Урок-суд з правознавства Чубари М.Т.

Про матеріал
Урок-суд. Правознавство 9 клас. Вчителя історії та правознавства Чубари Марії Тарасівни
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок – суд

з правознавства (9 клас)

 

 

 

 

 

Виконала:

Вчитель історії і правознавства

Чубара Марія Тарасівна

 

 

 

Урок № 22 (практична робота)

Тема: Урок-суд

Мета: Ознайомити учнів з діяльність суду в Україні; охарактеризувати структуру суду; розвинути в учнів вміння задавати питання і висловлювати власну думку; виховувати в учнів почуття поваги і толерантного ставлення до інших.

Тип уроку:  застосування знань, навичок і умінь.

Основні поняття: суд, суддя, адвокат, прокурор, підсудний, підзахисний, свідки.

Хід уроку

І. Організаційний момент:

( Привітання, перевірка присутності учнів, повідомлення мети уроку)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів:

Вчитель пропонує учням пограти «гру-пароль», кожен учень забов'язаний сказати будь-яке слово з теми «Захист прав і свобод в суді», коли учні виконають завдання, урок продовжується.

Вчитель викликає до дошки двоє учнів для написання схем: «Діяльність Суду», «Що потрібно робити якщо твоє право порушене».

Тим часом вчитель ділить учнів на три команди і задає питання:

  1. Що таке суд?
  2. Хто такий суддя?
  3. Хто може стати суддею?
  4. Хто такий прокурор?
  5. Хто такий адвокат?
  6. Чи потрібно укладати договір з адвокатом?
  7. Хто такий підсудний?
  8. Хто такий підзахисний?
  9. Хто такі свідки?
  10. Чим займаються правоохоронні органи?

Після того, як діти відповіли на питання вчитель перевіряє схеми, які намальовані на дошці.

ІІІ. Гра «Суд»

Секретар. Встати! Суд іде! Головує суддя Боднарюк Антоніна

Суддя. Розглядається справа учня 6 класу Грицанюка Назара загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, який живе у місті Тернополі на вулиці… .Він звинувачується у легковажному ставленні до навчання, порушенні дисципліни на уроках, не добросовісному виконанні учнівських  обов'язків. На суді присутні: судовий експерт ,адвокат, прокурор,  присяжний повірений учня, свідки.

До слова запрошується присяжний повірений учня.

Присяжний повірений учня:   Мене звати Гетманюк Ростислав я  є однокласник . В 2004 році, він пішов до 2 школи І-ІІІ ступенів міста Тернополя. Навчається посередньо, має значні успіхи на уроці фізкультури. Дуже добре грає у футбол і в теніс. На уроках поводить себе недуже спокійно, але так майже усі поводяться. Він є мій друг, який завжди прийде на допомогу, коли я потраплю в біду. Він є добрий і  чесний.

Судя: Дякую повірений, ви можете сідати. До слова запрошується прокурор.

Прокурор: Я звинувачую підсудного, що він легковажно ставиться до навчання, порушує дисципліну на уроках, недобросовісно виконує учнівські обов'язки. В учня середня оцінка з багатьох предметів 3 бали. Він з неповагою відноситься до вчителів. Цьому підтвердження неодноразові записи про погану поведінку в щоденнику. Судовий експерт ознайомте суддю з щоденником підсудного. Я настоюю на винесенні вироку підсудному.

Судя: Підсудний ви свою вину визнаєте?

Підсудний: Ні, не визнаю.

Суддя: Чи має заперечення захист?

Адвокат: Так. Шановний суд! Шановні присяжні! Шановний голова суду!

Я маю честь захищати учня Грицанюка Назара. Я хочу заперечити, що обвинувачений легковажно ставиться до уроків. Справа в тім, що одні діти мають нахил до математичних наук, інші до гуманітарних. Учневі легше даються предмети такі як Зарубіжна література Українська література, Правознавство. В підтвердження моїх слів пропоную переглянути класний журнал. З Української літератури – середня оцінка 8 балів, Зарубіжної літератури -9 балів, Правознавства – 8 балів. Пане суддя дозвольте в зал засідання запросити свідка, який підтвердить мої слова.

Суддя: Пане адвокат, дозволяю.

Свідок: Мене звати Мокара Ігор.  Я є однокласник підсудного. Я хочу підтвердити слова адвоката про те, що Назар є розумним, щирим. Протягом останнього року ми разом сидимо за партою і він неодноразово мені допомагав у навчанні з гуманітарних предметів.

Суддя: Пане прокурор ви маєте запитання до свідка?

Прокурор: Так. Пане свідок скажіть-будь ласка підсудний списує на уроках?

Свідок: Я не знаю, я цього не помічав.

Прокурор: Пане Суддя я хочу заперечити і сказати що свідок дає неправдиві свідчення. Тому що дивно, як сидячи за одною партою свідок не помічав чи не пам’ятає, що підсудний списував. В мене є відомості, що на уроках математики, історії, вчителі неодноразово забирали в учня шпаргалки. Також є відомості, що свідок також причетний до цієї справи. А зараз він обманює суд і за це він також має нести відповідальність.

Суддя: Свідок це правда? Пане адвокат ви маєте заперечення?

Адвокат: Так пане суддя. Пане прокурор, а де ці шпаргалки і ще невідомо чи їх писав мій підсудний. Слова потрібно підтверджувати речовими доказами.

Прокурор: Пане адвокат, шпаргалки віддано на судову експертизу і зроблено відповідний висновок, який зараз озвучить судовий експерт.

Судовий експерт: Пане суддя, це є шпаргалки підсудного. В лабораторії зроблено дослід і виявлено, що їх було написано почерком підсудного.

Суддя: Пане адвокат ви маєте, щось додати?

Адвокат: Ні.

Суддя: Пане прокурор ви маєте щось додати до справи?

Прокурор: Так Пане Суддя. В мене є свідок, який засвідчить, що підсудний не тільки списує на уроках, але й погано поводиться.

Секретар: До зали засідання запрошується свідок.

Свідок: Мене звати Головата Уляна Сергіївна. Я є вчитель підсудного. Я хочу розказати, що підсудний дуже часто забуває, що він є  учень. Він може нагрубити вчителям, якщо ті дають зауваження, неодноразово він зривав уроки, погано поводився, їв і грається на уроках. В підтвердження моїх слів це листок на якому зібрано підписи вчителів, які  підтримують мене.

Суддя: Пане адвокат ви маєте запитання до свідка.

Адвокат: Ні не маю. Але я також хочу запросити до залу свого свідка.

Секретар: До зали засідання запрошується свідок.

Свідок: Мене звати  Коваль Руслан Андрійович. Я є вчитель фізкультури. Я хочу охарактеризувати мого учня, як виконавчого і серйозного. В мене на уроках він показує найкращі результати і неодноразово він брав  участь у змаганнях, і перемагав. В підтвердження надаю грамоти із змагань.

Суддя: Пане прокурор, пане адвокат ви маєте питання до свідка? Якщо, ні то попрошу коротко вам сказати останнє слово.

Прокурор: Я непохитний в своєму рішенні. Підсудний легковажно ставиться до навчання, порушує дисципліну, не виконує обов’язків учня. Моїм словам є підтвердження речові докази, які були суду надані та свідчення свідків. Я прошу пана  суддю винести справедливий вирок.

Адвокат: Пане суддя, кожній людині властиво помилятися, але кожна людина має шанс на виправлення. Мій підзахисний є доброю людиною і старанним учнем. Йому легше даються гуманітарні предмети, а з фізкультури в нього найкращі успіхи. Щодо порушення дисципліни, то я переконаний, що мій підзахисний візьме усі зауваження до уваги і виправиться. Прошу пана суддю не карати мого підзахисного.

Суддя: Слово надається підсудному.

Підсудний: Мене звати Грицанюк Назарій. Я визнаю свою провину, що я недобросовісно відносився у навчанні до деяких предметів, порушував дисципліну. Я дуже каюся у вчиненому і обіцяю, що я так більше поводитися не буду.

Секретар: Встати, виноситься вирок.

Суддя:  Ми з суддями порадилися і винесли такий вирок. Підсудного частково оправдати. Підсудний визнав свою вину і щиро розкаявся. Покарання: Підсудний має підтягнутися у навчанні з точних предметів, виховувати в себе риси: ввічливості, толерантності, поваги і любові до ближнього. Вирок остаточний, і оскарженню не підлягає.

Секретар: Суд завершено.

ІV. Підсумки уроку:

Гра «Питання судді», судді ставлять учням питання, щодо провадження судового засідання.

Наприклад:  1. Які обов’язки виконує адвокат?

2. Які обов’язки виконує прокурор?

3. Які права має підсудний?

4. Чи свідки мають право казати неправду?

Вчитель робить висновок чи досягнута мета уроку і виставляє оцінки.

V. Домашнє завдання:

Підготуватися до контрольної роботи з теми: «Механізми захисту прав людини».

 

 

doc
Додав(-ла)
Чубара Марія
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку