Урок в 7 класі "An apple a day keeps the doctor away!"

Про матеріал

План уроку закріплення знань з розділу "Здоровий спосіб життя", поєднує розвиток навичок слухання, читання, говоріння та письма.

Перегляд файлу

Тема: An apple a day keeps the doctor away!

Мета: навчати висловлюватися про своє самопочуття, вживаючи лексику теми, навчати розуміти поради та рекомендації лікаря; розвивати навички  письма, формувати готовність до участі в іншомовному спілкуванні, формувати уміння читати і розуміти на слух основний зміст нескладних автентичних текстів з метою отримання загального уявлення та максимально точного й повного розуміння всієї інформації, що міститься в ньому; уміння зафіксувати і передати (письмово чи усно) елементарну інформацію; виховувати  культуру спілкування, позитивне ставлення до англійської мови, культури народу, який розмовляє цією мовою; спілкування; виховувати такі риси характеру як, доброзичливість, толерантність, колективізм, активність, працьовитість.

Oчікувані результати: до кінця уроку учні будуть описувати почуття та проблеми зі здоровям, розуміти рекомендації лікаря, говорити про симптоми хвороб та способи лікування, задавати запитання про здоровя та відповідати на них, розрізняти гарне здоровя та погане

Обладнання:тексти для читання, картки для слухання, граматичні завдання на картках, відеопрезентація, мікрофон

 

                                                        Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання:

T. Good morning! I hope you’ll like today’s lesson, because we’ll speak about interesting and useful things. Today you will show your skills and abilities.

First read the comics and tell the topic of todays’ lesson: (at the screen)

A doctor and an engineer loved the same girl. Doctor used to give her a rose daily. An engineer used to give her an apple. Girl got confused and asked. There is a meaning of giving rose. Why are you giving apple? Because an apple a day keeps a doctor away!

 

2. Фонетична розминка. T: Let’s find the right transcription to the pictures

[ ˈneɪzəl spreɪ ]                              [ˈfiːvə]

    [ˈbliːdɪŋ]                                  [ˈhɛdeɪk]

 [ˈtuːθeɪk]                              [aɪ drɒpz] 

T: Read these words after me.

 

3.Лексична розминка: Учні переглядають відеопрезентацію та називають які проблеми зі здоров’ям мають учні.

T: First, let’s do the warming up/ When do people go to the doctors?

P: When they have health problems/ When they have a headache/

Right! Look at the pictures and say what health problems have they  got?

He has got …

P1    P2   P3    P4

 

 

II Основна частина уроку

  1. Розвиток лексичних навичок

Учні доповнюють речення.

      T: You see the part of the sentences and you should to complete the sentences

1) A sick person that a doctor looks after is…

2) A person who treats sick people is…

3) A place where sick person is kept is …

4) A special car that takes people to a hospital is…

5) A place where sick people buy medicine is…

6) A person who treats people teeth is…

7) A person who operates is…

 

  1. Розвиток навичок мовлення

Учень-репортер задає запитання однокласникам, учні відповідають використовуючи мікрофон

Pupil, the reporter:

Sorry, sorry, I see that you are talking about doctors. Im a reporter of school TV-show. I would like to ask some questions about health and health habits.

How often do you brush your teeth?

Do you go to the swimming pool? How often?

How often do you air your room?

Do you walk in the fresh air?

How often do you wash your hands?

How often do you visit a dentist?

Do you like to visit doctors?  

Do you usually walk or cycle?

How often do you visit a dentist?

Do you like to visit doctors?

   R.: Thank you very much. Don’t forget to watch our show

 

  1. Формування навичок слухання. Listen and match the phrase with a picture

Етап підготовки до слухання: nurse – the assistant of a doctor, usually gives shots

Етап слухання: Listen and match

Контроль розуміння тексту та виконання післятекстових комунікативних вправ:

T: Answer my questions:

Who is the girl with a nurse? Betty

What’s the name of woman working on a computer? Sara

A girl with broken leg? Katy

Who is a boy with mother? William

And the boy who has hurt his arm? John

A girl that looks ill with temperature? Mary

 

 T:  Compare the results, look at the answers

 

 

  1. Розвиток діалогічного мовлення

 T: Work in pairs and make dialogues

 

Doctor: Now Mary, what’s the problem?

Mary:  ……

Doctor:  Where?

Mary:  ……..

Doctor: I see. Bend your wrist slowly.

Mary: …..

Doctor:  Yes. Does that hurt?

Mary:  …….

Doctor:   O.K.

 Mary: …….

Doctor:  No, there is no serious problem. Just do everything very carefully for a few days, Mary.

Mary: …….

Doctor:  Here are two prescriptions: this one is for an ointment, and this one is for painkillers.

Mary: ……

Doctor:  You are welcome. Good bye, Mary.

Mary:  …….

Yes, Doctor.

I have a pain here, near my wrist.

Yes, a little.

Is it serious?

Thank you very much.

My arm hurts.

Bye, Doctor.

Like this?

 

 

  1. Формування навичок читання  

Етап підготовки до читання:

 Nervous system – the system of nerves in your body that sends messages for controlling movement and feeling between the brain and the other parts of the body

Rest –cure – treatment of disease by rest

Strictly follow orders – do as somebody advices

 

Етап читання тексту: Pupils read the text by themselves

 

Контроль розуміння тексту та виконання після текстових комунікативних вправ:

1.T: Answer my questions:

What did an old gentlemen complain of?

What was the docor’s prescription?

Did he follow the doctor’s advice?

When did an old gentleman come to see the doctor again?

How did he feel?

 2. Say true or false.

 3.  Complete the sentences with missing words

 

  1. Фізкультхвилинка

T: You have done a lot of work, it time to do an exercise! Stand up and dance to the music!

Song “Wake up!”

 

  1. Розвиток граматичних навичок

Поставте речення в правильному порядку. Unscrambled sentences.

 1. toothache/have/ a/I/but/to/want/don’t/I/go/dentist/to/the.

 2.have/you/cold/a/should/you/call/doctor/a.

 3.temperature/high/your/is/.

Answer

1.I have a toothache but I don’t want to go to the dentist’s.

2.You have a cold you should call a doctor.

3. Your temperature is high.

T: Let’s revise grammar and the usage of modal verb – should. Mark from esl learning will help us with grammar rule (video). When we have a health problem we need an advice. Read the problem and give advice using modal should

Напишіть пораду. Write an advice

I’ve got a toothache. - ……………………………..            You should visit a dentist.

I’ve broken my arm. -……………………………….            You should visit a surgeon.

I’ve got a stomachache. - …………………………            You should visit a physician.

I’ve got a backache. – ………………………………            You shouldn’t carry heavy things.

I’ve got a cough. – ……………………………………            You should drink warm milk.

I’ve got a cold. - ……………………………………….             You should take tablets and keep warm.

 

 

  1. Гра  Good Health/Bad health Учні підходять до дошки один за одним , витягують слово чи фразу та кріплять його до правильної колонки.

Т:  Pupils go to the blackboard one by one, take word or phrase and stick to the correct  column.

 

Good health

Bad health

Sport

healthy food

vitamins

exercise

fresh air

working in the garden

swimming

hiking

travelling

smoking

stress

pollution

alcohol

sitting in front of the computer

bad habbits

unhealthy food

alcohol

laziness

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

Учні демонструють свої проекти та доповіді  про здоров’я .

Т: Now we will listen the report about health, it was your homework, to prepare ideas how to stay healthy

 

III.  Заключна частина уроку

  1. Підбиття підсумків уроку.

Учні отримують стікери у формі яблук та прикріпляють до підходящого твердження на дошці щодо результатів уроку.

T: Come to the blackboard and put your like to the result of today’s work at the lesson.

Describe feelings and health problems

Understand the doctor’s recommendations

Talk about the symptoms of illnesses, their reasons, first aid and the way of treatment

Ask and answer the questions on health issues

 

  1. Оцінювання

 

  1. Домашнє завдання. Написати твір на тему «Що ми маємо робити щоб бути здоровим»

 

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Несвіт А.М.)
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку