Урок "Свійські тварини"

Про матеріал
Конспект уроку з ЯДС для учнів 3 класу на тему "Свійські тварини". Мета:ознайомити учнів з свійськими тваринами рідного краю, середовищем їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині, чим харчуються, де живуть; узагальнити та систематизувати знання про тварин.
Перегляд файлу

Тема: Свійські тварини.

Мета
навчальна: ознайомити учнів з свійськими тваринами рідного краю, середовищем їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині, чим харчуються, де живуть; узагальнити та  систематизувати знання про  тварин;
розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, самостійність, вміння порівнювати, узагальнювати, аналізувати; вчити застосовувати отримані знання на практиці;
виховна: виховувати турботливе ставлення до тварин,  впевненість у своїх силах, дисципліну, охайність.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: ноутбук, телевізор, підручник, презентація, відео, роздатковий матеріал.

Хід уроку

Організаційний момент:

Станьте діти всі рівненько,

Посміхніться веселенько.

Поверніться до гостей, привітайтесь: «Добрий день».

А тепер погляньте на мене, посміхніться!

Наберем в долоні сміху - і розсиплем всім на втіху!

І потремо оченята, щоб могли спостерігати.

Нашорошим швидко вуха, щоб могли усе – все слухати!

Будем гарно працювати й щось цікаве пізнавати!

Девіз уроку:

- Не просто слухати, а чути.

- Не просто відповідати,  а міркувати.

- Дружно і плідно працювати.

- Діти, перевірте, будь ласка, наявність на парті необхідного шкільного приладдя (підручник, ручка, кольорові олівці).

Актуалізація опорних знань.

Гра “Впізнай тваринку за описом”.

  1. Усе своє життя ця руденька тваринка проводить на деревах, спускається на землю лише у пошуках їжі. Полюбляє горішки, грибочки. Коли вони перестрибують з дерева на дерево або зіскакують на землю, хвіст служить і кермом і парашутом.
  2. Це хижий сірий звір, але влітку він рудуватий, а вздовж хребта тягнеться чорна смуга. Узимку веде бродяче життя, виходячи на пошуки здобичі в сутінках і ночами. Удень ховається в хащі чагарників і по ярах.
  3. Ця тварина невеликого розміру, з коротким хвостиком. Удень ховається під купою  листя , уночі виходить полювати. Їжею служать жуки, дощові черв’яки, змії,  жаби, миші. Замість шерсті спина його вкрита колючими голками.

 Гра “Незавершене речення”:

-Діти, я вам прочитаю речення, а ви спробуйте його продовжити.

“Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаюся від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються ... “.

-Правильно, дикими. На минулих уроках ми з вами вивчали диких тварин, скажіть, яких диких тварин ви знаєте (кожен учень називає по одній тварині).

Повідомлення теми.

Пограйте в гру “Впізнай чий голосом”, щоб дізнатися тему нашого уроку.

https://youtu.be/4-fkHq-whPg

-Діти, як усіх цих тварин можна назвати одним словом? Свійські. Сьогодні на уроці ми будемо дізнаватися багато цікавого про свійських тварин.

Вивчення нового матеріалу.

Свійськими — називають тварин, які живуть в умовах господарства або вдома, приносять економічну та будь-яку іншу користь людям і потребують піклування.

Людина вирощує свійських тварин, щоб отримувати продукти харчування, сировину для виготовлення одягу і взуття, для перевезення людей чи вантажів тощо.

А зарах пропоную вам відправитися у подорож на ферму, щоб дізнатися більше про свійських тварин. https://youtu.be/1ckOoBbckgM

-Поміркуйте! Чи може людина існувати без свійських тварин?

Фізкультхвилинка.

Давайте відпочинемо та виконаємо руханку https://youtu.be/fg7gqwoNdGI

Гра “Засели тваринку”

Загубились ці звірята

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринкам підскажіть –

У дім рідний відведіть.

Я вам роздам аркуші, у вас на аркуші в одному стовпчику зображені тварини, а в другому місця, де вони мешкають. З’єднайте лінією тварину і її житло (Додаток 1)

Пропоную вам послухати цікаві факти про тварин:

       Домашні кішки нявкають, тільки коли хочуть звернути на себе увагу людей. При спілкуванні один з одним вони ці звуки не використовують.звуки не використовують.

       Очі кроликів унікальні тим, що завдяки їх розташуванню тварина може бачити навіть те, що відбувається у нього за спиною, не повертаючи голови.

       В повній темноті кішка може орієнтуватися за допомогою вусів.

       Нюх у корів набагато більш тонкий, ніж у собак. Ці жуйні тварини здатні відчути запахи на відстані до 8-10 кілометрів.

       Собаки можуть прикидатися хворими, щоб отримати від господаря більше уваги.

Свійські тварини живуть поряд з людиною, люди піклуються про

них: годують, заготовлюють їм корм, будують для них житло, стежать за їх

здоров’ям. Щоб тварини були здорові, важливо правильно їх годувати. Давайте пограємо в гру “Хто що їсть?” і пригадаємо, чим треба годувати свійських тварин. https://learningapps.org/32549968

Ще з давніх часів людина виловлювала в природі диких тварин і приручала їх. Навіщо вони це робили? Щоб свійські тварини приносили людям користь. Давайте розглянемо зображення і подумаємо, що людина отримує від свійських тварин.

Що людина отримує від тварин 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником.

Відкрийте підручник на сторінці 91.

Складіть розповідь про те, як потрібно піклуватися про свійських тварин, щоб їм було добре.

Закріплення вивченого.

Послухайте уважно вірш:

Одного разу до людини 

Прийшли знайомитись тварини. 

Найпершим кінь почав просити: 

"Іго-го! Я буду в полі все робити." 

"Му-му!" - корова буде всіх кормити. 

"Гав-гав" - собака хатку боронити. 

"Бе-бе!" - а вівця шерсть вам віддавати - 

У теплий одяг одягати. 

"Ко-ко !" - нести яєчка курка обіцяла, 

"А хто ж будити буде зранку нас? " - спитала. 

"Куку-ріку! - озвався півень - буду я! 

Найперша пісенька моя!" 

І з того часу ці тварини  

Допомагають жить людині.

- Хто прийшов першим до людини?

- Що вівця пообіцяла людям?

- А корова, що дає людині?

- Навіщо потрібна собака?

- А що пообіцяла курка?

Молодці діти, тепер ви знаєте, що всі свійські тварини приносять користь людині. А людина в свою чергу піклується про них.

Пригадаємо: 

- Про кого ми сьогодні говорили на уроці?

- Яких тварин ми називаємо свійськими?

- Яких ви маєте свійських тварин?

Рефлексія. « Три-два- один».

Назвіть:

- Три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці.

- Два факти, які здалися нецікавими, некорисними  або вже відомі.

- Один факт, який хотілося б вивчити детально, поглибити знання про нього.

Підведення підсумків.

Працювали всі старанно

І почуйте у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто МОЛОДЦІ !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дизайн без назви (1) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
19 березня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку