Презентацію уроку створено за підручником інтегрованого курсу для 5 класу НУШ О.Пометун, Ю.Малієнко, Т.Ремех "Досліджуємо історію і суспільство", Київ, "Освіта", 2022 р. Матеріал допоможе здійснити уявну подорож Україною з метою ознайомлення учнів з казковими архітектурними спорудами - дивовижними пам'ятками історії нашої держави.
коментувати та аналізувати текст, візуальні матеріали підручника та відео джерела;пояснювати, як архітектурні пам’ятки (типи будівель) пов’язані з потребами людей в минулому і сьогодні, яку роль відігравали в історії замки/фортеці та палаци;наводити приклади історичних пам’яток та проявів присутності минулого в сьогоденні. Після цього уроку ви зможете:
Палаци – парадні споруди, де постійно мешкали правителі, знатні і багаті люди. Замки бул фортецями для захисту території або поселення від нападників та поєднували оборонні й житлові будівлі. Працюємо з текстом на стор. 147. Що таке фортеця?Як виглядав замок?Які елементи замку позначено цифрами?
Кам’янець-Подільський. Кам’янець-Подільська фортеця. Судак. Кам’янець-Подільська фортеця на скелястих берегах р. Смотрич — шедевр оборонної архітектури. У ХІV–ХV ст. зведено ї11 башт фортеці, аби вона надійно захищала місто від ворогів. З фортеці до міста веде схожий на стіну «Турецький міст». Мандруємо!
Із «Книги подорожей» мандрівника Евлія Челебі. ХVІІ ст. (стор. 150)«Великий палац налічує 4500 приміщень, він вкритий черепицею, з кам’яними стінами, з трубами високими, мов кипариси, ... схожий на фортецю. Чудовий палац цей — мов рай... З чотирьох його боків — райські сади. У внутрішньому подвір’ї палацу проходили паради та урочисті. А поряд було збудовано велику мечеть. Це єдина в світі пам'ятка кримськотатарської палацової архітектури, що має світове значення». Досліджуємо!Яке враження створював Бахчисарайський палац у ХVII ст.?