Урок узагальнення та систематизації знань з географії в 7 класі "Євразія". Форма проведення географічний турнір.

Про матеріал
Мета: Повторити і закріпити знання про особливості природи та населення Євразії; продовжити формування навичок з тематичними та контурними картами; розвивати дух колективізму, комунікабельність, творчі здібності. Обладнання: атласи, проектор, мультимедійна дошка, картки із завданнями, презентація (карта Євразії), контурні карти, фішки. Тип уроку: узагальнення, систематизація та контроль. Форма проведення: географічний турнір. Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: давати визначення термінів і понять, називати географічні об’єкти; характеризувати за картами окремі географічні об’єкти; показувати на карті навчальну географічну номенклатуру.
Перегляд файлу

Тема.   Євразія.    

Мета:  Повторити і закріпити знання про особливості природи та населення Євразії; продовжити формування навичок з тематичними та контурними картами; розвивати дух колективізму, комунікабельність, творчі здібності.

Обладнання: атласи,  проектор,  мультимедійна дошка, картки із завданнями, презентація (карта Євразії), контурні карти, фішки.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та контроль.

Форма проведення: географічний турнір.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: давати визначення термінів і понять, називати географічні об’єкти;  характеризувати за картами окремі географічні об’єкти;  показувати  на  карті  навчальну географічну номенклатуру.

___________________________________ Хід уроку__________________________

І. Організаційний момент.

(На початку уроку  учні об’єднані в три  групи).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

Ми вивчили цікавий материк. Материк на якому знаходяться найвищі гори світу, найбільша держава світу, який омивається усіма чотирма океанами, держава, яка має найбільшу кількість населення і т.д. Материк,де розташована наша держава, наша Батьківщина Україна. Урок буде сьогодні незвичайний і, сподіваюся, цікавий для вас. Він буде проходити у формі географічного турніру. Як відомо, турнір це змагання. Отже, змагатись сьогодні будуть три команди. За кожну правильну відповідь  ви отримуватимете плату  нашими спеціальними грошима «Євразики». Отже, у кого в кінці уроку буде найбільше цих грошей – та команда і є ПЕРЕМОЖЦЕМ.

ІІІ. Відтворення опорних знань.

Завдання 1.

Учні повинні написати  правильні столиці даних  країн  Євразії.

1 група.

Польща –

Китай –

Індія –

Німеччина –

Білорусія –

Угорщина –

Швеція –

Іспанія –

2 група

Японія –

Пакистан –

Росія –

Туреччина –

Чехія –

Франція –

Казахстан –

Португалія –

3 група

Болгарія –

Литва –

Норвегія –

Південна Корея –

Австрія –

Іран –

Ізраїль –

Греція –

 

Завдання 2.   «Продовж речення…»

1 група.

1.Найбільший півострів в Євразії…

2. Мусонна циркуляція в Євразії характерна для …

3. Північна крайня точка Євразії…

4. Полюс холоду в Північній півкулі розташований …

5. Тектонічне походження мають озера…

6. Найбільша за площею країна Євразії і світу…

7. Низка наукових відкриттів та досліджень у Сибіру та  на Далекому Сході були здійснені Камчатськими експедиціями під керівництвом…

2 група.

  1. Крайня західна точка Євразії…
  2. П.Семенов проводив детальні дослідження гірських масивів …
  3. Найвищий діючий вулкан Євразії…
  4.  Головний тип циркуляції атмосфери в Європі…
  5.  Найнижчою висотою над  рівнем моря в Євразії є рівень…
  6.  Льодовиково-тектонічне походження мають озера…
  7. Найбільша за чисельністю населення країна Євразії та світу…

3 група.

  1. Крайня  південна точка Євразії…
  2. Найвища гора Євразії…
  3. Індія була колонією…
  4. Острови, які були названі Ф. Магелланом на честь короля …
  5. Найбільший із Зондських островів…
  6. Півострів,  назва якого походить від назв двох великих азіатських країн…
  7. Острів,  на якому «зійшлися лід і полум’я», де існує майже 200 вулканів…

 

ІV. Узагальнення та систематизація понять.

Завдання 3.   «Ріки Євразії…»

Учні повинні за допомогою карти назвати та показати великі річки, які належать до басейнів…

1 група.

Тихого океану.

2 група.

Атлантичного океану.

3 група.

Північно-Льодовиого океану.

 Завдання 4.   «Упізнайко»             Слайд   «Природні зони»

 

За поданими ілюстраціями учні повинні відгадати, яку природну зону зображено.  Дати  характеристику однієї  із  природних зон за планом:

  1.  Розташування природної зони.
  2. В якому поясі знаходиться природна зона.
  3. Назвати рослинний і тваринний світ.

 

 Завдання 5.   «Упізнай силует»             Слайд   «Силуети  країн»

 

Командам демонструються силуети 3 країн материка Євразія. Необхідно назвати  державу. Якщо команда не називає країну, можливість надати правильну відповідь надається командам-суперницям.

 

 

 

 

Завдання 6.   «Знайди помилку» 

         

Командам пропонується на паперових картках опис країни. Завдання полягає в тому, щоб  знайти  і виправити допущені  помилки.

 

 

1 група.

Китай -  знаходиться на півдні  материка Євразія. Найбільша за кількістю населення держава світу. Столицею Китаю є  місто Токіо. Китай досягнув значних економічних успіхів завдяки найбагатшим землям та численному працьовитому населенню. Посідає перше місце у світі за виробництвом хімічних волокон. Друге місце – по виробництву  сталі,  вугілля,  цементу, зерна, бавовни,  м’яса, бавовняних тканин і телевізорів. Третє -  за виробництвом  мінеральних добрив і електроенергії. Завдяки  високооплачуваній робочій силі  в Китаї збирають  автомобілі, комп’ютери,  побутову техніку  відомих світових фірм.  Сільське господарство  спеціалізується  на вирощуванні кави, томатів, огірків,  цукрового буряку. (зернових культур рис, пшениця, кукурудза, цукрова тростина,  чай, арахіс, тютюн,  фруктів та овочів).

2 група.

Італія  -  Розташована на півночі Європи на перетині  торгівельних шляхів.  Економічно розвинена країна. Столиця місто Будапешт.  В усьому світі відомі італійські парфуми й косметика, елегантне взуття й одяг. Італія на сході  омивається водами  Атлантичного океану. Сільське господарство:  вирощують пшеницю, рис, фрукти, овочі, виноград, оливи, кукурудзу, мигдаль, волоський горіх, розводять велику рогату худобу, овець, свиней,птицю. Італія є великим центром  світового туризму. Посідає перше місце у світі за виробництвом хімічних волокон. Занепадають  такі галузі промисловості :  машинобудування, хімічна,  нафтохімічна промисловості.

3  група.

Індія –  велика країна, що розташована на  найбільшому півострові материка Євразія – Аравійському. Столицею Індії є місто Делі.

 

Вправа 7.   «Ерудит»  Слайд «План»

Завдання:За тематичними картами атласу необхідно скласти комплексний опис географічного об’єкту  за планом:

 План.

  1. Географічні координати.
  2. Тип клімату.
  3. Абсолютна висота.
  4. Природна зона.
  5. Країна .

 

1 група. 2 група.                           3 група.

Анкара         Говерла

 

V. Засвоєння вивченого матеріалу.

 

Конкурс 8  «Картографи».

Завдання: На позначених  у контурних картах цифрами об’єктах потрібно прикріпити відповідні їх географічні назви.

(робота з контурною картою та фішками. На дошці три контурні карти Євразії з позначеними на них цифрами географічними об’єктами . Кожна група має по 5 фішок з назвами  цих географічних об’єктів . Потрібно ці об’єкти нанести правильно на контурну карту ).

 

1 група

  1. Ірландія
  2. Протока Ла-Манш
  3. р.Янцзи
  4. Аравійський півострів
  5. Альпи

 

2 група

  1. Лондон
  2. Гібралтарська протока
  3. р.Сена
  4. о. Сицилія
  5. Філіппінські острови

 

 

3 група

  1. Париж
  2. Біскайська затока
  3. Пекін
  4. о. Крит
  5. г. Еверест

 

Запасний варіант.

 Вправа 9.   « Юні туристи».

Завдання:Кожна команда  протягом 3 хвилин  має скласти  туристичний маршрут країнами та назвати їх визначні місця.

 1 група

        Західна Європа

2 група

         Східна Азія

3 група

Центральна Європа

 

VІ. Підсумок уроку.

Учитель визначає команду, яка перемогла (за отриманими грошима «Євразиками»), називає найактивніших учнів у командах. Оцінює результати роботи.

 

VІІ.  Домашнє завдання.

  1. Скласти кросворд за темою «Євразія».

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку