Урок. "Тема. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння."

Про матеріал
Предмет: природознавство Тема. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння. Мета: Формувати ключові компетентності: формувати компетентність вміння вчитися (уміння планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним оточенням); соціальну компетентність (уміння співпрацювати в групах, проявляти ініціативу). Формувати предметні компетентності: вчити розрізняти прикмети весни, характеризувати весняні явища в житті рослин; формувати вміння спостерігати за весняними явищами в житті рослин, розвитком бруньок, цвітінням; розвивати спостережливість, увагу, причинно-наслідкове мислення щодо явищ природи, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, вміння захоплюватись її красою, інтерес до пізнання природи.
Перегляд файлу

2 клас

Предмет: природознавство

Тема. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння.

Мета: Формувати ключові компетентності: формувати компетентність вміння вчитися (уміння планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним оточенням); соціальну компетентність (уміння співпрацювати в групах, проявляти ініціативу).

Формувати предметні компетентності: вчити розрізняти прикмети весни, характеризувати весняні явища в житті рослин; формувати вміння спостерігати за весняними явищами в житті рослин, розвитком бруньок, цвітінням; розвивати спостережливість, увагу, причинно-наслідкове  мислення щодо явищ природи, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, вміння захоплюватись її красою, інтерес до  пізнання  природи.

 

                              Когнітивні рівні

 

 

Конкретизовані навчальні цілі

 

Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

 

Навчально-методичне забезпечення

 

Знання

Визначає основні ознаки весни, знає, які зміни відбулися в неживій і живій природі з настанням весни.

«Календар природи»

Які  зміни  відбулися  в живій та неживій  природі?

 

Куточок дослідної діяльності

 

 

 

 

 

Розуміння

Усвідомлює взаємозв’язок між  живою та  неживою  природою; характеризує ознаки живої природи навесні, весняні зміни в житті рослин.

Вправа  «Мозковий  штурм»

 

Підготовлені запитання

 

 

 

 

 

 

Застосування

Веде спостереження за явищами природи, перевіряє прогнозування погоди за народними прикметами, обговорює в групі результати спостережень

Робота в групах.

Вибрати ознаки весни з-поміж інших ознак, пояснити прислів’я, приказки, прикмети

 

Картки для роботи в групах, ручка, народні прикмети, приказки, прислів’я

 

Слайди пейзажів  природи

 

 

 

Аналіз

 

 

Класифікує прочитану інформацію за визначеними ознаками; пояснює поняття сокорух, бруньки, цвітіння

 Розгадування ребуса.

Читання та обговорення вірша, спостереження розвитку бруньок

Презентація

куточок дослідницької діяльності

 

 

 

 

Синтез

Описує красу природи навесні та позитивні емоції, які вона викликає, складає листи  до Весни від  імені рослини, тварини, людини, редагує текст з використанням  образних висловів

Вправа «Продовж речення»

 

Підготовлені завдання

 

Оцінювання

Милується   красою весняної природи,    робить узагальнюючі висновки з уроку, оцінює значення знань у житті людини.

– Дібрати загадки, прислів’я  про  весну. Намалювати малюнки, скласти невеличкі оповідання про життя рослин в березні

 

Чистий  аркуш, ручка, кольорові олівці

 

 

 

ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ №42

 

ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ

 

Завдання 1.   Розгадайте ребуси. Здогадайтесь, про що піде мова на уроці?

 

C:\Documents and Settings\студент01\Рабочий стол\265px-Betula_pendula_001.jpg   а    ень  ( березень )

  и    ень  (квітень )

  а    ень   ( травень )

 

Завдання 2. Вправа «Народ скаже – як зав’яже». Робота в парах. Відшукайте серед приказок, прислів’їв, прикмет ті, що стосуються  весни.

 

  • Як березень не хмуриться, а вже весною пахне.
  • Ворони купаються ранньою весною до тепла.
  • З’явились підсніжники час орати.
  • Прилетів лелека – весну приніс здалека.

    Ранній обліт бджіл на красну весну.

 

Завдання 3. Творче завдання «Намалюй вірш» (на розвиток уяви і образного мислення)

 

Етапи проведення:

  1. Слухання  вірша.
  2. Обговорення вірша.
  3. Малювання вірша.
  4. Презентація робіт з коментуванням учнів.

 


 

 

Ось іде весна степами,

Перелогами, горбами...

Де не ступить з-під землі

Лізуть паростки малі.

Як опустить вниз правицю —

Зеленіє скрізь травиця.

Як лівицю підведе

Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька —

У сережках вся берізка,

 

До верби торкнеться ба!

В білих котиках верба.

А підійме руку вгору

До блакитного простору

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

Розцвітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде...

За весною літо йде.

                                   Н. Забіла


 

Завдання 5. Вправа «Продовж речення»

  •      Берези «плачуть» тому, що …
  •      Бруньки розпускаються найпершими на …
  •                 Навесні в житті рослин відбувається…

 

 

Завдання 6.  Творча робота в парах. Складіть із розсипаних слів прислів’я, прикмети:

 

  • багатий, квітень, снігом, лютий, водою, а
  • годує, лютий, весну; збирає, зима, а, осінь, з’їдає
  • на, багато, дубі, жолудів — зиму, на теплу
  • квітами, весна, снопами, а, красна, осінь

Тип  уроку. Урок  засвоєння  нових  знань.

 

ЗМІСТ  УРОКУ

І. Організація класу. 

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався,

До уроку приготувався.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок свій починаймо.

ІІ. Підсумки  фенологічних  спостережень. Вправа  «Календар природи»

  • Перегляньте свої  календарі спостереження  за  погодою  і  скажіть:
  • У  який  день  була  найнижча  (найвища) температура?
  • Які  опади  йшли  протягом  тижня?

ІІІ. Актуалізація  і  корекція опорних  знань  та  уявлень.

Вправа  «Мозковий  штурм»

  • Я ставлю вам  питання, а  ви  швидко  на  них  відповідаєте:
  • Які зміни відбулися в неживій природі?
  • Що ми відносимо до живої природи?
  • Чи відбуваються зміни в живій природі? Які?
  • Які ви знаєте весняні місяці?
  • А чи знаєте ви, чому вони так називаються?

ІV. Повідомлення  теми,  мети,  завдань  уроку.

– І сьогодні  на  уроці ми дізнаємося про зміни в живій природі навесні, а саме:  Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння.

Завдання  нашого  уроку:

  • З’ясувати, які явища відбуваються в житті рослин навесні.
  • Вчитися  аргументовано  доводити  свою  думку.

Чого  ви  очікуєте  від  уроку?

 

V. Сприймання  нового  матеріалу.

1. Розповідь вчителя, що супроводжується презентацією:

- За календарем весна починається 1 березня. Привітне тепле сонечко щодня піднімається все вище і вище. День стає довший, а ніч – коротша.

2. Розгадайте ребус (слайд 1)(березень).

- Це перший місяць весни. Як ви гадаєте, чому він так називається? (Від слова береза).

- Саме так. Взимку береза спить дуже чутко, а, як тільки пригріє сонечко, вона перша прокидається, відгукується на поклик весни, розкриває свої бруньки. Ось тому, перший місяць весни в Україні називається березень.

- За якими ознаками легко відрізнити березу від інших дерев? (слайд 2)

- А де цвіт у берези? (розглядають сережки)

Сережки – це зібрані дрібні квіти берези. Під час цвітіння вони виділяють багато пилку, який розноситься вітром. (слайд 3)

Бджоли, що прокинулись від зимового сну, також полюбляють відвідувати берези. Адже з їхніх бруньок бджоли беруть речовини для бджолиного клею – прополісу.

3. Робота в групах з приказками, прислів’ями  і прикметами березня.

- Кожна група отримає по «листочку» ( паперові листочки) з берізки. Відшукайте і прочитайте березневі приказки й прикмети і поясніть їх.

- Проліски — очі березня.

- У березні курка нап’ється води з калюжі.

- Як березень не хмуриться, а вже весною пахне.

- Здоров’я – найбільше багатство.

- У березні позаду і попереду зима.

- Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.

- Ворони купаються ранньою весною — до тепла.

- Червоний колір Місяця у березні — ознака швидкого похолодання, посилення вітру, але ненадовго.

- Бджола мала, а й та працює.

- Сніг навесні тане з північної сторони мурашника — літо буде теплим.

- Якщо рання весна щедрить інеєм — на хорошу погоду.

- У березні день з ніччю зустрічається.  (слайд 4) (22 березня – день весняного рівнодення)

4. Розповідь вчителя.

Коли температура піднімається вище від +5 °С починається пробудження в житті рослин.

Весняний рух соків у дерев і кущів. Найшвидше рух соку починається у клена гостролистого та берези.

  • Чи можна брати сік з берези?
  • Часто від надлишку вологи берези «плачуть». Сік можна брати з берези, коли її збираються зрубати. Від невмілого збирання соку дерево може загинути.

5. Фізкультхвилинка

 Біжить, виблискує струмочок -

 Весни веселої дзвіночок,

 Кудись біжить він, поспішає

 І на сонце поглядає.

 Поряд з ним, немов рядочки,

 Біжать доросліші струмочки.

 У них пісня голосна,

 Радіють, що прийшла весна.

 

6. Читання та обговорення  вірша Н. Забіли «Весна»


Ось іде весна степами,

Перелогами, горбами...

Де не ступить — з-під землі

Лізуть паростки малі.

Як опустить вниз правицю —

Зеленіє скрізь травиця.

Як лівицю підведе —

Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька —

У сережках вся берізка,

До верби торкнеться — ба! —

В білих котиках верба,

а підійме руку вгору —

До блакитного простору

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

Розцвітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде...

За весною літо йде.


 


 


- Про  які дерева згадується у вірші?

- Навесні з початком сокоруху на деревах з’являються бруньки. (слайд 5)

7. Спостереження розвитку бруньок в куточку дослідницької  діяльності (береза, верба, клен)

  • Які відбулися зміни на гілочках?
  • Що станеться з бруньками? (Слайд 6 – цвітіння дерев)

VІ.  Рефлексія.

Вправа «Продовж речення»

  • Берези «плачуть» тому, що …
  • Бруньки розпускаються найпершими на …
  • Навесні в житті рослин відбувається …
  • Вправа «Мікрофон»
  • Які зміни відбуваються в березні в житті рослин?
  • У яких дерев бруньки розпускаються найпершими?
  • Які приказки про березень вам запам’яталися?
  • Коли «У березні день з ніччю зустрічається»?

VІІ. Підсумки.

  • Що ви дізналися нового?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Що вас найбільше вразило?
  • Про що ви хотіли б дізнатися більше?

VІІІ.   Домашнє завдання.

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2.  Дібрати загадки, прислів’я  про  весну (практично-діяльнісний рівень).

3. Намалювати малюнки, скласти невеличкі оповідання про життя рослин в березні (творчий рівень).

 

 

 

 

 

1

 

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
6392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку