Урок. В. Винниченко «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Образи Федька і Толі.

Про матеріал
Конспект уроку Тема: В. Винниченко «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Образи Федька і Толі.
Перегляд файлу

Дата ________   Урок № __    

Тема. В. Винниченко «Федько-халамидник».  Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. Образи Федька і Толі.

Мета: формувати предметні компетентності: знати цікаві епізоди з життя письменника, зміст оповідання; виразно і вдумливо читати ключові епізоди; визначати риси характеру Федька і Толі, коментувати їх; формувати ключові компетентності: розвивати зв’язне мовлення, уміння аргументовано доводити власну думку (спілкування державною мовою); висловлювати своє ставлення до літературних героїв; визначати причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонувати алгоритм дій (уміння вчитися впродовж життя); формувати навички роботи з інформацією в мобільних додатках, розвивати пізнавальний інтерес в інформаційному середовищі (інформаційно-цифрова компетентність); розвивати критичне мислення, толерантно, аргументовано й грамотно висловлювати власну думку, сприяти усвідомленню найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність (соціальна та громадянська компетентності).

Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал, інтерактивні вправи, тести, відео- та мультимедійна презентації, музичний файл, хмара слів, таблиці, схеми, комп’ютер, мультимедійна дошка.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційний момент
  1. Аутотренінг

Я - учень!

Я - творча особистість!

Я знаю, думаю, аналізую!

Я не боюся висловлювати свої думки.

На помилках вчаться.

Я хочу багато знати.

Я буду плідно працювати!

 

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Перевірка домашнього завдання.
    1.             Крісло автора
  • Учень від імені автора розповідає про свої дитячі роки, про творчість.
    1.            Інтерактивна вправа «Мікрофон»
  • Учні по черзі доповнюють розповідь про письменника.

 

  1. Домашнє завдання
  1. Виконати онлайн-тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/fedko-halamidnik-23804.html

  1. *Написати мінітвір «До чого призводять егоїзм та боягузтво?»

 

 

  1. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
  1. Слово вчителя

Діти бувають різні: слухняні й не дуже, спокійні та бешкетливі, серйозні, допитливі, легковажні, безвідповідальні й не дуже відповідальні, сміливі й боягузливі. І це нормально. Така їхня природа. Але головне – щоб у душі їхній переважало добро, а не зло, порядність, а не підлість, справедливість і чесність, а не жорстока несправедливість.

  1. Перегляд буктрейлера до твору

https://www.youtube.com/watch?v=sIAfLTkOnNo

  1. Пошукова бесіда (визначення теми та основних завдань уроку)
  • Тож яку тему продовжуємо вивчати?
  • Які завдання поставимо перед собою?

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Проблемне питання
  • Чим можна виміряти добро? Грами – вагами, довжину – метрами, а добро?

----------------------------

  1. Робота в парах біля дошки «Стежками Федька-халамидника».
  • Розташувати  правильно послідовність подій у творі (біля дошки на картках).

 

  1. Індивідуальна робота в смартфонах. Пригодницька гра «Стежками Федька-халамидника».
  • Розташувати  правильно послідовність подій у творі (в мобільних телефонах через QR-коди).
  • ОДИН УЧЕНЬ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ.

 

https://learningapps.org/6358367

Відповідь.

  1. Пригоди з повітряним змієм.
  2. Поведінка хлопців під час дощу.
  3. Події на льодоході.
  4. Толя хоче повторити «подвиг» Федька.
  5. Порятунок Толі.
  6. Покарання Федька.
  7. Смерть Федька.
  8. Байдужість Толі до чужого горя.

 

----------------------------

  1. Індивідуальна робота біля дошки «Упізнай героя»
  • Скласти опорну схему на дошці.

 

ФЕДЬКО, ТОЛЯ, СПІРКА, СТЬОПКА, ГРИЦЬКО, БАТЬКИ ФЕДЬКА, БАТЬКИ ТОЛІ, (ЯВА, ПАВЛУША – зайве).

  1. Інтерактивна вправа «Упізнай героя»
  • Назвати героя за цитатною характеристикою.

 

  1. «Спокій був його ворогом, з яким він боровся на кожному місці» (Федько).
  2. «Оченята йому були якісь чудні, не то винуваті, не то злякані» (Толя).
  3. «Він стомлений і сердитий. Руки сиві од олова літер, які він складає в друкарні. Щоки теж ніби оловом налиті, худі-худі…» (батько Федька).
  4. «Це була дитина ніжна, делікатна, смирна» (Толя).
  5. «…візьме та й повалить усе чисто - і своє, і чуже. Ще й регочеться» (Федько).
  6. «…лежить з пов'язаною головою — вона не виносить бурі і завжди хворіє» (мама Толі).
  7. «Він не плаче, не проситься, не обіщає, що більше не буде. Насупиться й сидить» (Федько).
  8. «Так-так, потурай йому, давай гроші, давай» (мати Федька).

 

  • А ще хлопці (Спірка, Стьопка, Грицько).

 

--------------------------

  1. Робота в парах. Інтерактивна гра «Магніт» (практична сторінка)
  • Виписати з хмарки слів слова, які «притягують» Федька і Толю.  Знайти і зачитати цитати на підтвердження думки.
  • Доповнити характеристику героїв самостійно визначеними рисами.

 

ФЕДЬКО толя ІНТЕРАКТИВНА ГРА «МАГНІТ»Виписати з хмарки слів слова, які«притягують» Федька і Толю. Знайти ізачитати цитати на підтвердження думки. Сильний Упертий Правдолюб Вірний у дружбі Стійкий Богобоязливий Егоїстичний Брехливий Байдужий до чужого горя Підступний

 

  1. Робота в парах. Створення блок-схеми: 1-ий ряд –                           «Образ Федька», 2-ий ряд – образ Толі.
  • Чи любите Ви комікси?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Створення блок-схеми «Образ Толі».

 

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як краще, легше працювати: самому чи з товаришем?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Бесіда
  • Чим завершується оповідання «Федько-халамидник»?

 

  1. Виразне читання вчителем останнього розділу на фоні музики «A como amor»:

https://mp3party.net/music/8925256

 

  1. Рефлексія
  1. Проблемне питання

 

  • Чим можна виміряти добро? Грами – вагами, довжину – метрами, а добро? (… людським серцем).

 

  1. Слово вчителя
  • Урок скоро закінчиться, але ваше життя, діти, продовжується. І від того, як багато  корисного ви в житті зробите, яких висот досягнете, чи зможете відрізнити справжніх друзів від підлих людей, добро від зла, любов від ненависті, залежатиме  ваше життя. Насичуйте його добрими справами та будьте душевно  багаті, щедрі  на  добро, порядність, чесність.

 

  1. Підсумки уроку
  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
  • На стікерах допишіть речення, озвучте їх і прикріпіть на дошці.
  • На уроці мені найбільше запам̓яталося…
  • Вразило те, що…
  • Оповідання навчає…
  • Мати гарного друга - …

 

 

ДАРУЙ ДОБРО!

 

1

 

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку