Урок: Тема:"Принципи побудови і варіанти організації технологічного процесу виробництва комбьікормів"

Про матеріал
В даній методичній розробці представлено методикуепроведенняулекції конференціїююіз застосуванням різних форм та методів активізації розумової діяльності студентів та формування професійної компетенції майбутніх спеціалістів. Матеріал може бути використаний викладачами при підготовці до лекційних занять
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВСП «МОГИЛІВ – ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО – ЕКОНОМІЧНИЙ ФАХОВИЙ   КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИНЦИПИ  ПОБУДОВИ І ВАРІАНТИ  ОРГАНІЗАЦІЇ  ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ ВИРОБНИЦТВА КОМБІКОРМІВ

методична розробка відкритого заняття

з дисципліни  « Комбікормове виробництво»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор : Кондрук Антоніна Миколаївна – викладач вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД

 

    У сучасному світі, де знання і технології оновлюються швидше, ніж життя одного покоління людей, слід спрямувати навчальний процес не тільки на засвоєння базових знань, а й на набуття потреби, умінь і навичок самостійно засвоювати нові знання та інформацію протягом усього життя й ефективно використовувати їх на практиці. Виникає необхідність у соціально і професійно активній особистості, яка володіє високою компетентністю, професійною мобільністю, самостійністю, вмінням постійно удосконалювати свої професійні навички, професійно реалізовувати подальше творче зростання. Одним із провідних завдань ВНЗ на сучасному етапі модернізації системи вищої освіти України є пошук форм її інтеграції з наукою і виробництвом, підвищення ролі та відповідальності фахівця, забезпечення якості підготовки фахівців на рівні міжнародних вимог, зокрема, подолання розриву між рівнем теоретичних знань студентів і практичними навичками їх застосування в процесі професійної діяльності. Конкурентоспроможні фахівці мають володіти професійними вміннями і навичками, що ґрунтуються на сучасних спеціальних знаннях певної галузі виробництва та високим рівнем професійної компетентності, що ґрунтується на критичному мисленні та здатності застосовувати теоретичні надбання на практиці.

   Нові вимоги  до рівня освіти і розвитку особистості призводить до необхідності впровадження новітніх методів та технологій навчання, які дозволяють організувати навчальний процес у відповвідності до потреб суспільства.

   Інтерактивні методи та інноваційні технології навчання є тими інструментами навчального процесу, які дозволяють підвищити рівень освіти, сприяють формуванню вмінь та навичок студентів, що будуть ними використані в подальшій професійній діяльності. Провідна мета навчання на основі  інновації- підготувати фахівця здатного кваліфіковано вирішувати професійні завдання, орієнтовані на  досягнення найвищого результату.

      Однією з популярних форм навчання у ВНЗ є лекція, яка створює фундаментальну базу знань студентів з кожної дисципліни, що передбачена навчальним планом та потребує високого рівня майстерності й педагогічної компетентності лектора. Останнім часом в навчально-методичній та педагогічній літературі розкриваються нові інноваційні форми проведення лекцій,  однією із яких є –лекція- конференція.

   Лекція-конференція. Проводиться за схемою наукових конференцій. Складається із заздалегідь поставленої проблеми і системи доповідей (до10 -15 хвилин) по кожному питанню, що висвітлює проблему. При цьому виступ готується як логічно закінчений текст, який є результатом самостійної роботи студента. Функція викладача полягає у керуванні підготовкою таких доповідей. Під час лекції викладач може дещо узагальнити матеріал, допомогти "лектору-початківцю" з числа студентів, якщо йому не зовсім вдається відповісти на запитання аудиторії. Такий вид лекцій, з одного боку, значно підвищує роль самопідготовки, з іншого - дозволяє спонукати студентів до активного творчого процесу.

Дисципліна :  Комбікормове виробництво

 

Тема заняття:  Принципи побудови і варіанти організації технологічного процесу

                           виробництва комбікормів

 

Вид заняття :   лекція -конференція

 

Мета заняття:

- навчальна: ознайомити студентів з варіантами організації технологічного  

                       процесу виробництва комбікормів; вивчити основні принципи та  

                       варіанти побудови технологічних ліній із застосуванням сучасних

                       технологічних прийомів

                          

  -виховна :    формувати почуття відповідальності в оволодінні навиками по

                        обраній спеціальності, за правильне ведення  технологічного

                        процесу виробництва готової продукції, за випуск продукції

                        високої якості.

 

  -розвиваюча : розвивати технологічні здібності, професійно мислити та  

                           аналізувати, уміння самостійно приймати рішення, уміння 

                           проектувати технологічні схеми

 

 Методична мета заняття : 1. удосконалення методики проведення лекційних

                                                    занять із застосування різноманітних активних форм

                                                    та методів навчання при вивченні нового

                                                    матеріалу;

                                                    2. реалізація проблеми: «Удосконалення професійної

                                                     підготовки майбутніх спеціалістів шляхом інтеграції

                                                     навчання і виробництва».

Міжпредметні   зв’язки:

- Комбікормове виробництво : р 4. « Підготовчі та основні операції технологічного процесу виробництва комбікормів  і БВМД».

-  Процеси і апарати: т.2.7 «Гранулювання»; т.3.1 „Водотеплова обробка сировини”.

- Аспірація і пневмотранспорт :  Р. 2 «Обладнання аспіраційних установок»;

                                                        Р.3  « Обладнання пневмотранспортних установок»

- Основи охорони праці :  т.2.1 « Безпека виробничих процесів і обладнання» ,

 т.2.3. «Електробезпека».

-  Технологічний контроль виробництва: т.4.4. „Контроль якості комбікормів та БВМД в процесі виробництва”.

- Організація , планування та управління  виробництвом: т. «Планування основної виробничої діяльності на ЗПП»

- Економіка підприємства : т. «Продукція промислових підприємств».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виробнича функція (ОКХ)   організаційно- управлінська : для задоволення потреб споживачів, використовуючи новітні технології, забезпечувати розширення асортименту продукції на підприємствах галузі

-технологічна : забезпечувати правильне ведення технологічного процесу на окремих ділянках залежно від асортименту комбікормів; використовуючи дані оперативного лабораторного контролю,  виявляти причини випуску нестандартної продукції і вносити пропозиції щодо попередження і ліквідації причин.

 

Предметні компетенції, що забезпечують реалізацію вимог ОКХ : теоретична  (знати): класифікацію технологічних схем і принципи побудови технологічного процесу виробництва комбікормів. Графічне зображення обладнання і послідовність установки їх у технологічному процесі. Призначення, принципові схеми підготовчих та основних ліній.

Забезпечення заняття

 А. Наочні посібники:          проекти технологічних схем, відео презентаційний

                                                 матеріал

 Б. Роздатковий матеріал:  опорні схеми

 В. Технічні засоби навчання : мультимедійний проектор, комп’ютер,                                                  

 Г. Навчальні місця : аудиторія № 18 « Борошномельно- круп’яне і

                                       комбікормове виробництво»

 Д. Література :   « Правила організації і ведення технологічного процесу

                                    виробництва комбікормової продукції».

                                    Борискин М.А.- Оборудование для производства

                                    комбикормов, кормовых смесей.

                                    Егоров Б.В. –Технологія виробництва комбікормів

                                    Глебов Л.А.- Технологическое оборудование предприятий

                                                            отрасли

                                    Матеріали із мережі Інтернет

 

Зміст  заняття

 

I.(2 хв.) Організаційний момент

 Мета цього етапу – встановлення психолого - педагогічного контакту із студентами групи, подолання психологічного бар’єру, формування первинних мотивів

 

  - відмітити відсутніх студентів на занятті;

  - відповісти  на питання студентів.

 

II. (10-15 хв.) Підготовка студентів до вивчення нового матеріалу

  Мета цього етапу- забезпечити розуміння студентами змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні  досягли на занятті і чого від них чекає викладач

 

2.1. Повідомлення теми,   плану заняття

 

Тема : Принципи побудови і варіанти організації технологічного процесу

            виробництва комбікормів

 

 

ПЛАН

  1. Класифікація та принципи   побудови технологічного процесу виробництва комбікормів. Графічне зображення обладнання і послідовність установки їх у технологічному процесі.
  2. Варіанти побудови технологічних схем виробництва комбікормів із використанням прогресивних технологічних прийомів, та ресурсозберігаючих та екологічно безпечних  технологій.

 

 2.2. Актуалізація опорних знань студентів

  Мета цього етапу-  підготувати студентів до роботи, сприйняття нового матеріалу, активізувати (згадати)  раніше вивчені теми,  що необхідні для сприйняття нової інформації.

 

Щоб актуалізувати знання учнів та підготувати їх до сприйняття нового матеріалу проводиться  опитування студентів методом «- кошик ідей».

 

 Цей спосіб застосовується як індивідуально, так і фронтально. З його допомогою викладач може дізнатися, що відомо студентам по темі, яка буде обговорюватися на занятті, або їх припущення з цього приводу. На дошці малюється або прикріплюється макет кошика, в яку студенти поміщають все, що  відомо з обговорюваного питання.

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Викладач узагальнює і доповнює відповіді студентів, підводить підсумок.

 

   Технологічний процес  виробництва комбікормів являє собою сукупність операцій, послідовне виконання яких дозволяє отримати з різної вихідної сировини, що відрізняється одна від одної за фізико-механічними властивостями і хімічним складом, корм із заданими параметрами в залежності від рецептури. Головні вимоги до технології - одержання продукції високої якості, що, в свою чергу, обумовлено дотриманням всіх етапів технологічного процесу і впровадженням автоматизації управління роботою машин та контролю якості продукту. Кінцева продукція виробляється на комбікормових заводах в розсипний і гранульованому вигляді.

 

   Технологічний процес виробництва комбікормів складається з наступних основних операцій: приймання, розміщення, зберігання сировини та передача його в переробку; очищення сировини від  смітних і металомагнітних домішок; відділення оболонок від вівса і ячменю при виробництві деяких видів комбікормів; подрібнення очищеної сировини; контроль ( просіювання) подрібненої сировини;спеціальна обробка сировини; дозування і змішування компонентів; гранулювання.

 

в) мотивація навчальної діяльності

Мета цього етапу- концентрувати увагу студентів на  заданій темі  й  викликати інтерес до  обговорюваних питань, сформувати у студентів потребу в оволодінні новими поняттями.  Мотивація чітко  пов’язана з темою заняття, вона психологічно готує студентів до сприйняття, налаштовує їх на розв’язання певних проблем.

 

- Метод :  навіювання

 

  • Слово викладача

     Сучасний етап розвитку економіки країни характеризується інтенсивним пошуком шляхів підвищення ефективності виробництва комбікормових підприємств.

 Основним завданням  комбікормової промисловості є виробництво високоякісних кормових засобів, які забезпечують повноцінне годування всіх видів тварин.

  Шановні студенти, Ви майбутні технологи, і Вам необхідно не тільки досконало знати технологію виробництва комбікормової продукції, а й   враховуючи мінливий попит ринку, підвищення вимог до продуктів харчування володіти підприємницькими  здібностями, уміти переконувати та   пропонувати  споживачам продукцію ваших підприємств , забезпечувати випуск та розширення асортименту комбікормів високої якості  при зменшенні затрат на виробництво одиниці продукції.

   Організація виробництва комбікормів має свої характерні ознаки в кожній країні, оскільки на розвиток виробництва і реалізацію комбікормів впливає безліч факторів. Основними з них є географічне розташування країни, особливості концентрації населення в різних  районах проживання, природно- кліматичні умови та пов’язані з ними особливості виробництва і переробки сировии, характеристика поголів’я сільськогосподарських тварин і птиці, рівень розвитку харчових  і переробних технологій в агропромисловому комплексі, особливості управління розвитком економіки та ін.

   Тому, знання  принципів побудови технологічного процесу  необхідні вам , як майбутнім технікам- технологам, спеціалістам галузі переробки зерна, які повинні, не лише досконало вести технологічний процес, а й  вирішувати виробничі завдання, вносити пропозиції по удосконаленню діючих технологій з метою забезпечення  випуску екологічно безпечної якісної продукціі в широкому асортименті, зменшеня витрат на виробництво  , адже, від цього в значній мірі залежать і техніко- економічні показники роботи підприємства.

                                                                                                                           

III . Вивчення нового матеріалу

Мета цього етапу- опанування студентами  нових  та  поглиблення набутих знань і способів дії.

                                                                                                                            

1питаня.  Класифікація та принципи   побудови технологічного процесу виробництва комбікормів. Графічне зображення обладнання і послідовність установки їх у технологічному процесі.

 

  Метод:  проблемна бесіда – діалог  з опорою на між предметні    зв’язки; написання і обговорення « ЕССЕ» на тему:  «Комбікормовий завод моєї мрії» або «Сучасний комбікормовий завод ; демонстраціія  відеоролика : «Летичівський комбікормовий завод».

 

В ході проблемної бесіди студенти, відповідаючи на поставлені питання, самі направляють свої думки, увагу на вивчення даного матеріалу і самостійно формують нові поняття.

 

 Метод написання ессе- розвиває творчі здібності студентів, формує навики висловлювати свою думку та аргументовано  відстоювати її, застосовуючи набуті знання, самостійно виконувати конкретні завдання. Важливо давати позитивну оцінку творчості студентів, звертаючи особливу увагу на логічність та актуальність роздумів.

 

Такі методи ефективні при обмеженні часу і передбачають  постійний контакт викладача з аудиторією, що дозволяє спрямувати роботу в необхідне русло, привернути увагу до найважливіших понять, спільно з студентами з’ясувати їх.

 

Метод –«Діалог”. Суть його полягає в спільному пошуку  узгодженого рішення. Це знаходить своє відображення у кінцевому тексті, переліку ознак. Діалог виключає протистояння, критику позиції тієї чи іншої групи. Всю увагу зосереджено на сильних моментах у позиції інших.

 

Проблемна бесіда- діалог :

1. Які  підготовчі операції проводять на комбікормовому заводі?

        2. Яке обладнання застосовують на кожній підготовчій операції?

        3. Які  основні  операції проводять на комбікормовому заводі?

    4. Яке обладнання застосовують на основних  операціях?

    5. Доведіть на конкретних прикладах необхідність підготовчих операцій.

    6. Доведіть на конкретних прикладах необхідність основних операцій.

    7. Без яких операцій, на вашу думку, не можливо виготовити комбікорм?

    8. Чи можливо на комбікормових заводах виробництво преміксів, БВМД?

 

-викладач узагальнює та уточнює відповіді студентів

 

    Технологія виробництва комбікормів, кормових концентратів, БВД, преміксів  на всіх етапах повинна забезпечувати оперативну подачу сировини на виробництво, необхідну технологічну підготовку і введення компонентів  відповідно до рецептури, ефективну переробку сировини і випуск продукції за показниками якості відповідно до вимог стандартів, дотримання режиму і ритмічної роботи технологічного обладнання, повне завантаження виробничих потужностей комбікормового підприємства.

Сьогодні в Україні виробництво комбікормів розвивається в основному в районах індустріального вирощування тварин і птиці.

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема організації виробництва та реалізації комбікормової продукції

Коментар до схеми:

   Оптимальною схемою організації виробництва комбікормів є така, що забезпечує повну переробку кормової сировини без втрат у комбікорми високої продуктивної дії при  мінімальних витратах. Економічно виправдане використання комбікормових заводів  з розвиненим і скороченим технологічним циклом, а також пересувних комбікормових міні- заводів.

    Премікси слід виробляти на окремих спеціалізованих заводах з високорозвиненими та наукоємними технологіями.

    Використання преміксів при  виробництві комбікормів на заводах зі скороченим технологічним циклом або у фермерських господарствах неефективне, поскільки вони потребують високоточного дозування та високоднорідного  розподілення у всій масі комбікорму, що на таких заводах досягти практично неможливо.

    Комбікормові заводи з розвиненим технологічним циклом забезпечують виробництво БВД і БВМД, повнораціонних комбікормів для крупих промислових споживачів, стартових і передстартових комбікормів для молодняка сільськогосподарських тварин і птиці, які утримуються як в умовах сучасних пташників і комплексів , так ів умовах фермерських господарств.

   Комбікормові заводи зі скороченим технологічни циклом виготовляють повнорацінніф комбікорми-концентрати на основі зернової сировини, КПХВ і БВД або БВМД.  Такі заводи забезпечують комбікормовою продукцією, як правило, фермерські та присадибні господарства.

  

    Кожна технологічна схема складається з ряду підготовчих та основних ліній, що представляють собою систему взаємопов'язаних машин і механізмів, розташованих у порядку послідовного виконання операцій.

Схему технологічного процесу зазвичай зображують графічно. На схемах показують :  лінії підготовки сировини та виробництва розсипного та гранульованого комбікорму;  марки та кількість технологічного обладнання на кожній лінії, транспортне обладнання для передачі сировини  та готової продукції, кількість та ємність оперативних бункерів , напрямки потоків сировини та готової продукції; кількість аспіраційного обладнання і розподіл його по аспіраційних мереж з прив'язкою до аспіраційних машин.

  Комбікормовому виробництву притаманна висока гнучкість процесу. При потребі деякі операції можуть бути виключені. В окремих випадках деякі операції здійснюються повторно. Зазвичай, на комбікормових підприємствах присутня велика кількість маршрутів. Маршрути які оминають окремі машини називають байпасними.

   Велика кількість технологічних операцій зумовлює розташування їх в гору, коли транспортування продукту по  маршрутах здійснюються гравітаційно. Більшість  комбікормових заводів розташовані в багатоповерхових будівлях.

   Розгянемо класифікацію технології  виробництва  розсипних і формованих комбікормів, в основі якої покладено принцип утворення кінцевої суміші  компонентів комбікормів. Можна розглядати чотири покоління виготовлення розсипних і формових комбікормів.

 

 

 

 

  До технології I-го покоління відносяться технології виробництва комбікормів за послідовним принципом  роздільної переробки кормової сировини.

 

 

 

 

 

Структурна  схема виробництва комбікормів за технологією I-го покоління

 

   До технології II покоління відносяться технології виробництва комбікормів, які передбачають утворення попередніх сумішей компонентів. Застосування попередніх сумішей дозволяє скоротити кількість технологічного, транспортного та аспіраційного обладнання, більш ефективно експлуатувати технологічне обладнання, раціональніше використовувати  виробничі і складські приміщення і, головне, отримувати комбікорми більш однорідного складу. Такі технології передбачають утворення попередніх сумішей зернової та гранульованих видів сировини, а також сумішей важкосипучих компонентів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структурна  схема виробництва комбікормів за технологією II -го покоління

Незважаючи на певні переваги, технології виробництва комбікормів II -го покоління виявилися недостатньо конкурентноспроможними із-за високих питомих енергетичних  і фінансових витрат, а також із-за зниження якості комбікормів в резулттаті самосортування попередніх сумішей на етапах їх транспортування.

  Технології виробництва III-го покоління покликані підвищити рівень санітарної якості комбікормів і, в першу чергу, були призначені для виготовлення комбікормів для молодняка сільськогосподарських тварин  (вологотеплова обробка сировини, поглиблена обробка комбікорму). Характерно, що технології III –покоління можуть суміщати в собі основні характеристики I –го та II-го поколінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структурна  схема виробництва комбікормів за технологією III -го покоління

 

В результаті такого послідовного розвитку технології виробництва комбікормів значно ускладнилися, різко зросла кількість необхідного технологічного та транспортного обладнання, оперативних бункерів.

 

 

  Розвиток наукових досліджень і узагальненя практичного досвіду обумовили розробку та широке впровадження  технології IV-го покоління, які передбачають виробництво комбікормів на основі порціонного принципу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структурна  схема виробництва комбікормів за технологією IV -го покоління

 

Такі технології дозволили скоротити кількість технологічного, транспортного та аспіраційного обладнання, зменшити місткість і кількість оперативних бункерів, суттєво зназити пиомі витрати електроенергії на виробництво комбікормів і значно покращити їх якість, забезпечити гарантованісклад і високу однорідність  суміші. До того ж, спрощений технологічний процес і високий рівень автоматизації потребують значно мешої кількості обслуговуючого персоналу.

 

 

- Метод написання ессе

Студентам запропоновано  коротко, в письмовому вигляді викласти свої думки на тему: « Комбікормовий завод моєї мрії» або «Сучасний комбікормовий завод».         З метою економії часу на занятті даний  вид роботи запропоновано виконати в якості домашнього завдання.  Обговорення окремих написаних ессе проводиться на занятті.  

перегляд відеоролика : «Летичівський комбікормовий завод»

 

.
 

  1. питання. Варіанти побудови технологічних схем виробництва комбікормів із використанням прогресивних технологічних прийомів, та ресурсозберігаючих та екологічно безпечних  технологій.

 

Передбачає самостійне вивчення студентами будь-якої проблеми і подальший захист результатів роботи. Робота над проектом передбачає як спільну роботу в окремих групах так і значну індивідуальну діяльність. По завершенню роботи над проектом здійснюється його публічний захист

 

 

 

На заняттяі  студенти IV курсу, презентують та публічно  захищають курсові проекти на теми:

 

Для захисту своїх проектів студенти підготовили слайд- презентації.

Презентація - найефективніший спосіб донесення важливої ​​інформації як в розмові "один на один", так і при публічних виступах. Слайд-презентації з використанням мультимедійного обладнання дозволяють ефективно і наочно представити зміст досліджуваного матеріалу, виділити і проілюструвати повідомлення, яке несе повчальну інформацію, показати її ключові змістовні пункти.

експрес бесіда

Студенти III курсу задають питання , які у них виникли при презентації розроблених проектів.

 

IV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу        

(7 хв.)

  Сприйнятий матеріал повинен бути осмислений, приведений в загальну систему, тобто після сприйняття відбувається розумове опрацювання сприйнятого шляхом активної участі мислення

Метод – кластер

 

Кластер - це графічна форма організації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми з позначенням всіх зв'язків між ними. Він являє собою зображення, що сприяє систематизації та узагальнення навчального матеріалу.

 

Кластер - один із  інтерактивних методів (прийомів) ,  що орієнтований на формування в студентів  самостійного  критичного мислення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 V. Закріплення вивченого матеріалу (дебрифінг)

( 5-7 хв.).

 До цього етапу включається осмислення нових знань і вмінь, їх систематизація.

 

Метод -колективний підсумок , «Незакінчене речення»

Цей метод дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з думками інших. Така робота дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованої теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.

 Визначивши певну тему, викладач формулює початок речення і пропонує студентам закінчити його. Кожний наступний учасник обговорення має починати свій виступ із запропонованого початку висловлювання.

 

Студенти працюють з «відкритими» реченнями:

“На сьогоднішньому занятті для мене найважливішим відкриттям  

     було...”

“Ця інформація спонукає нас до висновку, що ...”

“ Я зрозумів, що…”

 

VI. Підведення підсумків заняття

(5хв.)

 Підбиття підсумків — це дуже важливий етап інтерактивного заняття. Саме тут прояснюється зміст проробленого; підводиться риска під знаннями, що повинні бути засвоєні, і встановлюється зв’язок між  тим, що вже відомо, і тим, що знадобиться студентам у майбутньому. Цей етап заняття спрямований на вдосконалення процесу самопізнання і виявлення професійної компетентності.

 

Функції підсумкового етапу заняття:

  • прояснити зміст опрацьованого матеріалу;
  • проаналізувати роботу студентів;
  • зробити узагальнюючі висновки.

 

 Пропонується заслухати  судження студентів  з аудиторії за змістом отриманої інформації. Викладач підводить остаточні підсумки, враховуючи експертні судження, обсяг освітленого матеріалу, якість запитань.

 

VI.  Оголошення домашнього завдання

(2 хв. ) 

 Б.В. Єгоров  – Технологія виробництва комбікормів  с.188-103

  Повторення: т. Асортимент продукції комбікормоивх заводів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕЦЕНЗІЯ

 

на методичну розробку відкритого заняття

з дисципліни „ Комбікормове виробництво”

на тему : «Принципи побудови і варіанти організації технологічного процесу

виробництва комбікормів»

розроблену для студентів спеціальності 181 «Харчові технології»,  освітньої програми  „Зберігання і переробка зерна” викладачем вищої категорії Кондрук А.М.

 

    Одним із найважливіших напрямів підготовки фахівців є компетентнісна стратегія, яка пов’язана із формуванням професійної компетентності молодших спеціалістів. Динаміка розвитку сучасного виробництва та нові економічні умови господарювання потребують формування у майбутніх фахівців навичок системного аналізу техніко-економічних проблем, уміння самостійно знаходити інженерні й

управлінські рішення, демонструвати достатньо високий рівень професіоналізму.

   В методичній розробці відкритого заняття з дисципліни «Комбікормове виробництво»  на тему : „ Принципи побудови і варіанти організації технологічного процесу виробництва комбікормів”, розроблену викладачем Кондрук А.М. , подано методику проведення  інтерактивної  лекції-конференції.

   На занятті передбачено використання інтерактивних методів навчання, різних форм та методів активізації самостійної та  розумової діяльності студентів, а саме: інтегрована бесіда- діалог ,«Незакінчене речення », «Кошик ідей»,  «Кластер», написання ЕССЕ, захист проектів.

   Запропоновані методи  інтерактивного навчання  направлені на розвиток особистості майбутнього фахівця,  різноманітних форм мислення кожного студента у процесі засвоєння знань,  взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу і є мотивуючим механізмом спонукання пізнавального інтересу студентів.

Даний вид лекції є результатом нового використання дидактичного принципу наочності і сприяє більш успішному сприйняттю і запам'ятовуванню навчального матеріалу студентами, формуванню професійного мислення за рахунок систематизації та виділення найбільш значущих, істотних елементів змісту навчання.

Форми і методи проведення   даного заняття  сприяють узагальненню та систематизації  знань , формуванню умінь , професійних компетентностей, їх закріпленню, поглибленню і вдосконаленню.

   Викладачем заплановано всі етапи заняття у відповідності до діючих методичних норм проведення лекційного заняття.

  З метою  раціонального використання часу на занятті і для досягнення максимального ефекту  передбачено використання презентаційного матеріал у програмі Microsoft PowerPoint, відеоматеріалу,  самостійного творчого осмислення студентами окремих питань, опорних конспектів,  елементів модерації.

  Дана методична  розробка відкритого заняття може бути рекомендована для проведення занять у вищих навчальних закладах  I-II рівня акредитації при підготовці спеціалістів освітньої програми „Зберігання і переробка зерна”.

 

 

                             

 

 

 


doc
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку