Урок "ВЕКТОРНИЙ ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР", 9 клас

Про матеріал
Розділ програми: Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор. 9 клас Тема: Векторний графічний редактор Мета уроку:  ознайомити з поняттям векторного графічного редактора, особливостями побудови й опрацювання векторних зображень, засобами векторного графічного редактора Inkscape;  розвивати здатність логічно і творчо міркувати; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях, розвивати навички самостійної роботи;  виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу, дисциплінованість. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Векторне зображення — це зображення, що являє собою набір пікселів, кожний із яких має певний колір.

Номер слайду 3

Растрове зображення— це зображення, що складається з графічних примітивів — геометричних об’єктів, які описуються математичними рівняннями.

Номер слайду 4

RGB — це колірна модель, у якій будь-який колір складається з трьох основних (red, green, black).

Номер слайду 5

CMYK  — колірна модель, використовується у поліграфії, перш за все при багатофарбовому друці. Вона застосовується у друкарських машинах і кольорових принтерах.

Номер слайду 6

Растрова графіка дає можливість одержати високу якість зображення, тому за її допомогою можна ефективно відтворювати реальні образи.

Номер слайду 7

Що більшою є роздільна здатність зображення, то вищою буде йогоякість, а відповідно й обсяг файла для збереження зображення.

Номер слайду 8

Розмір зображення — це кількість бітів, що необхідна для кодування кольору пікселя.

Номер слайду 9

Растрову графіку використовують здебільшого для побудови креслень, технічних та стилізованих малюнків, шрифтів, карт.

Номер слайду 10

Векторні зображення легко редагувати та масштабувати без втрати якості.

Номер слайду 11

BMP, PNG, JPG, CGM, WMF, EPS – це формати файлів растрових зображень.

Номер слайду 12

9 клас. Векторний графічний редактор

Номер слайду 13

План уроку

Номер слайду 14

Для чого використовують векторні графічніредактори?

Номер слайду 15

Графічний редактор — прикладна програма (або пакет програм), що дозволяє її користувачеві створювати і редагувати зображення на екрані комп'ютера і зберігати їх в графічних форматах файлів.

Номер слайду 16

Застосування векторної графіки

Номер слайду 17

Користувачами векторних редакторів можуть бути:

Номер слайду 18

Corel. Drawпопулярний професійний редактор векторної графіки, що розроблений та продається компанією Corel Corporation з Оттави (Канада). Містить редактор шрифтів, підготовки текстур і створення штрихкодів, а також величезні колекції із зображеннями (Corel. Gallery).

Номер слайду 19

Adobe Illustratorпрофесійний графічний редактор векторної графіки фірми Adobe. Еквівалентний растровому редактору Photoshop: має аналогічний інтерфейс, дозволяє підключити різні фільтри й ефекти, сприймає багато різних форматів, у тому числі .cdr (Corel. Draw) і .swf (Flash).

Номер слайду 20

Adobe (Macromedia) Free. Hand векторний графічний редактор, розроблений фірмою Aldus, перекуплений фірмою Macromedia, у 2005 р. – Adobe. Пакет забезпечує високу зручність роботи з пензликами, ефекти витиснення і тривимірне обертання векторних об’єктів, може працювати в багатострічковому режимі. Повністю інтегрований з Flash і іншими продуктами МХ-лінійки Macromedia.

Номер слайду 21

XFig призначений для роботи в операційній системі Linux з графічною оболонкою KDE. Стандартний набір геометричних фігур включає в себе: коло та еліпс із можливостями їх створення по двох різних початкових умовах — радіусу чи діаметру, замкнених і незамкнених лініях, ломаних, правильних і неправильних багатокутниках, дугах і різних прямокутниках.

Номер слайду 22

Xara Designer  редактор векторної  графіки з частковою підтримкою растрових зображень. Програма володіє величезним набором інструментів. Характеризується високою швидкістю та надійністю роботи.

Номер слайду 23

Microsoft Draw Графічний редактор, вбудований у середовище MS Word.

Номер слайду 24

Libre. Office Draw   Безкоштовний редактор векторної графіки з відкритим кодом. Це одна з програм, що входять до офісного набору Libre. Office, розробленого The Document Foundation.

Номер слайду 25

Inkscape вільно поширюваний редактор векторної графіки з можливостями, подібними до можливостей Illustrator, Freehand, Corel. Draw, або Xara Xtreme. Має широкий набір ефектів, які можна застосовувати для створення різноманітного роду зображень художнього та дизайнерського призначення.

Номер слайду 26

Які особливості побудови векторних зображень?

Номер слайду 27

Лінія (контур) – це елементарний об’єкт векторної графіки. Будь-який об’єкт (прямокутник, еліпс, текст і навіть пряма лінія) сприймається як криві лінії. Замкнена крива, початкова і кінцева точки якої співпадають, називається замкненим контуром.

Номер слайду 28

Параметри векторного об’єкта:

Номер слайду 29

Приклади значень властивостей об’єкту типу ЛІНІЯ

Номер слайду 30

Приклади зафарбовування (заповнення) внутрішньої області фігури (ефекти заливки)

Номер слайду 31

Які засоби має векторний графічний редактор?

Номер слайду 32

Inkscapeвільний редактор векторної графіки. Рідним форматом запису програми Inkscape є SVG.

Номер слайду 33

Панель інструментів. Рядок меню. Панель параметрів інструментів. Панель команд. Панель управління прилипанням. Полотно. Рядок стану. Палітра кольорів

Номер слайду 34

Побудова графічних примітивів

Номер слайду 35

Трансформування об’єктів

Номер слайду 36

Зафарбовування (заповнення) об’єктів. Контури (штрихи)

Номер слайду 37

Інструменти для малювання ліній і введення тексту. Для малювання кривих Безьє чи прямих ліній. Для малювання довільних контурів. Для малювання каліграфічним пером або пензлем. Для створення і змінення текстових об’єктів

Номер слайду 38

Практична вправа

Номер слайду 39

1) Запустіть програму Inkscape. Розгляньте головне вікно програми, знайдіть панелі: інструментів, команд, параметрів інструментів; палітру. Завдання Ознайомтесь із призначенням інструментів векторного графічного редактора Inkscape, особливостями малювання фігур та налаштування їхніх властивостей.

Номер слайду 40

2) Установіть такий масштаб, щоб сторінку було видно повністю.3) За допомогою графічних примітивів створіть малюнок:

Номер слайду 41

Завдання на самостійну підготовку. Розгляньте піктограми до розділів на сайті http://edufuture.biz. Проаналізуйте, за допомогою яких інструментів векторного графічного редактора можна створити такі піктограми. Запропонуйте алгоритм створення однієї з таких піктограм.

Перегляд файлу

Розділ програми: Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор. 9 клас

Тема: Векторний графічний редактор

 

Мета уроку:

  •         ознайомити з поняттям векторного графічного редактора, особливостями побудови й опрацювання векторних зображень, засобами векторного графічного редактора Inkscape;
  •         розвивати здатність логічно і творчо міркувати; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях, розвивати навички самостійної роботи;
  •         виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу, дисциплінованість.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Перелік засобів навчання: IBM PC;

Підручники:

  • Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2017. — 288 c. іл.;
  • Інформатика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. — 240 с. : іл.;
  • Інформатика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч.закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. — К. : УОВЦ «Оріон», 2017. — 208 c. : іл.

Мультимедійний проектор; сенсорна дошка; презентація PowerPoint.

Методи: лекція з елементами бесіди,  демонстрація, практична робота.

Програмне забезпечення: Microsoft Office PowerPoint, Inkscape.

 

План уроку:

І. Організаційний етап 1 хв

II. Актуалізація опорних знань 3 хв

IІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 хв

ІV. Засвоєння нових знань 25 хв

V. Застосування знань, формування вмінь та навичок 13 хв

VI. Підбиття підсумків уроку і повідомлення завдання на самостійну підготовку   2 хв

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Шикування ліцеїстів, рапорт зам. командира взводу (командира відділення).

Перевірка ліцеїстів, привітання.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.

No! png yes, Picture #2118503 no! png yes

Вправа ТАК чи НІ  (Слайди №1-11)

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Ви вже вмієте створювати та опрацьовувати зображення за допомогою
растрового графічного редактора, зокрема Paint.  Також ви створювали векторні зображення в різних програмах, навіть у програмах офісних пакетів, наприклад Microsoft Office.

Проте найбільше можливостей усе таки надають спеціалізовані векторні графічні редактори. На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з особливостями роботи в одному з таких редакторів.

 

ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  • Метод – пояснювально-ілюстративний
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна

 

ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (слайди №2-32):

1.     Для чого використовують векторні графічні редактори?

2.     Які особливості побудови векторних зображень?

3.     Які засоби має векторний графічний редактор?

 

 

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.
  • Види завдань – репродуктивні та проблемні, які відповідають критеріям розуміння і застосування, мають технологічний характер.

Практична вправа (Слайди №38-40).

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ І ПОВІДОМЛЕННЯ ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ

Слайд №41

1

 

zip
Додано
15 травня 2020
Переглядів
3473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку