру, класицизму та їх характерні риси.
Перегляд файлу

Мистецтво, 8 клас

Тема: Стиль класицизм . Характерні риси стилю. Архітектура. Садово-паркове мистецтво

Мета:

-          ознайомити учнів з поняттям класицизм. Розглянути визначальні риси мистецького стилю, основні декоративні елементи. Надати знання про архітектуру,  класицизму та їх характерні риси. Розглянути приклади стилю класицизму  в архітектурі.

-          розвивати вміння учнів за ілюстраціями визначати характерні риси класицизму, вміння надавати характеристику художньому образу споруд, здійснювати аналіз основних характерних засобів виразності скульптур класицизму.

-          виховувати  ціннісне ставлення до шедеврів мистецтва ,почуття прекрасного.

Формувати  такі предметні мистецькі компетентності учнів:

-          світоглядні:на основі оволодіння досягненнями світової та вітчизняної культури формувати сприйняття цілісної картини світу, загальнолюдські цінності, повагу до традицій, звичаїв, стимулювати сприйняття та розуміння національної та інших культур;

-          пізнавальні: сприяти вмінню бачити красу оточуючого світу, чуттєво-емоційно сприймати твори мистецтва, виявляти пізнавальну активність;

-          комунікативні: вчити розумінню мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування; почуттів інших людей; усно описуватитвори мистецтва; вміти брати участь  у дискусіях; долучатись до співнавчання та взаємонавчання; уміти працювати у групі та  усвідомлювати взаємозв'язок та відповідальністьі під час виконання спільної  роботи;

-          інформаційні: формувати вміння користуватися літературою,  репродукціями творів художників, стимулювання до роботи з  комп’ютером; формування вмінь користуватися новими інформаційними технологіями;

-          методологічні – розвивати поняттєво-логічне мислення; вміння визначити мету, способи та організацію її досягнення; здатність до самоаналізу та самооцінки.

Тип уроку: комбінований

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організація класу .

Вітання. Вислів про настрій

Обмін очікуваннями, сподіваннями.

 

На дошці ви бачите 3 предмета   рюкзак, м’ясорубка і  корзина. На партах у вас є стікери.    Ваше завдання на кінець уроку записати на них і покласти :

у  Рюкзак,  якщо із  уроку  ви взяли для себе щось нове, корисне, цікаве;

у  М’ясорубку, якщо те, що  побачили чи почули, вам треба обміркувати;

у  Корзину, якщо вважаєте, щось вам зовсім не сподобалось, не потрібне і зайве для вас.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

На минулих уроках ми з вами ознайомились із кращими стилем рококо.

 

4 бали самооцінювання

6б. – вправа

2б. – робота в групі

 

− Чи використовуємо ми термін «класичний» у повсякденному житті?

 Де і для чого ми можемо використати термін класичний

Складемо асоціативний кущ. «Класичний» (в парах)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Коли майже всі країни Європи охопило мистецтво бароко, рококо у Франції вже формувався новий стиль, що орієнтувався на високі зразки античності, на ідеали Відродження. Бурхливе й динамічне бароко поступилося місцем мистецтву, що характеризувалося урівноваженістю й прагненням гармонії. Про цей стиль ми дізнаємося сьогодні на уроці.

 

ІV. Сприйняття нової теми.

 

 Сьогодні ми продовжимо вивчати  художні  стилі та познайомимось з кращими шедеврами нового художнього стилю класичний

3. Інструктаж щодо заповнення опорної схеми.

На сьогоднішньому уроці ми почнемо  заповнювати опорну схему «Класичний стиль».  Наше завдання опрацювати 3 блоки: «Загальна характеристика класичного стилю», «Архітектура» і «Скульптура».

Отже, відкрили зошити, зробили розбивку на основні блоки:

 

 

- Парадний блиск бароко і «порожня мішура» ророко поступалися місцем класицизму - новому художньому стилю. Вивчивши античне мистецтво і взявши його за зразок, послідовники класицизму прийшли до висновку, що справжньою основою життя людини є розум.

 

Сьогодні у нас урок-подорож і ми з вами зробимо віртуальну екскурсію по грандіозному палацово-парковому ансамблю Версаля, познайомимося з парадно-офіційної архітектурою і характерними рисами класицизму в архітектурі.

Які ваші очікування від уроку?

 

  1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА стилю.

 

 1 сл.  Класицизм (від латин. сіаззісиз – зразковий) це художній стиль, естетичний напрям у мистецтві Європи ХVII – ХІХ ст. Він базувався на засадах раціоналізму, ідеалізуванні античної культури. Головні закони класицистичної архітектурної композиції – симетрія, підкреслення центру, загальна гармонія частин і цілого. Багато будівель зводили з колонадою та портиками  (за зразком давньогрецьких). Портик (від латин.) – монументальний навіс перед входом до будівлі, а також галерея, утворена рядом колон (або аркадою). У великих містах Європи зводили тріумфальні арки, що повторювали форми римських споруд. 

запис у схему

 

 

 

  1. Характерні риси

запис у схему   Характерні риси

 

Вілла Ротонда   Андреа Палладіо  характеризуємо

…………………………………………………..

 

 

 

 

         3. Характерні риси класицизму в архітектурі

 

 

запис у схему

 

4. Елементи архітектури

 

 

Слайд Перегляд Пантеону    -  називаємо стильові ознаки.

                                    Лувр          - називаємо стильові ознаки

         4.  Стиль Ампір  (слайд)

 

Друга половин XVIII в. і перша третина XIX ст. у Франції знаменують новий етап розвитку класицизму - неокласицизм - і його поширення в країнах Європи.

 

Після Французької революції і Великої Вітчизняної війни 1812 року в містобудуванні з'являються нові пріоритети, співзвучні духу свого часу.

Найбільш яскраве вираження вони знайшли в ампірі. Для нього були характерні такі риси: парадний пафос імператорського величі, монументальність,  звернення до мистецтва імператорського Риму та Стародавнього Єгипту, використання атрибутів римської військової історії в якості основних декоративних мотивів.

Стиль ампір став уособленням політичної могутності і військової слави Наполеона, послужив своєрідним проявом його культу. Нова ідеологія цілком відповідала політичним інтересам і художнім смакам нового часу. Всюди створювалися великі архітектурні ансамблі відкритих площ, широких вулиць і проспектів, зводилися мости, монументи і громадські будівлі, що демонстрували імператорська велич і силу влади.

Церква Святої Женев'єви, зведена Ж.Ж. Суффло, стала Пантеоном  - місцем спочинку великих людей Франції.

Один з найефектніших монументів того часу – колона Великої армії на Вандомской площі

 Декор палаців був нерідко перевантажений військовою атрибутикою. Домінуючими мотивами стали контрастні поєднання кольорів, елементи римського і єгипетського орнаментів: орли, грифони, урни, вінки, факели, гротески. Найбільш яскраво стиль ампір проявився в інтер'єрах імператорських резиденцій Лувру і Мальмезон.

  У внутрішньому яскравому вбранні палаців і громадських споруд особливо високо цінувалися урочистість і велична помпезність.

  Епоха Наполеона Бонапарта завершилася до 1815 р дуже скоро став і активно викорінювати її ідеологію і смаки. Від зниклої, як сон, Імперії залишилися твори мистецтва в стилі ампір,які наочно свідчать про її колишню велич.

 

5.Садово-паркове мистецтво.

Різновиди

Пейзажний (англійським, ландшафтним, іррегулярним

Регулярний – строга геометричність, низька стрижка дерев, багато скульптур і водойм

 

6. Рефлексія. Закріплення знань

 

Вправа «Так, Ні».

1.  Класицизм буквально        Зразковий                                                                                так

2. Класицизм не наслідує зразки античного мистецтва                                                           ні

3.  Класичний стиль, це галантний стиль французької аристократії                       ні (рококо)

4. Архітектурі властиві   правильні геометричні форми, логічно-вибудовані ансамблі    так

5.Пейзажний парк вирізнявся строгою геометричністю, низькою стрижкою дерев            ні

6. Для класицизму характерна стриманість декоративного оздоблення                                так

 

-       З яким художнім стилем познайомились на уроці?

Чи здійснились очікування?

.

-      Що найбільше сподобалось і вразило? Чим саме?

-      Які шедеври класицизму запам’ятали?

7.  Оцінювання

       8. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 



Встановити відповідність:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність:


                Встановити  відповідність:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити  відповідність:

docx
Додано
2 березня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку