Урок "Трапеція.Розвʼязування задач"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з геометрії у 8 класі на тему "Трапеція. Розвʼязування задач". Мета даного уроку сформувати поняття трапеції та її елементів, окремих видів трапеції; засвоєння їх властивостей та ознак, а також сформувати вміння використовувати отримані знання при розвʼязуванні задач
Перегляд файлу

Геометрія  8 клас

Тема: Трапеція. Розвʼязування задач.

Мета: сформувати поняття трапеції та її елементів, окремих видів трапеції, домогтися засвоєння їх властивостей, ознак та теореми про середню лінію трапеції, формувати вміння: відтворювати вивчені твердження, виконувати рисунок за описом, за готовим рисунком знаходити елементи трапеції, а також використовувати вивчені твердження у здійсненні послідовних міркувань під час розв’язування задач.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, просторове мислення та уяву, практичні вміння та навички під час розв’язування задач, вміння аналізувати і робити висновки.

Виховувати мотивацію до навчання, працьовитість, уважність, культуру математичного мовлення та охайність під час побудови малюнків

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма роботи: колективна, індивідуальна, групова.

Обладнання: конспект, ПК, мультимедійна дошка, картки самооцінювання, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго дня, шановні учні! Сідайте, будь ласка. Під час уроку мені хотілося б побачити у вас те, що часом буває непомітним:

  • сміливість – у скромних;
  • комунікабельність – у мовчазних;
  • рішучість – у невпевнених;
  • а жагу до знань я хотіла б побачити у кожному з вас.

А зараз давайте перевіримо вашу присутність на уроці.

У вас на робочих місцях знаходиться аркуш з символічною таблицею-мішенню самооцінювання роботи на уроці. Протягом уроку ви будете аналізувати свою свою роботу, а наприкінці уроку, кожен з вас оцінить свою  роботу, та вноситимете оцінки до картки оцінювання знань. Підпишіть будь-ласка ці картки. 

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Метод «Кубик Блума».

Спочатку вчитель , а потім декілька учнів по черзі кидають кубик із словами: Означення, Властивості, Теореми, Ознаки,Елементи,Описані чотирикутники. Очікувані відповіді:

*Дати означення паралелограма, прямокутника,ромба,квадрата.

*Сформулювати властивості паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата.

* Сформулювати ознаки паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата.

*Озвучити будь-яку теорему за бажанням

* Дати означення одного елемента чотирикутника(паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата)

*Означення, ознака та властивість описаного чотирикутника

Грань, що випала, вказує на те, якого типу питання слід задати. Потрібно орієнтуватися по слову на грані кубика – з нього і має починатися питання.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку

Ми продовжуємо працювати з чотирикутниками.

Запишемо дату, класна робота. Тему не пишемо, поки не з’ясуємо чому буде присвячений наш урок.

Завдання для всіх : яка фігура зайва?(На мультимедійній дошці виводяться зображення фігур)

https://fhd.multiurok.ru/html/2017/05/29/s_592c1a630cb45/634584_1.png

Що спільного у всіх фігур?

Яка фігура зайва?

Чому ця фігура зайва?

Всі згодні?

Ця фігура – трапеція.

Що про неї можете сказати? Властивості які ви можете назвати?

Нічого, бо ми ще не розглядали дану тему.

Отже, записуємо тему уроку- трапеція. Сформулюємо завдання уроку,  для того щоб продовжити урок . Що ми хочемо дізнатися про трапецію? Ваші (пропозиції )задачі кожен ряд щось пропонує

Очікувані відповіді :

1.Означення трапеції, назви сторін.

2.Висота трапеції

3.Види трапецій.

4. Навчитися розв’язувати задачі, пов’язані з трапецією.

5. Де використовується в житті

ІV. Актуалізація опорних знань

Перед вами фігури (роздати на ряд по фігурі з картону:квадрат, паралелограм, прямокутник, ромб). Розкажіть ,без підготовки, все що ви про цю фігуру знаєте.

Відповідають всі(кожен ряд про свою фігуру), бо тема знайома.

 

 

 

 

 

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

На даному етапі уроку можна скористатися   методом «Скрайбінг»(розповідь супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказанного) Для того, щоб допомогти краще опанувати зміст та запам'ятати сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації..На мультимедійній дошці  учням пропонується роздивитися рисунок, де зображена трапеція.

Почнемо вивчення нового матеріалу з введення означення трапеції.

https://fhd.multiurok.ru/html/2017/05/29/s_592c1a630cb45/634584_3.png

  1. Дамо означення трапеції разом. Це паралелограм?

-Ні 

Ця фігура чотирикутник, у якого…( АD || BC, AB https://fhd.multiurok.ru/html/2017/05/29/s_592c1a630cb45/634584_4.pngCD)

.Пропонуються  варіанти формулювання означення. З всіх пропозицій за допомогою вчителя формулюється означення.

Це новий вид чотирикутника. Що, крім означення, вам  необхідно знати про цю геометричну фігуру? Працює весь клас,пропонуючи варіанти відповіді( сторони, висота, види трапецій, практичне застосування, методи розвʼязування задач  і т.д.)

  1. Дамо назви сторонам трапеції (по аналогії з трикутником).АД і ВС основи,АВ і ВС бічні сторони.
  2. Будуємо трапецію(один учень біля дошки, інші в зошитах)
  3. Давайте проведем висоту.Чому це висота?(Учен біля дошки відповідає, а інші доповнюють , якщо це треба). Означення висоти. На мультимедійній дошці показуємо всі висоти, які можна провести в трапеції.
  4. Розглядаємо : прямокутну трапецію(чи може трапеція мати 3 прямих кута?3 гострих? 1 гострий і 1 тупий при основі?)
  5. Рівнобічна  трапеція(згадуємо означення рівнобедреного трикутника, рівнобедрена трапеція рисунок)
  6. Властивості рівнобічної трапеції.

VI. Фізкультхвилинка

Вправи для очей

VII. Формування вмінь розвʼязувати задачі

  1.     Менша основа трапеції дорівнює 6 см. А один з відрізків, на які діагональ поділяє її середню лінію, дорівнює 5 см. Знайдіть більшу основу трапеції. 
  2. Діагональ рівнобічної трапеції ділить її тупий кут навпіл. Знайдіть периметр трапеції, якщо її основи дорівнюють 10 см і 20 см.

VIII. Рефлексія.

  1. Для того щоб ще раз повторити основні поняття теми

« Чотирикутники» розв’яжемо кросворд. Вчитель читає запитання, хто дає найшвидше правильну відповідь, виходе і записує її у відповідний рядок.

По горизонталі:

  1. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні, тобто лежать на паралельних прямих. (паралелограм – 12 букв).
  2. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (ромб – 4 букви).
  3. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (квадрат – 7 букв).
  4. Давньогрецький учений (VI ст. до н. е.), автор знаменитої Теорії про паралельні прямі, що перетинають сторони кута. (Фалес – 5 букв).

По вертикалі:

  1. Паралелограм, у якого всі кути прямі. (прямокутник – 11 букв).
  2. Чотирикутник, у якого тільки дві протилежні сторони паралельні. (трапеція – 8 букв).
  3. Чотирикутник, який не згадується в нашому підручнику (схожий на ромб), у якого в 2-х парах рівні сусідні сторони. (дальтоїд – 8 букв).

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

Т

Д

 

 

1

П

А

Р

А

Л

Е

Л

О

Г

Р

А

М

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

4

Ф

А

Л

Е

С

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

П

Ь

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

Т

 

 

2Р

О

М

Б

 

 

 

 

 

 

Ц

О

 

 

3

К

В

А

Д

Р

А

Т

 

 

І

Ї

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

Д

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Вправа «Мішень настрою та оцінок

«Мішень» самооцінювання учня (учениці) класу(для кожного роздрукувати).

У вас на партах знаходяться своєрідні «мішені» оцінювання знань і настрою (тільки не забудьте її підписати). Відповідно до цієї мішені оцініть свій настрій та роботу на уроці. Сподіваюсь на вашу чесність і порядність при вирішенні цього питання.

Черговий, зберіть, будь-ласка, мішені самооцінювання

День - це один постріл. В яку область настрою він потрапив сьогодні? Залежно від настрою відмітте потрапляння в одній з колірних зон. 

Декілька учнів виходять до дошки і коментують свій настрій.

 

 

 

 

                             

                        

 

                                                                                                         Оцінка _____________

 

 

 

 

 

IX. Домашнє завдання.

Вивчити означення,теореми та їх доведення.

Розв’язати :

  1. Бічна  сторона AB трапеції ABCD утворює з основою кут30°.Обчислити довжину  сторони AB, якщо висота BK дорівнює30см.
  2. Дано:АВСД- трапеція; http://static.interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/134198/7301f4f0_c1b1_0131_68bb_3d765dfd91bb.png.

Знайти: http://static.interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/134200/74b91ed0_c1b1_0131_68bd_3d765dfd91bb.png

docx
Додав(-ла)
Болтушко Юлія
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку