Урок української мови "Формування уявлення про слова - назви предметів. Розрізнення неживих і живих предметів. Складання речень, розповіді за малюнком"

Про матеріал
Урок розроблено до підручника К. Пономарьової. Під час проведення уроку використовуються інтерактивні методи навчання. Є завдання для роботи в групах.
Перегляд файлу

Урок української мови, 2 клас.

Тема. Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення слів, які відповідають на питання хто? або що? Складання речень з поданими словами.

Мета. Дати учням уявлення про слова – назви предметів; учити розрізняти назви істот і неістот; розвивати мовлення, вчити складати речення з поданими словами з опорою на малюнок; розвивати критичне мислення, увагу; удосконалювати каліграфічні та орфографічні навички. Виховувати уміння співпрацювати з іншими, толерантно ставитись до думки товариша.

 

І. Вступна частина. Організація класу.

 1. Вправа «Очікування».

 - Я очікую, що на цьому уроці ви будете уважними, активними, точно і зрозуміло відповідатимете, будете наполегливо працювати. А чого від уроку очікуєте ви?

 2. Емоційне налаштування.

 - Сядьте зручно, заплющіть очі, промовляйте: «Сьогодні я зможу працювати старанно. Мене чекає успіх. Я обов’язково навчусь чогось нового.”

 3. Слухання вірша.

- Сон тихенько йде до хати,

  Нам у вічі заглядає.

  Ніч надворі – треба спати.

  І боротись сил немає.

  Загорілись в небі зорі,

  Тихо місяць покотився.

  Затихає хвиля в морі,

  А мені вже й сон приснився.

                           Надія К расоткіна

 4. Хвилинка каліграфії.

                С с Сс  он  сон  колиска  колискова

 Вправа «Асоціативний кущ» (учні добирають асоціації до слова «сон»).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації.

 - На попередніх уроках ми з вами вивчали тему «Значення слова». Зокрема дізнались, що слова бувають багатозначними.

      Вчитель показує малюнки, ставить запитання: «Що це? Хто це?». Малюнки: лисички – гриби і звірі, сонечко – космічне тіло і комаха, мишка – тваринка і комп`ютерний пристрій.

 - Чому я ставила до одного й того ж слова різні запитання: хто? або що?

 

ІІІ. Основна частина. Первинне знайомство з новими знаннями.

 1. Робота за підручником.

- Вправа 1. Учні розглядають малюнки, обговорюють те, що наснилося Щебетунчику і Читалочці.

 Робота в групах. У дітей в конвертах слова. Їх треба розташувати у дві колонки:  Хто?   Що?

 Презентації робіт. Учні роблять висновок: «Читалочці наснились предмети, до назв яких ми ставимо запитання «Хто?», а Щебетунчику – до назв яких ставимо запитання «Що?».

  • Пропоную записати в зошити дівчаткам ті слова, які відповідають на питання «Хто?», а хлопчикам ті, що відповідають на питання «Що?».

2. Вправа «Закінчи речення».

- Назви людей і тварин відповідають на питання  …. .

- Назви всіх інших предметів відповідають на питання … .

- Звірте правильність своїх відповідей з правилом у підручнику (стор. 54).

3. Фізкультхвилинка.

 

ІV. Закріплення вивченого.

 1. Робота з шістьма цеглинками.

 - Із рядків кольорових слів оберіть те, що є назвою предмета.

Нічний, ліжко, спить, вночі.

Малювати, намальований, малюнок.

  • Оберіть слово, що відповідає на питання «Хто?».

Гриб, жолудь, дупло, білка.

Велосипед, м`яч, ролики, футболіст.

  • Виберіть слово, яке відповідає на питання «Що?».

Лікар, водій, автобус, вчитель.

Олень, жолудь, їжак, зозуля.

  • Покажіть вежі, які ви побудували.

2. Продовження роботи за підручником.

 Вправа 6.  – Прочитайте колискову, яку мама співала Читалочці. Поставте запитання до виділених слів.

 Робота в групах. Діти отримують аркуші зі словами (дитятко, звірі, кити, акули, птахи) і визначають, до якого з них підходить звукова схема.

 3. Складання речень зі словами «море, гніздечко, ліжко, ліс». Записування одного з цих речень (коментоване письмо).

 4. Фізкультхвилинка.

 5. Ознайомлення з інформацією Ґаджика про сон (вправа 9).

 

V. Заключна частина.

 - На яке питання відповідають слова – назви людей і тварин?

 - Які слова відповідають на питання «Що?» ?

Рефлексія : - Оцініть свою роботу на уроці (картки само оцінювання).

  • Виберіть з конверта відповідну позначку за старання в зошиті.

 

VІ. Домашнє завдання: виконати вправу 11, стор. 55.

 

 

doc
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку