Урок з математики на тему "Додавання і віднімання чисел 0,1,2,3"

Про матеріал
Цікаві завдання з математики допоможуть вчителю у проведенні підсумкового уроку по темі,а дітям - легко і з цікавістю закріпити отримані знання.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел 0,1,2,3.

Мета:

  • Закріпити знання математичної термінології та правил знаходження невідомого доданка, складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання; формувати обчислювальні навички.
  • Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять  дітей шляхом формування прийому розумової  діяльності абстрагування й узагальнення.
  • Виховувати любов до природи, до тварин, інтерес до математики.

Обладнання: дидактичний матеріал, цеглинки Лего.

Тип уроку:  підсумковий урок.

                                                      Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Вітаю на уроці математики!  Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Поверніться до них, посміхніться і подаруйте свої щирі сердечка. 

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

-Чи все ви взяли для роботи на урок?

 Очі, щоб бачити,

Вуха, щоб слухати,

Ротик, щоб говорити,

Руки – щоб підіймати,

 Голову – щоб міркувати,

Серце, щоб відчувати.

Очікування

 -Сформулюйте завдання  до уроку, яке ви ставите перед собою.

 Я хочу…

Я планую…

Я хочу повторити…

 

 -Діти, яка зараз пора року?

Так, зима володарює на нашій прекрасній землі. Зима скрізь – і в містах, і в селах, і в садах, і в полях, і в лісах теж. Діти, а яка тема цього тижня у нас? (Тварини взимку) 

Сьогодні на уроці ми теж поговоримо про тварин взимку, але про тих, які мешкають у лісі, тобто  про диких  тварин . Щоб краще зрозуміти  їхнє життя і щоб нам було  цікавіше, лісові мешканці підготували для нас математичні завдання, які ми будемо виконувати.  Вони дуже люблять математику і хочуть переконатися, що ви такі ж вправні, як і вони, в розв’язуванні прикладів і задач.    

     Сьогодні на уроці ми будемо додавати і віднімати числа 0, 1, 2,3. 

На нас чекають наступні математичні  завдання:

-Усне опитування,  усний рахунок, робота з ЛЕГО, ви попрацюєте в групах і в парах.   А ще ми попрацюємо з геометричним матеріалом і розв’яжемо цікаві задачі про тваринок. 

 

III.Актуалізація опорних знань і способів дій

1.Усне опитування

 -Пропоную почати з гри «Зліт - приземлення». А підготував її для нас зайчик-побігайчик.

- А як зайчик зимує в лісі? Хто знає?

 Як нам відомо, наші зайці-русаки взимку стають білими лише з боків. . А от у їніх побратимів зайців-біляків  хутро взимку чисто біле, за винятком кінчиків вух. Колір свій зайчики  змінюють ще в листопаді. Узимку харчуються корою дерев, дрібними гілочками верби, берези. Дуже полюбляють забігати на наші городи поблизу лісу, аби пообгризати кору в садку. Постійного житла в зайців немає. Коли надворі буревій та хурделиця, зайці залізають під кущі і чекають, доки їх зверху замете снігом.

 -А тепер до роботи.

Я говорю твердження . Якщо згодні з ним, то швиденько встаєте. Якщо ж  ні, то сидите на місці. Для виконання цього завдання потрібно бути дуже уважним. Починаємо.

-Математика  - цікава наука.

- Число 4 менше за число 6.

- Число 7 більше за число 5.

- При дії додавання результат збільшується.

- При дії віднімання результат зменшується.

 -Якщо до будь якого числа додати 1, то утворюється попереднє число.

 -Якщо від будь якого числа відняти одиничку, то утворюється попереднє число.

- Якщо від суми відняти відомий доданок , то знайдемо невідомий доданок.

-Число 6 розташоване між числами 4 і 7.

- Число 1 найбільше одноцифрове  число.

- Число 9 найбільше одноцифрове число. 

 2.  Усний рахунок

-Перевірити, які ви кмітливі і розумні, вирішив  Вовчик – сіроманець. 

- На дошці зображено числовий промінь. Ми використовували його для додавання і віднімання чисел. А сьогодні ми використаємо його для додавання і віднімання  букв. Вовчик  замінив числа буквами і хоче, щоб ми  розв’язали ось ці приклади. Спробуємо?

C:\Users\Тетяна\Desktop\image136.jpg

 

(Учні за допомогою магнітів показують процес додавання і віднімання, пишуть відповіді на дошці.)

-Молодці, поаплодуйте  собі за роботу в долоньки.

 

-Діти, що ви знаєте про життя  вовчика взимку?

Узимку ці хижаки, звичайно, не сплять. Вони, як і решта тварин, на зиму отримують від природи густу теплу шерсть. Лапи в них на зиму обростають густою пухнастою шерстю. З неї видно лише кінчики пазурів.

    Взимку  тварини, ніби у валянках, і лапки їх не мерзнуть навіть у сильні морози.  Взимку вовки об’єднуються у зграї та полюють. Їх жертвами стають дикі кабани, зайці, косулі. Від холоду  вовки ховаються у норах, які риють на схилах пагорбів, під заваленими деревами.

-Діти, порахуйте скільки лапок у однієї лисички? А у вовчика? А скільки разом у них лап? 

-Ви супер!  Молодці! Покажіть, що ви супер!

 IV.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з килимками і цеглинками Лего. Розминка з ЛЕГО.

Гра «Один – беру, два – передаю»

-Покрутіть вежу із цеглинок в своїх долоньках. Активізуйте свою мозкову діяльність.

-  Роботу  з цеглинками  підготував для нас їжачок. Він так хотів з вами погратися, що навіть порушив своє правило. А що це за правило?( Він перервав свій зимовий сон.)

 Коли приходить осінь, їжакам вже дуже важко знайти здобич. Черв’ячки ховаються глибоко в землю, ящірки ховаються. Ще важче знаходити жуків та жаб. У ясні осінні дні  їжак готує собі тепле гніздо для зимівлі. А вночі він тягне до нірки сухе листя та м’який лісовий мох. У зимовій сплячці їжак проводить понад 6 місяців. У цей період він нічого не їсть і не рухається. Спить їжак, згорнувшись у клубочок, під товстим заметом, наче під теплою ковдрою. І спить він усю зиму, до весняного тепла.

Починаємо працювати.

 -Для роботи нам потрібні три цеглинки. Жовта цеглинка – перше число у     прикладі,     червона цеглинка – друге число у прикладі, зелена цеглинка – відповідь.

4 + 3 =…      8 – 3 =…    9 – 2 =…      5+2=…      6+3=…      10 – 3 =…     9 -1 =…

-А тепер завдання ускладнюється .

Перед вами 6 цеглинок. Кожна цеглинка означає своє число. Зараз ви будете обчислювати приклади, а відповіді показувати  відповідними цеглинками.

Блакитний – 5

Синій – 7

Жовтий – 8

Червоний – 3

Зелений -  4

Помаранчевий – 6

8 – 3= 5        7-1=6          4+3=7        6 – 2 =4      8 + 0 =8          5 – 2 = 3

(Записані  на дошці. Приклади читає вчитель)     

 2.Робота в групах.

-Діти, а чи готові ви до співпраці?

                                     Гра «Здрастуй, друг»

-Здрастуй, друг!

-Як ти тут?

- Де ти був?

-Я скучав!

-Ти прийшов!

-Добре!

- Це завдання нам приготувала  дуже красива  мешканка лісу. А хто це, відгадайте!

                                               Загадка

 Пухнастий клубочок

 Стрибнув на дубочок,

Жолуді зриває

 в дуплі  їх ховає. (Білка)

-Діти, а як білочці живеться взимку?

 На зиму, білки запасають горіхи, жолуді, які вони ховають у дуплах дерев або закопують в землю (часом вони забувають де ховали ці горіхи і завдяки цьому з закопаних горішків виростають нові дерева, а ще цими запасами можуть поласувати інші тваринки).

На зиму шубка білки стає дуже м’якою, густою, пухнастою, аби допомогти тваринці краще зігріватися. А ще білочка змінює  колір своєї шубки – з насиченого рудого до сіруватого, щоб бути непомітною серед гілок дерев. Свої гнізда білки роблять на високих соснах та ялинках. Усередині дупла – м’яка трава, мох, шерсть. У сильні морози та заметіль білки не вилазять з дупла, а сплять та чекають на тепло. Сьогодні білочка приготувала завдання, яке ви будете виконувати у групах.

Виконуємо завдання.

- У вас на партах лежать гостинці від білочки. Вони допоможуть нам об’єднатись в групи . Хто отримав від білочки горішки    об’єднайтесь в  одну групу, а хто отримав грибочки - об’єднайтесь у другу групу.  Ця картка з прикладами для першої групи, а ця картка – для другої групи. Ваше завдання - розв’язати приклади  на додавання і з кожної рівності на додавання скласти дві рівності на віднімання.

                                                             I група

  4 + 3 = …        7 + 2  =…        6 + 1 = …         5 + 0 =…         

 

                                                         II група

 6 + 2 =…      7 + 1 = …       6 +0 =…        5 + 3 =…  

(Якщо робота зроблена, діти піднімають руки, взявшись один за одного. По закінченні роботи, діти дякують за роботу один одному.) 

Взаємоперевірка виконаних робіт. 

Руханка «Танці – зігріванці»

5. Робота в парах.

 - А зараз об’єднаємось в пари за кольором долоньок. (Показую кольори )

Ваше завдання – вставити в рівності такі числа, при яких рівності будуть правильними. Погляньте на приклади і скажіть, яке правило ми використаємо при виконанні цього завдання? (Правило знаходження невідомого доданку)

Нагадайте мені це правило.

.. + 3 = 6          .. + 0 = 7          2 + .. = 9               1 + .. = 5            3 + …= 9

Всі пари  успішно виконали завдання.

 -Діти, сподобались ці завдання?

-Тварина, яка підготувала їх для вас, потребує людської допомоги взимку. Що це за тварина?

-Так, це лось. Діти, як ви думаєте, чим люди можуть допомогти лосям взимку?

( Вони можуть їх нагодувати заготовленим влітку кормом)

        

6.Танграм.

Цю цікаву  гру підготувала  для вас ще одна лісова мешканка.   

 Ця  тваринка  замаскувалась в геометричні фігури. Відгадали,  хто це? (Лисичка) 

Що ви знаєте про те, як лисичка зимує?

Узимку ці хижаки, звичайно, не сплять. Вони, як і решта тварин, на зиму отримують від природи густу теплу шерсть. Лапи в них на зиму обростають густою пухнастою шерстю. З неї видно лише кінчики пазурів.

  Лисиці полюють на тварин меншого розміру – зайців, дрібних гризунів, птахів. Від холоду  лисиці  ховаються у норах, які риють на схилах пагорбів, під заваленими деревами.

На партах перед вами  лежать геометричні фігури.  Ваше завдання – скласти зображення  тваринки  за допомогою цих фігур. Щоб вам легше було виконувати завдання,  перед вами зразок на дошці.

( Робота в парах)

Назвіть геометричні фігури і полічіть їх кількість.

Скільки трикутників? Скільки чотирикутників? Скільки фігур разом?

 7. Цікаві задачі.

Вас чекає завдання від синички.

 Синиці зимують у межах своєї батьківщини і не відлітають у теплі краї. Просто в холодний період часу ця пташка воліє жити десь поблизу з людиною.

 -Діти, яких ще зимуючих птахів ви знаєте?

(Снігурі, горобчики, шишкарі…)

-Чи потребують нашої допомоги ці птахи взимку?

-Як ми можемо їм допомогти?

Задачі на слайдах.

 

V. Підсумок уроку.

Оцінювання своєї роботи на уроці.

-Чи справдились ваші очікування від уроку?

-Розмістіть  зелену цеглинку на вершину вежі, якщо урок вам сподобався і всі завдання легко виконувалися вами.

- Поставте жовту цеглинку зверху вежі, якщо урок вам сподобався, але не всі завдання виконувалися вами легко.

-Поставте червону цеглинку зверху вежі, якщо урок вам не сподобався і завдання , які ви ставили перед собою, не виконані.

 

 

 

 

 

      

      

          

     

     

  

 

 

 

                 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку