Урок з природознавства у 2 класі "Знай тварин та бережи"

Про матеріал
Інтегрований урок (природознавство та образотворче мистецтво) з використанням інтерактивних форм роботи
Перегляд файлу

Інтегрований урок (природознавство і образотворче мистецтво) у 2 класі на тему: «Знай тварин та бережи»

Мета: Навчити дітей поділяти тварини на дві групи: диких і свійських. Ознайомити з практичним використанням  різних груп свійських тварин та походженням свійських тварин від диких. Продовжувати формувати вміння працювати в групах та в парах .Формувати у учнів поняття           « тварини – частина живої природи»,  уміння порівнювати і групувати  свійських та диких тварин. Розкривати цінність тварин для людини. Виховувати почуття захоплення красою тварин. Вчити бережному відношенню до тварин.

Обладнання:  малюнки тварин, відео «Цікаві факти про тварин», стікери, картки, магніти тварин, фарби.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці, як папуги  чи сороки.

Сказати хочеш – не кричи , лише руку підніми.

 

ІІ. Перевірка домашього завдання.

Вправа «Мозковий штурм»

  • Про що ми говорили на попередньому уроці?
  • Що найбільше з вивченої теми вам запам’яталося?
  • Що найбільше вразило?

 

           ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з темою уроку.

Вчитель: – Дорогі діти! Про що ж ми сьогодні поговоримо? Ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

 1. Я руда, низького зросту

     Хитра я і довгохвоста,

     На курей я ласа,

     Вовку-братику я сестриця,

     А зовуть мене…(лисиця).

2. Не ходжу я, а скакаю,

     Бо нерівні ноги маю,

     Через поле навмання,

      Перегнав би я коня (заєць).

3. Котиться клубок,

     Зовсім без ниток.

     Замість ниточок

     Триста голочок (їжак).

4.  За вікном летить сніжок,

      Піднялась віхола.

      Але бачу я пташок,

      Що сидять під стріхою.

      Чив – чив – чив!

      Хто ж співати їх навчив?

      Сірі пташенята ці,

      А звуться, діти …(горобці).

5.  Ліс обійшов, поїв весь мед,

      В барлогу ліг і спить…

      А мед він любить, не секрет,

      На те він і…(ведмідь).

6.   Коло бабусі сидить у кожусі,

      Проти печі гріється,

      Без водички миється. (Кіт)

7.   Голодна – мукає, сита – жує,

      Всім дітям молоко дає. (Корова)

 

2. Технологія «Асоціативний кущ»

-         А що ви уявляєте, коли чуєте  слово «тварини»? Які асоціації у вас виникають?

(Заповнюю «павутинку» тими словами, що їх називають діти.)

- Молодці, можна придумати ще багато слів. Можливо, ці слова ще ми сьогодні зустрінемо.

 

  1. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

   Розповідь вчителя.

  - З давніх –давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати  їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,   називаються (свійські, або домашні). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло , бо звикли до умов, які створила їм людина. А тварини, які живуть у лісах, на полях – називають дикими

ГРА» Хто де живе»

Дітки , а зараз трошки пограємо.

Загубили  ці звірята,

свою маму , свого тата,

Де живуть вони – не знають,

І сидять тепер , ридають,

 ви тваринам підкажіть,

 В рідний дім їх відведіть.

 

Перед вам малюнок лісу і сільського будинку. На партах лежать малюнки  тварин диких і домашніх. Допоможіть їм знайти свій будинок. Тварин, які живуть у дикій природі приклейте біля лісу, а домашніх -  біля будинку де живуть люди.

 

ІV. Фізкультхвилинка

 

V .Бесіда «Користь тварин» 

Діти, а як ви думаєте  чи всі тварини потрібні на Землі? І яку користь вони приносять людям та природі?

Люди використовують для своїх потреб м'ясо диких тварин, готують їжу , роблять одяг, виробляють технічні жири.

 - Яких тварин і їх продукти використовують люди?

Наша планета – красива і неповторна. Людина владарює на ній, але без корони, на жаль. Саме від її діяльності залежить збереження природи чи її знищення. Адже саме ми, люди, необдумано завдаємо шкоди для природи, створюючи фабрики, заводи, транспортні засоби, електростанції, що руйнують екосистему. Ми бездумно винищуємо рідкісних тварин і рослин.    Людина – частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все, що їй потрібно для житя.

         Рослини і тварини дуже гостро реагують на забруднення середовища. Кількість їх зменшується, а деякі і зовсім гинуть. Люди, які живуть у забруднених місцях, хворіють. Тепер «хвороба» природи загрожує здоров′ю людини. Щоб бути здоровою, людина повинна пити чисту воду, дихати чистим повітрям, харчуватися якісними продуктами. Так і тваринам потрібне чисте довкілля і турбота.

А ще тварини мають багато загадок і цікавинок, про які ми, люди, навіть не здогадуємося.

  1. Відео «Цікаві факти про тварин»

Природа – непрочитана книга, і нам треба вчитися її читати.

Тварин на Землі понад 2 мільйони видів. Це багато. Але якщо їх не охороняти, знищувати, то види тварин зникнуть. Підгодовуйте взимку пташок, доглядайте за тваринами, не ображайте їх.

  1. Гра «Вгадай тварину»

 

VІ. Виготовлення магнітів-тварин

Рефлексія ( в колі з м’ячем)

  •                 Про що ми з вами говорили?
  •                 На які дві групи поділяють тварин?
  •                 Чим відрізняються дикі тварини від свійських?
  •                 Де живуть дикі тварини?
  •                 Яку користь приносять тварини людям?
  •                 Чому тварин треба захищати і не ображати?
  •                 Як ви можете допомогти тваринам?

 

docx
Додано
18 липня 2019
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку