Урок з математики на тему "Складаємо короткий запис задачі. Розв'язування задачі"

Про матеріал
Урок розроблений до підручника С.О.Скворцова "Математика" (1 клас). З допомогою даної розробки можна сформувати в учнів обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі, навчити складати короткий запис задач, які містять три ключові слова, продовжувати формувати вміння знаходити опорні слова в тексті задачі і на основі їх будувати хід розв’язання та формувати вміння виконувати віднімання на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з математики на тему:

«Складаємо короткий

запис задачі.

Розв’язування задачі»

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель Ценівської гімназії

Кобрин О.С.

Тема. Складаємо короткий запис задачі. Розв’язування задачі

Мета:

навчальна: формувати в учнів обчислювальні навички та вміння розв’язувати  задачі; вчити складати короткий запис задач, які містять три ключові слова; продовжувати формувати вміння знаходити опорні слова в тексті задачі і на основі їх будувати хід розв’язання; формувати вміння виконувати віднімання на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання;

розвивальна: розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; активізувати словниковий запас учнів;

виховна: виховувати інтерес до математики, вміння  працювати  колективно та в групах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: кубик Блума, предметні та сюжетні малюнки, відеозапис, літери на геометричних фігурах, цеглинки LEGO, смайлики

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Емоційне налаштування на урок
  • Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте привітаємося з гостями.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Пролунав для нас дзвінок, починаємо урок

Попрацюємо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі діти-просто молодці.

 

  1. Вправа «Мікрофон»

Починаємо урок … математики

На уроці сидітиму…тихо

Буду слухати… уважно

Писатиму … каліграфічно

Зошит триматиму … правильно

Рахуватиму … швидко

Відповідатиму … чітко

  • Діти, у мене зараз дуже хороший настрій.
  • А у вас?
  • Я бажаю, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.

 

  1. Контроль, корекція знань, умінь та навичок

  1. Усний рахунок.  Гра «Мовчанка»

 

  1. Математичний диктант

1) Знайдіть значення різниці чисел 7 і 5.

2) Знайдіть суму чисел 2 і 8.

3) На скільки 10 більше за 5?

4) На скільки 3 менше ніж 7?

5) Перший доданок 3, другий доданок 6, знайдіть значення суми.

6) Зменшуване 8, від'ємник 5, знайдіть значення різниці.

7) Число 9 зменшіть на 4.

8) Число 5 збільшіть на 5.

 


  1. Актуалізація знань складу чисел

 

  1. Опрацювання нового матеріалу
  1. Підготовка
  • Ви любите казки?
  • Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
  • Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-гра, але гра не проста. Ми будемо з вами повторювати додавання і віднімання в межах 10 та вчитися складати короткий запис до задачі. А допоможе нам у цьому казка, а яка – здогадайтесь:

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений, -

Я від баби втік,

Я від діда  втік,

Той від тебе втечу!..

  • Чи всім знайома ця казка?
  • Хто головний герой цієї казки? («Колобок»)
  • Скільки звірів брало участь у цій казці?  (4)
  • Що саме кожен з них говорив, коли зустрічали Колобка? (Я тебе з’їм)
  • А в нашій математичній казці звірі вирішили не їсти Колобка, а приготували йому завдання.  Але  Колобок до школи не ходить. Допоможемо йому?
  • Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує.

 

  • «Мозковий штурм» натуральний ряд чисел

Є такий Дід – Цифроїд,

Їсть він цифри на обід

Як печиво їх тягає

Встав, яких не вистачає

  • 1…3…5…7…9…  Як називаються числа яких не вистачало?
  • Назвати сусідів числа: 4, 6, 8, 9.
  • Добре, рахувати ви вмієте. І  за це Колобок дарує вам букву  М.
  • Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка
  • Діти, подивіться хто нам трапився на дорозі

Раптом бачить: з-за тернинки

Вигляда якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це, діти? (Зайчик)

  • Так, це побігайчик.

-    Він вже зустрічався з колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання. Він пропонує  вам навчитися складати короткий запис  задачі.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Кубик Блума. Повторення вивченого про структуру задачі, назви компонентів арифметичних дій.
  • Ознайомлення з коротким записом задач, які містять три ключових слова. Колективна робота
  • Для того, щоб навитись складати короткий запис задачі, давайте розглянемо завдання №2 у наших підручниках на с.98
  • Про кого говориться у задачі? (Про дітей).
  • Що вам відомо про дітей? (Було, прийшли, стало)
  • Зверніть увагу, ці слова у задачі синього кольору. Це ключові слова задачі. У короткому записі задачі вони записуються один під одним. Розглянемо як ці слова записані у короткому записі задачі. Де містяться ключові слова в тексті задачі? (В умові, і в запитанні).
  • Біля ключових слів в тексті задачі стоять числові дані або слово «скільки». Яке число стоїть в тексті задачі біля слова «було»? Чи відомо, скільки дітей  було спочатку?
  • Розгляньте, як це записали в короткому записі. Яке числове дане записано біля слова «прийшли» в тексті задачі?
  • Чи відомо, скільки дітей стало?
  • Розгляньте, як це записали в короткому записі.
  • Що записано біля слова  «стало»? (Знак питання — воно позначає шукане число).
  • За коротким записом пояснюємо числа задачі. Що позначає число 7? (Скільки дітей було спочатку).
  • Що позначає число 2? (Скільки дітей прийшло).
  • Що позначає шукане число? (Скільки дітей стало на майданчику).

Висновок.  Слова «було», «прийшли/пішли», «стало/залишилося» передають те, що відбувається в задачі — це ключові слова.

(Аналогічно розв’ язуємо задачу №2. Порівнюємо задачі.)

  • Молодці, виконали завдання зайчика. Він дарує вам букву О.
  • Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав.

  • А якщо він нічого не знає, то хоче хоч подивитись і перевірити, як ви вмієте складати короткий запис задачі

 

  1. Первинне закріплення
  • Робота з підручником
  • Щоб вовчик переконався у наших знаннях, давайте виконаємо наступне завдання з підручника.
  • Роздивіться перший малюнок. Що ви бачите на ньому? (Дівчинку, яка складає яблука)
  • Складіть за малюнком задачу. (Наприклад: у Оленки було 3 червоних яблука, вона поклала ще 2 зелених. Скільки яблук стало на тарілці у Оленки).
  • Виділіть ключові слова (Було, поклали, стало.
  • Доберіть короткий запис, в якому записані ці ключові слова. Запишіть числові дані задачі й шукане.
  • Розв’яжіть задачу усно.
  • Молодці, ви показали вовчику, що вмієте складати короткий запис задачі і за це  він дарує вам букву Л.

 

  • Робота в зошиті
  • Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам знайти Колобка?

Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане,

Як весна настане. (Ведмідь)

 

  • А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.
  • Для цього ми попрацюємо у зошитах з друкованою основою на с.28 і виконаємо 2 завдання.
  • Що ви зрозуміли із короткого запису задачі?
  • Які слова будуть ключовими? (спекли, з’їли, залишилося)
  • Давайте складемо задачу за записом.
  • Розв’яжіть задачу письмово
  • Молодці! Ви правильно розв’язали задачу і за це ведмедик дарує вам букву І.

 

  1. Розвиток математичних знань
  • Робота в зошиті з друкованою основою
  • Вже чується ,наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися?

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її?

(Лисиця)

 

  • Поки колобок котиться по дорозі, співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка .
  • Лисичка пропонує виконати самостійну роботу – розв’язати приклади.

Я Лисичка , я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу:

Ви рішайте сміло

  • Як розв’яжете приклади, Колобок – ваш!

 

  • Діти, прикладки від Лисички є у 3 завданні в нашому зошиті з друкованою основою.
  • Щоб ми правильно впорались із завданням, нам потрібно з’єднати за зразком вареники і пиріжки, значення виразів під якими однакове.
  • Будьте уважними при обчисленні прикладів.
  • Молодці діти, ви виконали завдання і Лисичка дарує вам букву Ц і пропонує відпочинити разом з нею.

 

  • Фізкультхвилинка

(Посилання:  https://www.youtube.com/watch?v=Ddu6Qxt9Ycs)

(Діти виконують рухи під музичний супровід)

  • Діти, ви були активними і за це Лисичка вирішила подарувати вам ще одну літеру – Д.
  • Молодці! Ми допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в нашому класі, щоб пограти з нами у математичну гру.

 

  • Гра «Магічні квадрати» (колективна робота)
  •        


    Подивіться уважно на дошку. На ній зображені магічні квадрати. Завдання гри полягає в тому що у пусті квадрати ви повинні вписати потрібну цифру.

 

  • Ви добре впорались із завданням від Колобка. Він  дарує вам букву О. Наш гість переконався, які ви розумники і хоче повернутись додому, але він забув дорогу. Давайте допоможемо йому пригадати її через вправу «Білет додому».

 

  • Вправа «Білет додому»
  • Наше завдання ми проведемо по групах (диференційовано).
  • Діти, у вас на партах є  цеглинки LEGO. У кого є цеглинки жовтого кольору виконують перше завдання, у кого зеленого кольору – друге завдання, а у кого цеглинки червоного кольору – третє.

1 завдання. Розв’язати приклади

5+2=                           4=1=

4+3=                           3+2=

2 завдання. Поставити знаки ˂,˃,=.

5+1=     7                    3+3=     5

4+3=     7                    3+2=     6

3 завдання. Вставити потрібні числа

…+2=7                      4+…=6

2+…=5                       …+3=7

  • Ми допомогли Колобку пригадати дорогу додому. Давайте попрощаємось з нашим гостем.
  • Діти, але у нас ще залишились букви від наших героїв. Давайте уважно подивимось на ці букви і спробуємо скласти з них слово (Букви зображені на геометричних фігурах).
  • Яке слово у вас вийшло? (Молодці)
  •         Так, ви справді на сьогоднішньому уроці були великі молодці!

 

  1. Підсумок уроку
  •         Які персонажі завітали сьогодні до нас на урок?
  • А хто з героїв мультфільму приготував для вас найскладніші завдання, найлегші?

 

  • Рефлексія
  • Сьогодні я дізнався (дізналася)…
  • На уроці я навчився (навчилася)…
  • Мені було важко …
  • Мені було незрозуміло …
  • Тепер я знаю, що …
  • Мене здивувало …
  • Я б хотів (хотіла) дізнатися, чому …

 

  •         А чи змінився ваш настрій?
  •         http://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.png
    http://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png
    Покажіть свій настрій за допомогою смайликів, які є у вас на партах.

 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2023
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку