Урок "Твір-опис на основі власних спостережень на тему "Калина в осінньому вбранні" за колективно визначеною лексикою"

Про матеріал

Продовжувати навчати учнів складати текст-опис, збагачувати лексич­ний запас учнів; виховувати бережне ставлення до природи, до народних звичаїв.Розвивати та збагачувати мовлення дітей.

Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Твір-опис на основі власних спостережень на тему "Калина в осінньому вбранні" за колективно визначеною лексикою

Мета. Продовжувати навчати учнів складати текст-опис, збагачувати лексич­ний запас учнів; виховувати бережне ставлення до природи, до народних звичаїв. Обладнання: ілюстрація калини, гілочка калини, запис пісні про калину.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Оголошення теми і мети уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми складатимемо текст-опис, а про що... ви
мені скажете, відгадавши загадку:

Цілителька

Що за кущ біля хатини

Розростається щоднини.

І на ньому ягідки –

Не солодкі й не гіркі.

Як намистечко червоні

І цілющим соком повні.

Повновиді й невеликі,

 І від кашлю добрі ліки...

 Як же звуть ті ягідки?

 Певне, знають малюки. (Калина)

  •      Правильно, про калину будемо складати текст-опис.
  •      Чим відрізняється текст-опис від розповіді і від тексту-міркування?

III. Робота з мовним матеріалом.

1. Робота над першою загадкою.

(Прослухати ще раз загадку, яку прочитав учитель на початку уроку, За­уважити, як автор описує кущ, на що найбільше звертає увагу? (На опис ягід). Які слова використовує автор для опису?

2. Аналіз другої загадки.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється на воду,

На свою хорошу вроду.

— Які слова використовує автор для опису калини? – Які порівняння вживає? На що звертає увагу?

3. Словникова робота.

а) Червоні, соковиті, круглі, терпкі —...
Темнозелене, смарагдове, багряне — ...
Важкі, розкішні, червоні — ...
Духмяні, запашні, сніжно-білі — ...

б) Калина-красуня, як дівчина, як наречена у вінку, чарівний кущик,...

4. Відповіді на питання.

  •         Що ти знаєш про калину?
  •         Яке в неї галуззя?
  •         Які листочки?
  •         Які ягоди?
  •         Чим тобі подобається ця рослина?

IV. Фізкультхвилинка.

V. Робота над складанням тексту-опису про калину.
1. Складання плану.

План

  1. Де росте калина?
  2. Яка калина?
  3. Чим приваблює кущ калини?
  4. Яку користь приносить вона людям?
    2. Робота за планом
  •           Зачитайте 1-й пункт плану. Які слова можна використати в описі?
  •           Складіть усно кілька речень до цього пункту плану.
  •           Які опорні слова можна використати до 2-го пункту плану?
  •           Зачитайте 3-й пункт плану.

— Які опорні слова можна використати тут?

—Які речення можна скласти?

— Зачитайте останній пункт плану.

  •      Які слова можна використати тут?
  •      Які речення можна скласти?

3. Усна розповідь за планом. (Кілька учнів)

4, Запис у зошитах.

 А зараз запишіть текст, який ви склали.

Калина в осінньому вбранні

Коло білої хатини притулився кущ калини. Осінь підпалила багрянцем її літнє темно-зелене вбрання. Важкі, налиті цілющим соком червоні ягоди похилились додолу.

Та не тільки своєю красою приваблює нас калина, а й неабияку користь вона приносить, лікуючи наші недуги.

Ось така вона — калина.

VI. Підсумок уроку.

  •    Чого ми ще не сказали про калину? (Символ України, порівнюють її з дівочою вродою, легенди).
  •    А може хтось розкаже легенди, які він знає про калину?

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку