Урок "Відсотки. Розв'язування задач на відсотки"

Про матеріал
Технологічна карта уроку математики з використанням дистанційних технологій. Даний урок розроблено для учнів 6 класу засобами дистанційного навчання, що є досить актуальним для організації безперервної освіти, коли в реальних умовах неможливо проводити і відвідувати традиційні заняття в очному режимі, коли взаємодія вчителя і учня відбувається на відстані, інтерактивно в онлайн-режимі з використанням широкого спектру мережних та хмарних технологій і цифрових освітніх медіаресурсів. Тема урока: Розв’язування задач на відсотки. Програма: курс математики для 6-го класу за підручником Істер О.С. Тип уроку: формування вмінь і навичок. Форма проведення уроку: онлайн-режим, дистанційний урок
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку математики з використанням дистанційних технологій

Пояснювальна записка

Даний урок розроблено для учнів 6 класу засобами дистанційного навчання, що є досить актуальним для організації безперервної освіти, коли в реальних умовах неможливо проводити і відвідувати традиційні заняття в очному режимі, коли взаємодія вчителя і учня відбувається на відстані, інтерактивно в онлайн-режимі з використанням широкого спектру мережних та хмарних технологій і цифрових освітніх медіаресурсів.

Тема урока: Розв’язування  задач на відсотки.

Програма: курс математики для 6-го класу за підручником  Істер О.С.

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

  1. Комплект комп’ютерного обладнання (ноутбук або комп’ютер), обладнання для відеозв'язку (веб-камера, мікрофон).
  2. Програмне забезпечення: веб-сервіс Google, онлайн-сервіс LearningApps.org, онлайн-конструктор тестів Online Test Pad, ZOOM (або GoogleMeet для спілкування вчителя з учнями в режимі реального часу засобами відеоконференції)

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Форма проведення уроку: онлайн-режим, дистанційний урок

Форми організації навчально-пізнавальної діяльності: фронтальна, індивідуальна.

Мета уроку: формування в учнів практичних умінь і навичок, їх удосконалення і закріплення на основі виконання системи вправ на відсотки, формування інформаційної, математичної компетентностей та практичнее застосування отриманих знань.

Компетентності:

  1. Інформаційно-цифрова: уміння структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
  2. Математична: уміння оперувати числовою інформацією,  встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності, розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; інтерпретувати та оцінювати результати; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
  3. Уміння вчитися впродовж життя: уміння визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

 

Технологічна карта уроку

п/п

Этапи уроку

Зміст етапу

Завдання для учнів, посилання на ЦОР

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Час

1.

Організаційний етап

Привітання вчителя.

Організація навчального простору учнів і вчителя. Налаштування обладнання та приєднання учнів до ClassRoom.

Підготувати робоче місце, налаштуватися на роботу, приєднатися до Clasroom за наданим кодом доступу.

 

 

 

Привітання до учнів, перевірка готовності до уроку. Перевірка підключення учнів до відеоконференції Zoom (GoogleMeet), перевірка камер та мікрофонів. Перевірка приєднання дітей до ClassRoom.

Вітаються до вчителя, готують своє робоче місце, перевіряють роботу веб-камери та мікрофону.

1 хв.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення вивченого матеріалу, актуалізація опорних знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: На попередніх уроках ми познайомились з типами розв’язування  задач на відсотки. Давайте згадаємо цей матеріал за опорним конспектом. Перегляньте будь ласка опорний конспект.

 

Тренувальна вправа: Візьміть в руки листочок в клітинку (або аркуш паперу). Складіть його вчетверо, потім розгорніть. Орієнтуючись по згинам листочка зробіть наступне (на свій вибір):

  • відірвіть від нього половину;
  • відірвіть четвертину;
  • відірвіть по згинам три чверті листочка;
  • залиште листочок цілим;

На останках напишіть будь ласка числом (чи дробом) яка частина цілого у вас залишилась і поряд запишіть це через відсотки. Дякую! Покажіть мені будь ласка на камеру ваші листочки із записами, що у вас вийшло?

 

Наведіть будь ласка приклади де в життєвих ситуаціях вам доводилося зустрічатися із відсотками.

Організовує актуалізацію опорних знань. Мотивує учнів до подальшої навчальної діяльності з формування практичних вмінь і навичок розв'язання вправ і задач на відсотки.

Переглядають опорний конспект та за ним повторюють теоретичні знання з теми «Відсотки».

 

 

Виконують тренувальну вправу з листочком та відповідають на питання вчителя.

 

10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:

Зайдіть в Classroom до свого Класу «Дистанційний урок» і відкрийте в завданні ВПРАВА 1.  Прочитайте уважно інструкцію до завдання, пройдіть за посиланням і виконайте вправу.

 

Переглядає виконані учнями завдання в онлайн-презентації та коментує їх.

Виконують завдання на повторення раніше вивченого матеріалу.

Перевіряють правильність виконання завдань.

3.

Формування вмінь і навичок

 

 

 

 

Створення умов для виконання учнями  учбових дій;   формування вмінь і навичок та використання набутих знань під час розв'язання інтерактивних вправ і завдань.

 

Учитель:

  1. 1% - один відсоток чого небудь, це його сота частина. На яблуках такий фокус не пройде, оскільки сота частина яблука нікому не потрібна. Вийняток становить компанія Apple. 1% від її вартості – це вже щось!!!

Згадайте відомі соті частини величин і виконайте ВПРАВА 2 у Classroom.

 

  1. Всі полюбляють розгадувати кросворди. Розв’яжіть і ви кросворд, перейшовши у Classroom до ВПРАВА 3

 

Організовує роботу учнів над інтерактивними вправами розміщеними у вкладці «Завдання» ClassRoom.

 

Відстежує та контролює правильність виконання вправ в реальному режимі часу.

 

Коментує дії учнів, за необхідності виправляє помилки та надає рекомендації.
 

 

Виконують завдання розміщені у ClassRoom за вказівками вчителя.

 

Беруть участь в обговоренні результатів навчальних дій.

 

Перевіряють правильність виконання та виправляють власні помилки.

10 хв.

4.

Контроль знань

Перевірка сформованості практичних вмінь і навичок розв'язання вправ на відсотки засобами онлайн-тесту на порталі «На Урок».

Учитель: А зараз я пропоную вам виконати онлайн-тест. Перейдіть будь ласка у Classroom і відкрийте ВПРАВА 4, пройдіть  за посиланням на онлайн-портал «На Урок» і виконайте тести.

Інструктаж до тесту:

Тест складається з 6 питань теми: «Відсотки», на кожне питання одна правильна відповідь. Після виконання тесту, необхідно переглянути свої результати (отриману оцінку) і визначитись де були допущені помилки.

Організовує виконання учнями завдань тесту.
Переглядає на екрані результат проходження учнями тесту. Аналізує допущені учнями помилки, фіксує оцінки.

Виконують завдання самостійно в режимі онлайн-тесту, здійснюють самоперевірку.

7 хв.

5.

Рефлексія навчальної діяльності

Підведення підсумків уроку.

Рефлексія і самооцінка учнями власної навчально-пізнавальної діяльності та емоційного стану.

Учитель: А зараз я пропоную оцінити себе, як ви працювали на уроці, чи все вам було зрозуміло і як ви впоралися із завданнями:

 

на листочках ручкою чи фломастером напишіть будь ласка на скільки відсотків ви, на вашу думку, зрозуміли тему «Відсотки» і навчилися виконувати вправи і розв'язувати задачі на відсотки. А поряд намалюйте смайлик, який відображає ваш настрій на кінець уроку і задоволеність результатами власної діяльності.

 

Покажіть будь ласка ваші листочки на камеру. Дякую.

Організовує зворотній зв'язок з учнями з метою оцінки ефективності роботи на уроці та емоційного стану учнів (задоволеності результатами власної діяльності).

Самооцінка результатів діяльності. Пишуть на листочках % засвоєння знань та відпрацювання вмінь і навичок.

 

Смайликом відображають емоційний стан та задоволеність роботою на уроці.

1 хв.

6.

Домашнє завдання

Інструктаж до виконання домашнього завдання

Учитель: Наш онлайн-урок добігає кінця. Посилання на домашнє завдання в ClassRoom в ВПРАВА 5

 

Заключне слово вчителя.

До побачення! Успіхів вам!

 

Дає інструктаж до виконання домашнього завдання.

За необхідності задають питання по змісту домашнього завдання.

1 хв.

 

Медіаресурси:

  1. Опорний конспект: https://mm.tt/1651192871?t=1s9Eceeflz
  2. ВПРАВА 1 : https://docs.google.com/presentation/d/1pPycOzbTRK6E4atgSES790lTT4wLtFRSp77yZIGM6jY/edit
  3. ВПРАВА 2: https://learningapps.org/5716350
  4. ВПРАВА 3 : https://onlinetestpad.com/f5s377sg5cct2
  5. ВПРАВА 4: http://join.naurok.ua/?_ga=2.8454262.212350203.1605201584-1090614921.1557770145  код доступу 3928689
  6. Домашнє завдання:

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=2f60arLkPFY

ВПРАВА 5: https://learningapps.org/15053462

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку