Урок «Вимова і правопис слів з ненаголошеними[е],[и], що не перевіряються наголосом . Робота з орфографічним словником. Виконання аплікації технікою торцювання»

Про матеріал
формувати ключову компетентність: уміння вчитися; вільне володіння державною мовою – усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до краси слова; виховувати бережливе ставлення до природи; розуміння необхідності економного використання матеріалів. співпрацювати у парі, групі для досягнення спільної мети.
Перегляд файлу

             Інтегрований урок з української мови та трудового навчання       

Тема. Вимова і правопис слів з ненаголошеними[е],[и], що не перевіряються наголосом . Робота з  орфографічним словником. Виконання аплікації технікою торцювання

Мета:    формувати ключову компетентність: уміння вчитися; вільне володіння        державною мовою –  усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти,   любов до краси слова;

екологічна компетентність –   виховувати бережливе ставлення до природи; розуміння необхідності економного використання матеріалів.

соціальної – співпрацювати у парі, групі для досягнення спільної мети.

Навчальна: формувати в учнів вміння писати слова з ненаголошеними [е],[и], які не перевіряються наголосом, вдосконалювати вміння користуватися орфографічним словником,Утворювати словосполучення, речення з використання словникових слів, збагачувати словниковий запас; :вдосконалювати навички роботи з природними і штучними матеріалами; продовжити ознайомлення з мозаїкою; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук.

 Обладнання: картки з словами, картки квитки з завданням, мікрофон, орфографічні словники, картки з завданням для роботи в парах, капелюхи, предметні малюнки, рюкзачок – словничок, конверти з домашніми завданнями, плакат для малюнкового пейзажу, малюнки колажу.

Клас 3

                                               Хід уроку

І. Організація класу

Лунав весело дзвінок,

Нас покликав на урок.

Усміхніться всі гарненько,

Сядьте, любі, ви зручненько.

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо.

Допитливі у 3 класі діти,

Про все хочуть знати на світі.

 Ото ж: Я – учень, Я ходжу до школи,

             Я все розумію, Я все хочу знати.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Яка нас чекає й збагачує мову,

І зветься країна … українська мова.

Та сьогодні вона не сама,

А ще країну трудового навчання з собою привела.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Встав букви»

Що візьмемо з собою на урок?                                                                                                                   Дізнаємось, виконавши завдання: карточки цікаві, коли вставим букву,вона перевернеться.                                                                                                                             з…мля (увагу)                              оз…ро(старанність)                          л…сток(уважність)                                                 кл…новий(кмітливість)                с…ніє(активність)                             ж…ття(дружбу) 

Що чекатиме в кінці уроку? (Успіх)                 

2.Мозковий штурм                                                                                                                                                    То як дізнатися, який ненаголошений [е] чи [и] в слові писати?

 3. Робота в парах. Створення проблемної ситуації                                                                                                                                  Помандруємо в країну чудову. А в яку саме? У вас на партах лежать квиточки. Вони незвичайні, з завданням.                                                                                                                         Будемо в парах працювати,                                                                                                                    Зайве слово вилучати.                                                                                                                              Картка 1. Д…мок, в…рба, м…лодія.                                                                                                          Картка2. Оз…ро, в…селий, кр…ниця.                                                                                                     Картка 3. Ст…пи, в…блюд,в…рбовий.                                                                                                          Картка 4 П…нал,с…ло, в…шневий.                                                                                                              Картка 5 М…док, б…тон, д...мова.                                                                                                             – Перевіримо, як ви впоралися із завданням. Зайві слова прикріпимо на дошці. То які букви слід написати?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку                                                                                                 Як називаються слова, які були зайвими?  ( Треба правопис перевіряти за словником).  Отже, сьогодні ми побуваємо у місті словникових слів. Дізнаємося, як перевірити написання слів з[е],[и] в коренях слів, що не перевіряються наголосом, складатимемо з ними словосполучення, речення, попрацюємо з словником.

1. Стратегія передбачення. Вправа «Мікрофон»                                                                                 Як ви думаєте, діти, якою буде наша подорож? (Цікавою, веселою, захоплюючою, загадковою,пізнавальною,…).

А що повинні взяти з собою в дорогу? (Рюкзачок – словничок). Тепер можемо вирушати.

V. Робота над темою уроку

1. Хвилинка каліграфії                                                                                                                                Сяду рівно, не зігнусь,                                                                                                                                  До роботи я берусь,                                                                                                                                Зошит швидко відкриваю,                                                                                                                          21 листопада, Класна робота записую.

[е] та [и] засумували, за руки приголосні взяли,                                                                                З ними склади поскладали,                                                                                                                      Щоб діти у зошити записали.

е и ем ме ен ни зе ив ли лек и ер ети ите

2. Робота з словником                                                                                                                                А тепер потрібно у слова вставити букви. На допомогу приходять орфографічні словники. Щоб легко було з ними працювати, алфавіт потрібно знати.

3.Робота з загадками. Записування відгадок                                                                                           Сам жовтенький, соковитий,                                                                                                                       Достигає серед літа.                                                                                                                                   Він у джемі, у варенні                                                                                                                                       І солодкий, і приємний.      ( Абрикос)

Сонечко маленьке, кисло – солоденьке,                                                                                                   На частинки поділю, своїх друзів пригощу. ( Апельсин)

Цього фрукту по шматочку                                                                                                                         В чай добавлю для смаку.                                                                                                                                Запашистий та кисленький,                                                                                                                         Наче сонечко, жовтенький. (Лимон)

3. Хвилинка – цікавинка        Стратегія « Капелюхи»                                                                          

Білий капелюх

- Апельсини – плоди Богів, колись були названі «золотими яблуками».                                      - У світі існує понад 600 видів цитрусових.                                                                                               - Найпопулярніший у світі – апельсиновий сік.                                                                                     - Апельсини продовжують молодість.                                                                                                     - Мандарини містять велику кількість вітаміну С. У них майже немає нітратів.                           - Мандарин завезений до нас з Китаю.                                                                                                  - Мандарин – низькокалорійний продукт, використовують в дієтичному харчуванні.             - Батьківщиною абрикоса теж є Китай.                                                                                                     - Розрізаний навпіл і висушений абрикос – курага.                                                                               1- Відомо близько 20 видів абрикосів.    

Чорний капелюх

- Цитрусові не можна їсти у великій кількості, можуть викликати алергію.                                   - Не можна зранку перед їжею пити цитрусові соки, роз'їдають шлунок.

4. Робота з підручником                                                                                                                                    Про підручник ми трішки забули,                                                                                                              Ще у нього не зазирнули.                                                                                                                            Швидко книжку розгортай,                                                                                                                           Вправу 186 шукай.

Складання словосполучень. Виконаємо завдання за варіантами: 1 – 5 зверху, 2 – 5 знизу.                                                                                                                                                                    Взаємоперевірка.                                                                                                                                                    Складання речення з одним словосполученням.

5. Вправа « Шифрувальник»

   А зараз нам пора пограти                                                                                                                        Слово розшифрувати

Щоб його розшифрувати,                                                                                                                                  Потрібно цифри від найменшого до найбільшого розташувати.

     и

       я

       ш

      н

      п

         ц

       е

      5

       7

       2

      4

       1

          6

        3

Пшениця – по ейдетиці колесо ( шини).

6.Сенкан                                                                                                                                                           Що?                                     Пшениця                                                                                                                Яка?                                     Золота, маленька                                                                                               Що робить?                       Росте, колоситься, годує.                                                                                 Речення                              Пшениця – важлива рослина.                                                                        Синонім                            Злак ( Хліб)

7. Малюнковий колаж. Робота в групах

Криниця – кричить (кир), пиріг –пир, директор – мотоцикл (дир.), кишеня – киш, киш,              пшениця – колесо (шина), черемха, очерет – птахи (чир, чир), апельсин – брудно (пил).

8.Розповідь з елементами бесіди                                                                                                              Щойно ми з вами склали малюнковий колаж. А що ж таке колаж?                                                Так, це картинка, яка несе в собі інформацію.  А є ще картини, які мають назву мозаїка.  А, може, хтось знає, що таке мозаїка?                                                                                                               Мозаїка – зображення чи візерунок. Виконаний з кольорових каменів, скла. Плиток, природного матеріалу,кольорового паперу. В старовину мозаїкою зі скла та каменю прикрашали палаци.

 Сьогодні ми з вами теж станемо справжніми майстрами, познайомимося і виготовимо мозаїку, яка називається торцюванням. Це створення зображення за допомогою об'ємних елементів з паперу.

9. Подорож у галерею                                                                                                                                   Розглянемо зразки різних видів мозаїки.

10. Інструктаж                                                                                                                                                     - Візьміть картон, на якому є ескіз одного заморського пана.                                                             – Кольоровий папір нарізаний маленькими квадратиками- 1-2 см.                                                   – Нанесіть обережно клей на частину контуру.                                                                                                 – Покладіть клаптик на вказівний палець лівої руки.                                                                             – У праву руку візьміть стержень від ручки і поставте на середину клаптика.                                – Зімкніть квадрат пальцями, прокрутіть стержень.                                                                                – Вийде паперова трубочка.                                                                                                                          – Поставте цю трубочку разом із стержнем на проклеєну частину малюнка.                                   – Легенько притисніть до паперу. Стержень легенько витягніть.                                                         – Таким чином приклейте всі шматочки по контуру.

VІ. Практична робота учнів.                                                                                                                          Повторення правил безпеки

VІІ. Домашнє завдання

  І рівень

Придумати казку зі словниковими словами: криниця, вогнище, пшениця

ІІ рівень

Відгадати словникові слова за описом:

Тварина, яка довго може обходитися без води – … .

Злакова рослина -… .                                                                                                                                                                                               

Двоколісний спортивний - … .                                                                                                                       

У школі довгий і світлий - … .                                                                                                                                         

Ми сьогодні поклали у наш рюкзачок багато словникових слів. І на поличку пам'яті у голівки Слова, написання яких треба запам'ятати, ви ще знайдете у словнику в підручнику. Прочитайте і запам'ятайте.

Результат пошуку зображень за запитом "мозаїка технікою торцювання 3 клас"VІІІ. Підсумок уроку

1. Виставка робіт

2. Рефлексія

 Ми дізналися…

Наш настрій…

Де можна використати…

Результат пошуку зображень за запитом "мозаїка технікою торцювання 3 клас"                                           

 

 

 

                                                                                                                  

                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку