Урок української мови "Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з апострофом. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів."

Про матеріал
Узагальнюючий урок з теми «Апостроф». Зв'язок з математичною темою «Мережі ліній»
Перегляд файлу

Урок української мови. 2  клас.  

Тема. Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з апострофом. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів.

Мета. Навчати учнів уживати апостроф після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки, переносити слова з апострофом; розвивати мовлення, мислення; навички грамотного письма; виховувати уважність, сумлінне ставлення до навчання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

І знову дзвоник кличе в клас –

Брат і сестра чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

  • Діти, підкажіть мені, будь ласка, до якого уроку ви підготувались?

ІІ. Мотивація

Девіз нашого уроку:

Виразно читаємо,

Чітко відповідаємо,

Мову свою рідну

Збагачуємо й вивчаємо.

  • А це нам потрібно вміти у житті? Де саме?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
  • Сьогодні ми напишемо букву, яка в алфавіті стоїть між буквами Р і Т.
  • Так, це буква С.

Сс   се  ос  су  си слово « 7’Я»

  • Яка орфограма в слові сім’я?
  • Кого я називала братом і сестрою? ( братик – це апостроф, а сестричка – це кома)
  • Хто пригадає нам про них казочку?

«Казка про апостроф»

На сторінках книжок живуть братик і сестричка. Вони дружать між собою. Братик трішки гордовитий, бо пнеться до голови букв, а сестричка – скромна, все біля ніг. Але не всі слова дружать з гордовитим братиком. Його приймають слова після Б, П, В, М, Ф, Р перед Я, Ю, Є, Ї. почав він називатися цікавим словом – Апостроф. А сестричка зветься комою.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Отже, у нас сьогодні узагальнюючий урок з теми «Апостроф». Урок незвичайний, бо знаходимося ми у місті Знань. І, як у всіх великих містах, в цьому місті є метро. На уроці математики ми вивчали тему     « Мережі ліній» і сьогодні нам ці знання стануть в пригоді. Перед вами схема станцій метро міста Знань. Нам треба потрапити на станцію «Вулиця Апострофа». Як будемо рухатись?

C:\Users\Workstation\Desktop\метро карта.jpg

 

  1. Словниковий диктант.

Перша станція «Словникова». На станції трапилось лихо, сильний вітер пошкодив вивіски домів, давайте виправимо це.

 

Впізнати слова за першим складом.

 

Чи…, дя…, ґу…, к…….р. (Читання, дятел, ґудзик, комп’ютер)

Подивіться, останнє слово геть зіпсоване. Відновити його нам допоможуть його друзі.

Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

  1. Ланцюжок ідей.

 

  • Звернімо увагу на ланцюжок слів. Вони намагаються нам допомогти.

Клавіатура, об’єкт, мишка, принтер, юзер, текст, екран, робота

КОМП’ЮТЕР

  1. Складання речення зі словом комп’ютер.

V. Вправи на закріплення.

Наступна станція « Звукова» 2.

  1. Мозкова атака.
  • Подивіться на цій вулиці два будиночки. Які букви живуть у багатоповерховому будинку? ( Б, П, В, М, Ф.)
  • Чому буква Р мешкає в окремому будинку?
  • ( Бо букви Б,П,В,М, Ф –позначають губні звуки, а Р – ні)
  • А чому ці букви живуть в окремих будинках?

( Вони гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними Я, Ю, Є, Ї, хочуть, щоб їх вимовляли роздільно. Після них ставиться апостроф.

  • Отже, з якою метою вживається апостроф?

(Щоб показати роздільну вимову приголосних звуків)

А далі станція «Швидка» 3

  1. Робота з підручником. Робота над скоромовкою. Вправа 182.

а) Робота над швидким промовлянням скоромовки;

б) письмо з пам’яті. Самоперевірка;

в) звуко-буквений аналіз слова п’ять. (один учень біля дошки)

 

  1. Робота парами. Вправа 183.

Ми вже на станції «Веселинка»!4

 

а) читання вірша;

б) звуко-буквений аналіз слів.

 

Станція «Рухлива». ФІЗХВИЛИНКА 5

 

  1. Утворення сполучень слів. Станція «Самостійна». Впр. 184.

(3 словосполучення)

 

  1. Повторення правила про перенос слів з апострофом. Впр. 185.            

 

  • Бачу, ви зрозуміли, де має стояти братик-Апостроф у словах. А тепер згадаймо, де він повинен стояти під час переносу слів.

( Апостроф під час переносу не відокремлюється від попередньої букви)

 

  1.  Узагальнююча бесіда.
  • Ось ми і на станції «Апострофній). Давайте згадаємо все, що ми знаємо про апостроф.

 

Гра «Впіймай апостроф» (якщо буде час)

На цю вулицю потрапили слова з інших районів і їм вже час іти додому.

 

Б’ють, м’яч, буряк, пір’я, свято, м’ята, мряка, м’ясо, цвях.

VІ. Підсумок уроку.

- Час повертати жетони. Якщо вам сподобався наш урок, намалюйте на ньому усміхненого смайлика, а якщо ні, похмурого.

VІІ. Домашнє завдання. С. 68, Впр. 186.

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку