Урок з курсу Я у світі. ЛЮДСЬКІ ЧЕСНОТИ. ВВІЧЛИВІСТЬ. ЩЕДРІСТЬ І ЖАДІБНІСТЬ. ДОБРОТА

Про матеріал

Мета: Сформувати знання про людські чесноти, їх значення у житті людини та оточуючих, дати визначення поняття – ввічливість, чемність; сформувати навички культурної поведінки на основі розв'язування ситуативних завдань, складання правил гідної поведінки людини, сформувати дружні стосунки між уч­нями класу, розширити словниковий запас учнів словами ввічливос­ті. Розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, пам'ять. Виховувати ввічливе ставлення та повагу до однолітків, людей, старших за віком.

Перегляд файлу

 

ТЕМА:  ЛЮДСЬКІ ЧЕСНОТИ. ВВІЧЛИВІСТЬ. ЩЕДРІСТЬ І ЖАДІБНІСТЬ. ДОБРОТА

 

Мета: Сформувати знання про людські чесноти, їх значення у житті людини та оточуючих, дати визначення поняття – ввічливість, чемність; сформувати  навички культурної поведінки на основі розв’язування ситуативних завдань, складання правил гідної поведінки людини, сформувати  дружні стосунки  між уч­нями класу, розширити словниковий запас учнів словами ввічливос­ті.  Розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам'ять.  Виховувати ввічливе ставлення та повагу до однолітків, людей, старших за віком.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Таблиця «Сьогодні на уроці»,карточки для індивідуальної роботи, картки з прислів’ями та приказками про дружбу та ввічливість, мікрофон, картки із написами людських чеснот, тлумачний словник школяра, завдання для роботи в групах, мультимедійна дошка, паперові сердечка, склянка з водою, сіль, « скриня добрих справ».

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.      Слайд №1

Закінчилась перерва,

Продзвенів чаклун – дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

Гра « Шифрувальники»  Щоб урок пройшов не марно ви повинні бути:

У – уважними;   Слайд №2

Р – роботящими;   Слайд №3

О – організованими; Слайд №4      

К – кмітливими. Слайд №5

Щоб урок пройшов цікаво, всі берімося до справи.

 

IІ. Перевірка домашнього завдання. Слайд №6

1.  Фронтальна бесіда

- Яку тему ви опрацьовували удома? ( Вимоги до дружби, товаришування, спільної гри, праці, навчання в групах, у класі)

 Кого можна назвати справжнім другом? ( Справжній друг завжди поруч. Він допоможе, порадить, виручить, підтримає словом і ділом, поділиться всім, розділить з вами радість і смуток)

- Чи можете ви так сказати про себе стосовно свого друга?

- Що вам потрібно змінити у своїй поведінці стосовно своїх друзів, однокласників?

 

3. Робота над прислів’ями та приказками про дружбу.

-  Зачитайте дібрані удома прислів’я та приказки про дружбу та поясніть їх значення.

IIІ. Вивчення нового матеріалу

 Повідомлення теми і мети уроку.

 

  1. Створення проблемної ситуації.  Слайд №7

- Послухайте ситуацію, скажіть про які правила говорив дідусь?

Вулицею йшли двоє перехожих: дідусь, якому виповнилось 65 років, і хлопчик — учень 3 класу. Дідусь ніс в руках портфель, три книжки і великий згорток. Одна книжка впала.

  •    У вас впала книжка! — закричав хлопчик, наздоганяючи дідуся.
  •    Невже? — здивувався він.
  •    Звичайно, — пояснив хлопчик. — У вас було три книжки, плюс один портфель, плюс один пакет — всього п'ять речей, а залишилося чотири.
  •    Я бачу, ти добре знаєш додавання і віднімання, — сказав перехожий,  ледве піднімаючи книжку, що впала. Але є правила, яких ти ще не вивчив.
  •    Які це правила? (Діти висловлюють свої міркування.)

 

2.Оголошення теми, завдань, мети уроку.   Слайд №8

 Отож, ми сьогодні розпочинаємо вивчати правила поведін­ки людини серед інших людей, правила культурної поведінки: правила доброти, ввічливості, скромності, спілкування, поведінки у гро­мадських місцях.

Ми дізнаємося сьогодні що таке людські чесноти, яку людину називають ввічливою, складемо правила ввічливого школяра і намагатимемося поводити себе саме так, як визначимо у цих правилах.

Мета сьогоднішнього уроку навчитися бути ввічливим, вивчити слова ввічливості, збагатитися знаннями та вміннями гідної поведінки людини.

 

3. Інтерактивна вправа  «Інтерв’ю»  Слайд №9

-  Як вирозумієте поняття – людські чесноти? ( Позитивні якості людського характеру)

-  Якою повинна бути людина? Добра, чесна, ввічлива, скромна, культурна, привітна, чемна, щира.

 

     Людські чесноти Слайд №10

4. «Мозковий штурм»  Вчитель записує усі твердження – людські чесноти -  на дошці

Назвіть людські чесноти, які ви знаєте, якими хотіли б володіти? Які вам подобаються?

 

Доброта, чесність, правдивість, поміркованість, чуйність, відвертість, щирість, сміливість, рішучість,тактовність.

 

5. Розгадування загадок  Слайд№ 11

 

 Скажеш так, чи надішлеш поштою -

 Я від того нічим не змінюся.

 Я людині нічого не коштую,

 але високо дуже цінюся.( це ввічливі слова)

 

 - Якби люди не вживали ввічливих слів, то навколо життя наше було б сірим і одноманітним.( на дошці малюнок - сіре небо, сумна земля, самотній будинок.. .якщо діти вживають ввічливі слова , то появляються квіти, сонечко, дерева, птахи...)

Слайд № 12,13

 Розтопить серце всякого

 сердечне слово...( дякую)

 Якщо ми їсти вже не в силі,

 то скажемо мамі що ?(спасибі)

 

 Зазеленіє навіть пень,

 коли почує.. .(добрий день)

 

 Коли тебе впіймають за підказку,

 то вчителеві скажеш вибачте...(будь ласка)

 

 Щоб знову зустрітись в годину призначену,

 Кажу усім щиро я...( до побачення)

- Отже , діти, які ми ввічливі слова відгадали?

 

Слайд №14

 «Довідкове бюро»

Ввічливий – який дотримується норм поведінки, уважний у поводженні з іншими людьми; чемний.

Чемний – який дотримується добрих манер, вихований, люб’язний, уважний у поводженні з іншими людьми; ввічливий.

Слайд №15

6. Робота з підручником с. 70. (робота з малюнками

 

  Фізкультхвилинка Слайд №16

 

 

IV. Закріплення нового матеріалу

 

1.  Практичні досліди  Слайд №17

 - Ми звикли, щоб зрозуміти, потрібно не тільки почути, а ще й побачити.

 - Зараз ми переконаємось, як впливають слова на поведінку людей, на їх самопочуття.

 - Уявіть діти, що ви солонка , а сіль - це ваші слова. Склянка з водою - це інша людина, до якої ви говорите. Сіль розчиняється у воді, так само і ваші слова розчиняються у тій людині, до якої ви говорите, коли вона приймає їх близько до серця. Може хтось пригадав, як він образив свого друга поганими словами. Може тепер ви б захотіли забрати свої слова назад, але це неможливо .Вони осіли в серці ображеної людини. Тому потрібно спочатку думати, а потім говорити

 

Слайд №18

 ( Спочатку думай, а потім - говори.)

- А що ж робити людині, яку образили?

- Погляньте на малюнок с. 71

- Чи правильно чинять хлопчики?

- Як ви гадаєте на кого вони схожі?( на півників)

Що треба робити?

- Отже , стримувати себе- то найкращий стиль поведінки! Слайд №19

2. Робота в парах Слайд № 20

 

1 ряд.

* Обведи кожну третю букву. Запиши із вибраних букв слово.

 

а,в,щ,р,т,е,л,у,д,я,и,р,б,к,і,н,о,с,б,й,т,а,з,ь ( Щедрість)

 

 

2 ряд.

* Обведи кожну третю букву. Запиши із вибраних букв слово.

 

а,в,ж,г,р,а,т,о,д,л,у,і,з,с,б,т,я,н,р,и,і,к,о,с,ю,н,т,у,р,ь. ( Жадібність)

 

 

3. - Послухайте оповідання Василя Сухомлинського й скажіть:

-Про яку рису розповідається?

 

В.О.Сухомлинський «Яблуко в осінньому саду»  Слайд № 21

Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.

Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим лист ком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.

Оля й Ніна аж скрикнули від радості.

— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.

— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.

Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:

— Хай тобі буде яблуко, Ніно...Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:

— Хай тобі буде яблуко, Олю...

Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.

Віддали їй яблуко.

В маминих очах сяяла радість.

Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.

- Отже, якими треба бути?( Не жадібними, щедрими)

- Чи правильно вчинили дівчатка?

- Чому мама була така радісна?

- Чи правильно вчинила мама?

4. Робота з прислів'ями   Слайд № 22

 

- Прочитайте прислів'я, поясніть їх значення.

 

1) Щедра душа меду не жаліє.

2) Дав, як кіт наплакав.

3) Від користі серце кам'яніє.

 

5. Робота з паперовими серцями  Слайд №23

 

  1. Маленьке- жадібне
  2. Велике – щедре

Виберіть те серце, яке у вас ( Піднімають і тримають у руках)

 

6. Робота зі скринькою добрих вчинків. Слайд №24

 

- Перед Вами лежать надруковані добрі справи, які може робити кожен з нас. Виберіть ту, яку ви вважаєте вами виконаною..

- Зараз я підходитиму до кожного з вас, а ваше завдання зачитати вибрану вами справу і покласти до скриньки. І ми перевіримо, чи багато добрих справ зробили учні нашого класу.

 

 

- Допомога батькам по господарству.

- Допомога у вихованні молодших братів чи сестер.

- Нагодував(ла) тваринку.

- Зробив(ла) годівничку.

- Перевів(вела) бабусю через дорогу.

 

 

V. Підсумок уроку Слайд №25

 

А закінчити наш урок ми можемо такими словами:

 

1.Читання вірша "Твори добро" Л. Іванкової.

 

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

 Приласкай і навчи дитину.

 Бо людина у цьому світі,

 Лиш добро повинна творити!

 

VI. Домашнє завдання 

 

 3 група- с.70-74 (переказувати)

 2 група - с.70 -74 (переказувати), записати 3 прислів'я про ввічливість.

 1 група- с.70-74 (переказувати), підготувати повідомлення про походження звичаїв вітатися, потискати руку при вітанні...

 

 -Дякую. Урок закінчено.  Слайд №26

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
4741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку