Урок-тренінг з основ здоров'я у 5 класі на тему: "Пожежна безпека"

Про матеріал
Урок-тренінг з основ здоров'я у 5 класі на тему: "Пожежна безпека. Причини виникнення невеликих пожеж.
Перегляд файлу

 

Урок-тренінг з основ здоров’я  у 5 класі

Тема уроку: Пожежна безпека. Причини виникнення невеликих пожеж.

 

Мета: уроку: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння, з’ясувати причини пожеж, визначити принципи  запобігання та гасіння пожеж.

Тип уроку: Урок-тренінг.

Навчальні завдання.

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

- назвати 3 умови виникнення горіння;

- назвати 3 приклади того, що може слугувати джерелом запалювання;

- назвати 2 приклади горючих, важко горючих і негорючих матеріалів;

- пояснювати значення кисню для підтримки процесу горіння;

- назвати 3 найпоширеніші причини виникнення побутових пожеж: паління, неправильне користування електричними і газовими приладами;

- необережне поводження з вогнем.

Обладнання і матеріали: підручник,  зошит-практикум, аркуші паперу, склянка з піском, свічка, сірники.

Хід уроку

  1. Вступна частина.
  1. Знайомство (4х в). Назвати ім’я та свої риси характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються із словом „вогонь” (запальний, теплі стосунки, гаряче).

Зараз я зачитаю загадку і якщо ви її відгадаєте, то зрозумієте про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

Лісом він котився з ревом,

Їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води –

Стих і згаснув назавжди.                    (Вогонь)

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, тема нашого уроку: «Пожежна безпека. Причини виникнення невеликих пожеж»

3. Очікування.

Тому ми розміщуємо на нашій галявині вогнище. Напишіть ваші очікування від уроку на крапельках і розмастіть їх над вогнищем на хмаринці.

  1. Основна частина.
  1. Вступ.                       
  2.  Як називається ця  фігура?

       А чи відомо вам, що таке „трикутник вогню”? Цей термін     запропонував французький хімік Лавуазьє, щоб легше було запам’ятати три умови виникнення горіння. Давайте з’ясуємо ці умови за допомогою експерименту.

 

 

 

 

 

 

 

2. Демонстрація досліду №1.

  • Взяти свічку.
  • Що треба зробити, щоб загорілася ця свічка?

Отже Що? Потрібно для горіння? Наявність джерела запалювання.

  • Усе, що породжує вогонь іскру, або високу t може призвести до загоряння.
  • Що крім сірника, може бути джерелом запалювання?

Сірник , запальничка, іскра,  електропровід.

Отже 1 умову горіння ми з’ясували.

 

Демонстрація досліду №2

Запалити свічку.

  • Піднести негорючий матеріал.
  • Чому він не загоряється?
  • А якщо піднесемо папір7

Отже Де виникне горіння?

(де є горючі матеріали)

А зараз я пропоную кожному вибрати улюблену геометричну фігуру (            ) .

Учні з різними фігурами сядуть за окремі парти.

     Ми з’ясували, що другою умовою виникнення горіння є наявність горючих матеріалів.

    Всі речовини і матеріали поділяються на три групи. Які це групи ми зараз дізнаємось.

У кожної із команд є конверт, але відкрити його можна лише тоді, коли справитесь із складанням слова.

Дітям роздаються заготовки із окремими складами, із яких потрібно скласти слово.

  • Г – о - р – ю – ч – і. (сіно, вата, бензин, дрова, папір…)
  • Не – го – рю – чі. (пісок, вода, скло, цегла)
  • Важ – ко – го – рю – чі. (гума, пластик, пластмас)

Отже ми з’ясували які бувають матеріали і речовини.

 

Руханка

На галявині вогнище,

Полум’я стелиться низько-низько (присідають)

Далі вогнище – розгоряється (піднімаються)

І полум’я колихається (показують руками)

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються)

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують)

А тепер давайте з’ясуємо причини пожеж.

Діти об’єднані в групах.

Демонстрація досліду №3

  1. Погляньте на трикутник.

      У нас залишився не відкритий іще один кут.

      Проведемо слідуючий експеримент. Закрити свічку.

  • Чому свічка перестала горіти?

Отже у нас утворився „трикутник вогню”. Тільки за наявності всіх 3-х умов може виникнути пожежа.

          Що таке пожежа?

                                            Давайте звернемося до словничка. Відкрийте зошити на ст. 17.

 

 

 

 

 

 

 

Записати визначення в зошит.

Пожежа – поширення вогню, що вийшло з-під контролю людини.

Пожежа – неконтрольований процес горіння.

 

4. Обговорення причин виникнення пожеж.

Перегорніть сторінку с. 44

На малюнку 28 ви  бачите неіснуючий будинок. Якби він був насправді, то в ньому неодмінно виникла б пожежа, тому що всі його мешканці порушують правила пожежної безпеки. Давайте з’ясуємо, які це порушення і можливі наслідки.

I група – I поверх

II група II поверх

III група III поверх

Знайдіть на малюнку єдину істоту, яка не порушує правил пожежної безпеки.

Обговорення.

  • Давайте назвемо 3 найпоширеніші причини виникнення пожеж (паління, неправильне користування електроприладами і газовими приладами, необережне поводження з вогнем)

Записати в зошит причини виникнення пожежі .

Причини виникнення пожежі:

1. Недбале поводження з вогнем.

2. Недбале поводження з газо- та електроприладами.

3. Куріння в нетверезому стані.

4. Ігри дітей із сірниками.

5. Аварії на підприємствах.

6. Природні явища.

  1. Заключна частина.
  1. Зворотній зв’язок.

Повернімося  до наших очікувань. Якщо вони здійснилися, то перемістіть їх із хмаринки на полум’я.

Отже із хмаринки пішов дощ і загасив пожежу.

 

2. Домашнє завдання:

Ст. 18. Тест з батьками „Чи достатньою є пожежна безпека вашої оселі” §24 прочитати.

Для допитливих. Твір-мініатюра (4-5 речень)

Написати оповідання за такими опорними словами: вітер, картопля, хлопчаки, вогнище, сіно, загорілося, копиця, розбігалися, помітили, прибігали, дим, швидко, погасили, пекли.

3. Прощання: запалити свічку і передати її по колу з побажаннями.

 

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
5691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку