Урок «Виконання первинного та повторного фарбування волосся»

Про матеріал
Фарбування волосся є необхідною складовою в наданні перукарських послуг в професії «Перукар (перукар-модельєр)», оскільки первинне та повторне фарбування волосся вважається однією з основних видів послуг серед сучасних тенденції моди для жінок будь-якого віку. Виконуючи певну послугу, перукар відновлює або створює новий образ людини, має змогу коригувати зовнішність, враховуючи індивідуальні особливості людини, підкреслюючи її індивідуальність.
Перегляд файлу

 

КИІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ ОДЯГУ

Циклова міжпрофесійна комісія викладачів та  майстрів виробничого навчання

Професії «Перукар (перукар-модельєр. Манікюрник)

 

 

 

 

 

 

 

Освітній компонент

«Оволодіння основами перукарського мистецтва»

Методична  розробка навчального елементу

«Виконання  первинного  та повторного фарбування волосся»

 

 

 

 

Картинки по запросу фарбування волосся

 

 

 

Розробила: Шитікова Т.В.,

магістр, викладач професійно-теоретичної підготовки  за професією

«Перукар (перукар-модельєр)»

 

 

 

 

 

 

 

                                                        КИЇВ 2018

    Шитікова Т.В. Виконання  первинного  та повторного фарбування волосся // Методична розробка  до освітнього компоненту

«Оволодіння основами перукарського мистецтва» Кваліфікація: Перукар  КВПУТДО 2018

 

 

Українською мовою

Сторінок – 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено

На засіданні циклової міжпрофесійної комісії

Викладачів та майстрів виробничого навчання

Професії  «Перукар (перукар-модельєр. Манікюрник)

Протокол №       від

Голова                       Н.Р.Козубенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика та навчально-виховне завдання теми

     Фарбування волосся  є  необхідною складовою в наданні перукарських послуг  в професії «Перукар (перукар-модельєр)», оскільки первинне та повторне фарбування  волосся вважається однією з основних видів послуг серед сучасних тенденції моди для жінок будь-якого віку. Виконуючи певну  послугу,  перукар відновлює або створює новий образ людини, має змогу коригувати зовнішність, враховуючи індивідуальні особливості людини,  підкреслюючи її індивідуальність.

Ця тема досить складна для учнів, оскільки потребує комплексних знань щодо основ фарбування різних  методів,  а саме первинне та повторне фарбування являється фундаментом даних видів робіт. Перед  вивченням цієї теми учні вже опрацювали такий навчальний матеріал:

  • які застосовуються інструменти,  пристосування та хімічні препарати при фарбуванні волосся;
  • підготовчі та заключні роботи;
  • які існують групи барвників;
  • технологія фарбування волосся барвниками І,ІІ груп.

   Отримані знання та набуті навички допоможуть учням краще пізнати та  освоїти методи фарбування.

Вивчивши  дану тему уроку  учні повинні:

Знати: - групи барвників;

  • технологію та особливості  використання барвників всіх груп;
  • вплив барвників різних груп на волосся;
  • ділення волосяного покриву голови перед первинним та повторним фарбуванням;
  • як готувати фарбуючи суміші для волосся;
  • технологію первинного та повторного фарбування.

Вміти: - правильно готувати  фарбуючи суміші для волосся;

  • виконувати ділення волосяного покриву голови перед первинним та повторним фарбуванням;
  • виконувати первинне та повторне фарбування волосся;
  • виконувати емульгування волосся;
  • правильно використовувати косметичні засоби після фарбування волосся.

       Тема  «Виконання  первинного  та повторного фарбування  волосся»   має і виховне значення, так як  під час уроку  учням наголошується про доброзичливе, тактовне ставлення до колег та клієнтів під час роботи.

      Перукар при обслуговуванні клієнта повинен не тільки вміти якісно надавати перукарські послуги і  створювати цілісний образ відвідувача, а й  пам’ятати про правила професійної етики.

 

Методика проведення заняття

Під час підготовки до проведення та викладення нового матеріалу викладач повинен детально  обдумати  зміст і методику проведення  уроку, скласти план та підготовити  завдання. Необхідним  моментом у підготовці до уроку є ознайомлення викладача з досягненням  сучасних та інноваційних  технологій в індустрії перукарської моди та оволодіння комп’ютерних програм  в роботі  перукаря для того,  щоб у подальшій роботі навчати учнів їх використанню.

   На початку уроку вчитель перевіряє готовність учнів до уроку.

   Одним з найважливіших завдань  теми уроку «Виконання  первинного  та повторного фарбування волосся»    є:

  • які інструменти, пристосування та матеріали застосовуються під час   фарбування волосся;
  • ознайомлення та вивчення нового матеріалу – що таке первинне та повторне фарбування;
  • грамотно та чітко розрізняти послідовність  нанесення фарбника;
  • правильно готувати фарбуючи суміш для первинного та повторного фарбування волосся;
  • визначати та  дотримуватись часу витримки фарби на волоссі;
  • оволодіння та застосування  цих  знань в роботі з клієнтами;
  • знати алгоритм послідовності нанесення фарбника при первинному та повторному фарбуванні.

        Актуалізацію знань рекомендовано проводити у формі дискусії,  дискусія має бути проблемною. Для аналізу найважливіших проблемних  питань розроблені  картки-світлини з питаннями, за допомогою яких викладач  спільно з учнями аналізує  аргументовані відповіді учнів, визначає основні  вимоги до  набутих теоретичних знань. Необхідно формувати  питання з безпеки праці, якої мають дотримуватися учні під час виконання тієї чи іншої  роботи. Доречно застосовувати  метод фронтального опитування.

     Для  заохочення та активної подальшої роботи  на  уроці викладач пропонує учням самостійно зачитувати вголос  інформацію з нової теми.

       Під час пояснення нової теми необхідно застосовувати пояснювальні - ілюстративні методи. Використання цих методів не лише спрямоване на повідомлення учням нових відомостей, а й на створення  певного емоційного мікроклімату, робить учнів активними співучасниками процесу пізнання. Вчитель повинен використовувати ілюстративний матеріал, відеоматеріал, користуватися технічною документацією, інструкційними картками, тощо, адже  це активізує пізнавальну діяльність учнів.

      Протягом  всього уроку підкреслюється  зв'язок  теми уроку з темами інших предметів, що вивчалися учнями. Наприклад, предмет «Матеріалознавство» - для приготування фарбуючої суміші, учні навчаються дотримуватись пропорцій  в змішуванні хімічних препаратів; доцільно використовувати парфумерно-косметичні матеріали для фарбованого волосся.

«Культура спілкування та професійна етика» -  дотримання певних етичних норм  в розмові з відвідувачами під час виконання професійних обов’язків, уникнення конфліктів та суперечок.  Предмет «Історія зачіски» дає можливість більш в досконало дізнатись про виникнення та розвиток в фарбуванні волосся на протязі останніх років. Предмет «Спецмалювання» надає змогу правильно схематично замальовувати ділення волосяного покриву голови,

    Закріплення вивченого матеріалу виконується за допомогою карток-завдань  (додаток Е)  та інтерактивною вправою «Мікрофон».  Бажано приймати доповнення до відповіді та обґрунтування.

     Підводиться підсумок уроку, де викладач наголошує про досягнення мети,  вказує на помилки, що були допущені  учнями, шляхи їх подолання, відзначає кращих  та активних учнів, які використовували творчий підхід до виконання роботи, вмотивовано виставляє оцінки. Для в досконалого вивчення нового  матеріалу викладач інструктує  учнів щодо виконання домашньої роботи для закріплення та систематизації набутих на уроці знань та бажає творчих пошуків для досягнення високих результатів на шляху професійного зростання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

Тема уроку: Виконання первинного  та повторного фарбування волосся

Мета уроку:

Навчальна: вивчити та закріпити теоретичні знання учнів  про первинне та повторне фарбування волосся;

Розвиваюча: ознайомити учнів з схемами та відеоматеріалами видів фарбування  та доцільне їх  застосування, розвивати просторову уяву що до правильного вибору методу фарбування;

Виховна: виховувати естетичне почуття смаку в учнях та робити правильний вибір методу фарбування волосся  до кожного відвідувача, враховуючи індивідуальні особливості людини.

   Тип уроку: засвоєння нових знань.

   Вид уроку: вивчення нового матеріалу.

   Метод проведення: наочно-демонстративний з елементами пояснення.

   Оснащення уроку: компютер, телевізор;  професійний журнал «Зеркало»; підручник з перукарської справи; роздатковий матеріал  та фотоматеріали  (додатки):

    - ділення волосяного покрову голови для первинного та повторного фарбування      волосся ( схема №1);

-  зображення нанесення барвника при первинному та повторному фарбуванні;

   (фотоматеріали);

- алгоритм послідовності первинного фарбування;

- алгоритм послідовності повторного фарбування;

 - картки-завдання  для самостійної роботи.

Структура уроку:

Організаційна частина                                           2 хв.

Актуалізація  знань                                                 5  хв.

Мотивація      навчальної    діяльності       2 хв.

Вивчення   нового   матеріалу                            25 хв.

Закріплення     матеріалу                                      4 хв.

Підсумок   уроку                                                     5 хв.

Домашнє  завдання                                                2 хв.  

Хід уроку:

І.Організаційна частина:

Готовність учнів до уроку

Повідомлення теми та мети  уроку

ІІ. Повторення пройденого матеріалу

Фронтальне опитування учнів за попередніми уроками:

  •    Скільки груп барвників існує? Охарактеризуйте.
  •    Що входить до підготовчих робіт перед фарбуванням волосся?
  •    Яку ціль переслідує перевірка стану шкіри голови та структури волосся?
  •    Охарактеризуйте І групу барвників.
  •    Поясніть технологію виконання та послідовність фарбування барвниками І групи.
  •    Охарактеризуйте ІІ групу барвників.
  •    Поясніть технологію виконання та послідовність фарбування барвниками ІІ групи.
  •    Яких правил   та заходів  безпеки  праці потрібно дотримуватись при фарбуванні волосся?

ІІІ. Мотивація  навчальної   діяльності

      Фарбування волосся  це - технологічний процес, при якому під дією хімічного препарату відбувається зміна кольору волосся в сторону освітлення (незначного, часткового, повного), потемніння або надання волоссю певного відтінку   Жінка, як відомо, істота - вкрай непостійна, тому історія жіночої краси тісно пов'язана з пошуками ефективних речовин, за допомогою яких можна було змінити колір волосся.  Це відбувалось на протязі багатьох століть, починаючи з Стародавнього Єгипту, коли в пошуках нових рецептів та методів фарбування намагались змінити колір волосся.   Періоди XIX, XX століття стали справжнім прогресом у всіх сферах життя суспільства, в тому числі і у фарбуванні волосся.

    В нашому столітті прийшла мода на здоров’я. Тому виробники фарб працюють над тим, щоб фарби були більш безпечними, а колір волосся максимально якісним. Дослідники також дійшли висновку, що за волоссям людини можна визначити її настрій. Шовковисте волосся вважається безперечною ознакою душевного спокою. Коли людина на душевному підйомі, у кров поступають особливі речовини, які розширюють судини і покращують постачання тканин киснем. А ось через психоемоційні перевантаження, тривалі стреси стан волосся може погіршитися. Не дарма ж говорять, що від "радості волосся в`ється, а від горя січеться.

ІV. Вивчення  нового  матеріалу

План  викладення  матеріалу

  1. Інструменти, пристосування та хімічні препарати, які необхідні при фарбуванні волосся.
  2. Ділення волосяного покриву голови на зони перед первинним та повторним фарбуванням. (Додаток А).
  3. Визначення первинного та повторного фарбування волосся.
  4. Алгоритм послідовності первинного фарбування ( Додаток В).
  5. Алгоритм послідовності повторного фарбування (Додаток Г).
  6. Емульгування волосся.
  7. Миття голови після фарбування волосся.

1.Інструменти, пристосування та хімічні препарати, які необхідні при фарбуванні волосся.

Для приготування фарбуючої суміші використовується:

- крем-фарба + окисник;

- спеціальна пластмасова мисочка або шейкер;

- пензлики;

- гребінець пластмасовий;

- одноразовий пеньюар;

- рукавички;

- мензурка

2. Ділення волосяного покриву голови на зони перед первинним та повторним фарбуванням.

    Перед нанесенням барвника – волосяний покрив голови  слід розділити двома перпендикулярними проділами через верхівку на чотири частини. Спочатку наноситься фарбник по проділах, а потім на потиличну зону (№1,2,3,4), так як вона більш холодна і процес там протікає менш інтенсивно.

3.  Визначення первинного та повторного фарбування волосся.

Існує поняття первинного та повторного забарвлення.

Первинне забарвлення - це забарвлення не пофарбованих раніше волосся.

Повторне забарвлення - це забарвлення відрослого від коріння волосся.

4. Алгоритм послідовності первинного фарбування

1.Підготовчі роботи: організація робочого місця, дезінфекція інструменту, миття рук.

2.Запрошення клієнта, зясування бажання, перевірка стану шкіри та структури волосся.

3.Тест на алергію.

4.Нанесення захисного крему навколо росту волосся.

5.Приготування фарбуючої суміші.

6.Нанесення барвника в рукавичках на довжину волосся, відступаючи 2-4 см від коріння волосся.

7. Надаємо час витримки 15-20хв.

8. Нанесення фарбуючої суміші на коріння волосся.

9. Надаємо час витримки 15-20 хв.

10. По закінченню часу виконуємо емульгування – це нанесення незначної кількості води і ретельне змішування та  рівномірне розподілення фарби на волоссі, виконується 3-5 хв. в рукавичках.

11. Змиваємо фарбу проточною водою з шампунем  та бальзамом стабілізатор кольору. Одягаємо рушник.

12. Усуваємо залишки фарби зі шкіри голови біля чола.

13. Укладання волосся.

14. Заключні роботи: прибирання робочого місця. Дезінфекція інструменту.

5. Алгоритм послідовності повторного фарбування

1.Підготовчі роботи: організація робочого місця, дезінфекція інструменту, миття рук.

2.Запрошення клієнта, зясування бажання, перевірка стану шкіри та структури волосся.

3.Тест на алергію.

4.Нанесення захисного крему навколо росту волосся.

5.Приготування фарбуючої суміші.

6.Нанесення барвника в рукавичках на коріння волосся до демаркаційної лінії.

Демаркаційна лінія це – лінія, що поділяє фарбоване волосся від  відрослих коренів.

7. Надаємо час витримки 20-25 хв.

8. Нанесення фарбуючої суміші на довжину  волосся.

9. Надаємо час витримки  від 5-15 хв.

10. По закінченню часу виконуємо емульгування – це нанесення незначної кількості води і ретельне змішування та  рівномірне розподілення фарби на волоссі, виконується 3-5 хв. в рукавичках.

11. Змиваємо фарбу проточною водою з шампунем  та бальзамом стабілізатор кольору. Одягаємо рушник.

12. Усуваємо залишки фарби зі шкіри голови біля чола.

13. Укладання волосся.

14. Заключні роботи: прибирання робочого місця. Дезінфекція інструменту.

6. Емульгування волосся.

    По закінченню часу виконуємо емульгування – це нанесення незначної кількості води і ретельне змішування та  рівномірне розподілення фарби  по всій довжині волоссі – від кореня до кінчиків, виконується 3-5 хв. в рукавичках.

  1. Миття голови після фарбування волосся.

Після  емульгування  волосся слід ретельно промити проточною водою, потім спеціальним шампунем -  стабілізатор кольору або захист кольору та обробити нейтралізуючим бальзамом, щоб припинити вплив залишків барвника та уникнути уповільненого процесу окислення після забарвлення, освітлення або знебарвлення волосся.

V. Закріплення знань, умінь і навичок

1.Робота з картками-завданням (додаток Е).

На виконання завдання надається  4 хв.

 2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Закінчіть речення:

  • Перевірка стану шкіри голови під час підготовчих робіт   виконується для ………………..
  • Первинне фарбування це - …………
  • Повторне фарбування це - …………
  • Для мене було новим
  • Емульгування виконується для …………

VІ. Підсумок уроку

Висновки уроку щодо вивченого матеріалу. Завдяки  вивченому матеріалу, можна зробити висновок,  що отриманні знання необхідні перукарю для правильного та доцільного вибору методу фарбування, а саме первинного або повторного для виконання конкретної дії для кожного клієнта.                                                                                                 

Виставлення оцінок учням  з мотивацією.

VІІ. Домашнє завдання

Описати типові помилки, які можуть виникати під час виконання первинного та повторного фарбування.

Розробити таблицю відмінностей первинного та повторного фарбування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СХЕМА №1

Ділення волосяного покрову голови для первинного та повторного фарбування волосся

 

 

Додаток Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нанесення барвника при первинному фарбуванні волосся: на всю довжину волосся, відступаючи від кореня 2-4 см

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нанесення барвника в рукавичках на коріння волосся до демаркаційної лінії

Додаток В

Алгоритм послідовності первинного фарбування

1.Підготовчі роботи: організація робочого місця, дезінфекція інструменту, миття рук.

2.Запрошення клієнта, зясування бажання, перевірка стану шкіри та структури волосся.

3.Тест на алергію.

4.Нанесення захисного крему навколо росту волосся.

5.Приготування фарбуючої суміші.

6.Нанесення барвника в рукавичках на довжину волосся, відступаючи 2-4 см від коріння волосся.

7. Надаємо час витримки 15-20хв.

8. Нанесення фарбуючої суміші на коріння волосся.

9. Надаємо час витримки 15-20 хв.

10. По закінченню часу виконуємо емульгування – це нанесення незначної кількості води і ретельне змішування та  рівномірне розподілення фарби на волоссі, виконується 3-5 хв. в рукавичках.

11. Змиваємо фарбу проточною водою з шампунем  та бальзамом стабілізатор кольору. Одягаємо рушник.

12. Усуваємо залишки фарби зі шкіри голови біля чола.

13. Укладання волосся.

14. Заключні роботи: прибирання робочого місця. Дезінфекція інструменту.

 

Додаток Г

Алгоритм послідовності повторного фарбування

1.Підготовчі роботи: організація робочого місця, дезінфекція інструменту, миття рук.

2.Запрошення клієнта, зясування бажання, перевірка стану шкіри та структури волосся.

3.Тест на алергію.

4.Нанесення захисного крему навколо росту волосся.

5.Приготування фарбуючої суміші.

6.Нанесення барвника в рукавичках на коріння волосся до демаркаційної лінії.

Демаркаційна лінія це – лінія, що поділяє фарбоване волосся від  відрослих коренів.

7. Надаємо час витримки 20-25 хв.

8. Нанесення фарбуючої суміші на довжину  волосся.

9. Надаємо час витримки  від 5-15 хв.

10. По закінченню часу виконуємо емульгування – це нанесення незначної кількості води і ретельне змішування та  рівномірне розподілення фарби на волоссі, виконується 3-5 хв. в рукавичках.

11. Змиваємо фарбу проточною водою з шампунем  та бальзамом стабілізатор кольору. Одягаємо рушник.

12. Усуваємо залишки фарби зі шкіри голови біля чола.

13. Укладання волосся.

14. Заключні роботи: прибирання робочого місця. Дезінфекція інструменту.

Додаток Е

Картка – завдання

  1. Картинки по запросу волосы с черными отросшими корнямиКартинки по запросу волосы с черными отросшими корнямиВкажіть, яке волосся на фото потребує первинного або повторного фарбування

Картинки по запросу відроше волосся після фарбуванняКартинки по запросу волосы с черными отросшими корнями

 

 

Картинки по запросу бабусі з натуральним сивим  волоссяПохожее изображениеКартинки по запросу бабусы з натуральне сиве волосся1._______________2.________________   3.______________    4._______________

Картинки по запросу дівчата підлітки  з натуральним  волосся

 

 

5.____________6.______________________7.________________8._______________

2.Дайте визначення:

- демаркаційна лінія – це ______________________________________________;

- первинне фарбування – це ______________________________________________;

3. В якому шарі волосся відбувається хімічний процес при фарбуванні?

   а) роговому;

   б) кортексі;

   в) серцевині;

   г) лускатому.

4.  До ІІ групи відносяться барвники…

а) аміачні

б) рослинні

в) перманентні і напівперманентні

г) знебарвлюючі

5. Первинне фарбування волосся розпочинають з:

а) скроневої зони з коріння волосся;

б)  тімяної зони по довжині волосся, відступаючі 2-4 см;

 в) потиличної зони з коріння волосся; ;

 г) потиличної зони по довжині волосся, відступаючі 2-4 см.

6.  Після фарбування хімічними барвниками волосся промиваємо шампунем:

а) для стабілізатору кольору;

б) для глибокої очистки;

в) для щоденного використання;

г) для нормалізації роботи сальних залоз

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іванків Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 червня 2020
Переглядів
4176
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку