Урок ЯДС "Хто я? Який я? Яка я?"

Про матеріал
Цікавий урок розроблений вчителем початкових класів Токарь Наталією Іванівною.
Перегляд файлу

Комбінований урок «Я досліджую світ»

Тема уроку:  Хто я? Який я? Яка я?

Мета уроку:  Вчити учнів розкривати позитивний образ «Я»; формувати уявлення учнів про якості людини; розкрити взаємозв’язок між дитячими захопленнями та вибором майбутньої професії; розвивати в учнів бажання до саморозвитку та самовдосконалення; відрізняти здорові і шкідливі захоплення; показати різноманітність смаків і захоплень людей; розвивати та  стимулювати бажання всебічно розвиватися та цікаво проводити вільний час, розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, дрібну моторику руки;виховувати повагу, ввічливість, тактовність у спілкуванні з іншими, естетичні смаки, виховувати поважливе ставлення до захоплень інших;

Обладнання: Підручник, ілюстрований матеріал до теми, роздаткові наклейки міньйонів, презентація.

Тип уроку: комбінований

                                 План роботи

1.Організація учнів до навчальної діяльності

  1.           Привітання

Доброго дня, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на нашому сьогоднішньому уроці.

  1.           Перевірка готовності учнів до уроку

На нашому уроці вам знадобиться тільки підручник та пенал. Погляньте на парти і перевірте чи немає там зайвих речей. Зайві речі приберіть у портфель!

1.3 Створення психологічного комфорту та позитивного настрою на уроці

- Діти, погляньте як сонечко до нас зазирнуло в клас. Ковзнуло по стіні, по ваших личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало ваше волосся і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали як сонечко. Ви володарі теплого добра. Ви – радісні і щасливі. Ви – маленькі сонечка.

А зараз я запропоную вам завдання, а ви повинні зробити те, що в ньому сказано, якщо звичайно воно Вас стосується.

  1. Всі дівчатка - підніміть праву руку
  2. Всі хлопчики - підніміть ліву руку.
  3. Ті, кому виповнилось 8 років –встаньте.
  4. Кого звуть Софія, підніми обидві руки.
  5. Хто вранці зробив зарядку, потягніть руки догори.
  6. У кого в імені є літера А, витягніть руки перед собою.
  7. Хто сьогодні прокинувся з чудовим настроєм, плесніть в долоні.
  8. Хто любить маму, посміхніться. 

11.Хто любить тата, покажіть « клас».
12.  Хто любить дивитися мультики, плесніть в долоні над головою. 
13.  Хто має друзів, доторкніться до кінчика носа вказівним пальцем. 
14.  Хто любить канікули, сядьте рівненько.

2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

2.1. Перевірка домашнього завдання

- А зараз вам треба відповідати: «Я  або  не я!»

    Рано вранці хто піднявся?     А хто сонечку посміхався?     Не хотів хто одягатись?

    А зарядку хто робив?     Свої ручки хто не мив?     Добре з ранку готувався. Хто?

    А ще й досі не вмивався. Хто?      Хто здоровим хоче стати?      А знання хто хоче мати?

2.2 Створення проблемної ситуації до визначення теми уроку

- Діти послухайте казочку(Додаток 1)

Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі.

А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.

– Ох, і голодний я! – каже Круть.

– А я який голодний! – каже Верть. Та й посідали до столу.

А півник і каже:

– Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок?

– Ти, – кажуть мишенята.

– А хто його обмолотив?

– Ти, – вже тихіше відказують Круть із Вертем.

– А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?

– Ти, – вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.

– А що ж ви робили?

Що мали казати мишенята? Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх і не тримає. Хто ж отаких ледарів пиріжками пригощатиме?

- Чи здогадались ви із якої казки даний уривок?(Казка «Півник та двоє мишенят»)

- Чи відома вам ця казочка? (так)

- Діти, що робили півник та мишенята? (півник – працював:будив усіх піснею, підмітав подвір'я, обмолотив колосок, намолов борошна, замісив тісто та спік пиріжки, а мишенята – співали і танцювали)

- Отже , опишіть який був півник?(працьовитий, трудівник)

- А якими були мишенята?(ледачими, не хотіли допомагати півникові)

3.Вивчення нового матеріалу

3.1 Повідомлення теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності.

-Молодці, любі учні! Отже сьогодні на уроці ми будемо розкривати власний образ «Я»,  а також  власні якості,  захоплення та можливості. Обіцяю нам буде дуже цікаво!  Темою сьогоднішнього уроку є  «Хто я? Який я? Яка я?»

3.2 Підготовча робота до сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

- Зараз я запропоную вам прислів'я, а ви спробуйте зрозуміти про що воно.

 Усякий добрий, та не для всякого.

- Як ви думаєте, що саме мається на увазі в даному прислів'ї?

(мова йде про те, що всі ми особливі та індивідуальні, кожен по своєму – цікава особистість)

- Як ви думаєте, чому у кожного з вас різні відповіді?(кожен – бачить та розуміє світ по-своєму)

 

3.3 Вступна бесіда з елементом аналізу сюжетних малюнків.

Кожна людина – це неповторна особистість, у якої свої погляди, смаки і захоплення. Одна людина любить те, що не подобається іншій. У вільний час кожен старається займатися тим, від чого одержує задоволення.

- Ось погляньте на малюнки, що на дошці. (Додаток 2) Розгляньте їх, опишіть зовнішність дітей. Що у них спільного, а що відмінного? ( у дітей різний зріст, різний колір волосся і очей, вони читають різні книги,  спільна вікова категорія, колір шкіри)

- Так, справді, діти!

Якщо уважно поди­витися навколо себе, можна лег­ко помітити, що кожна людина відрізняється від інших. -  Погляньте  один на одного! Ви бачи­те, що  зовнішньо ви не схожі: у когось світле волосся, у когось — темне, довге й коротке, пряме й хвилясте. Різного кольо­ру очі, різний зріст, будова тіла... Відрізняються навіть ваші голоси, хода, сміх...

Це зовнішні відмінності, які можна легко побачити, почути.

Але люди відрізняються не лише зовнішніми ознаками.

 -  Різними є їхні думки, почуття, відчуття, мрії та захоплення.

-  Хочете переконатися в цьому? (так)

- Подивіться у віконце на яблуньку, що росте на шкільному саду. Спробуйте  її описати або «намалювати» її словами, передати ті думки, які вона у вас викликає. (описи дітей про яблуню)

- Ну що, бачите, якими різни­ми вийшли у вас відповіді, хоча всі ви дивитися на одне й те саме дерево. І кожний із вас правий. Це тому, що кожний бачить навко­лишній світ по-своєму, по-своє­му відчуває його, тому, що всі ми індивідуальні та особливі.

  3.3.1 Робота з підручником

 У кожної людини є свої захоплення або хоббі. Чи знайомі вам ці слова? Відкрийте підручник на сторінці 22. Знайдіть рубрику «Словничок». Отже захоплення або хобі – це улюблене заняття або розвага.

На сторінці 22 є малюнки із зображенням хобі дітей. Чи є серед них ваше хобі? (так/ні)

- Якщо ні, то розповіжте про своє!(відповіді дітей)

- Дякую, мої розумники!

Та захоплення можуть бути корисними та шкідливими!

Фізкультхвилинка

- А зараз ми відпочинемо! Увага на екран!( відео https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A)

3.4 Первинне закріплення, осмислення та систематизація учнями нового матеріалу

- А зараз, діти, увага на дошку! Розгляньте малюнок.(Додаток 3) Чим на даній ілюстрації займаються діти? ( дівчинка займається спортом, а хлопчик – палить сигарети)

- Діти, подумайте хто з дітей має корисне захоплення? (дівчинка)

- Так, а що ми можемо сказати про захоплення хлопчика? (воно шкідливе для здоров'я)

- Отже захоплення можуть бути як корисними так і шкідливими. Та шкідливі захоплення погано впливають на наше самопочуття та здоров'я, а корисні – навпаки зміцнюють імунітет та здоров'я!

  - Зараз в мене є для вас, чарівна скринька. Як ви думаєте, що в ній?(Лист від однолітків про свої захоплення) (Додаток 4). Зараз ми поговоримо про ваші смаки і захоплення. Ви зможе розповісти про себе і дізнатися про захоплення своїх однокласників. Знання смаків і захоплень товариша дозволить краще пізнати один одного, стати більш толерантними, ввічливими. (додаток)

- Давайте ви допоможите мені прочитати лист. А зараз напишимо листа у відповідь вашим друзям. 

- Отже, які ви маєте захоплення? (відповіді дітей)

- Які цікаві у вас хобі! Впевнена, що всім буде дуже цікаво прочитати цей лист.

4. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

4.1.Робота з підручником

- Діти а які ви знаєте якості людини? ( чесність, заздрість, людяність, працьовитість) Зараз відкрийте підручник на сторінці 21. Розгляньте квіточку, що там зображена. Ви напевно помітили, що це незвичайна квіточка. ЇЇ пелюстки – це якості людини.

- Розгляньте пелюстки і прочитайте, якості що там надписані. Ви певно помітили, що тут є і позитивні якості і негативні. Що ми віднесемо до позитивних якостей?( чесність, щирість, справедливість та ін)

-Молодці, діти! А які – до негативних? (лінь, грубість)

Отже, зараз  оберіть саме ті якості, які притаманні вам. Дамо можливість кожному висловитись. Хто розпочне?

- Дякую вам за ваші відповіді. Якщо у ваших висловлюваннях були негативні якості, то потрібно їх позбуватися, для того щоб вирости хорошою людиною!

4.2 Вправа «Крісло Автора»

- Друзі, а чи бачили ви можливо по телевізору  в різних телешоу як журналісти беруть в людей інтерв'ю? (так) Тоді уявіть, що ви – зіркові особистості, а я – журналіст і хочу у вас взяти інтерв'ю. Ви за бажанням по одному виходите до дошки та сідаєте в Крісло Автора.

Ваша розповідь буде мати такий план:

- Мене звуть…

- Мені … років.

- Мої друзі …

- У вільний час я…

- Хочу навчитися …

- Я мрію про…

- Мені подобається коли …

- Мені не подобається коли …

- Ну що, позпочинаєм?

-Молодці, діти! Бачу, що вправа вам сподобалась!

4.3Вправа «Світ захоплень»

- Діти, а давайте поринемо у чарівний світ захоплень. Адже у нашому сіті існує величезне різноманіття цікавих занять! Уважно розгляньте малюнок на дошці. (Додаток 5). Як ви думаєте, які захоплення мають ці люди? ( вони люблять готувати, читати книги, рибачити, фотографувати, вигулювати тварин)

- Як ви гадаєте, а чи можуть захоплення бути і професією одночасно? (так)

- Які? (повар, художник, музикант, фотограф та інші)

- Скажіть, а чи може людина мати декілька хобі одночасно?(так)

- Чи є така ситуація у вас? (відповіді дітей).Хто має багато хобі і які?(відповіді дітей)

- Які ви в мене розумники! Та не забуваймо, що до захоплень іншої людини варто ставитись із повагою! Тому що кожен має право займатись, тим що йому до душі!

5. Підсумок уроку.

5.1. Підсумкове  слово вчителя

Отже діти, подібність зустрічається рідко. Це свідчить про те, що кожному подобаються різні речі і захоплення різні. А чому? - Тому, що кожна людина індивідуальна, особлива і однакових людей не існує. В кожного з нас є своє хобі та вподобання. Головне, щоб захоплення було корисне та цікаве вам.

- Діти, що таке хобі? (улюблене заняття або розвага)

- Хто пам'ятає, які хобі були сьогодні згадані?( читання книг, малювання, куховарство, фотографування)

- Скажіть мені чи важливо поважно ставитися до захоплень інших людей? І чому? (так, тому що всі ми маємо право займатися улюбленою справою, несправедливо когось засуджувати за це).

5.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання

На домашнє завдання пропоную вам розпитати членів своєї сім'ї та родини про їх захоплення та хобі. За бажанням розпитайте батьків які у них були хобі в дитинстві!

5.3  Оцінювання навчальних досягнень учнів

- Ну що ж, наш урок добігає кінця! Зверніть увагу на маленьких міньйонів, що з'явились на ваших партах. (Додаток 6)  У них різний настрій. Хто сьогодні був старанним, активним та  допитливим отримує наклейку веселого міньйона! А хто не проавляв активності, ловив гав на уроці, тому потрібно бути більш уважним. Ви отримуєте засмученого міньйона. Та не засмучуйтеся. Пам'ятайте, діти. Я у вас вірю! Ви можете краще. За бажанням можете розфрбувати ваших міньйонів.

- Дуже вдячна вам, за гарний настрій та ваші розповіді про ваші захоплення! До зустрічі!

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток1

Додаток 2

Додаток 3

   

 

Додаток 4

Додаток 5

Додаток 6

   

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку