УРОК З МАТЕМАТИКИ "ПОДОРОЖ ДО ЗИМОВОГО ЛІСУ"

Про матеріал

Урок – подорож в зимовий ліс

Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Розв'язування прикладів. Порівняння виразу і числа.

Закріпити склад числа 6 – 10, таблиці додавання і віднімання чисел 2 і 1, вміння порівнювати вирази і число, уміти складати і розв'язувати задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати предметну, комунікативну, соціальну, здоров'язберігаючу компетентність.

Перегляд файлу

Урок – подорож в зимовий ліс

 

Тема уроку. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Розв’язування прикладів. Порівняння виразу і числа.

 

Мета уроку. Закріпити склад числа 6 – 10, таблиці додавання і віднімання чисел 2 і 1, вміння порівнювати вирази і число, уміти складати і розв’язувати задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати предметну, комунікативну, соціальну, здоров’язберігаючу компетентність.

 

Обладнання. Дідусь – Лісовичок, сніжинки із прикладами, малюнки зайчиків, білочок, магнітофон, фонограма із записом свисту завірюхи, ялинка, сніговичок, предметні малюнки, конверти із набором геометричних фігур для парної роботи.

 

 

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку.

 

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

Зараз у нас незвичайний урок.

У математику зробимо ще один крок.

А з казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

Є у казки перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

Це час міркувань, наполегливий час,

І числа давно вже чекають на нас.

 

-  На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушаємо у мандрівку до наших менших друзів у ліс, де будемо рахувати, виконувати різні завдання, розв’язувати задачі. А щоб мандрівка була успішною, потрібно бути дуже уважним, спостережливим, наполегливим. Отже, вирушаємо!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

 Мандрівка лісовою стежинкою

 

1.  Усні лічба (Доцільно провести з метою формування предметної компетентності)

 

а) «Кругові приклади»

- Коли ми вже наближалися до лісу, насунула хмара, з неба «закружляли» сніжинки, утворивши хоровод

(На магнітній дошці учні розташовують «сніжинки» - приклади у вигляді кола).

 

 

 

 

7 + 1    8 + 2   10 – 5

       5 + 1   6 – 4   2 + 7

9 – 6   3 + 1   4 + 3

 

б) Гра «Сніжинкова метелиця» (звучить запис свисту снігової завірюхи)

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMHc4uaA2q4XEfuIGxZQE5cyRmMFa9RBdeOm17cQU4QjSfFkiGsg- Та налетів вітер, знялася метелиця і не хоче пропустити нас в ліс. Зможемо втихомирити сніговицю тільки тоді, коли відновимо стерті числа.

 

7 + □ = 9  6 + 2 = □  10 □ 2 = 8

□ + 1 = 6  2 + 1 = □  2 □ 2 = 4

9 - □ = 8  10 – 2 = □  6 □ 1 = 5

 

в) Гра «Зайчики гріються» (Доцільно провести з метою формування предметної компетентності: закріплення складу чисел 5 - 9).

- Першими на узліссі нам зустрілися зайчики, які стрибали з пенька на пеньочок, зігріваючись від холоду. Давайте і ми з вами разом пострибаємо із зайчиками.

 

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGeNyA7sMGclkwDHQNT3mZO2QnYd6Ov4D05jSSJI5AljvSKzZ4cA

 

 

 

 

8 = 7 + 1

8 = 1 + 1

8 = 6 + 2

8 = 2 + 6

8 = 5 + 3

8 = 3 + 5

8 = 4 + 4

 

2. Зустріч із Дідусем – Лісовичком. Створення проблемної ситуації. (Доцільно провести з метою формування комунікативної компетентності)

- Нарешті, заметіль ущухла, і ми можемо дальше просуватися лісовою стежинкою. Але хто це ходить між деревами, оглядає свої зимові володіння?

(Дідусь - Лісовичок).

- Він сказав, що пропустить нас у свої володіння, якщо ми виконаємо його завдання.

 

1) Інтерв’ю

- Яка зараз пора року?

- Чи знаєте ви, який сьогодні день?

- А завтра який буде? Вчора який був? Позавчора?

- Якщо у понеділок  було 8 число, а сьогодні число на 2 більше, то яке сьогодні число?

 

2) «Мікрофон»

- Розкажіть все про число 10:

  • 10 – найменше двоцифрове число;
  • Для написання 10, потрібно використати цифри 1, 0;
  • 10 утворюється із 9 і 1;
  • Сусідами числа 10 є 9 і 11;
  • 10 більше від усіх чисел, які стоять перед ним

 

10 10 10 10 10 10 10 10 10 

           

                       9       1    1    9    8     2   2     8     7     3   3     7    6     4     4    6    5     5

Одиниця жартувала,

Та 0 все розважала.

Коли друзі поруч стали,

Число 10 вони склали.

 

3) Каліграфічна хвилинка.

- Пропишіть каліграфічно рядок цифри 10.

- Визначте Принца і Принцесу.

- Які асоціації виникають у вас, пов’язані з 10?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXmP584WgOazbNevXwCVvL8sBsK-FcBRk6JcyrdMpKBbjTXuUCAA(10 пальців на руках, на ногах, казка « Десять робітників», прислів’я «Десять одного не ждуть, 10 – один з найвищих балів і т. д.»)

 

4) Математичний диктант.

- Нарешті, ми прибули до «лісової школи», де мудра Сова  проводила математичний диктант.

 

а) На дереві сиділо  5 ворон і 3 сороки. Ураз полетіли всі сороки і стільки ж ворон… Скільки ворон залишилося ? (2)

 

б) Скільки очей у морського їжака,якщо у нього на 3 більше, ніж у звичайного? (5)

 

в) У сім`ї  їжака вивелося 6 їжаченят, а в сім`ї  хом’яків стільки ж. Скільки малят вивелось в  сім`ї  хом’яків? (6)

 

г) Мишеня ліском йшло пішки,

    Несло друзям три горішки.

    Та в дорозі не втерпіло,

    Непомітно 2 з них з’їло.

    Сіра мишка нас питає,

    Скільки мишеня горішків має? (1)

 

д) Є в зайчика 5 малят,

     Неслухняних зайченят.

     На обід їх мати жде.

    Три прийшли, а скільки йде? (2)

 

е) Горобець і три синиці

     Он летять до годівниці.

     Скільки птахів, підкажіть,

     Будуть вдячні за обід?(4)

 

є) Між деревами майнуло 4 заячих вуха. Скільки зайчиків тікало від вовка? (2)

 

(2; 5; 6; 1; 2; 4; 2)

 

ІV. Робота над задачами (Доцільно провести з метою формування предметно – когнітивної компетентності; вміння розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; розвиток уваги, пам’яті, спостережливості, кмітливості, творчості, виховання любові до тварин , бажання піклуватися і охороняти їх).

 

-  Лисичка запізнилася на урок і не почула, яке завдання дала мудра Сова своїм учням. Вона читала: До годівнички прилетіло 5 горобчиків, а синичок на 2 більше. Скільки синичок прилетіло до годівнички?

- Як ви вважаєте, що запропонувала Сова своїм учням? (Запропонувала задачу, бо тут є умова, запитання. ЇЇ можна розв’язати і дати відповідь на поставлене запитання)

 

 

 

  • Що означає число 5?
  • Що означає на 2 більше?
  • Якою дією розв’яжемо задачу?
  • Запишіть розв’язання задачі. 5 + 2 = 7 (с.)
  • Дайте відповідь на запитання задачі.

 

V. Фізкультхвилинка

 

Раз, два – всі ми встали.

Як птахи всі політали,

Як зайчата пострибали,

Вправо – вліво нахилились,

Як ведмедики клишоногі походили,

Як лиска – скрізь позаглядали,

Раз – присіли, потім встали,

Головою покрутили,

Вітрячка усі зробили

І за парти тихо сіли.

 

VІ.

1. Робота над задачею (продовження).

(Використовую малюнок)

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWaSpLih8ERNFK5R3OiVSUKjrx8kwKID2CjaOT1vtPWEGbdjnfjQ

Білочка Пуся сушила грибки,

10 нанизала вона на гілки.

В білочки Мусі, їх менше на 5.

Скільки у Мусі? – спитаєм малят.

 

- Про кого задача? А про що задача?

- Що означає число 10?

- А на 5 менше?

- Про що запитується в задачі?

- Якою дією розв’яжемо задачу?

10 – 5 = 5 (гр.)

 

2. Порівняння вирізів і числа. (Робота з підручником с.51 )

- Тепер мудра Сова запропонувала своїм учням порівняти числа, вирази і числа.

(Завдання проводиться диференційовано за 3 – ма варіантами: учні самі обирають завдання: грибок – середній рівень, горіх – достатній рівень, шишка – високий рівень)

 

1 варіант   2 варіант   3 варіант

8 □ 9    6 + 2 □ 7   4 + 1□ 5 – 1

10  □ 9    6 + 2 □ 10   10 – 2 □ 6 + 2

0 □ 1    9 – 1 □ 8   3 + 3 □ 5 – 3

    3 + 3 □ 7   8 – 1 □ 8 + 2

 

3. Робота з геометричним матеріалом.

 

- Розпочалася перерва, і всі учні вибігли у двір погратися. А в лісі так гарно! Стільки снігу! Вони вирішили зліпити сніговика. Допоможіть їм, попрацюйте в парах.

(На кожну пару – конверт з геометричними фігурами. Завдання: «зліпити сніговика»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Із яких фігур «зліпили» сніговика?
  • Скільки кругів? (5)
  • Скільки овалів? (2)
  • Скільки квадратів? (3)
  • Скільки трикутників? (3)
  • Скільки чотирикутників? (1)

 

Підсумок уроку.

 

- На жаль, наша мандрівка закінчується, і ми змушені повертатися додому. Але до наших лісових друзів ми прийшли з гостинцями: яблуками, грушами, морквинами, горіхами. Всі ці гостинці вручимо їм, прикрасивши лісову красуню – ялинку.

(На ялинці прикріплені предмети, на яких є приклади і є відповіді: наприклад, морква 4 + 4 і 8. Коли всі приклади будуть розв’язані, то на зворотній стороні з’явиться запис: Дякую Вам! )

 

Дякую, що ви мені

Допомогли поспішати!

Так завзято працювали!

Всі приклади й задачі розв’язали

А на згадку про урок,

Ви отримайте сніжок.

 

(Всі учні отримують сніжинки із висловами: Бережіть ліс! Охороняйте лісових мешканців! Будьте друзями пернатих! Не забувайте про наших друзів менших узимку!).

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку