урок "Трудового навчання"

Про матеріал

Урок трудового навчання в 2 класі.

Тема. Аплікація. Виготовлення килимка – опале листя на осінній землі.

Мета. Удосконалювати вміння учнів планувати, організовувати та контролювати свою працю, виробляти навички самостійної праці; розвивати уяву, фантазію дітей; виховувати естетичний погляд на світ, любов до природи, працелюбство.

Обладнання. Зразки аплікації з листя, клей, ножиці, кольоровий папір, сухе листя,серветки, технологічна картка.

Перегляд файлу

Тема. Аплікація. Виготовлення килимка – опале листя на осінній землі.

Мета. Удосконалювати вміння учнів планувати, організовувати та контролювати свою працю, виробляти навички самостійної праці; розвивати  уяву, фантазію дітей; виховувати естетичний погляд на світ, любов до природи, працелюбство.

Обладнання. Зразки аплікації з листя, клей, ножиці, кольоровий папір, сухе листя,серветки, технологічна картка.

                                              Хід уроку

І. Організаційна частина.

  1. Підготовка робочого місця.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення правил працюючої людини:

   - працюй тихо;

   - матеріал для праці використовуй економно;

   - закінчив працювати – наведи порядок на робочому місці.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

   1. Вступна бесіда вчителя.

       Сьогодні  ми завітаємо до міста Майстрів. В цьому місті всі полюбляють одну справу. Яку, ви спитаєте? А здогадайтесь самі. Раз місто Майстрів, то тут люблять, що робити? (Працювати).

    - Вірно, діти! Тут люблять працювати, та не просто працювати, а майстерно! Просто до свого міста його мешканці пускають лише тих, хто теж любить працювати. Перепусткою ж до міста є  прислів'я та приказки про працю.

   джола мала, а й та працює.

   *Без охоти нема роботи.

   *Без роботи день роком стає.

   *Без труда нема плода.

   *Діло майстра величає!

   *Маленька праця краще за велике безділля.

   *Під лежачий камінь вода не тече.

   *Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

   *Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

   - То якими ми з вами повинні бути в місті Майстрів? (Працелюбними).

   - Прочитайте девіз міста.

                Час дарма тут не марнують –

 Усі залюбки працюють.

ІV. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

    - Діти, а яка зараз пора року? (Осінь).

    - Які ознаки осені ви знаєте? (Листя і трава жовтіють, достигають овочі і фрукти).

    - Яку особливу ознаку осені можна виділити? (Листопад починається, тобто опадає листя з дерев).

    - Як падає листя? Візьміть листя і підкиньте вгору, поспостерігайте за їх падінням. (Учні виконують пропозицію вчителя).

V. Вивчення нового матеріалу.

   - В місті Майстрів осінь – найулюбленіша пора року. Послухайте, як про осінь писав видатний український поет Максим Тадейович Рильський.

                В сизому тумані, 
                В сині димовій — 
                Яблука рум’яні, 
                Груші медові.


                Вміє надаряти 
                Сотнями дарів 
                Осінь, щедра мати, 
                Всіх трудівників!

    - А ще послухайте як описує осінь ще один поет  - Павло Тичина.

 Осінь така мила, 
Осінь 
Славна. 
Осінь матусі їсти несе: 
борщик у горщику, 
кашка у жменьці, 
скибка у пазусі, 
грушки в хвартушку. 
Осінь така мила, 
Осінь 
Славна. 

    - Композитори теж оспівують красу осінньої природи. Зараз ви послухаєте «Осінню пісню» П.І.Чайковського і спробуйте описати уявлену вами картину.(Учні слухають, а потім описують уявлену картину).

     - А як ви гадаєте, діти, на яку тему ми виконуватимемо завдання на уроці?

VІ. Практична робота.

    1. Бесіда

   - Сьогодні ми виконуватимемо килимок з осіннього листя. А для того, щоб ваші килимки вийшли  гарними й охайними, ви  повинні виявити творчість і фантазію. Що таке фантазія?(Мрія, видумка.)

    2. Розгляд зразка.

   - Який матеріал ми використовуємо?(Кольоровий папір, сухе листя.)

   - Яким інструментом працюватимемо? (Ножицями)

   3. Продовження бесіди.

    - Перед тим, як розпочати роботу, давайте пригадаємо правила користування ножицями:

     1) Ножиці тримай так, щоб вузьке лезо було знизу.

     2) Леза ножиць розводять не дуже широко.

     3) Ріжуть в напрямку від себе.

     4) Передають ножиці будь-кому так, щоб попереду були кільця.

   - Кожен наш килимок потрапить до магазину «Художній салон».

Фізультхвилинка

  4. Робота з технологічною карткою:

      а) вирізати дві смужки;

      б) зробити бахрому;

      в) добір сухого листя для килимка;

      г) загальний вид килимка;

      ґ) самостійна праця учнів зі створення килимків під музику.

VІІ. Підсумок уроку.

   1. Виставка килимків в магазині «Художній салон».

   2. Прибирання робочих місць.


 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 червня 2018
Переглядів
2485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку