Урок української літератури (читання) у 6 класі (діти з інтелектуальними порушеннями) з теми " Марійка Підгірянка. На волі"

Про матеріал
Розробка уроку використовується в роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями. До розробки уроку додано самоаналіз.
Перегляд файлу

Урок української літератури (читання) у 6 класі спеціальної школи (діти з інтелектуальними порушеннями)

 

Вчитель: Копица Ніна Геннадіївна

 

Тема:                               Марійка Підгірянка  «На волі»

Мета: вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання в оптимальному темпі, виробляти навички вибіркового читання, вчити давати повні відповіді на запитання, висловлювати своє ставлення до прочитаного;

 розвивати мовлення, пам'ять, увагу, уміння працювати і групі, висловлюватись швидко, чітко, не перебиваючи один одного;

 виховувати любов до природи.

Обладнання: індивідуальні картки для вправи «Розшифруй речення», кросворди для роботи в групі, картки з прислів’ями про птахів.

Хід уроку:

І. Вступна частина

 1. Нервово-психологічний настрій, орг. Момент.

 2. Повідомлення задач уроку. Мотивація до уроку

  - Сьогодні ми починаємо читати твори про природу.

  - А що ви уявляєте, коли чуєте слово «природа»?

ІІ. Основна частина

  1. Розминка до читання

а) вправа-гра «Розшифруй речення» (текст про зозулю)

  Вчитель:

  • Про якого птаха прочитали?
  • Чим корисна зозуля?
  • Чим відрізняється зозуля від інших птахів у своїй поведінці?
  • Це добре чи погано. Що зозуля підкладає свої яйця в чужі гнізда?

      б) робота в групах – розгадати кросворд і прочитати «ключове» слово (слово «бережи»)

 Під час розгадування учні мали впізнати і написати назви зображених птахів, пізніше розказати, що вони про них знають.

2. Вступ у новий розділ з читання.

 а) оголошення теми розділу

  - Берегти природу закликають нас твори із нового розділу «Будь природі другом, будь природі сином». А що значить « бути природі другом і сином», як ви розумієте ці слова?

 б) Гра з м’ячем «Закінчи речення»

               Берегти природу – це значить…

  • годувати взимку пташок;
  • садити дерева;
  • не кидати сміття на вулиці;
  • не рвати квіти;
  • не вбивати тварин;
  • не руйнувати гнізд і нір;
  • не давати іншим губити природні багатства;
  • не губити рослини і тварин із Червоної книги;
  • не розпалювати вогнищ в лісі тощо (приблизні відповіді дітей)
  1. Підготовка до читання

          а) вступне слово вчителя;

  б) словникова робота

   - співанки – пісні.

4. Читання вірша

  а) зразкове читання вчителем (учні тільки слухають);

  б) самостійне читання учнями напівголосно (інд. робота із учнями початкового рівня)

в) читання вголос учнями.

 5. Бесіда за змістом, вибіркове читання:

   - Для чого дівчинка зловила пташку?

   - Чи співала пташка дівчинці?

   - Зачитай, як поводила себе пташка в клітці.

   - Чому ж пташці не подобалося життя в золотій клітці?

   - Зачитайте, як сама пташка про це говорить.

   - Чому дівчинка відпустила пташку?

   - За що можна засудити дівчинку, а за що похвалити?

   А вам коли-небудь буває жалко птахів, чому?

   - Що ви тоді робите?

6. Визначення головної думки вірша.

   - Для чого М. Підгірянка розповіла нам цю історію?

   - Яке з цих прислів’їв можна назвати головною думкою вірша:

    Птахи прилетіли – весну принесли.

    Пташка в клітці не співає.

    Поганий той птах, що своє гніздо паскудить.

7. Робота над виразним читанням.

  а) спостереження за зміною настрою вірша:

   Веселий            сумний           жаль           веселий

       Читання з передаванням настрою оповіді.

         б) читання вірша в особах.

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок уроку.

- Я думаю, ви зробили для себе багато висновків про особисте ставлення до природи і, зокрема, до птахів і хочу, щоб ви поділились зі всіма своїми думками.

Гра «Мікрофон» - закінчити речення « Тепер я не буду…» ( про  бережливе ставлення до природи).

  1. Д/з на вибір:

ІІІ (достатній) рівень – дібрати у бібліотеці і виразно прочитати довільний вірш про природу;

ІІ (середній) рівень – ст.134, самостійно прочитати вірш «Не хочу», відповідати на запитання;

І (початковий) рівень – ст. 133, виразно читати вірш «На волі».

  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Самоаналіз уроку читання

Урок мав таку структуру: мотивація до уроку, підготовка до сприймання нового матеріалу, читання, робота над усвідомленням змісту тексту, визначення головної думки, підсумок. Всі етапи уроку об'єднала однією темою: бережливе ставлення до природи. Щоб активізувати навчальну діяльність учнів передбачила етап мотивації на початку уроку, до читання – засобом розгадування кросворду, до визначення ідеї – засобом вибору прислів’я.

Перед читанням тексту про птаха зважила за потрібне активізувати знання дітей назв місцевих птахів, про їх живлення і спосіб життя, а після читання і обговорення тексту, формулюючи головну думку тексту, зробили висновок про користь всіх птахів.

Під час уроку були використані різні форми роботи: фронтальна (різні види читання, обговорення, бесіда, гра «Мікрофон»), самостійна (попередня «розшифровка» тексту, читання), індивідуальна (читання, допомога при розгадуванні кросворду), робота в групах.

Робота на розвиток зв'язного мовлення займала досить багато часу на уроці: розповідь про  птахів, відповіді на запитання, висування і обґрунтування ідей під час вправи «Мікрофон», гри з м’ячем.

Під час виконання різних видів роботи діти вчилися порівнювати, аналізувати, синтезувати, узагальнювати, робити висновки; удосконалювали соціальні вміння: працювати в групі, висловлювати і обґрунтовувати свої думки, слухати інших, приймати думки однокласників, шукати шляхи порозуміння.

В кінці уроку діти побачили результати своєї праці, зробивши висновки про ставлення до природи.

Оцінювання здійснювала на протязі уроку словесними зауваженнями і в кінці — виставленням оцінок.

Навчальний матеріал був зрозумілий дітям, вони мали певний досвід з цієї теми, тому і результат засвоєння нових знань виявився позитивним: діти працювали активно, якість засвоєння знань висока.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Копица Ніна
Додано
3 березня 2021
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку