Урок "Як визначити корисну і шкідливу їжу"

Про матеріал
Учні знатимуть: – важливість вітамінів для здоров’я; – на які групи поділяються продукти, та їх місце в житті людини; – як правильно харчуватися. учні вмітимуть: – об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній; – пояснювати, що не всі продукти корисні для здоров’я; – проводити дослідницьку діяльність; – ділити множини об’єктів на підмножини за спільною ознакою.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

 

                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

                    

                     м. Дніпро, 2021 н. р.

 

 

Тема тижня:  НАВІЩО ЇСТИ

Тема уроку: Продукти, що корисні для здоров’я

Мета:

– дати уявлення про те, які корисні поживні речовини містяться у різних продуктах;

  •  формувати ключові компетентності (спілкування державною

мовою. компетентності в природничих науках і технологіях, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, екологічна грамотність і здорове життя);

     – допомогти дітям усвідомити вплив емоційної атмосфери на засвоєння       їжі;

       формувати навички дослідницької діяльності, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті;

     – розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, творчу увагу та    фантазію, дрібну моторику рук;

       вчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками,

  • виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Основні завдання педагога :

• актуалізація дослідницької потреби учня;

 • залучення до пошукової діяльності;

 • пошук засобів, що активізують процес пізнання;

• сприяння в усвідомленні дослідження як відображенні пізнавальної потреби;

• доведення учня до результативності в діяльності;

 • створення умов, що стимулюють пізнавальну активність.

Очікувані результати:

учні знатимуть:

         важливість вітамінів для здоров’я;

        на які групи поділяються продукти, та їх місце в житті людини;

        як правильно харчуватися.

учні вмітимуть:

        об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній;

        пояснювати, що не всі продукти корисні для здоров’я;

        проводити дослідницьку діяльність;

      – ділити множини об’єктів на підмножини за спільною ознакою.

Обладнання: Ілюстрації, газована вода «Кока-кола», сире м’ясо, чіпси, смажені сухарики з магазину, сушені в духовці сухарики, обладнання для дослідів(серветки, склянки, ложка, миска),  LEGO,  яблука,  яйце, презентація.

Тип уроку: Комбінований

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Ранкова зустріч.

 

1.Початок  уроку з веселої музики

 

2. Вправа «Покажи настрій»

Учням пропонується вибрати «Смайл уроку».

- Діти, як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій?   Так,  він чудовий.

- А який ще буває настрій?  (веселий, радісний, сумний, злий…..)

- Як ви можете дізнатися, який настрій у людей, що вас оточують?

(за виразом обличчя ) 

Коли нам сумно - ми робимо так.

Коли ми здивовані - робимо ось так.

Коли ми сердимося – ми вже інші.

А коли ми радіємо – то так.

Дякую, що показали і розповіли мені про настрій.

 

 

 

 

3. Міні – інтерв’ю

Яким був попередній урок? (цікавим, важким…)

Якою була перерва? (веселою, короткою…)

Коли продзвенів дзвоник на урок? (нещодавно…)

А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви могли засвоїти нову тему? (робоча...)

 

4. Гра «Смакота в банці»

Наші предки навчилися зберігати їжу впродовж тривалого часу, консервуючи її. Чи полюбляєте ви ласувати такими консервами?  Які для вас найсмачніші? Пропоную Вам зіграти у гру «Смакота в банці».

Учні по черзі мають називати предмети, які можуть вміститися до банки, об’єм якої – три літри. Після того, як одна дитина називає щось, інша має віднести предмет до їстівного/неїстівного та прийняти чи відхилити відповідь. Наприклад, виноград легко вміщується до трилітрової банки і є їстівним, а ґудзик також можна покласти до банки, але їсти його заборонено.

Суниця, яблука, зошит, ручка, слива, лампочка, баклажан, кавун, перець, крейда, тарілка, помідори, картина, портфель.

 

5. Практична робота «Що зайве».

 

Вчитель чіпляє на дошку групи продуктів. Учні визначають, який продукт зайвий. До продуктів, які залишилися добирають загальну назву або вказують, що їх об’єднує.

  • Хліб – булка – морозиво – печиво – бублики (Зайве – морозиво, а інші продукти об’єднує те, що їх виготовляють з борошна).
  • Капуста – огірок – буряк – яблуко – морква ( Зайве – яблуко, бо решта – овочі).
  • Йогурт – сметана – кефір – гречка – сир (Зайва – гречка, бо всі інші продукти виготовлені з молока).

- Як можна назвати одним словом групи продуктів, про які ми щойно говорили? (Продукти харчування). 

 

 

 

 

 

ІІ. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня.  Під час уроку ми навчимося вибирати їжу корисну для здоров’я. Тема дуже важлива для кожного із нас.

  1. Бесіда

Харчування — необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовин, необхідні для нормального росту та розвитку. Дітям їжа потрібна не тільки, щоб рухатися, працювати. Вона потрібна їм також для того, щоб вони виросли міцними та здоровими. Для цього ми маємо вживати різноманітну їжу. Харчуватися 4 — 5 разів на день. Продукти харчування мають бути корисними та свіжими.

ІІІ. Опрацювання теми.

  1. Групова робота.

Вчитель об’єднує дітей у команди, називаючи кольори башточки по порядку для кожної дитини. Дитина має взяти названий для неї колір з башточки та об’єднатись у команди з іншими дітьми, які мають такий самий колір.

      І група «Корисна їжа».

                   

 

 

ІІ група «Шкідлива їжа».

 

 

 

 

ІІІ група «Дослідники»

  

 

Набір ілюстрацій: молоко, сир, чіпси, яблуко, сік, картопля, «Мівіна», сухарики, копчена ковбаса, компот, «Кока-кола», кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, «Фанта», цибуля, мед, риба, м’ясо,  морозиво.

 

 

І група:

  1. Вибрати і назвати корисні продукти із поданих - прикріпляють на плакат «Здорова їжа».
  2. Презентація роботи.

ІІ група:

  1. Вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти - прикріпляють на плакат «Шкідлива їжа».
  2. Презентація роботи.

Фізкультхвилинка

ІІІ група.

Учитель допомагає та інструктує учнів.

Дослід №1 Приготували чіпси і яблука.   Побудувати будиночок з чіпсів та з яблук .
  http://3.bp.blogspot.com/-GCJ3wrlVQx0/UymzQz88mMI/AAAAAAAAABE/xJjJREnUga8/s1600/zheltye-jabloki-vylozhenye-v-vide-piramidy.pnghttp://1.bp.blogspot.com/-JbZ4K2szkX0/UymzJHOM0wI/AAAAAAAAAA8/axmqGJ9Vtoc/s1600/crop_71957995_QAgC.jpg

    Будиночок з чіпсів розвалився після кількох «подувів вітру».  Корисні продукти потрібні для того, що б організм був такий же міцний, як і будиночок з яблук, а чіпси не підходять в якості "будівельного матеріалу", якщо Ви хочете рости сильним і здоровим.

Дослід № 2. Взяли сире м'ясо, заздалегідь замочене звечора у «Кока – колі». І ось, що сталося.

Результат пошуку зображень за запитом м'ясо замочене у кока коліРезультат пошуку зображень за запитом м'ясо

М’ясо побіліло, стало світлим та розщепилося на шматочки.

Висновок: І це значить, що «Кока-кола» руйнує структуру м’яса.

 

Дослід №3.

Опис досліду: на серветку викласти чіпси, притиснути. На серветці залишаються масні плями.

 Результат пошуку зображень за запитом чіпси на серветці

 

Висновок: При смаженні часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини. В них багато жиру, який дає підвищене навантаження на систему травлення.

Вчитель: в результаті вживання чіпсів зникає відчуття голоду і можна пропустити обід, який є корисним. Поки організм зайнятий перетравлюванням чіпсів, він витрачає багато енергії. Цю енергію він забирає у мозку, що призводить до пасивності, знижує активність розумової праці.

Дослід 2:

Опис досліду: у склянки з прозорою водою покласти чіпси, вода стає брудною.

                                

Висновок: Це говорить про наявність барвників, які спричиняють розлади в шлунку, печінці, а це в свою чергу впливає на всі інші органи.

 

         Вчитель: Смажені сухарики. Вони смачні, але… Розглянемо їх. Якого вони кольору? А чи буває хліб червоного кольору? Тобто вони оброблені барвниками, які, як ми уже знаємо, дуже шкідливі.

         Цукерки, шоколад, інші солодощі мають підвищений вміст цукру. Це спричиняє ряд захворювань, якщо їх вживати в необмеженій кількості.

 

 

2.Вправа «Вітамінчики»

Вітамін А.  Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

   Вітамін В.  А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

   Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимон, чорна смородина.

 Вітамін D.  А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

 

Хто дружить з нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

  1. Правила вибору корисної для здоров'я їжі.
    1. Утримуйтеся від вживання жирної їжі. 
    2. Не споживайте занадто гостру й солону їжу. 
    3. У міру їжте солодке. 
    4. Їжте якомога більше овочів і фруктів. 
    5. Не переїдайте. 
    6. Їжте свіжеприготовану їжу, що легко засвоюється. 
    7. Ретельно пережовуйте їжу. 
    8. Ніколи не забувай вимити руки з милом перед їдою, а після прийому їжі прополоскати рот теплою водою. 
    9. Ходи до зубного лікаря на огляд не менш 2-3 разів на рік, навіть якщо із зубами та яснами все гаразд. 
    10. Твердо запам'ятай! Зуби слід чистити двічі на день 
    11. Не забувай після їжі прибрати за собою брудний посуд і подякувати дорослим за смачну їжу

 

4.Вправа «Корисно-некорисно. Так чи ні?»

Вчитель обирає питання (зміст та кількість) на свій розсуд.

1. Корисно об’їдатися цукерками та тістечками. 

2. Ви повинні їсти 20 разів на день.

3. Ви повинні вживати свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я.

4. Ви повинні їсти різноманітні продукти – м’ясо, рибу, молоко.                       

5. Вам корисно їсти тільки вермішель.

6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів.

7. Корисно їсти багато солодкого.

8. Необхідно випивати щодня 2 л води.

9. Газовані напої добре втамовують спрагу.

10. Не їжте солодке перед їжею – втратите апетит.

11. Чорний хліб корисніший за білий.

12. Накопичивши за літо вітаміни, ми повністю готові до зустрічі з холодами.

13. Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко чи апельсин.

14. Фруктові соки кращі за лимонад.

5. Вправа «Кошик для сміття».

Діти пишуть на окремому листочку шкідливий продукт, який найчастіше всього вживають. Їм пропонується позбутися цього продукта зі свого раціону та викинути його до кошика сміття.

 

VІ. Рефлексія.

  • Діти, ми про їжу говорили. А їжа-це здоров’я.

Будьте здоровими, 
Будьте щасливими, 
Будьте розумними, 
Будьте красивими! 

Здоров’я - це сила! 
Здоров’я – це клас! 
Хай буде здоров’я 
у вас і у нас. 

                        

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Що ми знаємо про їжу?»

 

Створення карти «Їжа мені дає …» (Колективна робота).

 

ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ       ЗАДОВОЛЕННЯ        ГАРНИЙ НАСТРІЙ

 

 

КРАСА                                  ЇЖА МЕНІ ДАЄ                СИЛУ

 

 

УСЕ НЕОБХІДНЕ       ВІТАМІНИ          ЗДОРОВ’Я
ДЛЯ ЖИТТЯ

 

C:\Users\COMP1\Desktop\люкс\Aibrdd8GT.jpg– Чи сподобався урок? Чи були впевненими у своїх силах?   

 – Які завдання були найцікавішими?

Продовж речення :

Мені сподобалося….

Мені не сподобалося…

 

 

1

 

docx
Додано
2 березня 2023
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку