Урок з інтегрованого курсу "Досліджуємо історію і суспільство" для 5 класу НУШ за темою "Замки, фортеці та палаци України".

Про матеріал

Презентацію уроку створено за підручником інтегрованого курсу для 5 класу НУШ О.Пометун, Ю.Малієнко, Т.Ремех "Досліджуємо історію і суспільство", Київ, "Освіта", 2022 р. Матеріал допоможе здійснити уявну подорож Україною з метою ознайомлення учнів з казковими архітектурними спорудами - дивовижними пам'ятками історії нашої держави.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Замки, фортеці та палаци України. Дослідижуємо історію і суспільство. 5 клас. НУШ. Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна.

Номер слайду 2

коментувати та аналізувати текст, візуальні матеріали підручника та відео джерела;пояснювати, як архітектурні пам’ятки (типи будівель) пов’язані з потребами людей в минулому і сьогодні, яку роль відігравали в історії замки/фортеці та палаци;наводити приклади історичних пам’яток та проявів присутності минулого в сьогоденні. Після цього уроку ви зможете:

Номер слайду 3

1. Що таке замки, фортеці та палаци.2. Коли і для чого були зведені Генуезька та Кам’янець-Подільська фортеці.3. Чим уславилися Бахчисарайськийта Маріїнський палаци. План:

Номер слайду 4

Сьогодні на уроці ми маємо здійснити уявну подорож нашою країною та дізнатися про казкові архітектурні споруди – дивовижні пам’ятки історії України! Учитель:

Номер слайду 5

Перегляньте відео. Для чого, на вашу думку, зводили замки і фортеці?Міркуємо!https://www.youtube.com/watch?v=s3 JEJNrj. X78

Номер слайду 6

Як ви розумієте, для чого зводилися палаци?https://www.youtube.com/watch?v=Yqajm. Ygf. S98

Номер слайду 7

Палаци – парадні споруди, де постійно мешкали правителі, знатні і багаті люди. Замки бул фортецями для захисту території або поселення від нападників та поєднували оборонні й житлові будівлі. Працюємо з текстом на стор. 147. Що таке фортеця?Як виглядав замок?Які елементи замку позначено цифрами?

Номер слайду 8

Розгляньте світлини на стор 147-148. Які елементи споруд свідчать, що це - замки-фортеці або палаци?Досліджуємо!

Номер слайду 9

ШКОЛАСудак. Генуезька фортеця. Місто Судак («чистий» або «святий»), засноване в ІІІ ст., було великим портом. Фортеці будували вихідці з італійського м. Генуї, які володарювали тут упродовж. ХІV–ХV століть. Мандруємо!

Номер слайду 10

Кам’янець-Подільський. Кам’янець-Подільська фортеця. Судак. Кам’янець-Подільська фортеця на скелястих берегах р. Смотрич — шедевр оборонної архітектури. У ХІV–ХV ст. зведено ї11 башт фортеці, аби вона надійно захищала місто від ворогів. З фортеці до міста веде схожий на стіну «Турецький міст». Мандруємо!

Номер слайду 11

Розгляньте світлини Генуезької фортеці в Судаку та Кам’янець-Подільської фортеці: розташування, стіни, башти. Порівняйте оборонні властивості споруд. Досліджуємо!

Номер слайду 12

Кам’янець-Подільський. Бахчисарай. Бахчисарайський палац. У ХVІ ст.столицею Кримського ханства стало м. Бахчисарай («палац в саду»). Для правителів держави було збудовано Ханський палац. Мандруємо!

Номер слайду 13

Яке враження справляють на вас світлини Ханського палацу? (стор. 150)Досліджуємо!

Номер слайду 14

Із «Книги подорожей» мандрівника Евлія Челебі. ХVІІ ст. (стор. 150)«Великий палац налічує 4500 приміщень, він вкритий черепицею, з кам’яними стінами, з трубами високими, мов кипариси, ... схожий на фортецю. Чудовий палац цей — мов рай... З чотирьох його боків — райські сади. У внутрішньому подвір’ї палацу проходили паради та урочисті. А поряд було збудовано велику мечеть. Це єдина в світі пам'ятка кримськотатарської палацової архітектури, що має світове значення». Досліджуємо!Яке враження створював Бахчисарайський палац у ХVII ст.?

Номер слайду 15

Бахчисарай. Київ. Маріїнський палац. Перлина палацової архітектури України - Маріїнський палац у м. Києві, зведений у XVIII ст. за проєктом італійського архітектора Бартоломео Растреллі. Сьогодні палац – це місце проведення урочистих державних подій. Мандруємо!

Номер слайду 16

Маріїнський палац. Генуезька фортеця. Бахчисарайський палац. Кам’янець-Подільська фортеця. Бахчисарай. Судак. Кам’янець-Подільський. Київ. Школа. Наша Україна!

Номер слайду 17

Працюємо в парах! АРХІТЕКТУРНІ СПОРУДИСкладаємо кластер за темою уроку.

Номер слайду 18

Я сьогодні дізнався (лася)…Мені було цікаво (не цікаво)…. Було б дуже добре, якби…Мене здивувало, тому що…Рефлексія.

Номер слайду 19

Домашнє завдання: Опрацюйте § - 26 підручника. Перевірте себе усно за запитаннями № 1- 6 параграфа. Творче завдання: намалюйте замок/фортецю або палац та презентуйте в класі на уроці.

pptx
Додано
14 липня 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку