Урок української мови в 4 класі "Визначаю рід і число іменників "

Про матеріал
План-конспект уроку, мета якого вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні поняття «число іменників» та «рід іменників»; удосконалювати вміння визначати рід і число іменників; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати інтерес до вивчення української мови.
Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі

 

Тема. Визначаю рід і число іменників.

 

Мета: вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні поняття «число іменників» та «рід іменників». Удосконалювати вміння визначати рід і число іменників. Розвивати зв’язне мовлення учнів. Виховувати інтерес до вивчення української мови.

 

Обладнання. Таблиця «Число і рід іменників» роздатковий матеріал, індивідуальні картки.

 

                                          Хід уроку

І. Організація класу.

Привітання. Створення емоційного настрою.

- Уявіть, що у ваших долоньках – дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Візьміться за руки, усміхніться, подаруйте кожному теплі промінчики своїх посмішок, відчуйте тепло своїх долонь, міцну підтримку один одного. Я теж сподіваюся на вашу підтримку і гарну співпрацю. Отже будемо працювати й один одному допомагати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Самостійна робота.

Робота в парах.

Завдання.

 а) Запишіть в одну колонку словосполучення, ужиті в прямому значенні, а в другу – в переносному.

Золоте серце, золота обручка;

теплий ранок, тепле слово;

летять години, летять птахи.

б) Прочитайте прислів’я та приказки.

Вчення – світ, а невчення – тьма.

Правда кривду переважить.

Хто в темряву дивиться, той од світла кривиться.

Праця людину годує, а лінь марнує.

- Спишіть прислів’я, підкресліть іменники-антоніми.

в) Спишіть вірш.

Косу дівчина плете,

На косі трава росте.

Пляж найкращий на косі,

Поки ще трава в росі.

Із косою йде на косу

Хлопець той, що траву косить.

-  Підкресліть багатозначні іменники. Розберіть за будовою слово дівчина.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Хвилинка каліграфії.                                                                                                                                

2. Вправа 3(коментоване письмо).

(Списати повідомлення Родзинки, підкреслити іменники, вжиті в однині, визначити їх рід).

Фізкультхвилинка

3. Вправа 4 (усно).

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Вправа 7(творча робота ).

( Розглянути таблицю, зробити висновок і записати 3-4 речення про користь і шкідливість шоколаду)

2. Вправа 8 (робота в парі).

( Пригадати з якої мови подані слова,записати відповідні українські ввічливі вислови, визначити число і рід іменників)

3. Хвилинка-цікавинка.

- Уважно прослухайте текст.

Тиша. Сон. Будильник. Ранок.

Мама. Тато. Джек. Сніданок.

Сумка. Термос. Ковбаса.

Ліфт. Автобус. Шлях. Краса!

Стежка. Ліс. Дуби. Ялиці.

Вуж. Гриби. Пташки. Суниці.

Білка. Небо. Синь. Роса.

Тиша. Термос. Ковбаса.

Комарі. Вогонь. Димок.

Шлях. Автобус. Ліфт. Замок.

Ванна. Мило. Ліжко. Сон.

Джек зітхає, наче слон.

- Чим цікавий цей вірш. (Він складається із самих іменників.)

- Які події передає автор у своєму вірші? (Події, які трапилися з героєм протягом вихідного дня.)

Висновок. Цей вірш є яскравим свідченням важливої ролі іменника у нашому мовленні.

VІІ. Підсумок уроку. 

1. Рефлексія.

«Асоціативний кущ»

 

Назви  істот  та   неістот

 

 

Власні і загальні назви

 

Називає предмет

 

      ІМЕННИК

 

Відповідає на питання: хто?  що?

 

Змінюється за  числами,має рід

 

У реченні найчастіше буває підметом

 

  1.     Оцінювання своєї роботи під час уроку.

 (За листком самооцінки)

VІІІ.  Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку